σελφ σερβις - Θα μπορούσε ένα ψυγείο να είναι ο μελλοντικός αγοραστής;

Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Θα μπορούσε ένα ψυγείο να είναι ο μελλοντικός αγοραστής;

14 Φεβρουαρίου 2017 | 09:46 Γράφει ο Γιάννης  Μουρατίδης Topics: Τάσεις,Τεχνολογία

Οι ηλεκτρονικές συσκευές έχουν εξελιχθεί αρκετά ώστε να αναγνωρίζουν το περιβάλλον και να επικοινωνούν ικανοποιητικά μεταξύ τους. Είναι αρκετό αυτό για να τους εμπιστευτούμε τις αγορές μας; Στις αρχές του καλοκαιριού, η Samsung παρουσίασε ένα νέο ψυγείο, το οποίο εκτός από το να διατηρεί κρύα τα αναψυκτικά, έχει και άλλες εντυπωσιακές δυνατότητες…

Το Family Hub Refrigirator μπορεί να το αποκτήσει, όποιος διαθέτει περίπου 3.400 δολάρια. Με αυτά τα χρήματα εκτός από ένα εξελιγμένο σύστημα ψύξης αγοράζει μια ενσωματωμένη οθόνη αφής 21,5 ιντσών κι ένα σύστημα από κάμερες, που με τη βοήθεια λογισμικού παρακολουθούν τα αποθηκευμένα προϊόντα. Σύμφωνα με το CNET, που έκανε ένα εκτενές review του Family Hub, η εφαρμογή που συνδέεται με τις κάμερες είναι αποτελεσματική και βοηθάει τον κάτοχο να έχει μια εικόνα των προϊόντων που χρειάζεται να αγοράσει. Μια άλλη εφαρμογή θα μπορούσε να φτιάχνει αυτόματα μια λίστα με τις ελλείψεις και να τη στέλνει απευθείας στο κατάστημα, πράγμα το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο, σύμφωνα με τους ειδικούς της τεχνολογίας.

Αν τελικά συνέβαινε αυτό, θα μπορούσε να αλλάξει κάτι για τον έμπορο; Το ερώτημα που χρειάζεται να απαντηθεί είναι ποιος κάνει την τελική επιλογή της λίστας, ο κάτοχος του ψυγείου ή το λογισμικό του ψυγείου;

Μια από τις υπηρεσίες που προσφέρουν σήμερα τα σούπερ μάρκετ στους πελάτες τους είναι η παραγγελία μέσω τηλεφώνου και email. Αυτό που έχει παρατηρηθεί, είναι ότι όσο πιο γενική είναι η παραγγελία τόσο περισσότερο η επιλογή των προϊόντων από το ράφι γίνεται από τον υπάλληλο, που θα την εκτελέσει. Θα μπορούσαμε να φανταστούμε το ίδιο να συμβαίνει με ένα αυτόνομο ψυγείο, το οποίο συλλέγει πληροφορίες για τη διατροφική συμπεριφορά του κατόχου του, αλλά τελικά επιλέγει μόνο του ποια προϊόντα θα μπουν στη λίστα αγορών. Επομένως, οι παραγωγοί, οι διαφημιστές και οι έμποροι δεν θα χρειάζεται πλέον να πείσουν τον άνθρωπο, αλλά το λογισμικό του ψυγείου του, χρησιμοποιώντας τα δικά τους λογισμικά για την επικοινωνία.

Αν πείσετε το smart phone του αγοραστή είναι πιθανό να πείσετε και τον ίδιο
Μέσα σε μερικά λεπτά, ο κάτοχος μιας φορητής συσκευής είναι πιθανό να δεχτεί αρκετές ειδοποιήσεις για τα email που έχει λάβει, τα posts των φίλων του στα κοινωνικά δίκτυα, την εξέλιξη ενός δικτυακού παιχνιδιού ή ένα προϊόν που βρίσκεται σε προσφορά.

Ο έμπορος που έστειλε την προσφορά θα ήταν ευχαριστημένος, αν ο κάτοχος της συσκευής αγνοούσε όλα τα υπόλοιπα μηνύματα και πρόσεχε μόνο το δικό του. Τα καλά νέα για τους εμπόρους είναι ότι η νοοτροπία των ανθρώπων αλλάζει προς μια νέα κατάσταση, στο πλαίσιο της οποίας στρέφουν την προσοχή τους σε περισσότερα από ένα μηνύματα.

Αν υποθέσουμε ότι ο πωλητής έχει την καλύτερη προσφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, τότε το επόμενο που χρειάζεται να κάνει είναι να συγχρονιστεί με την ανάγκη του πελάτη του. Αν για παράδειγμα, υπάρχει μια πολύ καλή προσφορά σε σκόνη πλυσίματος και παράλληλα ο πελάτης έχει ένα σχεδόν άδειο κουτί σκόνης πλυσίματος, οι πιθανότητες ν’ αγοράσει την προσφορά πολλαπλασιάζονται. Η τεχνολογία προσφέρει αρκετούς τρόπους για να γίνει αυτός ο συντονισμός. Κυρίως οι τρόποι που χρησιμοποιούνται σήμερα βασίζονται στην πρόβλεψη. Αν τα δεδομένα του POS δείξουν ότι ο αγοραστής χρειάζεται ένα κουτί σκόνης πλυντηρίου κάθε μήνα κι ότι αγόρασε το προηγούμενο 25 μέρες πριν, μάλλον είναι μια καλή στιγμή να λάβει ένα κουπόνι προσφοράς.

Σε ένα πιο εξελιγμένο σενάριο το smart phone του αγοραστή γνωρίζει πότε τελειώνει η σκόνη του πλυντηρίου και λίγες μέρες πριν αναζητά ποιες είναι οι καλύτερες προσφορές, οπότε είτε ενημερώνει τον κάτοχό του ή, αν έχει την άδεια, προχωρά αυτόματα στην αγορά του προϊόντος.

Ποιος παίρνει την απόφαση;
Και στις δύο περιπτώσεις το κοινό στοιχείο είναι ποιος παίρνει τελικά την απόφαση. Ο άνθρωπος ή η μηχανή. Η διαφορά είναι μεγάλη και σχετίζεται με το συναίσθημα. Ο συναισθηματικός παράγοντας παίζει καθοριστικό ρόλο στις επιλογές αγοράς, ακόμα και για προϊόντα που μπορεί να θεωρούνται «συνηθισμένα». Θα μπορούσε, για παράδειγμα, μια εικόνα του προϊόντος ή μια δράση κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας που το παράγει, ν’ αλλάξει την επιλογή του αγοραστή σε σχέση με την προηγούμενη αγορά.

Είναι άραγε πιθανό ένα μελλοντικό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο το μηχάνημα θα γνωρίζει τόσο καλά τη νοοτροπία του κατόχου του, όπως γίνεται στην ταινία «HER», ώστε θα αποκτά την πλήρη εμπιστοσύνη του όσον αφορά τις αγορές;

σελφ σερβις (T. 468)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION