To Neomat, με σήμα την αλεπού, κυκλοφόρησε το 1977 και αποτελεί μια «θρυλική» μάρκα στην ελληνική αγορά. Από τότε, ακολούθησε μια σειρά καινοτομιών και λανσαρισμάτων, που συνετέλεσε στη διαχρονική ανάπτυξη της μάρκας και την καθιέρωσή της ως τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στην κατηγορία της.

Οσυνδυασμός καινοτόμων λανσαρισμάτων, στοχευμένης επικοινωνίας και δυνατού προωθητικού πλάνου οδήγησε στην εξέλιξη και ανάπτυξη της μάρκας Neomat. Από το λανσάρισμά του έως και σήμερα, το Neomat εισάγει συνεχώς προϊοντικές καινοτομίες και επιπλέον οφέλη για τον καταναλωτή, πάντα σε προσιτές τιμές, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο προστιθέμενη αξία για τον χρήστη του.

Σημεία-σταθμός στην επιτυχημένη πορεία του Neomat ήταν το 2002, όταν υιοθέτησε σαν ήρωα την αλεπού στις συσκευασίες και την επικοινωνία του, το 2004, οπότε λάνσαρε τα πρώτα Value for Μoney μαλακτικά, και το 2005, χρονιά κατά την οποία η σειρά επαναλανσάρεται ως Neomat Λευκότητα & Φρεσκάδα με Ενεργή Σόδα και ταυτόχρονα λανσάρεται το Neomat Gel. Το 2006 λανσάρεται το Neomat gel Άγριο Τριαντάφυλλο, προσφέροντας στον καταναλωτή περαιτέρω επιλογές αρωμάτων, και το 2007 παρουσιάζονται  τα πρώτα συμπυκνωμένα μαλακτικά κάτω από τη μάρκα Neomat.

Το 2008 τα Neomat απορρυπαντικά σκόνης και υγρών ενσωμάτωσαν στη σύνθεσή τους αποσκληρυντικό για επιπλέον προστασία από τα άλατα, δίνοντας ένα ακόμη όφελος στον καταναλωτή. Το 2010 το Neomat μπήκε στην κατηγορία των συμπυκνωμένων υγρών απορρυπαντικών, λανσάροντας τη σειρά SuperΔυνατό, προσφέροντας τρία υπέροχα αρώματα με υψηλή καθαριστική δύναμη και τη χαμηλότερη βασική τιμή στα επώνυμα απορρυπαντικά .

Καθαριότητα σε πολύ χαμηλή τιμή, σε μόνιμη βάσηΤο τελευταίο επιτυχημένο λανσάρισμα του Neomat είναι η σειρά υγρών Neomat €co, το 2011. Στο κλίμα των ημερών και σε απάντηση των απαιτήσεων των καταναλωτών, το Neomat κατάφερε να επικαιροποιήσει την «έξυπνη επιλογή». Κρατώντας την ίδια σύνθεση με την κανονική σειρά υγρών και εξοικονομώντας από το κόστος συσκευασίας, το Neomat €co προσφέρει στον καταναλωτή την ίδια καθαριότητα Neomat σε πολύ χαμηλή τιμή, σε μόνιμη βάση.

To 2012 υιοθετήθηκε στις φόρμουλες σκόνης και υγρού Neomat η πρωτοποριακή σύνθεση «12 hours Stay Fresh», που εγγυάται έως και 12 ώρες φρεσκάδα στα φρεσκοπλυμένα ρούχα μέσα στον κάδο, σαν απάντηση στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα, η σειρά απορρυπαντικών €co εμπλουτίστηκε με το λανσάρισμα του πολύ δημοφιλούς αρώματος Άγριο Τριαντάφυλλο, προσφέροντας επιπλέον επιλογή αρώματος στον καταναλωτή.

Αργότερα μέσα στο έτος και παίρνοντας σαν βάση την επιτυχημένη πορεία των απορρυπαντικών, η φιλοσοφία του €co εφαρμόστηκε και στα μαλακτικά, με επαναλανσάρισμα των μη συμπυκνωμένων μαλακτικών σε €co συσκευασία για ακόμα πιο χαμηλές τιμές κάθε μέρα και στα μαλακτικά.

Οι προτάσεις του 2013
Το 2013 ξεκίνησε δυναμικά για το Neomat, με το επαναλανσάρισμα των απορρυπαντικών σκόνης και υγρών. Η ανανέωση για το Neomat ήταν τόσο σε εικαστικό επίπεδο, με νέα σχεδίαση και χρωματικούς κώδικες, όσο και με νέα συμπυκνωμένη σύνθεση σκόνης, για ακόμα περισσότερη αποτελεσματικότητα, ένταση και διάρκεια στα αρώματα, διατηρώντας συγχρόνως την τεχνολογία «12h Stay Fresh». Στο πλαίσιο του τελευταίου επαναλανσαρίσματος του Neomat, διευρύνεται ακόμα περισσότερο η σειρά €co, τόσο με την προσθήκη επιπλέον αρώματος στα υγρά, το Άνθη Εσπεριδοειδών, όσο και με το λανσάρισμα σκόνης σε €co συσκευασίες, δίνοντας επιπλέον επιλογές στους καταναλωτές με μειωμένη αγοραστική δύναμη. 

Ισχυρό προωθητικό πλάνο
Ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας, που συνετέλεσε στη μεγάλη επιτυχία της μάρκας Neomat είναι η δυνατή και ολοκληρωμένη διαφημιστική υποστήριξη, που πλαισιώνει κάθε λανσάρισμα της μάρκας, καθώς και το δυνατό προωθητικό πλάνο, που συνδυάζει τη θεματική επικοινωνία με ενέργειες και προωθητικά υλικά εντός των καταστημάτων. Ένα παράδειγμα αποτελεί η επικοινωνιακή υποστήριξη του Neomat €co, όπου υλοποιήθηκε ένα ολιστικό πλάνο, το οποίο συμπεριλάμβανε νέα τηλεοπτική διαφήμιση, δημιουργικά εικαστικά και καταχωρίσεις σε free press και περιοδικά, δειγματοδιανομές σε σταθμούς μετρό, οδικούς κόμβους και άλλα κεντρικά σημεία, υπαίθριες διαφημίσεις σε στάσεις λεωφορείων, δελτία τύπου σε γυναικεία έντυπα και portals.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία των απορρυπαντικών, υλοποιήθηκαν καταχωρίσεις σε ξενόγλωσσες εφημερίδες αλλοδαπών, που εκδίδονται στη χώρα μας.Όσον αφορά στον τομέα των προωθητικών ενεργειών, το Neomat εξέλιξε τις κοινές προωθητικές του ενέργειες σε Προωθητικές Ενέργειες Ενδυνάμωσης της Μάρκας (Equity Building Promo). Έχοντας σαν ήρωα την αλεπού και εμπνευσμένο από τον μύθο του Αισώπου με την αλεπού και τα σταφύλια, το Neomat δημιούργησε τη δική του αισιόδοξη εκδοχή του μύθου με την αλεπού να «πιάνει» τα σταφύλια, προσφέροντας στον καταναλωτή «ποιότητα σε τιμή που τη φτάνει» με 20% έκπτωση στις κύριες συσκευασίες σκόνης και υγρού.

Τους μήνες της προσφοράς, το κεντρικό μήνυμα και εικαστικό απεικονίζεται στις συσκευασίες και σε POP υλικά εντός των καταστημάτων και υποστηρίζεται επικοινωνιακά με ένα στοχευμένο και εναλλακτικό πλάνο, που συμπεριλαμβάνει διαφοροποιημένα ραδιοφωνικά σποτ, διαφημιστική ταινία στην τηλεόραση, σε WebTV, καθώς και μέσω της σελίδας του Neomat στο Facebook. Ξεχωρίζει σε μια πτωτική κατηγορίαΤο 2012 η κατηγορία των απορρυπα-ντικών κινήθηκε πτωτικά σε αξία, -5,2% σε σύγκριση με το 2011, ενώ αντίθετα ήταν οριακά ανοδική σε όγκο, κλίνοντας στο +1,4%, ένδειξη της έντονης προωθητικής δραστηριότητας των μαρκών.

Η μεγαλύτερη πτώση ήρθε από τα premium απορρυπαντικά με -9,2% σε αξία σε σχέση με το 2011. Η υποκατηγορία των οικονομικών απορρυπαντικών σημείωσε τη μικρότερη πτώση σε αξία, με -3,9%, με το Neomat να διατηρεί τη διαχρονική ηγετική του θέση μέσα σε αυτή. Η πτώση της αξίας των οικονομικών απορρυπαντικών έρχεται από τα απορρυπαντικά σκόνης με -6,6%, ενώ τα υγρά κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2011 (-0,1%), με τα υγρά Neomat να παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με +14,4% σε αξία και +20,8% σε όγκο σε σύγκριση με το 2011. Αντίθετα με την τάση που παρατηρείται σε άλλες κατηγορίες, τα απορρυπαντικά ιδιωτικής ετικέτας το 2012 είχαν οριακή αύξηση (+0,7%) και αποτελούν το 4,7% της συνολικής αξίας της αγοράς απορρυπαντικών (πηγή: SymphonyIRI).

info
O Γιώργος Γαργανουράκης είναι Brand Manager του Neomat στη Henkel Hellas