Για την επέκταση της Μετρό στην κυπριακή αγορά ο κύβος ερρίφθη. Η διοίκησή της αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση του πρώτου cash & carry εκτός συνόρων, στην αγορά της Μεγαλονήσου, η οποία, σύμφωνα με στελέχη της Μετρό, είναι παρθένα στον τομέα της οργανωμένης χονδρικής.

Σημειώνουν λοιπόν πως όσα καταστήματα cash & carry λειτουργούν στην Κύπρο μοιάζουν περισσότερο με σούπερ μάρκετ παρά με καταστήματα χονδρικής, γεγονός που αφήνει πεδίο δράσης στη Μετρό. Έτσι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της, έως τα τέλη του 2013 θα αποκτήσει παρουσία στην Κύπρο, οπότε, μετά από ένα εύλογο διάστημα εκ του σύνεγγυς μελέτης της τοπικής αγοράς, η εταιρεία θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματά της.

Τα στελέχη της Μετρό υπενθυμίζουν ότι το πρώτο cash & carry στην Ελλάδα πήρε περίπου πέντε χρόνια, προκειμένου να κερδίσει τη θέση του στην αγορά που ειδικεύεται και να καθιερωθεί για το είδος των υπηρεσιών που προσφέρει. Στο πλαίσιο αυτό, η αλυσίδα θα χρειαστεί χρόνο πριν προχωρήσει σε κάθε επόμενη επενδυτική κίνηση στην τοπική κυπριακή αγορά, που δεν είναι εξοικειωμένη με το cash & carry.

Οι επαγγελματίες στην Κύπρο έχουν συνηθίσει να μην πληρώνουν τοις μετρητοίς, αλλά και να παραλαμβάνουν τα προϊόντα τους στον χώρο τους. Πρόκειται για μια κουλτούρα, η αλλαγή της οποίας απαιτεί υπομονή και επιμονή, καθώς η τοπική αγορά διαθέτει ορισμένους πολύ ισχυρούς χονδρεμπόρους, οι οποίοι διακινούν τα προϊόντα τους έως και σε 8.000 σημεία πώλησης.

Στη Λεμεσό
Για την πρώτη επένδυσή της στην Κύπρο η διοίκηση της Μετρό προϋπολογίζει ότι θα απαιτηθούν κεφάλαια της τάξης των 10 εκατ. ευρώ, για την οργάνωση και λειτουργία ενός μεγάλου ιδιόκτητου καταστήματος, με προδιαγραφές να στεγάσει μια σχετικά μεγάλη αποθήκη, τις διοικητικές υπηρεσίες της εταιρείας, αφού η μονάδα θα γίνει η έδρα της στη μεγαλόνησο, όπως και δύο πλήρως οργανωμένα διαμερίσματα για τη διαμονή των στελεχών της εταιρείας.

Η έκταση του χώρου πώλησης του καταστήματος προσδιορίζεται γύρω στα 3.000 τ.μ., με αποθήκη 2.000 τ.μ. και στεγασμένο χώρο πάρκινγκ 2.000 τ.μ., όπως προβλέπει η κυπριακή νομοθεσία. Η μονάδα θα εγκατασταθεί στη Λεμεσό, καθώς η γεωγραφική θέση της πόλης ανταποκρίνεται στην πρόθεση της εταιρείας να απευθυνθεί μέσω του πρώτου καταστήματός της στους επαγγελματίες της ευρύτερης τουριστικής αγοράς, ένα κοινό ιδιαίτερα ανεπτυγμένο.

Σε ό,τι αφορά στα προϊόντα που θα διακινεί το κατάστημα, θα προέρχονται κυρίως από τους τοπικούς παραγωγούς, από τις τοπικές θυγατρικές των πολυεθνικών εταιρειών και από εισαγωγικές εταιρείες. Το σύνολο σχεδόν των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που θα διαθέτει το κατάστημα θα εισάγονται από την Ελλάδα, ενώ όπου κριθεί σκόπιμο θα διενεργούνται εισαγωγές και επώνυμων κωδικών.

Στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα η εταιρεία επιμένει στο επενδυτικό της πλάνο, έχοντας προγραμματίσει φέτος την εγκαινίαση της λειτουργίας τεσσάρων νέων καταστημάτων και μία μεταστέγαση παλαιότερης μονάδας. Ήδη το πρώτο κατάστημα του φετινού προγράμματός της εγκαινιάστηκε στα Γλυκά Νερά. Τα επόμενα θα εδρεύουν στο Κιλκίς, την Κομοτηνή και την Άρτα. Το κατάστημα των Γιαννιτσών θα μεταστεγαστεί σε μεγαλύτερο ιδιόκτητο ακίνητο. Σημειώνουμε ότι όλες οι νέες μονάδες της εταιρείας θα εγκατασταθούν σε ακίνητα
της ιδιοκτησίας της.