Με ταχύτατους ρυθμούς και προς δύο κατευθύνσεις συνεχίζεται και φέτος η επεκτατική πολιτική της Dia. Η αλυσίδα δρομολογεί τόσο την ίδρυση ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και τη σύναψη νέων συμφωνιών με το σύστημα της δικαιόχρησης.
Με ταχύτατους ρυθμούς και προς δύο κατευθύνσεις συνεχίζεται και φέτος η επεκτατική πολιτική της Dia. Η αλυσίδα δρομολογεί τόσο την ίδρυση ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και τη σύναψη νέων συμφωνιών με το σύστημα της δικαιόχρησης.
Όπως εκτιμάται, μέχρι το τέλος του έτους το δίκτυο των εμπορικών μονάδων της Dia θα απαρτίζεται από 238 καταστήματα, εκ των οποίων τα 203 θα ανήκουν στην αλυσίδα και τα υπόλοιπα 35 θα λειτουργούν με franchise. Παράγοντες της εταιρείας, αναφερόμενοι στις συμφωνίες δικαιόχρησης υπογραμμίζουν ότι μέχρι την εκπνοή του 2001 η Dia θα έχει δημιουργήσει συνολικά 25 νέες εμπορικές μονάδες, αφού, όπως τονίζουν, το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών για επενδύσεις στην αγορά του franchise είναι μεγάλο. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στην 3η Διεθνή Έκθεση Franchising η Dia δέχθηκε συνολικά 180 αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος από υποψήφιους επιχειρηματίες για τη σύναψη συμφωνιών με το σύστημα της δικαιόχρησης. Το επόμενο διάστημα η διοίκηση της εταιρείας θα αξιολογήσει τις αιτήσεις αυτές, προκειμένου να αποφασίσει πότε και με ποιους εκ των ενδιαφερομένων θα προχωρήσει στη δημιουργία μονάδων franchise.
Στο μεταξύ, το βασικό δίκτυο καταστημάτων της Dia θα ενισχυθεί φέτος με τη δημιουργία 23 νέων μονάδων Maxi Dia και Dia πόλης και για το σκοπό αυτό η εταιρεία θα επενδύσει το ποσό των 3,5 δισ. δραχμών, έναντι 4,2 δισ. που είχε επενδύσει το 2000. Με τη συμβολή και των νέων μονάδων η αλυσίδα θα διαμορφώσει φέτος ετήσιο τζίρο που θα φθάσει στα 66 δισ. δραχμές, από 49,9 δισ. που ήταν την προηγούμενη χρήση και τα 36,4 δισ. το 1999, ενώ τα καταστήματα franchise, αυξάνοντας χρόνο με το χρόνο τη συμμετοχή τους στις συνολικές πωλήσεις της αλυσίδας, θα μπορούν σε τρία χρόνια να κατέχουν το 10% του ετήσιου τζίρου.
Ζημιές εντός… προγράμματος λόγω επενδύσεων και αποσβέσεων
Όσον αφορά στα αποτελέσματα του 2000, παράγοντες της Dia εκτιμούν ότι η περσινή χρονιά θα κλείσει με ζημίες της τάξης των 1,9 έως 2 δισ. δραχμών, οι οποίες κατά ένα μεγάλο ποσοστό θα οφείλονται στις αποσβέσεις 1,3 δισ. δραχμών, στις οποίες προχώρησε πέρυσι η εταιρεία, αλλά και στις επενδύσεις που πραγματοποίησε και το 2000 για την ανάπτυξη του δικτύου της. Ζημίες θα παρουσιάσει και το 2001, οπότε θα συνεχιστεί η ίδια αναπτυξιακή πολιτική, ενώ δεν αποκλείεται από την επόμενη χρονιά τα δεδομένα όσον αφορά στην κερδοφορία της αλυσίδας να αλλάξουν. Πάντως, όπως τονίζεται από τη διοίκηση της Dia, τα ανωτέρω αποτελέσματα είναι σύμφωνα με το εγκεκριμένο business plan της εταιρείας.
Τέλoς, φέτος η αλυσίδα πέρασε και στις πωλήσεις των τυποποιημένων φρούτων και λαχανικών που καθιέρωσε στο σύνολο των καταστημάτων της. Όπως εκτιμάται, τα έσοδα της συγκεκριμένης κατηγορίας θα έχουν συμμετοχή 3 – 4% στον ετήσιο τζίρο, ενώ ανάλογη πρωτοβουλία αναλαμβάνει η Dia και στο τυποποιημένο κρέας και κοτόπουλο. Μέχρι το τέλος του έτους θα αρχίσουν οι πωλήσεις σε 10 εμπορικές μονάδες του δικτύου, ενώ εφόσον μελετηθούν τα πρώτα συμπεράσματα θα επεκταθούν και στο υπόλοιπο δίκτυο.
Νέα καταστήματα DIA
Η εταιρεία το Φεβρουάριο προχώρησε στη δημιουργία πέντε νέων καταστημάτων σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, εκ των οποίων τα δύο είναι με τη μέθοδο του franchise.
Συγκεκριμένα, στα μέσα Φεβρουαρίου ξεκίνησαν τη λειτουργία τους δύο νέα καταστήματα franchise της DIA. Το πρώτο κατάστημα ιδιοκτησίας της κας Αικατερίνης Σεφερλή βρίσκεται στο Αλιβέρι Ευβοίας, στην οδό Β' Παπαδιαδόχου 5, έχει επιφάνεια 205 τ.μ. και διαθέτει 2 εξόδους- ταμεία. Το δεύτερο, ιδιοκτησίας των κ.κ. Παπαδόπουλου-Αντωνιάδη, βρίσκεται στο Αμύνταιο, στην οδό Καστοριάς 1, έχει επιφάνεια 290 τ.μ. και διαθέτει 2 εξόδους-ταμεία.
Τον ίδιο μήνα η εταιρεία δημιούργησε καταστήματα στη Λευκάδα (περιφερειακή οδός Νυδρίου), στην Πετρούπολη Αττικής (Λεωφ. Περικλέους 129 & Κατσαντώνη) και στη Μεγαλόπολη (Θ. Καρασούλου 8 & Μαινάλου).
Στόχος της εταιρείας για το 2001 είναι η δημιουργία 48 νέων καταστημάτων σε πανελλαδικό δίκτυο. Η φιλοσοφία που ακολουθείται και στα νέα καταστήματα που ανοίγουν βασίζεται σε δύο άξονες: χαμηλές τιμές και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ελεγμένα ποιοτικά.