σελφ σερβις - Νίκος Καβαλιεράτος, IMPACT: Ταχύτητα χρόνου με οικονομία πόρων, αυτό είναι το «EDI II»

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Νίκος Καβαλιεράτος, IMPACT: Ταχύτητα χρόνου με οικονομία πόρων, αυτό είναι το «EDI II»

27 Απριλίου 2015 | 10:52 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα,Τεχνολογία

Νίκος Καβαλιεράτος

Η λύση του EDI είναι πλέον υπερώριμη. Εκκρεμεί, ωστόσο, η κάλυψη του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας με την ηλεκτρονική τιμολόγηση. «Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε και προωθούμε την εφαρμογή του «EDI επόμενης γενιάς», που με πιο εύκολες λύσεις θα περιλάβει συν τω χρόνω το σύνολο των προμηθευτών κάθε αλυσίδας, αντί τους μεγαλύτερους μόνο», τονίζει ο κ. Νίκος Καβαλιεράτος, εμπορικός διευθυντής της IMPACT AE.

Η εταιρεία IMPACT, που ιδρύθηκε το 1998 με αντικείμενο το e- business, εξειδικεύτηκε πολύ νωρίς στον τομέα της διασύνδεσης των επιχειρήσεων για την ηλεκτρονική ανταλλαγή παραστατικών –το 2002 μπήκε στην αγορά του EDI–, αποκτώντας πελάτες μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων λιανικής και των προμηθευτών τους. Το 2012 ήταν η πρώτη στην εγχώρια αγορά που εισήγαγε την υπηρεσία της άυλης ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Σήμερα περί τις 6.000 επιχειρήσεις ανταλλάσουν μέσω του portal της άυλα παραστατικά, εξέλιξη την οποία επιτάχυνε η νομική περιγραφή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης πριν τα Χριστούγεννα του 2013, οπότε βάσει των νέων λογιστικών προτύπων αφενός άρθηκε η υποχρέωση σήμανσης των παραστατικών από τον φορολογικό μηχανισμό και αφετέρου άνοιξε η οδός για την κατάργηση της υποχρέωσης του ΚΒΣ να θεωρούνται τα δελτία αποστολής, που συνοδεύουν τις εμπορευματικές μεταφορές.

Οι βασικοί τομείς εξειδίκευσης της IMPACT είναι, πρώτον, η παροχή λύσεων ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης των παραστατικών που εκδίδουν οι Β2Β συναλλασσόμενοι (δηλαδή, η μετατροπή των φυσικών παραστατικών τους σε άυλα αρχεία PDF και η ηλεκτρονική αρχειοθέτησή τους προς διευκόλυνση της ποικίλης διαχείρισής τους από τους Β2Β λήπτες και αποστολείς τους), δεύτερον, η διάθεση-διαχείριση της EDI πλατφόρμας για την ηλεκτρονική ανταλλαγή των αρχείων (δηλαδή των εξαρχής ανταλλασσόμενων ηλεκτρονικά τιμολογίων και των μετατρεμμένων σε άυλα παραστατικά) και, τρίτον, η ανάπτυξη εξειδικευμένων και υψηλών απαιτήσεων λειτουργικότητας εταιρικών sites, intranet και internet sites. Η εταιρεία τον Δεκέμβριο πέρυσι έκανε ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο άλμα.

Συνδέθηκε με τον όμιλο Quest, ο οποίος συμμετέχει πλέον με μειοψηφικό ποσοστό σε αυτήν. Όπως εξηγεί ο κ. Νίκος Καβαλιεράτος, «η εξέλιξη αυτή αφενός δικαιώνει την εταιρεία μας για τις μέχρι σήμερα ιδιαίτερα αποτελεσματικές και κερδοφόρες επιδόσεις της και αφετέρου της δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί τεχνολογικά και να επεκτείνει τάχιστα τη δράση της και εκτός συνόρων. Ήδη η επέκτασή μας στις αγορές των Βαλκανίων εγκαινιάστηκε πέρυσι, με την έναρξη της συνεργασίας μας με τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Σερβίας και ομάδα προμηθευτών της, ενώ σήμερα βρισκόμαστε σε φάση εισόδου στη ρουμανική αγορά. Ο στόχος μας είναι να γίνουμε ο μεγαλύτερος πάροχος στον τομέα των υπηρεσιών μας στη νοτιοανατολική Ευρώπη, από τη Ρουμανία ως την Κύπρο».

Οι προμήθειες του Δημοσίου θ’ ανοίξουν τον δρόμο

σελφ σέρβις: Πού βρίσκεται σήμερα συνολικά η εγχώρια αγορά στον τομέα της ηλεκτρονικής ανταλλαγής παραστατικών, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη; Πόσο απέχουμε από τον σχηματισμό μιας κρίσιμης μάζας για την επιτάχυνση της επέκτασης των σχετικών εφαρμογών;

Νίκος Καβαλιεράτος: Αν εξαιρεθεί ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής, στον οποίο οι ηλεκτρονικές ανταλλαγές των αρχείων –ειδικά με EDI– έχουν υιοθετηθεί σε μαζική κλίμακα, γενικά ως χώρα βρισκόμαστε σε αρχικό στάδιο. Αλλά και στην οργανωμένη λιανική σχετικά πρόσφατα ξεκίνησε να διαχέεται η σχετική κουλτούρα εφαρμογών στις επιχειρήσεις χαμηλότερα από το επίπεδο των πολυεθνικών, οι οποίες και άνοιξαν τον δρόμο στις EDI εφαρμογές πολύ πριν τεθεί καν ζήτημα εκσυγχρονισμού του σχετικού νομικού πλαισίου. Πάντως, σήμερα ακόμα και οι μικρές τοπικές αλυσίδες αντιλαμβάνονται τα οφέλη της EDI διασύνδεσης και ανταλλαγής με τους προμηθευτές τους κι εδώ ακριβώς βρίσκεται η πρόκληση: Να διασυνδεθούν κατά το δυνατόν με όλους κι όχι μόνο με τους 50-60 μεγαλύτερους προμηθευτές τους –όπως η Praktiker, η οποία το επέβαλε ακόμα και στους πιο μικρούς.

Συνολικά στην αγορά μας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, εκδίδονται κάθε χρόνο περί τα 150 έως 200 εκατομμύρια τιμολόγια κάθε είδους. Με τη μία ή την άλλη μορφή ηλεκτρονικής ανταλλαγής (με EDI ή αρχεία PDF ακόμα και μέσω απλών e-mail) δεν πρέπει να αποστέλλονται περισσότερο από το 10% αυτών. Δεδομένου ότι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 25%-30%, αντιλαμβάνεστε τις προοπτικές... Και φανταστείτε ότι το ποσοστό αυτό στις σκανδιναβικές χώρες υπερβαίνει το 60%!

Γενικά η ηλεκτρονική τιμολόγηση εντάσσεται στις επιδιώξεις της ΕΕ. Διάφορες επιτροπές υπό την Commission επεξεργάζονται σχετικά προγράμματα και μάλιστα με τον προσανατολισμό η «μεγάλη αλλαγή» να έρθει ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις προμήθειες του δημόσιου τομέα ενός εκάστου κράτους-μέλους. Η ιδέα αυτή συζητιέται και στη χώρα μας, αν και σχετική πρόταση νόμου ακόμα δεν έχει γίνει. Αλλά, προφανώς, επειδή ο περιορισμός της σπατάλης, η πάταξη της διαφθοράς, η εξασφάλιση της διαφάνειας κοκ, ό,τι δηλαδή έχει εξαγγείλει η νέα κυβέρνηση, δεν μπορεί παρά να περνά από μια τέτοια ρύθμιση, λογικά σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις…

Παρεμπιπτόντως σημειώνω ότι ειδικά σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπως το Μεξικό, το κράτος επιβάλει την ηλεκτρονική ανταλλαγή τιμολογίων και μεταξύ ιδιωτικών επιχειρήσεων και μάλιστα διαμεσολαβώντας το ίδιο, ώστε να πιστοποιεί την εγκυρότητα των δεδομένων του εκδότη κάθε παραστατικού ως προϋπόθεση της αποστολής του στον παραλήπτη! Έτσι, πέραν όλων των άλλων, καταγράφει αυτοστιγμεί τη φορολογητέα αξία κάθε συναλλαγής… Με βάση το γεγονός ότι περίπου το 50% έως 60% των προμηθευτών στη χώρα είναι προμηθευτές και του Δημοσίου, το οποίο, άλλωστε, είναι παραλήπτης ως συναλλασσόμενος περίπου του 15% των τιμολογίων που εκδίδονται συνολικά στην εγχώρια αγορά, αντιλαμβάνεται ο καθένας το εύρος που θα αποκτήσει η ηλεκτρονική τιμολόγηση γενικά και στις συναλλαγές του ιδιωτικού τομέα, όταν θεσμοθετηθεί στις δημόσιες προμήθειες.

σελφ σέρβις: Υπάρχουν εκτιμήσεις σχετικά με τον ανταλλασσόμενο όγκο, σήμερα, των παραστατικών που έχουν μετατραπεί από χάρτινα σε PDF αρχεία, στο σύνολο της εγχώριας αγοράς;

Νίκος Καβαλιεράτος: Δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια τον χρόνο. Από αυτά περίπου τα 3-3,5 εκατομμύρια περνούν μέσα από τις πλατφόρμες των παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης, όπως η IMPACT, ενώ τα υπόλοιπα ανταλλάσσονται μέσω e-mail. Αυτή η αναλογική σχέση ισχύει λίγο-πολύ σε όλη την Ευρώπη και αφορά κατά βάση στις μεσαίες τοπικές και μικρότερες επιχειρήσεις.

Η εταιρεία IMPACT, που ιδρύθηκε το 1998 με αντικείμενο το e- business, εξειδικεύτηκε πολύ νωρίς στον τομέα της διασύνδεσης των επιχειρήσεων για την ηλεκτρονική ανταλλαγή παραστατικών –το 2002 μπήκε στην αγορά του EDI–, αποκτώντας πελάτες μεταξύ των μεγάλων αλυσίδων λιανικής και των προμηθευτών τους. Το 2012 ήταν η πρώτη στην εγχώρια αγορά που εισήγαγε την υπηρεσία της άυλης ηλεκτρονικής τιμολόγησης. Σήμερα περί τις 6.000 επιχειρήσεις ανταλλάσουν μέσω του portal της άυλα παραστατικά, εξέλιξη την οποία επιτάχυνε η νομική περιγραφή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης πριν τα Χριστούγεννα του 2013, οπότε βάσει των νέων λογιστικών προτύπων αφενός άρθηκε η υποχρέωση σήμανσης των παραστατικών από τον φορολογικό μηχανισμό και αφετέρου άνοιξε η οδός για την κατάργηση της υποχρέωσης του ΚΒΣ να θεωρούνται τα δελτία αποστολής, που συνοδεύουν τις εμπορευματικές μεταφορές.

Οι βασικοί τομείς εξειδίκευσης της IMPACT είναι, πρώτον, η παροχή λύσεων ηλεκτρονικής αρχειοθέτησης των παραστατικών που εκδίδουν οι Β2Β συναλλασσόμενοι (δηλαδή, η μετατροπή των φυσικών παραστατικών τους σε άυλα αρχεία PDF και η ηλεκτρονική αρχειοθέτησή τους προς διευκόλυνση της ποικίλης διαχείρισής τους από τους Β2Β λήπτες και αποστολείς τους), δεύτερον, η διάθεση-διαχείριση της EDI πλατφόρμας για την ηλεκτρονική ανταλλαγή των αρχείων (δηλαδή των εξαρχής ανταλλασσόμενων ηλεκτρονικά τιμολογίων και των μετατρεμμένων σε άυλα παραστατικά) και, τρίτον, η ανάπτυξη εξειδικευμένων και υψηλών απαιτήσεων λειτουργικότητας εταιρικών sites, intranet και internet sites. Η εταιρεία τον Δεκέμβριο πέρυσι έκανε ένα ιδιαίτερα φιλόδοξο άλμα.

Συνδέθηκε με τον όμιλο Quest, ο οποίος συμμετέχει πλέον με μειοψηφικό ποσοστό σε αυτήν. Όπως εξηγεί ο κ. Νίκος Καβαλιεράτος, «η εξέλιξη αυτή αφενός δικαιώνει την εταιρεία μας για τις μέχρι σήμερα ιδιαίτερα αποτελεσματικές και κερδοφόρες επιδόσεις της και αφετέρου της δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί τεχνολογικά και να επεκτείνει τάχιστα τη δράση της και εκτός συνόρων. Ήδη η επέκτασή μας στις αγορές των Βαλκανίων εγκαινιάστηκε πέρυσι, με την έναρξη της συνεργασίας μας με τη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Σερβίας και ομάδα προμηθευτών της, ενώ σήμερα βρισκόμαστε σε φάση εισόδου στη ρουμανική αγορά. Ο στόχος μας είναι να γίνουμε ο μεγαλύτερος πάροχος στον τομέα των υπηρεσιών μας στη νοτιοανατολική Ευρώπη, από τη Ρουμανία ως την Κύπρο».

Οι προμήθειες του Δημοσίου θ’ ανοίξουν τον δρόμο

σελφ σέρβις: Πού βρίσκεται σήμερα συνολικά η εγχώρια αγορά στον τομέα της ηλεκτρονικής ανταλλαγής παραστατικών, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη; Πόσο απέχουμε από τον σχηματισμό μιας κρίσιμης μάζας για την επιτάχυνση της επέκτασης των σχετικών εφαρμογών;

Νίκος Καβαλιεράτος: Αν εξαιρεθεί ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής, στον οποίο οι ηλεκτρονικές ανταλλαγές των αρχείων –ειδικά με EDI– έχουν υιοθετηθεί σε μαζική κλίμακα, γενικά ως χώρα βρισκόμαστε σε αρχικό στάδιο. Αλλά και στην οργανωμένη λιανική σχετικά πρόσφατα ξεκίνησε να διαχέεται η σχετική κουλτούρα εφαρμογών στις επιχειρήσεις χαμηλότερα από το επίπεδο των πολυεθνικών, οι οποίες και άνοιξαν τον δρόμο στις EDI εφαρμογές πολύ πριν τεθεί καν ζήτημα εκσυγχρονισμού του σχετικού νομικού πλαισίου. Πάντως, σήμερα ακόμα και οι μικρές τοπικές αλυσίδες αντιλαμβάνονται τα οφέλη της EDI διασύνδεσης και ανταλλαγής με τους προμηθευτές τους κι εδώ ακριβώς βρίσκεται η πρόκληση: Να διασυνδεθούν κατά το δυνατόν με όλους κι όχι μόνο με τους 50-60 μεγαλύτερους προμηθευτές τους –όπως η Praktiker, η οποία το επέβαλε ακόμα και στους πιο μικρούς.

Συνολικά στην αγορά μας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ, εκδίδονται κάθε χρόνο περί τα 150 έως 200 εκατομμύρια τιμολόγια κάθε είδους. Με τη μία ή την άλλη μορφή ηλεκτρονικής ανταλλαγής (με EDI ή αρχεία PDF ακόμα και μέσω απλών e-mail) δεν πρέπει να αποστέλλονται περισσότερο από το 10% αυτών. Δεδομένου ότι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 25%-30%, αντιλαμβάνεστε τις προοπτικές... Και φανταστείτε ότι το ποσοστό αυτό στις σκανδιναβικές χώρες υπερβαίνει το 60%!

Γενικά η ηλεκτρονική τιμολόγηση εντάσσεται στις επιδιώξεις της ΕΕ. Διάφορες επιτροπές υπό την Commission επεξεργάζονται σχετικά προγράμματα και μάλιστα με τον προσανατολισμό η «μεγάλη αλλαγή» να έρθει ως αποτέλεσμα της υποχρεωτικότητας της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στις προμήθειες του δημόσιου τομέα ενός εκάστου κράτους-μέλους. Η ιδέα αυτή συζητιέται και στη χώρα μας, αν και σχετική πρόταση νόμου ακόμα δεν έχει γίνει. Αλλά, προφανώς, επειδή ο περιορισμός της σπατάλης, η πάταξη της διαφθοράς, η εξασφάλιση της διαφάνειας κοκ, ό,τι δηλαδή έχει εξαγγείλει η νέα κυβέρνηση, δεν μπορεί παρά να περνά από μια τέτοια ρύθμιση, λογικά σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις…

Παρεμπιπτόντως σημειώνω ότι ειδικά σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπως το Μεξικό, το κράτος επιβάλει την ηλεκτρονική ανταλλαγή τιμολογίων και μεταξύ ιδιωτικών επιχειρήσεων και μάλιστα διαμεσολαβώντας το ίδιο, ώστε να πιστοποιεί την εγκυρότητα των δεδομένων του εκδότη κάθε παραστατικού ως προϋπόθεση της αποστολής του στον παραλήπτη! Έτσι, πέραν όλων των άλλων, καταγράφει αυτοστιγμεί τη φορολογητέα αξία κάθε συναλλαγής… Με βάση το γεγονός ότι περίπου το 50% έως 60% των προμηθευτών στη χώρα είναι προμηθευτές και του Δημοσίου, το οποίο, άλλωστε, είναι παραλήπτης ως συναλλασσόμενος περίπου του 15% των τιμολογίων που εκδίδονται συνολικά στην εγχώρια αγορά, αντιλαμβάνεται ο καθένας το εύρος που θα αποκτήσει η ηλεκτρονική τιμολόγηση γενικά και στις συναλλαγές του ιδιωτικού τομέα, όταν θεσμοθετηθεί στις δημόσιες προμήθειες.

σελφ σέρβις: Υπάρχουν εκτιμήσεις σχετικά με τον ανταλλασσόμενο όγκο, σήμερα, των παραστατικών που έχουν μετατραπεί από χάρτινα σε PDF αρχεία, στο σύνολο της εγχώριας αγοράς;

Νίκος Καβαλιεράτος: Δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 5 εκατομμύρια τον χρόνο. Από αυτά περίπου τα 3-3,5 εκατομμύρια περνούν μέσα από τις πλατφόρμες των παρόχων ηλεκτρονικής τιμολόγησης, όπως η IMPACT, ενώ τα υπόλοιπα ανταλλάσσονται μέσω e-mail. Αυτή η αναλογική σχέση ισχύει λίγο-πολύ σε όλη την Ευρώπη και αφορά κατά βάση στις μεσαίες τοπικές και μικρότερες επιχειρήσεις.


Το «EDI ΙΙ» ή «επόμενης γενιάς»

σελφ σέρβις: Πρόκειται, ωστόσο, για το –αριθμητικά τουλάχιστον– μείζον μέρος των προμηθευτικών επιχειρήσεων, από μεσαίες βιομηχανίες μέχρι τοπικές βιοτεχνικές δραστηριότητες, οι περισσότερες από τις οποίες πιθανώς δεν προμηθεύουν καν το Δημόσιο, ώστε να έχουν αύριο το κίνητρο της τιμολόγησης σε ηλεκτρονικό περιβάλλον.

Νίκος Καβαλιεράτος: Ένα πρώτο ουσιαστικό ζήτημα είναι ότι το κίνητρο για την ηλεκτρονική διασύνδεση το παρέχουν τα ίδια τα οφέλη της στην επιχείρηση που την υιοθετεί, ανεξαρτήτως του μεγέθους της. Πρώτα απ’ όλα μειώνει το λειτουργικό της κόστος και, ταυτόχρονα, συμβάλει στην μείωση του αντίστοιχου κόστους των πελατών της. Ύστερα μπορεί, έτσι, να αντλεί άμεσα πληροφορίες, πχ για την κατάσταση του αποθέματος των προϊόντων της στις αποθήκες τους κοκ, χωρίς να περιμένει να ενημερωθεί καθυστερημένα, πχ το βράδυ στην καλή περίπτωση. Και προφανώς για κάθε εκδότη τιμολογίων, μικρό ή μεγάλο, η κατάργηση του χαρτιού συνιστά αναμφισβήτητο πλεονέκτημα όχι μόνο κοστολογικό, δηλαδή διαχείρισης αρχείου η οποία ενέχει συνήθως και κρυφά κόστη, αλλά κυρίως αυξάνει την παραγωγικότητά του.

Η ηλεκτρονική διασύνδεση απελευθερώνει πολύτιμες εργασιακές δυνάμεις, είτε του αποστολέα είτε του παραλήπτη, αφιερωμένες σε ρουτινιάρικες αντιπαραγωγικές διαδικασίες, ξένες προς τα πραγματικά επιχειρηματικά τους αντικείμενα. Επίσης, τους απελευθερώνει εμπορικό ή αποθηκευτικό χώρο, τον οποίο απαιτεί η τήρηση του αρχείου των χάρτινων παραστατικών. Υπάρχει, όμως, ένα δεύτερο ζήτημα, που αναφέρεται σε αυτό που πρέπει να γίνει: Εμείς, λοιπόν, θεωρούμε ότι η λύση του EDI είναι πλέον ώριμη. Ό,τι ήταν να δώσει στις μεγάλες αλυσίδες λιανικής, ήδη το δίνει. Εκκρεμεί, ωστόσο, η κάλυψη του συνόλου της εφοδιαστικής αλυσίδας, δηλαδή των τμημάτων που συνδέονται κυρίως με τους μικρότερους προμηθευτές τους.

Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε και προωθούμε την εφαρμογή του «EDI επόμενης γενιάς», που με πιο εύκολες λύσεις θα περιλάβει συν τω χρόνω τους 400 ή 500 προμηθευτές μιας αλυσίδας, ως διασυνδεμένους εταίρους της, αντί των 50 μεγάλων σήμερα. Η ιδέα αυτής της λύσης έγκειται στην αξιοποίηση της μετατροπής του χάρτινου τιμολογίου ή δελτίου αποστολής σε άυλο, δηλαδή PDF αρχείο, και της εισαγωγής του σε πλατφόρμα EDI, πράγμα που εξασφαλίζει τη συμβατότητα ακόμα και με τον χαμηλότερης οργάνωσης προμηθευτή. Η λύση αυτή ονομάζεται PDF2EDI, είναι πρωτοποριακή και καινοτόμος όχι μόνο για την ελληνική αγορά, αλλά και για την ευρωπαϊκή.

Η καινοτομία της βρίσκεται και στο ότι παρέχουμε τη δυνατότητα στην αλυσίδα να παραλαμβάνει αυτόματα στο σύστημά της το παραστατικό του προμηθευτή, αμέσως με το που ξεκινά το φορτηγό του με την παραγγελία της για τις αποθήκες της –πρόκειται για μια εφαρμογή, που ήδη την υλοποιούμε με μια μεγάλη αλυσίδα. Το πλεονέκτημα της άμεσης ενημέρωσης είναι προφανές: Ο αποθηκάριος ξέρει προκαταβολικά τι θα παραλάβει και, αφού κάνει τον έλεγχο, δεν θα χρειαστεί να πληκτρολογήσει ξανά στο σύστημά του τα αναγραφόμενα στο δελτίο αποστολής του προμηθευτή. Ταχύτητα χρόνου με οικονομία πόρων, αυτό είναι το «EDI II» ή «επόμενης γενιάς». Και είναι αλήθεια ότι την αμεσότητά του δεν τη φτάνει το κλασικό EDI, δεδομένου ότι στο δικό του πλαίσιο είναι αποσυναρτημένη η παράδοση της παραγγελίας από την έκδοση και αποστολή του ηλεκτρονικού της τιμολογίου.

Ταχεία η επέκταση της e-τιμολόγησης

σελφ σέρβις: Πώς εκτιμάτε ότι θα έχει η κατάσταση στην αγορά μας μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας από άποψη προόδου στην υιοθέτηση της ανταλλαγής των άυλων ηλεκτρονικών παραστατικών;

Νίκος Καβαλιεράτος: Εφόσον ισχύσει η υποχρεωτικότητά της στις προμήθειες του Δημοσίου, το λογικώς αναμενόμενο είναι ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση ενδεχομένως θα υπερκαλύπτει το 50% του συνόλου των παραστατικών που εκδίδονται στην αγορά μας. Ευρωπαϊκή θεσμική πρόνοια για τις διεθνείς συναλλαγές

σελφ σέρβις: Αλήθεια, υπάρχει πρόνοια για τις διεθνείς συναλλαγές;

Νίκος Καβαλιεράτος: Ο απώτερος σκοπός της ΕΕ είναι να δημιουργηθεί ενιαίο πρότυπο ηλεκτρονικών διασυνδέσεων και ανταλλαγών, βάσει του οποίου θα δουλεύουν τα διάφορα συστήματα-πλατφόρμες στην εσωτερική ευρωπαϊκή αγορά. Ήδη έχουν ξεκινήσει, μάλιστα, κάποιες πρώτες εργασίες σε αυτή την κατεύθυνση. Αλλά ο πιο άμεσος στόχος της Commission είναι η ολοκλήρωση των τεχνολογικών προϋποθέσεων για την εξασφάλιση της συμβατότητας μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών συστημάτων, ώστε να καλύπτονται όλες οι διευρωπαϊκές ηλεκτρονικές τιμολογήσεις.

σελφ σέρβις: Ποιοι κλάδοι της οικονομίας είναι οι πιο προωθημένοι στην ηλεκτρονική τιμολόγηση;

Νίκος Καβαλιεράτος: Αν εξαιρέσουμε το οργανωμένο λιανεμπόριο προϊόντων καθημερινής ανάγκης, που ήταν και παραμένει η ατμομηχανή για την εισαγωγή και την εμπέδωση τέτοιου είδους εφαρμογών, στην Ελλάδα και διεθνώς, ο τομέας των υπηρεσιών έχει να ωφεληθεί τα μέγιστα από τις λύσεις της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και μάλιστα πιο εύκολα και γρήγορα απ’ ότι το εμπόριο φυσικών προϊόντων. Βλέπετε, οι υπηρεσίες δεν έχουν την επιβάρυνση της φυσικής διακίνησης. Ανταλλάσσουν μόνο τιμολόγια αξίας (παροχής υπηρεσιών)… Και ήδη ο σχετικός τομέας επωφελείται! Πχ οι τράπεζες, οι εταιρείες cοurier κλπ.

σελφ σερβις (T. 449)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION