Πολυμέτωπο αγώνα για μεγαλύτερα μερίδια αγοράς δίνει η ΑΒ Βασιλόπουλος, κινούμενη προς τα έσω με καινοτόμες δράσεις και προς τα έξω με επιθετικές κινήσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι συμφώνησε ήδη την εξαγορά τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Ζαζόπουλος, με έδρες τα τρία στην Αθήνα και το τέταρτο στο Ναύπλιο.

Πρόκειται για συμφωνία η οποία, όπως αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, υπεγράφη στις 10 Ιουνίου και πρόκειται να εισφέρει στο τζίρο της αλυσίδας περί τα 10 με 15 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενισχύοντας τις προσπάθειες της αλυσίδας να διασφαλίσει ότι και η εξαιρετικά δύσκολη φετινή χρονιά θα κλείσει με αυξημένες πωλήσεις. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αρχικά η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος ανέμενε ότι φέτος θα διατηρούσε σταθερές τις πωλήσεις της, πλέον όμως εκτιμά ως εφικτή την άνοδό τους σε επίπεδα της τάξης του 2%-4%, σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να κινείται πτωτικά.

Στην άνοδο του τζίρου της θα συμβάλλουν και δύο νέα εταιρικά καταστήματα –με έδρες στο Μαρκόπουλο και το Πανόραμα– που προστίθενται στο δίκτυό της, όπως και 7-9 νέα καταστήματα δικαιόχρησης. Η ΑΒ Βασιλόπουλος ελέγχει 52 σούπερ μάρκετ που λειτουργούν υπό καθεστώς franchise και 226 εταιρικά –σύνολο 278 σημεία πώλησης.

Ως προς τα μικρά της σημεία πώλησης, τα Shop & Go, παραμένουν σε αριθμό πέντε, με έδρες σε γειτονίες της Αθήνας και με την προοπτική να δοκιμάζονται πιλοτικά σε αυτά πρακτικές, στις οποίες η εταιρεία θα βασίσει από το 2014 τη στρατηγική της διείσδυσής της σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της πρωτεύουσας.

Κανονικοί φούρνοι σε 15-20 καταστήματα
Ταυτόχρονα με την επέκταση του δικτύου της η ΑΒ Βασιλόπουλος «επιχειρεί» και προς το εσωτερικό της με καινοτόμες πρωτοβουλίες. Μια εξ αυτών αφορά την καθιέρωση του πρώτου φούρνου σε κατάστημά της. Πρόκειται, όπως αναφέρουν στελέχη της, για έναν πραγματικό φούρνο κι όχι για συνήθεις εγκαταστάσεις παρασκευής bake off, που δημιουργήθηκε στο κατάστημά της στην Ηλιούπολη (έκτασης 2.000 τμ).

Ο φούρνος έχει έκταση 100τμ, κόστισε ως επένδυση περί τα 80-100.000 ευρώ και είναι πλήρως διαχωρισμένος από το υπόλοιπο κατάστημα. Στόχος της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι να δημιουργήσει κι άλλους τέτοιους φούρνους στα καταστήματά της. Ο σχεδιασμός της αλυσίδας προβλέπει ότι άμεσα θα κατασκευαστούν σε 5 ή 6 μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας, ενώ μεσοπρόθεσμα το σχετικό project θα επεκταθεί συνολικά σε 15-20 εμπορικές μονάδες.

Τέλος, η αλυσίδα συνεχίζει να επενδύει στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προβλέποντας ότι το 2015 θα εξασφαλίζει το 30% των πωλήσεών της από τα ιδιωτικά σήματα. Σημειώνεται πως το 2012 τα έσοδά της από τα private label προϊόντα συμμετείχαν κατά 22% στις ετήσιες πωλήσεις της και ότι φέτος εκτιμάται πως το αντίστοιχο ποσοστό θα διαμορφωθεί στο 25%.Κατά τα στελέχη της αλυσίδας, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει πλέον καλύψει όλες τις κατηγορίες τροφίμων και μη τροφίμων με ιδιωτικές μάρκες, οπότε πλέον επικεντρώνεται σε αναβαθμίσεις προϊόντων και, κυρίως, στον εμπλουτισμό των προϊοντικών κατηγοριών με νέους περισσότερο εξειδικευμένους κωδικούς.