Οι πωλήσεις των προϊόντων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής ξεπέρασαν πέρυσι κάθε προηγούμενο σε σχέση όχι μόνο με το ιστορικό τους προηγούμενων χρόνων, αλλά με την ιστορία των πωλήσεων εν γένει των FMCG. Ήταν απολύτως φυσικό πλην όχι αναμενόμενο, όπως αναμενόμενη δεν ήταν, άλλωστε, η κρίση στη δημόσια υγεία, τα μέτρα για την αντιμετώπιση της οποίας έκαναν εκρηκτική τη ζήτηση αυτών ακριβώς των προϊόντων.

Οι πωλήσεις των προϊόντων ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής ξεπέρασαν πέρυσι κάθε προηγούμενο σε σχέση όχι μόνο με το ιστορικό τους προηγούμενων χρόνων, αλλά με την ιστορία των πωλήσεων εν γένει των FMCG. Ήταν απολύτως φυσικό πλην όχι αναμενόμενο, όπως αναμενόμενη δεν ήταν, άλλωστε, η κρίση στη δημόσια υγεία, τα μέτρα για την αντιμετώπιση της οποίας έκαναν εκρηκτική τη ζήτηση αυτών ακριβώς των προϊόντων. Οι πωλήσεις τους, βέβαια, σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά την έναρξη της κρίσης έχουν αποκλιμακωθεί, αλλά παραμένουν υψηλές. Ανεξάρτητα από την απειλή της πανδημίας –που εξακολουθεί να υπονομεύει την παγκόσμια κοινωνία–, εκτιμάται ότι θα διατηρήσουν μακροπρόθεσμα τη δυναμική τους σ’ έναν κόσμο σοκαρισμένο και ανασφαλή από τη συνειδητοποίηση του πόσο ευάλωτη παραμένει η ανθρώπινη ύπαρξη και η κοινωνική της κανονικότητα παρά την επιστημονικοτεχνική πρόοδο.

Οπως επισημαίνει η κ. Γεωργία Μαντά, εμπορική διευθύντρια της ΜΕΓΑ, «λόγω του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορονοϊού, τα προϊόντα ατομικής προστασίας και προσωπικής υγιεινής (αντιβακτηριδιακά μαντήλια, υγρά αντισηπτικά, χειρουργικές μάσκες, σαπούνια και είδη απολύμανσης επιφανειών) απέκτησαν υψηλή βαρύτητα στις καθημερινές ανάγκες των καταναλωτών. Αυτό είχε αποτέλεσμα τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεών τους, έτσι ώστε κατέγραψαν μεγέθη μη συγκρίσιμα με τα προηγούμενα έτη».

Αναφερόμενος στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης προϊόντων ατομικής προστασίας, ο κ. Δημήτρης Κουτρουμάνης, Senior Brand Manager της Septona, εξηγεί ότι «στο πρώτο κύμα της πανδημίας, μετά την ανακοίνωση των πρώτων μέτρων για την αντιμετώπισή της, τα προσφερόμενα προϊόντα αδυνατούσαν να καλύψουν την ζήτηση. Παρά μία παροδική κάμψη της ζήτησης το καλοκαίρι του 2020, λόγω της ελάφρυνσης των μέτρων και των διαθέσιμων αποθεμάτων των καταναλωτών, αυτή εντάθηκε εκ νέου στα επόμενα κύματα της πανδημίας. Συνολικά ο τζίρος της κατηγορίας των προϊόντων ατομικής απολυμαντικής δράσης (σπρέι, μαντήλια, τζελ κλπ.) ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ σε ένα δωδεκάμηνο».

Με βάση τα επίσημα αποτελέσματα των πωλήσεων πέρυσι συγκριτικά με το 2019, το 2020 διατέθηκαν περισσότερα από 671 εκατ. αντιβακτηριδιακά μαντήλια χεριών έναντι 199 εκατ. την προηγούμενη χρονιά, ενώ αντιστοίχως διατέθηκαν 1,5 εκατ. τεμάχια αντισηπτικών gel χεριών έναντι μόλις 29 χιλιάδων τεμαχίων το 2019. Ομοίως, οι αντισηπτικές λοσιόν, με ελάχιστες πωλήσεις το 2019, πέρυσι έφτασαν τα 234 χιλιάδες τεμάχια.

Η πτώση πωλήσεων των εν λόγω κατηγοριών στο πρώτο πεντάμηνο του 2021 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, αν και αναμενόμενη και σημαντική, έδειξε ότι τα προϊόντα τους διατηρούν τη σημαντικότητά τους. Ειδικότερα η πτώση πωλήσεων έφτασε το 26,2 % σε όγκο και το 52,5% σε αξία στα gel, στο 6,4% σε όγκο –αλλά με ανάπτυξη 23% σε αξία– στις λοσιόν και στο 6,5% σε όγκο και 19,3% σε αξία στα αντιβακτηριδιακά μαντήλια.
Σημειώνουμε ότι πολλοί καταναλωτές τους πρώτους μήνες της πανδημίας, λόγω των ελλείψεων στην αγορά, έσπευδαν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες από αυτά τα είδη στα νοικοκυριά τους.

Πρωτοφανείς αναπτύξεις τζίρου
Η κ. Βαλέρια Καρόλου, Brand Manager της Εύρηκα Ελλάς, σημειώνει αναφορικά με τις πωλήσεις των απολυμαντικών μικρών και μεγάλων επιφανειών και των χλωροκαθαριστικών ότι το 2020 εμφάνισαν ιδιαίτερα σημαντικές αυξήσεις. «Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της κατηγορίας των απολυμαντικών-καθαριστικών aerosol sprays, που πέτυχε ανάπτυξη 441% σε αξία, όπως και των απολυμαντικών triggers χωρίς χλώριο, που είχε αντίστοιχα ανάπτυξη 118%! Μικρότερες αλλά αξιοσημείωτες αυξήσεις διαπιστώθηκαν και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, όπως των απολυμαντικών μεγάλων επιφανειών χωρίς χλώριο (45% σε αξία), των απολυμαντικών triggers με χλώριο (40% αντίστοιχα) και των χλωροκαθαριστικών (15%). Στις εν λόγω αναπτύξεις συνέβαλε κυρίως η υπερβολικά αυξημένη ζήτηση κατά τον Μάρτιο του 2020 με την ανακοίνωση του πρώτου lockdown, ωστόσο στις περισσότερες κατηγορίες η ζήτηση διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα και στους μήνες που ακολούθησαν» (Πηγή: IRI Scanning Data/Total Greece/ Super markets/2020)».

Η κ. Τζώρτζια Λιάσκου, Marketing Manager Greece της RB Healthcare Hellas (Dettol), σχολιάζει ότι το καταναλωτικό κοινό σε περιόδους κρίσης στρέφεται στα brands: «Σε μια περίοδο άμεσα συνδεδεμένη με την αναγκαιότητα της ατομικής υγιεινής, ήταν εμφανής η προτίμηση αξιόπιστων brands που προσφέρουν ασφάλεια, σιγουριά και προστασία. Το Dettol, συνώνυμο της προστασίας, ήρθε αντιμέτωπο με πρωτόγνωρα αυξημένη ζήτηση. Συγκεκριμένα τα κρεμοσάπουνα Dettol αυξήθηκαν κατά 85%, ενώ τα πολυκαθαριστικά, κατά 144%. Η ένταση της ζήτησης κυρίως στην κορύφωση της πανδημίας προκάλεσε κάποια out of stocks, που αντιμετωπίστηκαν με ευελιξία και ταχύτητα, ενώ ιδιαίτερα στις κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής έδωσε την ευκαιρία σε νέους «παίκτες» να εισέλθουν γρήγορα στην αγορά».

Τα άλματα της εγχώριας βιομηχανίας και ο συνωστισμός νέων «παικτών»
«Η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για προϊόντα ατομικής προστασίας ώθησε πολλές επιχειρήσεις, ελληνικές και μη, στο να αυξήσουν την παραγωγή των ήδη υπαρχόντων προϊόντων τους και, παράλληλα, να λανσάρουν νέα προϊόντα στην αγορά. Είναι γεγονός ότι εμφανίστηκαν στην αγορά και απολυμαντικά προϊόντα προτού προλάβουν να λάβουν τη σχετική έγκριση από τον ΕΟΦ», σημειώνει η κ. Καρόλου, ενώ η κ. Μαντά επισημαίνει ότι ανάλογα με την προϊόντική κατηγορία και την χρονική φάση σε σχέση με την εκδήλωση των κυμάτων της πανδημίας, η ποσόστωση μεταξύ εγχώριας παραγωγής και εισαγόμενων προϊόντων διαφέρει. Ειδικότερα, στην κατηγορία των αντιβακτηριδιακών μαντηλιών το μεγαλύτερο ποσοστό (ποσοτικά και χρονικά) καλύφθηκε από την εγχώρια παραγωγή. Στις αντισηπτικές λοσιόν και τα gel, σχεδόν το 50% καλύφθηκε από την εγχώρια παραγωγή, ενώ στις χειρουργικές μάσκες κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας το μεγαλύτερο ποσοστό καλύφθηκε από εισαγόμενα μάσκες, αλλά από το δεύτερο κύμα και στο εξής η διαθεσιμότητα των εγχώριων προϊόντων αυξήθηκε.

«Η πανδημία ώθησε αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν είτε σε αύξηση της παραγωγής τους είτε σε λανσαρίσματα νέων προϊόντων, ώστε να ανταποκριθούν στην ένταση της ζήτησης προϊόντων για την προστασία από την πανδημία. Στο ίδιο πλαίσιο, η Εύρηκα, με εμπειρία περισσότερων των εξήντα χρόνων στο σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διάθεση προϊόντων οικιακής φροντίδας και υγιεινής, διαθέτει μια πληθώρα προϊόντων που παράγονται σε ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο εργοστάσιο στη Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου», σημειώνει η κ. Καρόλου.
«Η ΜΕΓΑ, η μόνη εταιρεία στον τομέα της που διατηρεί το 100% της παραγωγής της στην Ελλάδα, επένδυσε ακόμα μια φορά στη χώρα μας, τόσο σε νέες μονάδες παραγωγής αντισηπτικών προϊόντων όσο και σε μηχανές παραγωγής χειρουργικών μασκών. Επένδυσε στον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό, προσέλαβε πολυάριθμο καταρτισμένο προσωπικό, αύξησε στο 100% την παραγωγική της δύναμη και έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την ορθή και ομαλή λειτουργία των διαδικασιών», σημειώνει η κ. Μαντά.
Σημαντικός ήταν και ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων, που εισήχθησαν σε κατηγορίες προϊόντων, στις οποίες δεν είχαν παρουσία προ πανδημίας. Ένα παράδειγμα μιας τέτοιας κατηγορίας με αρκετούς νέους «παίκτες» είναι των καθαριστικών-απολυμαντικών sprays χωρίς χλώριο.

Από το πρώτο κύμα της πανδημίας οι καταναλωτές έσπευσαν κατεπειγόντως να προμηθευτούν προϊόντα για την ατομική τους προστασία και η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ιστορικό. Στο πλαίσιο αυτό, «με έκτακτες κυβερνητικές ρυθμίσεις χορηγήθηκαν νέες προσωρινές άδειες για την παραγωγή προϊόντων ατομικής προστασίας, όπως οι αντισηπτικές λοσιόν και τα gel, οπότε δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις εισαγωγής στην αγορά ενός μεγάλου αριθμού νέων κατασκευαστών, ειδικά στις αντισηπτικές λοσιόν και τα gel», λέει η κ. Μαντά, σημειώνοντας ότι η ΜΕΓΑ, παρότι λάνσαρε αργότερα από τους περισσότερους «παίκτες» αντισηπτικές λοσιόν και χειρουργικές μάσκες, «σκαρφάλωσε γρήγορα στις πρώτες θέσεις των σχετικών κατηγοριών, χάρη στην άριστη ποιότητα και τον καινοτόμο σχεδιασμό των προϊόντων της».
Συνολικά, όπως σημειώνει η κ. Λιάσκου «είδαμε 101 νέους «παίκτες» στην υποκατηγορία των αντισηπτικών gel και 33 στην κατηγορία των σαπουνιών. Αλλά και σε άλλες κατηγορίες, όπως αυτή των αντιβακτηριδιακών σπρέι επιφανειών ή των απολυμαντικών για τα ρούχα, όπου οι ανάγκες της αγοράς καλύπτονταν συνήθως από ένα brand, προσελκύστηκαν περισσότεροι «παίκτες»…».

Η συγκυρία άλλαξε την καταναλωτική συμπεριφορά
«Στη διάρκεια της πανδημίας το βασικό κριτήριο επιλογής προϊόντος εκ μέρους του καταναλωτή ήταν η αξιοπιστία της μάρκας να καλύπτει αποτελεσματικά τη βασική ανάγκη του για απολύμανση. Η τιμή, αν και πάντα σημαντική, ήταν δευτερεύον κριτήριο», λέει η κ. Καρόλου. «Αν και το ανθρώπινο γένος ιστορικά έχει βιώσει επανειλημμένως την εμπειρία των πανδημιών, οι σύγχρονες γενιές δεν είχαμε άλλα τέτοια βιώματα. Με την έννοια αυτή πολλές συνήθειες, δραστηριότητες και ασχολίες, που πριν την κρίση στη δημόσια υγεία θεωρούνταν η καθημερινή κανονικότητά μας πλέον έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά. Οι συνήθειες των καταναλωτών είναι πιθανόν να αλλάξουν μόνιμα, προκαλώντας διαρθρωτικές αλλαγές στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων και στο λιανεμπόριο, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας της Accenture, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 3.000 καταναλωτές από 15 χώρες των πέντε ηπείρων. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές ανέφεραν ότι αγοράζουν περισσότερα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού, όπως και κονσερβοποιημένα και φρέσκα τρόφιμα.

Κυρίως όμως η έρευνα δείχνει ότι πολλές από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών είναι πιθανό να μείνουν και μετά την πανδημία, καθώς πολλοί έχουν συνειδητοποιήσει γενικότερα τη σημασία της προστασίας από ιούς και βακτήρια. Κατηγορίες προϊόντων όπως αυτή των αντιβακτηριδιακών μαντηλιών για τα χέρια, που ήταν σημαντική πριν την εκδήλωση της πανδημίας, αλλά στο πλαίσιο της επίδρασής της τετραπλασίασαν τις πωλήσεις τους τον τελευταίο χρόνο, είναι αναμενόμενο, λόγω της αλλαγής των συνηθειών μας, να εξακολουθήσουν να έχουν αυξημένη σημασία, αποτυπωμένη σε υψηλά ποσοστά ζήτησης και χρήσης των προϊόντων της, και μετά την πανδημία».

Σύμφωνα με τη κ. Λιάσκου, «η ασφαλής απολύμανση για τον περιορισμό της μετάδοσης του ιού έχει γίνει προτεραιότητα. Περνάμε πολύ περισσότερο χρόνο στα σπίτια μας, έτσι ώστε απαιτείται πιο συχνός καθαρισμός. Παράλληλα άλλοι παράγοντες, όπως η μείωση της οικονομικής δραστηριότητας, το αίσθημα αβεβαιότητας, η προτεραιότητα αγοράς προϊόντων απαραίτητων για την υγεία και την ασφάλεια, τα περιορισμένα shopping trips, η αύξηση των διαδικτυακών αγορών κ.ά. επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά. Θα εξακολουθήσουν να την επηρεάζουν και την επόμενη χρονιά, ενώ κάποιες τάσεις διαμορφώθηκαν για να ισχύουν και στο εξής, όπως το ενδιαφέρον για την προστασία του περιβάλλοντος και η αναζήτηση πιο φυσικών και βιώσιμων λύσεων».

«Αν και η απότομη ζήτηση και άνοδος των πωλήσεων το 2020 ήταν κάτι ιδιαίτερο», λέει ο κ. Κουτρουμάνης, «η ανάγκη προστασίας εξακολουθεί να υπάρχει και, όπως αναμένουμε, θα συνεχίσει να εκφράζεται, ενόσω βλέπουμε τάση ανάπτυξης σε πολλές υποκατηγορίες των σχετικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, διαπιστώνουμε μια τάση προτίμησης των μικρότερων συσκευασιών τους, που προσφέρουν ευελιξία στη χρήση τους και εκτός σπιτιού, καθώς οι περιορισμοί αναστέλλονται μεν, αλλά η ανάγκη της προστασίας εξακολουθεί να υπάρχει».

Υψηλές, αν και μειωμένες φέτος, οι πωλήσεις
Σύμφωνα με τη κ. Καρόλου, «αναμφισβήτητα αναμένεται μια εξομάλυνση στην αγορά των προϊόντων ατομικής προστασίας. Η ζήτησή τους θα κάμπτεται όσο θα περιορίζεται η πανδημία. Αναπόφευκτα θα περιοριστεί ο χώρος τους στο ράφι, όπου θα παραμείνουν επιλεγμένα brands απολυμαντικών. Πρόκειται για brands, όπως το Topine, τα οποία έχτισαν συστηματικά και με αλήθεια την εικόνα τους, προσφέροντας απολύμανση και προστασία από μικρόβια, ζύμες, βακτήρια και ιούς, με αδειοδότηση από τον ΕΟΦ προς επιβεβαίωση των σχετικών ισχυρισμών τους. Αλλά θα παραμείνουν όσα προσφέρουν ανταγωνιστική τιμή σε συνδυασμό με την ποιότητα και την αξιοπιστία τους, όσα βελτιώνονται συνεχώς και ανανεώνονται, προκειμένου να διατηρούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών ακόμη και στον απόηχο της πανδημίας. Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, ήδη το πρώτο τετράμηνο του 2021 όπως ήταν αναμενόμενο, διαπιστώθηκε κάμψη πωλήσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι καταναλωτές δεν σταμάτησαν να ανησυχούν και να αναζητούν απολυμαντικά-καθαριστικά προϊόντα επιφανειών, αλλά σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με την έξαρση του πρώτου lockdown. Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμούμε ότι συνολικά το 2021 θα κλείσει με αρνητικό πρόσημο σε σχέση με το 2020, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο από του 2019».

Σύμφωνα με την κ. Μαντά «ο επαναπροσδιορισμός των αγοραστικών προτεραιοτήτων, του τρόπου ζωής και των εργασιακών πρακτικών επιβάλλει σημαντικές αλλαγές στο λιανεμπόριο. Ενώ τα φυσικά σούπερ μάρκετ ήταν σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα ο τομέας τροφοδοσίας των καταναλωτών, η πανδημία αυτό το άλλαξε γρήγορα. Τα ευρήματα δείχνουν πώς οι άνθρωποι που δεν ήταν τόσο εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις ψηφιακές τεχνολογίες, πιέστηκαν και ξεπέρασαν τη διστακτικότητά τους. Η αλλαγή αυτή είναι τεράστια. Μεταβολή παρατηρήθηκε και στην ιεράρχηση των καταναλωτικών κριτηρίων. Υγεία, εμπιστοσύνη, ασφάλεια και διαθέσιμο εισόδημα βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις για την οποιαδήποτε αγορά προϊόντος, ενώ αντίστοιχα αυξήθηκε η εστίαση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για αγοραστικές επιλογές συμβατές με τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος. Οι σημερινοί καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί από ποτέ, καθώς επιζητούν γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση, άμεση διαθεσιμότητα προϊόντων και καναλιών διανομής, περιλαμβανομένου του ηλεκτρονικού. Καθώς οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται, οι λέξεις-κλειδιά γίνονται η εμπιστοσύνη, η ευκολία και η ασφάλεια.

Στην ΜΕΓΑ το όραμά μας είναι να έχουμε θετικό αντίκτυπο στις κοινωνίες που δραστηριοποιούμαστε και να προάγουμε μέσα από κάθε μας δραστηριότητα την υπεύθυνη παραγωγή και κατανάλωση, ώστε να προσφέρουμε ένα καλύτερο μέλλον στις επόμενες γενιές. Η βιώσιμη ανάπτυξη πηγάζει από τις ίδιες τις αρχές και τις αξίες μας. Θεωρούμε την προσωπική φροντίδα και την υγιεινή άρρηκτα συνδεδεμένες με την υγεία του πλανήτη. Γι’ αυτό επιστρατεύουμε τη διεθνή καινοτομία και αυτή που αναπτύσσεται στα εργαστήριά μας, δημιουργώντας το “Act Green Program: Redesign-Reduce-Recycle”, κάνοντας πράξη το αίσθημα φροντίδας που βρίσκεται στον πυρήνα του DNA μας. Μέσα από πρακτικές περιβαλλοντικά επωφελούς λειτουργίας και πρωτοβουλίες που μειώνουν διαρκώς το αποτύπωμά μας, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε με ευθύνη, σεβασμό και ακεραιότητα».

Πολιτικeς προωθησης
«Η κατηγορία των προϊόντων ατομικής προστασίας είναι αρκετά ταχυκίνητη», σημειώνει ο κ. Δ. Κουτρουμάνης (Septona), παρατηρώντας ότι «ιδιαίτερα για τις μικρές συσκευασίες, όπως των μαντηλιών και των gel, αποδίδουν πολύ τα δεύτερα σημεία έκθεσης, ειδικά σε θέσεις καλής θέασης –πρωτευόντως κοντά στα ταμεία. Πολλές φορές αυτό είναι η αιτία να επισκέπτεται ο καταναλωτής τα μικρά καταστήματα, δηλαδή για λόγους ευκολίας».
Σύμφωνα με την κ. Β. Καρόλου (Εύρηκα), «στον απόηχο της πανδημίας οι οικονομικές δυσχέρειες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν αρκετά νοικοκυριά, αναμένεται να δώσουν στην τιμή εκ νέου τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις του καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό, τα καθαριστικά και απολυμαντικά προϊόντα Topine υποστηρίχθηκαν και θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται με προωθήτριες στα σούπερ μάρκετ, με τοποθέτηση stands και προβολών, αλλά και με promotions τιμής και όγκου, που παραδοσιακά είναι από τις πλέον αποτελεσματικές ενέργειες. Πέραν αυτών η Εύρηκα πραγματοποίησε στα τέλη του 2020 νέα τηλεοπτική καμπάνια, η οποία αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα των νέων Topine Total Power Floor and All Purpose, ενώ υπενθυμίζει στους καταναλωτές το brand Topine, που διαθέτει μια πλήρη γκάμα προϊόντων. Η καμπάνια συνεχίζεται φέτος με επιπρόσθετη αναφορά στα νέα Topine Total Power Aerosol Sprays. Ταυτόχρονα αξιοποιούμε την παρουσία μας στο διαδίκτυο και κυρίως στα social media, προβάλλοντας τα προϊόντα μας, ενώ, στο πλαίσιο των ενεργειών ΕΚΕ, εντάσσουμε στο πλάνο μας φέτος ένα σύνολο χρηματικών και προϊοντικών δωρεών σε οργανισμούς και δομές, που παρέχουν βοήθεια σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ως συνέχεια ανάλογων πράξεων αλληλεγγύης, που πραγματοποιήσαμε τα προηγούμενα χρόνια».
Η κ. Τζ. Λιάσκου (RB Healthcare Hellas) σημειώνει πως στα βασικά πλάνα του Dettol είναι η μείωση τιμών και οι προσφορές ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τονίζοντας ότι «η επένδυση πόρων στο R&D για την εξέλιξη των προϊόντων μας και στην εκπαίδευση του καταναλωτή σχετικά με τη σημασία της προστασίας, όπως και η ανάληψη πρωτοβουλιών ευθύνης, οι οποίες θα έχουν μακροχρόνιο αντίκτυπο αναφορικά με την προάσπιση της υγείας, θα εξακολουθήσουν να αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα του Dettol».

Νέα λανσαρίσματα
Η Εύρηκα λάνσαρε το 2020 το νέο Topine Total Power Floor and All Purpose, διαθέσιμο σε δυο αρώματα, πράσινο μήλο (green apple) και ανοιξιάτικα άνθη (floral). Είναι μικροβιοκτόνο-απολυμαντικό και, ταυτόχρονα, πολυκαθαριστικό κατάλληλο για την καθημερινή καθαριότητα όλων των επιφανειών του σπιτιού. Η σύνθεσή του απαιτεί χρήση μόλις 25ml προϊόντος ανά 1 λίτρο νερού. Επίσης, η εταιρεία επέκτεινε την γκάμα της στα triggers, λανσάροντας το νέο Topine 5 in 1 Green Apple Spray, με απολυμαντική και καθαριστική δράση με άρωμα πράσινου μήλου, ενώ στις αρχές του 2021 λανσάρισε το Topine Total Power Spray, το μόνο στην κατηγορία με 70% αιθυλική αλκοόλη, διαθέσιμο σε αρώματα Mountain Fresh και Spring Valley.

Η ΜΕΓΑ λανσάρισε τις χειρουργικές μάσκες ΜΕΓΑ Type II για άριστο συνδυασμό εξαιρετικά υψηλής προστασίας, άνεσης κατά τη χρήση και αποφυγής ερεθισμών. Σχεδιάστηκαν με τρία στρώματα προστασίας για το φιλτράρισμα ακόμα και ιών όπως ο SARS-CoV-2, είναι δερματολογικά ελεγμένες, δεν περιέχουν latex, έχουν πιστοποίηση Oeko-Tex Standard 100 για την απουσία βλαβερών ουσιών, παράγονται με ευρωπαϊκή τεχνολογία και πρώτες ύλες ευρωπαϊκής προέλευσης. Διατίθενται σε τρία διαφορετικά μεγέθη. Επίσης, η εταιρεία προσέθεσε στην γκάμα της ένα πρωτοποριακό προϊόν που εξασφαλίζει αποδεδειγμένη αντιβακτηριδιακή προστασία, τα Wet Hankies Antibacterial Extra Safe. Το προϊόν διαθέτει καινοτόμο σύνθεση ενισχυμένης δράσης, δρα κατά των βακτηρίων και των ιών γρίπης Η1Ν1, Η3Ν2 και εξασφαλίζει επιστημονικά αποδεδειγμένη δράση ακόμα και κατά του SARS-CoV-2. Ακόμα, η ΜΕΓΑ λανσάρισε την αντισηπτική της λοσιόν με 70% αιθυλική αλκοόλη, για ενισχυμένη προστασία από ιούς και μικρόβια, παραγμένη σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ΕΝ1276, ΕΝ1500, ΕΝ1650, ΕΝ14476. Είναι εγκεκριμένη από τον ΕΟΦ.

Η Septona λάνσαρε δύο νέους κωδικούς αντιβακτηριακών μαντηλιών, με 75% οινόπνευμα και αποδεδειγμένη δράση κατά του SARS-CoV-2, και μια νέα σειρά από υγρά σαπούνια χεριών με αντιβακτηριακή δράση: Υγρά Σαπούνια χεριών με Μέλι, Αλόη, Πανθενόλη και Ίριδα σε συσκευασίες των 600ml. Έχουν αιθέριο έλαιο Tea Tree με αντιβακτηριακή δράση και το 93% των συστατικών τους είναι φυσικής προέλευσης, ενώ είναι εμπλουτισμένα με γλυκερίνη. Διατίθενται και σε συσκευασία Eco Refill των 1000ml.

Το Dettol στην αρχή του 2020 διεύρυνε τη γκάμα των σαπουνιών της με νέα αρώματα στις αντλίες, αλλά με νέες οικολογικές και οικονομικές συσκευασίες ανταλλακτικών σε δημοφιλή αρώματα. Παράλληλα, φέτος διεύρυνε το κωδικολόγιο των πολυκαθαριστικών της με τη νέα σειρά Dettol TruClean, που παρέχει ασφαλή προστασία, καθώς είναι φτιαγμένη με φυτικής προέλευσης συστατικά, χωρίς σκληρά χημικά. Κατά την παρασκευή τους έχουν μηδενικά απόβλητα, ενώ οι συσκευασίες τους είναι 100% ανακυκλώσιμες.