Τα επενδυτικά και επεκτατικά σχέδια της Kallas Incorporation SA εντός και εκτός συνόρων περιγράφει στη συνέντευξή του στο «σελφ σέρβις» ο κ. Γιάννης Καλλάς, CEO της εταιρείας, αναλύοντας το πλάνο της αναφορικά με την αναβάθμιση των σχέσεων συνεργασίας της Kallas με την οργανωμένη λιανική. Όπως τονίζει, «την επόμενη τριετία επιδιώκουμε στρατηγικά την ισχυροποίησή μας στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όχι μόνο μέσω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αλλά κυρίως μέσω της προώθησης δικών μας μαρκών, των ήδη γνωστών και νέων».

Από το 1967 η Kallas Inc. δραστηριοποιείται στην εισαγωγή κaαι στη διανομή πρώτων υλών και τροφίμων, απευθυνόμενη στη βιομηχανία τροφίμων, τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και την αγορά ho.re.ca. Όπως μας είπε ο κ. Γιάννης Καλλάς στην έναρξη της συζήτησής μας, απαντώντας σε ερώτησή μας αναφορικά με την πορεία της εταιρείας στη διάρκεια της τελευταίας δύσκολης δεκαετίας, «η Kallas Inc.,υλοποιώντας πολλές αλλαγές στα κανάλια που δραστηριοποιείται, κατάφερε όχι μόνο να διατηρήσει τη ανταγωνιστικότητά της, αλλά και να αναπτυχθεί εντυπωσιακά.

Επισημαίνω ότι ο όμιλος την τελευταία δεκαετία σχεδόν τριπλασίασε τον τζίρο του, φθάνοντας το 2019 στα 239 εκατ. ευρώ, απασχολώντας 282 εργαζόμενους, έχοντας ισχυρή παρουσία στα Βαλκάνια μέσω πέντε θυγατρικών και κάνοντας εξαγωγές σε πολλές εθνικές αγορές. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και τις αλλαγές της αγοράς και προσαρμόζουμε τα προϊόντα μας και το σέρβις, έτσι ώστε να ικανοποιούμε τον πελάτη-συνεργάτη, προσφέροντάς του προστιθέμενη αξία. Πρόσφατα, ανανεώσαμε και διευρύναμε τις εμπορικές μας συνεργασίες, προσθέτοντας νέες σειρές προϊόντων στο χαρτοφυλάκιό μας. Σημειώνω ότι επικεντρωνόμαστε σε τυροκομικά, γαλακτοκομικά, κατεψυγμένα κρέατα και αλιεύματα, προϊόντα κακάο και σοκολάτας, φυτικά έλαια, φυτικά λιπαρά, φυτικές κρέμες, μαργαρίνες, κατεψυγμένα λαχανικά, κονσερβοειδή, προϊόντα αυγού, προϊόντα σίτου / αραβοσίτου, πρώτες και βοηθητικές ύλες, πρόσθετα τροφίμων, tailor made προϊόντα για τη βιομηχανία τροφίμων και βιολογικά προϊόντα».

σελφ σέρβις: Πώς μοιράζεται ο τζίρος σας μεταξύ βιομηχανίας, σούπερ μάρκετ και μαζικής εστίασης;
Γιάννης Καλλάς: Η Kallas ως ηγέτιδα στο χώρο των πρώτων υλών εξασφαλίζει από τη βιομηχανία το 60% των πωλήσεών της. Το 30% προέρχεται από το ho.re.ca., όπου διαθέτει έτοιμα τυποποιημένα τρόφιμα και πρώτες ύλες, ενώ το 10% προέρχεται από το κανάλι του λιανεμπορίου, στο οποίο διαθέτει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και branded προϊόντα της Kallas.

Στόχος η ισχυροποίηση στο λιανεμπόριο
σ. σ.: Πώς επηρέασε τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας η πανδημία;
Γ. Κ.: Η δραματική πτώση της ζήτησης της αγοράς ho.re.ca. και η ταυτόχρονη ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων για οικιακή κατανάλωση μετέβαλε σημαντικά το μίγμα των πωλήσεών μας, ευνοώντας τη συμμετοχή του λιανεμπορίου στις πωλήσεις της εταιρείας. Ωστόσο, παρότι η συμμετοχή του διπλασιάστηκε, εξαιτίας του περιορισμένου μεριδίου του στο σύνολο των εσόδων της Kallas, δεν αντισταθμίζονται οι απώλειές μας από την παράλυση της αγοράς ho.re.ca.

σ. σ.: Πως έκλεισαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας το 2020 και τι εκτιμάτε πως μέλλεται φέτος;
Γ. Κ.: Το 2020 οι πωλήσεις της Kallas έκλεισαν στα 176 εκατ. ευρώ, με πτώση 26% συγκριτικά με το 2019, οφειλόμενη, όπως εξήγησα, στην αιμορραγία της εστίασης. Φέτος, βάσει των μέχρι τώρα δεδομένων, προσβλέπουμε σε αύξηση του τζίρου μας κατά 10%, αν και η εστίαση, απ’ ό,τι φαίνεται, χάνει πάλι σημαντικό κομμάτι του έτους. Δεδομένων των έκτακτων συνθηκών λόγω πανδημίας, αλλά και της στρατηγικής μας για την επόμενη τριετία επιδιώκουμε την ισχυροποίησή μας στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όχι μόνο μέσω των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αλλά κυρίως μέσω της προώθησης δικών μας μαρκών, των ήδη γνωστών και νέων.

Διευρυμένη συνεργασία με διττό στόχο
σ. σ.: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την προώθησή τους στα σούπερ μάρκετ;
Γ. Κ.: Σήμερα στο κανάλι αυτό δραστηριοποιούμαστε στις κατηγορίες των τυριών με μία πλήρη γκάμα, κυρίως με τη δική μας μάρκα Redda, στις κατηγορίες των κατεψυγμένων αλιευμάτων, της κατεψυγμένης πατάτας, των τυποποιημένων λαχανικών –σε κονσέρβα και κατεψυγμένα– και στα σπορέλαια. Η εν λόγω γκάμα διαφοροποιείται από χώρα σε χώρα, ενώ οι προϊοντικές κατηγορίες που προανέφερα αφορούν την εγχώρια αγορά. Η τοποθέτησή μας έναντι του τελικού καταναλωτή εστιάζεται στην άριστη ποιότητα και τις ανταγωνιστικές τιμές, ενώ σε Β2Β επίπεδο παρέχουμε άμεση παράδοση –εντός 24ώρου– όχι μόνο συνεπεία του διευρυμένου δικτύου μας αποθήκευσης και διανομών, αλλά της στρατηγικής δέσμευσής μας για την εξυπηρέτηση των πελατών-συνεργατών μας.

σ. σ.: Σχεδιάζετε νέα προϊόντα ή την επέκταση της εταιρείας σας σε άλλες προϊοντικές κατηγορίες, που ενδιαφέρουν την οργανωμένη λιανική;
Γ. Κ.: Ο στόχος μας είναι διττός: Πρώτον, να επαναπροσδιορίσουμε άμεσα την τοποθέτηση των μαρκών μας και να επικοινωνήσουνε αυτό που υποσχόμαστε στον καταναλωτή, ενδυναμώνοντας περαιτέρω την παρουσία μας στις υπάρχουσες κατηγορίες και εμπλουτίζοντας τη γκάμα μας σε επίπεδο ειδών, αλλά και συσκευασιών, είτε μιλούμε για το format της συσκευασίας είτε με το μέγεθός της. Πρόθεσή μας είναι να προσφέρουμε μία «φιλικότερη» γκάμα στον καταναλωτή. Επιπλέον, διευρύνουμε τη διανομή μας σε επίπεδο λογαριασμών, αλλά και των τυπολογιών τους, ενώ αυξάνουμε παράλληλα την προωθητική μας ένταση, επενδύοντας σε στοχευμένες in-store ενέργειες στην οργανωμένη λιανική. Ο δεύτερος άξονας της ανάπτυξής μας στο λιανεμπόριο σχετίζεται με την εισαγωγή νέων προϊοντικών κατηγοριών με δικές μας μάρκες, που ανταποκρίνονται αφενός στις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών και τις διατροφικές –κι όχι μόνο– τάσεις και, αφετέρου, στην απαίτηση για διαφοροποιημένες προτάσεις, με συστατικά που ικανοποιούν ιδιαίτερες δίαιτες, προσφέρουν νέες γευστικές εμπειρίες, σέβονται το περιβάλλον, την κοινωνία και υπόσχονται βιώσιμο μέλλον.

Φιλόδοξο τριετές πλάνο ανάπτυξης
σ. σ.: Ποια είναι τα πλάνα επέκτασής σας σε βάθος τριετίας; 
Γ. Κ.: Πέρα από το εγχώριο λιανεμπόριο, στο τριετές μας πλάνο περιλαμβάνεται η ενίσχυση της παρουσίας μας στα σούπερ μάρκετ της Κύπρου, όπου είναι ο κορμός των δραστηριοτήτων μας, καθώς και η περαιτέρω εδραίωσή μας στις άλλες βαλκανικές χώρες. Παράλληλα, με σταθερή μέριμνα τον εμπλουτισμό των συλλογών μας, συνεχίζουμε να ενισχύουμε τις συνεργασίες μας με προμηθευτές παγκόσμιου βεληνεκούς. Επίσης, επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην πολύ απαιτητική, από άποψη διασποράς και ζήτησης, προϊοντικής γκάμας αγορά ho.re.ca., ενώ σε ό,τι αφορά τη βιομηχανία, θα εξακολουθήσουμε να επενδύουμε στην καινοτομία, με νέα συστατικά και με την εφαρμογή σύγχρονων τεχνολογιών, οδηγώντας τις εξελίξεις σ’ έναν χώρο, όπου ήδη ηγεμονεύουμε. Τέλος, κοιτάμε το αύριο πάντα στην προοπτική της περαιτέρω γεωγραφικής επέκτασης της Kallas σε νέες εθνικές αγορές, προσαρμόζοντας το assortment στις ανάγκες κάθε τοπικής αγοράς, πάντα με το ταχύτερο σέρβις. Είμαστε θωρακισμένοι οικονομικά και με την απαιτούμενη ρευστότητα, γεγονός που μας επιτρέπει να εκμεταλλευόμαστε κάθε νέα ευκαιρία.

σ. σ.: Τι επενδυτικό πλάνο ακολουθείτε;
Γ. Κ.: Προκειμένου να καλύπτουμε την εγχώρια αγορά από άποψη πωλήσεων και διανομής πάντα με τα standards που εμείς θέτουμε, επενδύσαμε στη δημιουργία ιδιόκτητων υποκαταστημάτων και σύγχρονων κέντρων διανομών, στις Αχαρνές Αττικής, τις βιομηχανικές περιοχές Θεσσαλονίκης και Βόλου, το Βαθύ Αυλίδας και τα Ιωάννινα, με περισσότερα από 26.000τμ αποθηκευτικού χώρου ελεγχόμενης θερμοκρασίας. Αποκορύφωση των σχετικών πρωτοβουλιών μας είναι η τελευταία μας επένδυση στα Οινόφυτα, που πρόσθεσε στο δυναμικό μας 13.000τμ αποθηκευτικού χώρου (16.000 παλετοθέσεις) βαθιάς κατάψυξης –το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια– μειώνοντας, ταυτόχρονα, σημαντικά τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας. Παράλληλα, η στρατηγική της δυναμικής διείσδυσής μας στην Κύπρο και σε χώρες των Βαλκανίων όχι μόνο θωράκισε τα αποτελέσματά μας σε μία περίοδο δύσκολη για τη χώρα, αλλά μας ώθησε να επενδύσουμε στη δημιουργία υποκαταστημάτων και κέντρων διανομής, ώστε να επιτευχθεί η αποτελεσματικότερη προσέγγιση της αγοράς. Σημειώνω ότι Kallas Inc. έχει συστήσει πέντε θυγατρικές –σε Κύπρο και Ρουμανία, με ιδιόκτητες εγκαταστάσεις και αποθηκευτικούς χώρους ικανότητας άνω των 10.000τμ, καθώς και στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, τη Βουλγαρία και τη Σερβία. Από το 2008 μέχρι σήμερα έχουμε επενδύσει περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ.