H πελατοκεντρικότητα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, μεταξύ άλλων, οι marketers σήμερα στη χώρα μας.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Marketing Barometer 2016, η παρουσίαση του οποίου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα από το ΕΙΜ της ΕΕΔΕ και την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ) σε ειδική εκδήλωση.

Η έρευνα για το 2ο Marketing Barometer διεξήχθη το καλοκαίρι του 2016 σε δείγμα 175 ανώτατων στελεχών μάρκετινγκ ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων B2Β και Β2C από τη βιομηχανία, το λιανεμπόριο και χονδρεμπόριο, τις τράπεζες, τις τηλεπικοινωνίες, τον τουρισμό και τις κατασκευές.

Σύμφωνα με τα βασικά συμπεράσματα του Marketing Barometer 2016,

  • τα στελέχη του μάρκετινγκ είναι περισσότερο αισιόδοξα για την πορεία των επιχειρήσεών τους, ενώ για την ελληνική οικονομία η απαισιοδοξία τους είναι μεγαλύτερη του 2015,
  • η τριάδα των στρατηγικών επιλογών κατά την άποψή τους είναι: η προσπάθεια της επιχείρησης να αναπτυχθεί με ίδια μέσα, η μείωση του κόστους και η αναζήτηση συνεργασιών,
  • το «χτίσιμο του brand» αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή τους, με συνακόλουθες την εστίαση στην καινοτομία και την ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες,
  • ο προϋπολογισμός για το μάρκετινγκ έχει μειωθεί συγκριτικά με το 2015,
  • τα παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα παραμένουν στην κορυφή της κατανομής του προϋπολογισμού,
  • Digital Marketing και προωθητικές ενέργειες παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2015,
  • η διαμόρφωση της ιστοσελίδας της επιχείρησης, η διαχείριση των κοινωνικών δικτύων και η ψηφιακή διαφήμιση εμφανίζουν τη μεγαλύτερη απορρόφηση του προϋπολογισμού για Digital Marketing,
  • οι τρεις προκλήσεις του μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα είναι α) η ανάπτυξη Social Media Portfolio, β) η μέτρηση της αποτελεσματικότητας και γ) η αναζήτηση και προσέλκυση υποψήφιων πελατών,
  • τα στελέχη του μάρκετινγκ, ενώ συνεχίζουν να έχουν την ευθύνη κυρίως για την επικοινωνία και το branding, αναζητούν μεγαλύτερο προϋπολογισμό, περισσότερη ευελιξία και εκπαίδευση στα ψηφιακά μέσα, ώστε να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους.