σελφ σερβις - Διονύσης Αμμολοχίτης, Manifest Services: Facility Management: Σύμπτυξη κόστους με όρους ποιότητας

Σάββατο, 20 Οκτωβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Διονύσης Αμμολοχίτης, Manifest Services: Facility Management: Σύμπτυξη κόστους με όρους ποιότητας

11 Μαΐου 2015 | 11:27 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Διονύσης Αμμολοχίτης

Τι είναι και πώς περιορίζει το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων το Facility Management; Τι διείσδυση έχει στην ελληνική αγορά και ποιοι κλάδοι το επιλέγουν για τα οφέλη του; Ο κ. Διονύσης Αμμολοχίτης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Manifest Services, εξηγεί τα πλεονεκτήματα του Facility Management, αναφερόμενος στο πώς η εταιρεία του καταφέρνει να αναπτύσσεται, παρά τη δυσμένεια του οικονομικού περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, «το Facility Management είναι η ανάθεση της ολοκληρωμένης διαχείρισης των κτιρίων σε εξωτερικό συνεργάτη. Πρόκειται για τον κλάδο που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία κάθε οργανισμού, εγκατεστημένου σε κτηριακές εγκαταστάσεις, ώστε να αφοσιώνεται απερίσπαστος στην επίτευξη των στόχων του. Σήμερα θεωρείται ένας κλάδος υπηρεσιών με τεράστια δυναμική παγκοσμίως, που εμφανίζει, μάλιστα, αύξηση ποσοστών απασχόλησης, ακόμη και υπό τις παρούσες δύσκολες συνθήκες στην αγορά εργασίας».

σελφ σέρβις: Ποιες λειτουργίες, σχετικές με τις κτηριακές εγκαταστάσεις τους, επιλέγουν συνήθως οι επιχειρήσεις για ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη παροχής υπηρεσιών Facility Management και με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή του παρόχου;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Στην Ελλάδα το Facility Management αναφέρεται κυρίως σε υπηρεσίες υγιεινής και ασφάλειας των κτηρίων και του κόσμου τους, όπως ο καθαρισμός, η φύλαξη, η τεχνική συντήρηση, η διαμόρφωση των χώρων, η συντήρηση του πρασίνου και το catering. Σε πιο ώριμες αγορές, όπως της Κεντρικής Ευρώπης, οι υπηρεσίες αυτές επεκτείνονται ακόμη και σε διοικητικές λειτουργίες, όπως η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, του λογιστηρίου, του μάρκετινγκ ή ό,τι άλλο μπορεί να αφορά non-core δραστηριότητες μιας εταιρείας.

Τα κριτήρια είναι τα ίδια που ισχύουν για την επιλογή οποιουδήποτε εξωτερικού συνεργάτη κάθε εταιρείας, όπως η οικονομική του ευρωστία και η αποδεδειγμένη εμπειρία του. Επισημαίνω, όμως, ότι βασικότερο κριτήριο επιλογής πρέπει να είναι η επιχειρηματική ηθική. Ας μη λησμονούμε ότι οι εταιρείες Facility Management παραδίδουν υπηρεσίες μέσω ανθρώπων.

Η σπουδαία πρόκληση των σούπερ μάρκετ

σελφ σέρβις: Γιατί επιλέξατε να απευθυνθείτε στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, συμμετέχοντας ως ομιλητής στο σελφ σέρβις CEO Forum ’15;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Ο τίτλος της ομιλίας μου στο συνέδριο του κλάδου ―«τα λόγια πετούν, οι αριθμοί μένουν!»― ήταν μια έμπνευση της στιγμής, που συνδέεται άμεσα μ’ ένα από τα βασικά οφέλη των επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες μας, δηλαδή με αυτό της ποσοστιαίας μείωσης του λειτουργικού τους κόστους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, τη συμμετοχή μας στο συγκεκριμένο συνέδριο γιατί πιστεύουμε ότι τα σούπερ μάρκετ, ως μεγάλοι επιχειρηματικοί οργανισμοί, μπορούν άμεσα κι εύκολα να αποκομίσουν τα οφέλη του Facility Management. Άλλωστε, έχουν τόσο πολλές και μεγάλες εγκαταστάσεις, ώστε ως δυνητικοί πελάτες μας είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντες. Είναι, θα ‘λεγα, μια σπουδαία «πρόκληση», όπως κι εμείς γι’ αυτούς.

σελφ σέρβις: Ποια μπορεί να είναι ειδικότερα τα οφέλη για ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Μια μελέτη μας για ένα μέσο σούπερ μάρκετ εμβαδού 2.000τμ έδειξε ότι η μείωση του λειτουργικού του κόστους σε ετήσια βάση μπορεί να είναι της τάξης των 24 έως 26 χιλιάδων ευρώ! Τονίζω ότι μια τέτοια μείωση δεν υπονοεί καμία απολύτως επίπτωση στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, ούτε για τον πάροχο του Facility Management προς τον πελάτη του ούτε του σούπερ μάρκετ προς τους δικούς του πελάτες. Απεναντίας, είναι σίγουρο ότι έτσι η ποιότητα των υπηρεσιών του σούπερ μάρκετ θα αυξηθεί. Η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητά του θα ενισχυθούν, καθώς, έχοντας εξασφαλίσει την υγιεινή και την ασφάλειά του στην καθημερινή λειτουργία του, θα ασχολείται απρόσκοπτα με το core business του, παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα υπερβαίνουν τις σχετικές απαιτήσεις του σήμερα.

Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας, «το Facility Management είναι η ανάθεση της ολοκληρωμένης διαχείρισης των κτιρίων σε εξωτερικό συνεργάτη. Πρόκειται για τον κλάδο που διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία κάθε οργανισμού, εγκατεστημένου σε κτηριακές εγκαταστάσεις, ώστε να αφοσιώνεται απερίσπαστος στην επίτευξη των στόχων του. Σήμερα θεωρείται ένας κλάδος υπηρεσιών με τεράστια δυναμική παγκοσμίως, που εμφανίζει, μάλιστα, αύξηση ποσοστών απασχόλησης, ακόμη και υπό τις παρούσες δύσκολες συνθήκες στην αγορά εργασίας».

σελφ σέρβις: Ποιες λειτουργίες, σχετικές με τις κτηριακές εγκαταστάσεις τους, επιλέγουν συνήθως οι επιχειρήσεις για ανάθεση σε εξωτερικό συνεργάτη παροχής υπηρεσιών Facility Management και με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή του παρόχου;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Στην Ελλάδα το Facility Management αναφέρεται κυρίως σε υπηρεσίες υγιεινής και ασφάλειας των κτηρίων και του κόσμου τους, όπως ο καθαρισμός, η φύλαξη, η τεχνική συντήρηση, η διαμόρφωση των χώρων, η συντήρηση του πρασίνου και το catering. Σε πιο ώριμες αγορές, όπως της Κεντρικής Ευρώπης, οι υπηρεσίες αυτές επεκτείνονται ακόμη και σε διοικητικές λειτουργίες, όπως η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, του λογιστηρίου, του μάρκετινγκ ή ό,τι άλλο μπορεί να αφορά non-core δραστηριότητες μιας εταιρείας.

Τα κριτήρια είναι τα ίδια που ισχύουν για την επιλογή οποιουδήποτε εξωτερικού συνεργάτη κάθε εταιρείας, όπως η οικονομική του ευρωστία και η αποδεδειγμένη εμπειρία του. Επισημαίνω, όμως, ότι βασικότερο κριτήριο επιλογής πρέπει να είναι η επιχειρηματική ηθική. Ας μη λησμονούμε ότι οι εταιρείες Facility Management παραδίδουν υπηρεσίες μέσω ανθρώπων.

Η σπουδαία πρόκληση των σούπερ μάρκετ

σελφ σέρβις: Γιατί επιλέξατε να απευθυνθείτε στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, συμμετέχοντας ως ομιλητής στο σελφ σέρβις CEO Forum ’15;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Ο τίτλος της ομιλίας μου στο συνέδριο του κλάδου ―«τα λόγια πετούν, οι αριθμοί μένουν!»― ήταν μια έμπνευση της στιγμής, που συνδέεται άμεσα μ’ ένα από τα βασικά οφέλη των επιχειρήσεων από τις υπηρεσίες μας, δηλαδή με αυτό της ποσοστιαίας μείωσης του λειτουργικού τους κόστους. Αποφασίσαμε, λοιπόν, τη συμμετοχή μας στο συγκεκριμένο συνέδριο γιατί πιστεύουμε ότι τα σούπερ μάρκετ, ως μεγάλοι επιχειρηματικοί οργανισμοί, μπορούν άμεσα κι εύκολα να αποκομίσουν τα οφέλη του Facility Management. Άλλωστε, έχουν τόσο πολλές και μεγάλες εγκαταστάσεις, ώστε ως δυνητικοί πελάτες μας είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντες. Είναι, θα ‘λεγα, μια σπουδαία «πρόκληση», όπως κι εμείς γι’ αυτούς.

σελφ σέρβις: Ποια μπορεί να είναι ειδικότερα τα οφέλη για ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Μια μελέτη μας για ένα μέσο σούπερ μάρκετ εμβαδού 2.000τμ έδειξε ότι η μείωση του λειτουργικού του κόστους σε ετήσια βάση μπορεί να είναι της τάξης των 24 έως 26 χιλιάδων ευρώ! Τονίζω ότι μια τέτοια μείωση δεν υπονοεί καμία απολύτως επίπτωση στην ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, ούτε για τον πάροχο του Facility Management προς τον πελάτη του ούτε του σούπερ μάρκετ προς τους δικούς του πελάτες. Απεναντίας, είναι σίγουρο ότι έτσι η ποιότητα των υπηρεσιών του σούπερ μάρκετ θα αυξηθεί. Η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητά του θα ενισχυθούν, καθώς, έχοντας εξασφαλίσει την υγιεινή και την ασφάλειά του στην καθημερινή λειτουργία του, θα ασχολείται απρόσκοπτα με το core business του, παρέχοντας ποιοτικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα υπερβαίνουν τις σχετικές απαιτήσεις του σήμερα.


Έλλειμμα ενημέρωσης

σελφ σέρβις: Το Facility Management έχει υιοθετηθεί ως πρακτική από τον κλάδο του λιανεμπορίου γενικότερα;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Εναι ένας νέος κλάδος για την Ελλάδα κι έχει υιοθετηθεί προς το παρόν μόνον από πολυεθνικές επιχειρήσεις. Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται αφενός στην ελληνική κουλτούρα διοίκησης των επιχειρήσεων και σε μια δυστοκία που παρατηρείται, όταν τίθεται ζήτημα αλλαγής των διαδικασιών, και αφετέρου στο ότι δεν υπάρχει εμπεριστατωμένη ενημέρωση σχετικά με τις υπηρεσίες του Facility Management, οπότε δημιουργείται συχνά σύγχυση σχετικά με το περί τίνος πρόκειται. Επίσης, ορισμένοι, ενδεχομένως, είχαν κάποτε δυσάρεστη εμπειρία από κάποιους παρόχους Facility Management κι αυτό τους αποθαρρύνει, πράγμα που, όμως, συμβαίνει με κάθε κλάδο της παροχής υπηρεσιών. Πάντως, αν η οποιαδήποτε αλυσίδα θέσει με σαφήνεια τα κριτήρια επιλογής της, αναζητώντας με προσοχή στην αγορά τον υποψήφιο συνεργάτη της, είναι κάτι πέρα από σίγουρο ότι θα τον βρει.

σελφ σέρβις: Εφόσον τα οφέλη των υπηρεσιών σας, τουλάχιστον τα οικονομικά, είναι εμφανώς σημαντικά, γιατί λέτε ότι αποφασίζονται δύσκολα οι σχετικές διαδικασίες στις ελληνικές επιχειρήσεις;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Απλώς, γιατί δεν είναι ενημερωμένες σωστά για τη μείωση κόστους στις καθημερινές λειτουργίες τους και για τα συνολικότερα οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν από το Facility Management. Η σωστή ενημέρωση ―και τονίζω το «σωστή»― είναι το βασικότερο στοιχείο για τη λήψη μιας απόφασης. Η ενημέρωση για τις υπηρεσίες μας και τα οφέλη από τη συνεργασία με παρόχους Facility Management είναι από τα κύρια θέματα που απασχολούν το σωματείο μας, το Hellenic Facility Management/HFMA . Όμως, επειδή είναι σίγουρο ότι οι καιροί επιτάσσουν την αναδιοργάνωση των επιχειρήσεων και στον τομέα που μας αφορά, είμαστε εγγυητές ότι θα εδώ βρουν σε εμάς τον αποτελεσματικό σύμμαχο.

Η Manifest σε συνεχή άνοδο

σελφ σέρβις: Επισκέφθηκα την ιστοσελίδα της εταιρείας σας και είδα ότι η Manifest σημειώνει σταθερά ανοδική πορεία. Πώς το καταφέρνετε αυτό σε περίοδο «ισχνών αγελάδων»;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Ακόμη και σε περιόδους «ισχνών αγελάδων» υπάρχουν εταιρείες με ανοδική πορεία ―αυτός είναι κανόνας επιβεβαιωμένος ιστορικά στην αγορά. Όντως σημειώνουμε συνεχή ανάπτυξη, με ετήσια αύξηση κύκλου εργασιών 15%-40%, ανάλογα με τη χρονιά. Μάλιστα η Manifest, που ιδρύθηκε το 2013, έχει ανοδική πορεία παρότι η ζήτηση για τις υπηρεσίες συντήρησης κτηρίων σημείωσε πτώση περίπου 5,5% το 2014 στην εγχώρια αγορά, λόγω οικονομικών συνθηκών. Τα αποτελέσματά μας είναι θετικά παρά τη δυσμένεια των καιρών. Η εταιρεία μας απασχολεί περίπου 550 εργαζόμενους, άμεσα κι έμμεσα, δραστηριοποιείται σε 30 πόλεις της χώρας, εξυπηρετεί ήδη 1.100 κτίρια και παραδίδει καθημερινά έργο 3.000 ωρών υπηρεσίας.

σελφ σέρβις: Πού το αποδίδετε αυτό;

Διονύσης Αμμολοχίτης: Σε μια σειρά λόγους. Θα αναφερθώ στους σημαντικότερους: Πρώτον, εφαρμόζουμε συγκεκριμένο τρόπο ανταλλαγής με όλους όσοι υπάρχουν στον «κόσμο της Manifest» ―εργαζομένους, πελάτες, συνεργάτες, προμηθευτές. Αρχή μας είναι να είμαστε πάντα σε κατάσταση «περίσσιας ανταλλαγών», δηλαδή προσφέρουμε πάντα περισσότερο απ’ όσο απαιτούν οι συμβατικές συμφωνίες εντός κι εκτός εταιρείας. Δίνουμε περισσότερη αξία απ’ όση αντιστοιχεί στο χρηματικό αντίτιμο που εισπράττουμε, ή, εφόσον πρόκειται για τους εργαζομένους μας, τους παρέχουμε περισσότερα από τα συμφωνημένα. Για παράδειγμα, η μηνιαία εκπαίδευσή τους από την ίδρυσή μας συμβάλει σε μια ενιαία στάθμη γνώσης, ενώ αυξάνουμε το επίπεδο αφοσίωσής τους και πίστης στο εταιρικό μας όραμα, ενθαρρύνοντας την πρωτοβουλία και την αυτενέργεια όλων.

Στη Manifest καμιά ιδέα δεν υποτιμάται και καμιά άποψη δεν απορρίπτεται! Αναγνωρίζονται οι προσπάθειες όλων και γι’ αυτό όλοι προσπαθούν ακόμα περισσότερο. Δεύτερον, από την ίδρυσή μας ο βασικός μου στόχος ήταν μια εταιρεία με χρηματοοικονομική ευρωστία. Σήμερα έχουμε καταφέρει να είμαστε μια αξιόχρεη επιχείρηση, που επενδύει συνεχώς στην παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πελάτες της και στο καλύτερο περιβάλλον για τους εργαζομένους της. Τρίτον, η διοίκησή μας στηρίζεται στην ηθική. Έτσι εμπνέουμε και δίνουμε το παράδειγμα σε όλους όσοι εργάζονται στην εταιρεία μας, έτσι δημιουργούμε το αίσθημα της εμπιστοσύνης σε όλους όσοι συνεργάζονται μαζί μας, απολαμβάνοντας αυτή την εμπειρία με θέληση για τη διαρκή ανανέωσή της.

Αυτά αποτελούν επαγγελματική πεποίθησή μας!

σελφ σερβις (T. 449)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION