Πρωτοφανή επίπεδα ανησυχίας στην Ελλάδα για την ανεργία και τη φτώχεια και ένταση του αρνητικού κλίματος στη γηραιά ήπειρο διαπιστώνει η τελευταία παγκόσμια έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.

Ο παγκόσμιος Δείκτης Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης (ΔΠΚΕ) της έρευνας το τέταρτο τρίμηνο του 2012 έπεσε κατά μία μονάδα, σε σχέση με το προηγούμενο, φτάνοντας στις 91 (στον ΔΠΚΕ οι 100 μονάδες προσδιορίζουν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας). Οι πιο αισιόδοξοι καταναλωτές του πλανήτη ζουν στη ζώνη της Ασίας/ Ειρηνικού, όπου ο ΔΠΚΕ υπερέβη τις 100 μονάδες, οριακά, όμως, δεδομένου του κλίματος επιφυλακτικότητας που δημιουργεί παγκοσμίως η οικονομική αστάθεια, ενώ οι πιο απαισιόδοξοι κατοικούν στην Ευρώπη, όπου ο σχετικός δείκτης έπεσε κατά 3 μονάδες, φτάνοντας τις 71.

Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται μεταξύ των δέκα πλέον απαισιόδοξων του πλανήτη, ενώ μόλις μία, η Νορβηγία, βρίσκεται στην δεκάδα των πιο αισιόδοξων. Η Ινδία βρίσκεται στην πρώτη θέση της αισιοδοξίας παγκοσμίως, με τιμή ΔΠΚΕ 121 μονάδες. Στον αντίποδα η Ελλάδα, μόλις με 35 μονάδες, είναι η πιο απαισιόδοξη χώρα του πλανήτη. Την ακολουθούν η Ουγγαρία (37 μονάδες), η Νότια Κορέα (38), η Πορτογαλία (38) και η Ιταλία (39). Η τιμή του ΔΠΚΕ στην Ελλάδα υπέστη ραγδαία πτώση 11 μονάδων, σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας νέο αρνητικό ρεκόρ. Εννιά στους 10  Έλληνες καταναλωτές αισθάνονται την ύφεση, ενώ σε εξίσου μεγάλο ποσοστό πιστεύουν πως η κρίση θα παραταθεί. Με την ανεργία σε καλπάζουσα εξέλιξη, δεν προκαλεί έκπληξη πως η εξασφάλιση της εργασίας δηλώνεται ως η μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, σε ποσοστό 44% (από τα υψηλότερα παγκοσμίως).

Επίσης, τέσσερις στους δέκα δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους ναγκών –το ποσοστό αυτό είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ελλάδα και το μεγαλύτερο στην Ευρώπη το συγκεκριμένο τρίμηνο.  Κατά το 92% οι Έλληνες δηλώνουν ότι αναγκάστηκαν να αλλάξουν αγοραστικές συνήθειες. Επίσης, ότι έχουν μειώσει τις δαπάνες τους για διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) κι ότι στράφηκαν σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (67%). Η παγκόσμια διαδικτυακή έρευνα της Nielsen, για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, διεξήχθη μεταξύ 10 και 27 Νοεμβρίου 2012 σε 58 χώρες των πέντε ηπείρων, με τη συμμετοχή περισσότερων από 29.000 καταναλωτών.