Τρεις στους τέσσερις Έλληνες καταναλωτές θα δοκιμάσουν να φτιάξουν στο σπίτι τους χριστουγεννιάτικα γλυκά τα φετινά Χριστούγεννα, όπως κατέδειξε η έρευνα της Focus Bari για την παράδοση και τις εμπορικές και καταναλωτικές συνήθειες Χριστουγέννων στην Ελλάδα του 2024. Το 27% των Ελλήνων καταναλωτών δήλωσε ότι θα καταναλώσει αποκλειστικά αγορασμένα έτοιμα γλυκά, επειδή «δεν έχει χρόνο για μαγειρική». Από την άλλη, το 22% είπε ότι παραδοσιακά φτιάχνει πάντα τα Χριστούγεννα τα δικά του γλυκά, επειδή «η σπιτική γεύση χριστουγεννιάτικων γλυκών δεν συγκρίνεται». Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (51%) φτιάχνει κάποια δικά της γλυκά, αλλά ταυτόχρονα, αγοράζει και έτοιμα γλυκά, για ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου.
Το μεγαλύτερο ποσοστό αποκλειστικής κατανάλωσης αγορασμένων χριστουγεννιάτικων γλυκών εντοπίζεται στους άνδρες (33%), σε κατοίκους εντός Αττικής (32%) και σε άτομα ηλικίας 25 έως 34 ετών (31%). Η ευέλικτη καταναλωτική συμπεριφορά, με παράλληλη παρασκευή και αγορά χριστουγεννιάτικων γλυκών, αφορά τις ηλικίες μεταξύ 18 και 24 ετών (60%), προφανώς βοηθώντας γονείς και άλλους συγγενείς στην παρασκευή των γλυκισμάτων.
Γευστικό προβάδισμα στα μελομακάρονα
Από όσους φτιάχνουν γλυκά στο σπίτι, κατά καταναλωτική αποκλειστικότητα ή όχι, το 37% φτιάχνει μόνο μελομακάρονα, το 45% φτιάχνει και μελομακάρονα και κουραμπιέδες, το 7% φτιάχνει μόνο κουραμπιέδες και το 11% επιχειρεί και φτιάχνει μόνο άλλα γλυκά, εκτός μελομακάρονων και κουραμπιέδων (δίπλες, panettone και άλλα).
Ως προς τις γευστικές καταναλωτικές προτιμήσεις, το 50% των ερωτηθέντων προτιμά τα μελομακάρονα με μπόλικο σιρόπι (65% στους νέους 18 έως 24 ετών και 62% στους 25 έως 34 ετών) και το 32% προτιμά και μελομακάρονα με σιρόπι και τους πασπαλισμένους με ζάχαρη άχνη κουραμπιέδες (42% στους άνω των 55 ετών).
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter