Με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας των μεσογειακών προϊόντων διατροφής στις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, η Messe Düsseldorf διοργανώνει για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2014 την έκθεση Mediterranean Food. Σε μια περίοδο ανακατατάξεων και γενικότερης αναζήτησης της διαφοροποίησης, τα προϊόντα της Μεσογείου θα διεκδικήσουν το μερίδιο που τους αξίζει.

Πρόκειται για την υλοποίηση μιας ελληνικής ιδέας, και συγκεκριμένα του Πέτρου Μιχελιδάκη, ιδρυτή της εταιρείας GRID, αντιπροσώπου της Messe Düsseldorf για Ελλάδα και Κύπρο. Μετά από εκτεταμένη έρευνα στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά, διαπιστώθηκε η ανάγκη για μια στοχευμένη έκθεση, που θα δώσει από τη μία πλευρά τη δυνατότητα σε παραγωγούς μεσογειακών τροφίμων να κινηθούν με μια κοινή στρατηγική, παρουσιάζοντας τα ιδιαίτερα στοιχεία των προϊόντων που συνθέτουν τη μεσογειακή διατροφή και τις καινοτόμες προτάσεις τους και από την άλλη στους εκπροσώπους επιχειρήσεων λιανεμπορίου τροφίμων, food service και εταιρειών εισαγωγής να συνάψουν επικερδείς συμφωνίες.

Θέλοντας να τονίσει το μέγεθος των ανεκμετάλλευτων ευκαιριών, ο Π. Μιχελιδάκης αναφέρθηκε στα εστιατόρια της Γερμανίας με διεθνή κουζίνα, που φθάνουν τις 50.000 και κύκλο εργασιών περίπου δισ. ευρώ. Από αυτά, 14.000 είναι τα εστιατόρια που αξιοποιούν προϊόντα της Μεσογείου. Η ευκαιρία ανάπτυξης συνεργασιών στον συγκεκριμένο κλάδο, του οποίου εκπρόσωποι επισκέπτονται τις εκθέσεις InterMopro, InterCool και InterMeat (13.800 επισκέπτες), παράλληλα με τις οποίες διοργανώνεται η Mediterranean Food 2014, είναι εμφανείς.

Οι καινοτομίες της έκθεσης
Ο Πέτρος Μιχελιδάκης, αναφέρθηκε στην αναγνωρισμένη αξία των τροφίμων που αποτελούν μέρος της μεσογειακής διατροφής και στη μεγάλη ανεκμετάλλευτη, ιδιαίτερα εκ μέρους της χώρας μας, ευκαιρία, λόγω ελλιπούς οργάνωσης και στρατηγικής στόχευσης κράτους και επιχειρήσεων: «Ενώ υπάρχει, για παράδειγμα, ένα ράφι για τα ασιατικά προϊόντα, τα μεσογειακά τρόφιμα θα τα βρει κανείς στην καλύτερη περίπτωση διάσπαρτα στα καταστήματα λιανικής, χωρίς να αποτελούν ένα ξεχωριστό σύνολο.

Ένα ράφι μεσογειακών προϊόντων που θα παρέχει μια συνολική εικόνα της μεγάλης ποικιλίας και της υψηλής ποιότητας των συχνά άγνωστων προϊόντων από 20 και πλέον χώρες της Μεσογείου δεν υπάρχει ακόμη. Επιπλέον, δεν υπάρχουν στο εμπόριο κατάλληλοι τρόποι παρουσίασης και υποδείξεις ως προς τη χρήση και τυποποίηση των προϊόντων αυτών που θα προσελκύσουν τον καταναλωτή. Συνεπώς, η ένταξη ορισμένων μεσογειακών τροφίμων στην γκάμα ενός καταστήματος λιανικής μπορεί να αποτελέσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σε αυτό αποβλέπει να βοηθήσει η έκθεση Mediterranean Food ως μια πλατφόρμα συνάντησης των διαφόρων φορέων και συντελεστών, καθώς οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων για το λιανικό εμπόριο τροφίμων της Κεντρικής Ευρώπης, τον κλάδο εστίασης και τη βιομηχανία θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν στα περίπτερα της έκθεσης μεμονωμένες επιχειρήσεις από τις χώρες της Μεσογείου, αλλά και ολόκληρες περιοχές (π.χ. την Πελοπόννησο ή την Καταλονία), συνδέσμους, εξαγωγείς και επιμελητήρια από τις χώρες αυτές».

Ειδικά για τους μικρούς παραγωγούς από τις χώρες της Μεσογείου, η νέα έκθεση μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για την είσοδο στις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Στην Έκθεση θα διοργανωθεί ένα ανοικτό φόρουμ, όπου θα συζητηθούν στρατηγικά και οργανωτικά ζητήματα της αλυσίδας διανομής, ενώ θα παρέχονται και συμβουλές για την είσοδο των παραγωγών από τις μεσογειακές χώρες στην αγορά της Ευρώπης. Επιπλέον, θα λειτουργεί η «Retail Zone», ένας πρότυπος χώρος λιανικής πώλησης των μεσογειακών προϊόντων. Εκεί θα παρουσιάζονται συνολικές λύσεις για όλους τους κλάδους, από την κατασκευή του καταστήματος μέχρι την ιδανική προβολή των προϊόντων.

info
Περισσότερες πληροφορίες για τη Mediterranean Food θα βρείτε στην ιστοσελίδα www.m-food.eu και στη GR.I.D. – Marketing & Exhibition Services: +30 210 8088351-2, [email protected]