σελφ σερβις - Pockee: Το μέλλον συμβαίνει τώρα

Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Κώστας Ντούβρας, Ζήσης Τσαϊρέλης

Pockee: Το μέλλον συμβαίνει τώρα

16 Δεκεμβρίου 2014 | 15:50 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: e-commerce,Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Ο Ζήσης Τσαϊρέλης και ο Κώστας Ντούβρας, συνάδελφοι μέχρι τις αρχές του 2014 στην Procter&Gamble και συνέταιροι στο εξής, μετά την παραίτησή τους από την εταιρεία, παρουσιάζουν ήδη από τον Αύγουστο σε προμηθευτές και λιανέμπορους της εγχώριας αγοράς την πρωτοποριακή εφαρμογή τους, αναφορικά με τη διάθεση κουπονιών των προωθητικών ενεργειών αποκλειστικά μέσω του mobile. Η σχετική ιδέα πριν λάβει τεχνολογικώς σάρκα και οστά, με την επωνυμία Pockee, τους έδωσε το κίνητρο για οικειοθελή εγκατάλειψη των επίζηλων (για τους περισσότερους νέους μάνατζερ) θέσεών τους στην εταιρεία-σχολείο του επιχειρείν, την P&G, ακριβώς για να κάνουν την ιδέα τους πράξη.

Ο Ζήσης Τσαϊρέλης, πτυχιούχος μάρκετινγκ, προσλήφθηκε από την P&G το 2007 και απασχολήθηκε στο τμήμα ανάπτυξης πελατών της εταιρείας για δύο χρόνια, απ’ όπου μεταπήδησε στο τμήμα μάρκετινγκ, στο οποίο εργάστηκε τέσσερα χρόνια, εκ των οποίων τα δύο τελευταία, μέχρι τις αρχές του 2014, στο digital marketing. Στο πλαίσιο αυτό, δουλεύοντας για όλα τα προϊόντα της εταιρείας, απέκτησε πολύτιμες εμπειρίες και ειδικότερα, μετέχοντας στο εταιρικό πρόγραμμα για τα κουπόνια των προωθήσεων, έζησε τη μετάβαση από το ταχυδρομημένο στον καταναλωτή χάρτινο κουπόνι στο εκτυπωμένο κουπόνι από τον εκτυπωτή του καταναλωτή, μέσω του Web. Ο Κώστας Ντούβρας, με σπουδές στα χρηματοοικονομικά, εντάχθηκε στο δυναμικό της P&G την ίδια εποχή με τον Ζήση, έχοντας διακριθεί κατά την τρίμηνη πρακτική του σε αυτήν στο τέλος των σπουδών του.

Στα επτά χρόνια που έμεινε στην εταιρεία θήτευσε στο τμήμα ανάπτυξης πελατών, αποκομίζοντας την πλούσια εμπειρία διαφορετικών αντικειμένων δράσης, όπως του υπευθύνου τομέων της αγοράς, του σχεδιαστή πλανογραμμάτων για την ορθή τοποθέτηση των προϊόντων στο ράφι, βάσει των αναλύσεων της συμπεριφοράς των αγοραστών στο κατάστημα, και του υπεύθυνου χειρισμού λογαριασμών μεγάλων πελατών της P&G. Και οι δυο τους συμφωνούν ότι η απόφαση αποχώρησης από μια εταιρεία με την αίγλη και το κύρος της P&G ενέχει το ρίσκο, αλλά ότι η γοητεία της ατομικής επιχειρηματικής δημιουργίας, εφόσον θεμελιώνεται σε ευκαιρίες της αγοράς καλά υπολογισμένες, είναι ακατανίκητη.

σελφ σέρβις: Ποιες είναι οι σχέσεις σας σήμερα με την P&G και ποιες είναι οι οφειλές σας σε αυτήν;

Ζήσης Τσαϊρέλης: Η P&G είναι μια οικογένεια της οποίας υπήρξαμε μέλη. Το ό,τι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νεα επιχειρηματική «οικογένεια», με άλλους σκοπούς, δεν ακυρώνει τους ηθικούς δεσμούς μας με αυτήν και τους ανθρώπους της, οι σχέσεις μας με τους οποίους παραμένουν οι καλύτερες. Άλλωστε, μας χαρακτηρίζουν κοινές αξίες. Αλλά και η έφεσή μας για την αναζήτηση του καινούργιου και του καινοτόμου ως στοιχεία των αντιλήψεων και της νοοτροπίας καθενός μας, συστηματικά καλλιεργήθηκαν μέσα στην P&G. Αν σε αυτά προσθέσετε την αξιοποίηση στο νέο μας βήμα των εμπειριών και επαγγελματικών επαφών που αποκτήσαμε, δουλεύοντας για την P&G, θα αντιληφθείτε το μέτρο των οφειλών μας σε αυτήν.

Κώστας Ντούβρας: Το εκπληκτικό με την P&G είναι πως από την πρώτη στιγμή ωθεί τους ανθρώπους της στο να σκέφτονται επιχειρηματικά και, ταυτόχρονα, τους εμπιστεύεται τόσο πολλές αρμοδιότητες, ώστε ποτέ να μην επαναπαύονται στην ιδέα πως εκτελούν κάποιες άνωθεν οδηγίες. Όταν έχεις ο ίδιος την ευθύνη ενός επιχειρηματικού αντικειμένου, με τη σωστή καθοδήγηση μαθαίνεις να σκέφτεσαι δομικά και να αποφασίζεις γρήγορα. Αυτό, μαζί με τις εξαιρετικές φιλικές σχέσεις που διατηρούμε, νομίζω ότι είναι οι σπουδαιότερες παρακαταθήκες που κρατούμε από την P&G, κάτι που υπερβαίνει την απλή γνώση για τα προϊόντα και το ράφι του σούπερ μάρκετ.

Τα καλά νέα μαθαίνονται γρήγορα
σελφ σέρβις: Σε τι έγκειται η καινοτομία της εφαρμογής pockee και πώς έχει ανταποκριθεί η αγορά στη διάρκεια του τριμήνου που τη λανσάρετε;

Κώστας Ντούβρας: Εν συντομία το pockee είναι μια εφαρμογή για χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, smartphones, η οποία τους ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για όλα τα κουπόνια προσφορών των FMCG προϊόντων που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ και τους τα προσφέρει αυτοστιγμεί για εξαργύρωση, με μια απλούστατη κι αυτόματη διαδικασία. Έτσι, οι διαδικασίες συλλογής και επίδοσης των χάρτινων κουπονιών γίνονται παρελθόν, ενώ το σχετικό διαχειριστικό κόστος για όλους τους εμπλεκόμενους ουσιαστικά ελαχιστοποιείται.

Την εταιρεία μας την ιδρύσαμε μόλις τον Μάρτιο, οπότε αρχίσαμε τις επαφές μας για τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με τις επιχειρήσεις-εκδότες των κουπονιών και το λιανεμπόριο και ήδη δεν είναι λίγες οι εταιρείες και των δύο πλευρών της αγοράς που μας εμπιστεύτηκαν. Παρουσιάσαμε το προϊόν μας σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αποσπώντας τις θετικές απόψεις όλων, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό για τη δυναμική του pockee. Ως τα τέλη Οκτωβρίου στην εφαρμογή μας συμμετείχαν κιόλας οκτώ αλυσίδες, δυναμικού περίπου 400 καταστημάτων, και οκτώ μεγάλοι προμηθευτές με 14 δημοφιλή brands. Στο εγγύς μέλλον αναμένουμε ότι οι συμμέτοχοι-εταίροι μας στο pockee θα πληθύνουν κατά πολύ, καθώς η ανταπόκριση των καταναλωτών είναι ενθουσιώδης, πράγμα που μας γεμίζει αισιοδοξία. Είναι χαρακτηριστικό ότι άρκεσαν δέκα εβδομάδες από το λανσάρισμα του pockee τον Αύγουστο, για να «κατεβάσουν» την εφαρμογή στα κινητά τους περισσότεροι από 10.000 χρήστες!

Ζήσης Τσαϊρέλης: Πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι, μετά την αναγγελία της εφαρμογής μέσω δελτίου τύπου, η διαφήμιση του pockee –αποκλειστικά στα ηλεκτρονικά μέσα– είναι περιορισμένης έκτασης. Συνεπώς το μέσο που ωθεί τους χρήστες να «κατεβάσουν» την εφαρμογή στα κινητά τους είναι το δραστικότερο: η φήμη από στόμα σε στόμα! Πράγματι, σε μια εποχή που όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση πάνω από τις οθόνες των κινητών τους, μια εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν και κυρίως η χρήση της «αφήνει» λεφτά στον αγοραστή FMCG προϊόντων, είναι κάτι το ασυνήθιστο και προπάντων ελκυστικό, καθώς οι δαπάνες για τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ και οι ευκαιρίες για τη σχετική εξοικονόμηση χρημάτων απασχολούν όλο τον κόσμο!

Επίσης, το να σκανάρει κάποιος με το κινητό του ένα προϊόν στο ράφι –είτε για να δει αν βρίσκεται σε προσφορά με κουπόνι, ώστε να το επιλέξει, είτε για να σταλεί το σήμα πως «μπήκε στο καλάθι» του, ώστε να κερδίσει χρήματα από το κουπόνι– είναι και διασκεδαστικό! Με αυτό τον τρόπο ο καταναλωτής γίνεται για πρώτη φορά συμμέτοχος στη διαδικασία των εκπτώσεων που γίνονται, μέσω των κουπονιών, για λογαριασμό του. Παύει να είναι παθητικός δέκτης των μηνυμάτων τους. Κι αυτό το βλέπει πολύ θετικά.

Ο Ζήσης Τσαϊρέλης, πτυχιούχος μάρκετινγκ, προσλήφθηκε από την P&G το 2007 και απασχολήθηκε στο τμήμα ανάπτυξης πελατών της εταιρείας για δύο χρόνια, απ’ όπου μεταπήδησε στο τμήμα μάρκετινγκ, στο οποίο εργάστηκε τέσσερα χρόνια, εκ των οποίων τα δύο τελευταία, μέχρι τις αρχές του 2014, στο digital marketing. Στο πλαίσιο αυτό, δουλεύοντας για όλα τα προϊόντα της εταιρείας, απέκτησε πολύτιμες εμπειρίες και ειδικότερα, μετέχοντας στο εταιρικό πρόγραμμα για τα κουπόνια των προωθήσεων, έζησε τη μετάβαση από το ταχυδρομημένο στον καταναλωτή χάρτινο κουπόνι στο εκτυπωμένο κουπόνι από τον εκτυπωτή του καταναλωτή, μέσω του Web. Ο Κώστας Ντούβρας, με σπουδές στα χρηματοοικονομικά, εντάχθηκε στο δυναμικό της P&G την ίδια εποχή με τον Ζήση, έχοντας διακριθεί κατά την τρίμηνη πρακτική του σε αυτήν στο τέλος των σπουδών του.

Στα επτά χρόνια που έμεινε στην εταιρεία θήτευσε στο τμήμα ανάπτυξης πελατών, αποκομίζοντας την πλούσια εμπειρία διαφορετικών αντικειμένων δράσης, όπως του υπευθύνου τομέων της αγοράς, του σχεδιαστή πλανογραμμάτων για την ορθή τοποθέτηση των προϊόντων στο ράφι, βάσει των αναλύσεων της συμπεριφοράς των αγοραστών στο κατάστημα, και του υπεύθυνου χειρισμού λογαριασμών μεγάλων πελατών της P&G. Και οι δυο τους συμφωνούν ότι η απόφαση αποχώρησης από μια εταιρεία με την αίγλη και το κύρος της P&G ενέχει το ρίσκο, αλλά ότι η γοητεία της ατομικής επιχειρηματικής δημιουργίας, εφόσον θεμελιώνεται σε ευκαιρίες της αγοράς καλά υπολογισμένες, είναι ακατανίκητη.

σελφ σέρβις: Ποιες είναι οι σχέσεις σας σήμερα με την P&G και ποιες είναι οι οφειλές σας σε αυτήν;

Ζήσης Τσαϊρέλης: Η P&G είναι μια οικογένεια της οποίας υπήρξαμε μέλη. Το ό,τι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νεα επιχειρηματική «οικογένεια», με άλλους σκοπούς, δεν ακυρώνει τους ηθικούς δεσμούς μας με αυτήν και τους ανθρώπους της, οι σχέσεις μας με τους οποίους παραμένουν οι καλύτερες. Άλλωστε, μας χαρακτηρίζουν κοινές αξίες. Αλλά και η έφεσή μας για την αναζήτηση του καινούργιου και του καινοτόμου ως στοιχεία των αντιλήψεων και της νοοτροπίας καθενός μας, συστηματικά καλλιεργήθηκαν μέσα στην P&G. Αν σε αυτά προσθέσετε την αξιοποίηση στο νέο μας βήμα των εμπειριών και επαγγελματικών επαφών που αποκτήσαμε, δουλεύοντας για την P&G, θα αντιληφθείτε το μέτρο των οφειλών μας σε αυτήν.

Κώστας Ντούβρας: Το εκπληκτικό με την P&G είναι πως από την πρώτη στιγμή ωθεί τους ανθρώπους της στο να σκέφτονται επιχειρηματικά και, ταυτόχρονα, τους εμπιστεύεται τόσο πολλές αρμοδιότητες, ώστε ποτέ να μην επαναπαύονται στην ιδέα πως εκτελούν κάποιες άνωθεν οδηγίες. Όταν έχεις ο ίδιος την ευθύνη ενός επιχειρηματικού αντικειμένου, με τη σωστή καθοδήγηση μαθαίνεις να σκέφτεσαι δομικά και να αποφασίζεις γρήγορα. Αυτό, μαζί με τις εξαιρετικές φιλικές σχέσεις που διατηρούμε, νομίζω ότι είναι οι σπουδαιότερες παρακαταθήκες που κρατούμε από την P&G, κάτι που υπερβαίνει την απλή γνώση για τα προϊόντα και το ράφι του σούπερ μάρκετ.

Τα καλά νέα μαθαίνονται γρήγορα
σελφ σέρβις: Σε τι έγκειται η καινοτομία της εφαρμογής pockee και πώς έχει ανταποκριθεί η αγορά στη διάρκεια του τριμήνου που τη λανσάρετε;

Κώστας Ντούβρας: Εν συντομία το pockee είναι μια εφαρμογή για χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, smartphones, η οποία τους ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για όλα τα κουπόνια προσφορών των FMCG προϊόντων που διακινούνται μέσω των σούπερ μάρκετ και τους τα προσφέρει αυτοστιγμεί για εξαργύρωση, με μια απλούστατη κι αυτόματη διαδικασία. Έτσι, οι διαδικασίες συλλογής και επίδοσης των χάρτινων κουπονιών γίνονται παρελθόν, ενώ το σχετικό διαχειριστικό κόστος για όλους τους εμπλεκόμενους ουσιαστικά ελαχιστοποιείται.

Την εταιρεία μας την ιδρύσαμε μόλις τον Μάρτιο, οπότε αρχίσαμε τις επαφές μας για τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με τις επιχειρήσεις-εκδότες των κουπονιών και το λιανεμπόριο και ήδη δεν είναι λίγες οι εταιρείες και των δύο πλευρών της αγοράς που μας εμπιστεύτηκαν. Παρουσιάσαμε το προϊόν μας σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αποσπώντας τις θετικές απόψεις όλων, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό για τη δυναμική του pockee. Ως τα τέλη Οκτωβρίου στην εφαρμογή μας συμμετείχαν κιόλας οκτώ αλυσίδες, δυναμικού περίπου 400 καταστημάτων, και οκτώ μεγάλοι προμηθευτές με 14 δημοφιλή brands. Στο εγγύς μέλλον αναμένουμε ότι οι συμμέτοχοι-εταίροι μας στο pockee θα πληθύνουν κατά πολύ, καθώς η ανταπόκριση των καταναλωτών είναι ενθουσιώδης, πράγμα που μας γεμίζει αισιοδοξία. Είναι χαρακτηριστικό ότι άρκεσαν δέκα εβδομάδες από το λανσάρισμα του pockee τον Αύγουστο, για να «κατεβάσουν» την εφαρμογή στα κινητά τους περισσότεροι από 10.000 χρήστες!

Ζήσης Τσαϊρέλης: Πρόκειται για έναν μεγάλο αριθμό, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι, μετά την αναγγελία της εφαρμογής μέσω δελτίου τύπου, η διαφήμιση του pockee –αποκλειστικά στα ηλεκτρονικά μέσα– είναι περιορισμένης έκτασης. Συνεπώς το μέσο που ωθεί τους χρήστες να «κατεβάσουν» την εφαρμογή στα κινητά τους είναι το δραστικότερο: η φήμη από στόμα σε στόμα! Πράγματι, σε μια εποχή που όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση πάνω από τις οθόνες των κινητών τους, μια εφαρμογή που διατίθεται δωρεάν και κυρίως η χρήση της «αφήνει» λεφτά στον αγοραστή FMCG προϊόντων, είναι κάτι το ασυνήθιστο και προπάντων ελκυστικό, καθώς οι δαπάνες για τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ και οι ευκαιρίες για τη σχετική εξοικονόμηση χρημάτων απασχολούν όλο τον κόσμο!

Επίσης, το να σκανάρει κάποιος με το κινητό του ένα προϊόν στο ράφι –είτε για να δει αν βρίσκεται σε προσφορά με κουπόνι, ώστε να το επιλέξει, είτε για να σταλεί το σήμα πως «μπήκε στο καλάθι» του, ώστε να κερδίσει χρήματα από το κουπόνι– είναι και διασκεδαστικό! Με αυτό τον τρόπο ο καταναλωτής γίνεται για πρώτη φορά συμμέτοχος στη διαδικασία των εκπτώσεων που γίνονται, μέσω των κουπονιών, για λογαριασμό του. Παύει να είναι παθητικός δέκτης των μηνυμάτων τους. Κι αυτό το βλέπει πολύ θετικά.


Έξυπνα κι αποτελεσματικά για όλους
σελφ σέρβις: Πώς ο προμηθευτής είναι βέβαιος ότι το προϊόν του, που σκαναρίστηκε με το κινητό μπροστά στο ράφι του καταστήματος, πέρασε σίγουρα από το σκάνερ της ταμιακής μηχανής; Μήπως υπάρχει μια τάση υπέρ-επένδυσης προσδοκιών στην αγοραστική «εξυπνάδα» του καταναλωτή, η οποία, επειδή πιθανώς απαιτεί επί πλέον προσπάθειες εκ μέρους του, του δημιουργεί, ίσως, ενόχληση ή δυσφορία για τις «έξυπνες» λύσεις που του προτείνονται; Μάλλον χρειάζονται περισσότερες εξηγήσεις για την ελκυστικότητα του pockee...

Ζήσης Τσαϊρέλης: Τα πράγματα είναι απλά. Ο βασικός σκοπός του pockee είναι να βοηθήσει τον καταναλωτή να ξοδέψει πραγματικά έξυπνα τα χρήματά του, τον χρόνο και την προσοχή που διαθέτει για τα ψώνια του, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην αποτελεσματική αξιοποίηση των δαπανών όλων των εταιρειών που εκδίδουν και διαχειρίζονται τα κουπόνια των προωθητικών ενεργειών. Ειδικότερα, η ένταξη των κουπονιών όλων των προωθήσεων στο pockee, σύμφωνα με το σχέδιό μας, δίνει την ευκαιρία στον καταναλωτή-χρήστη του mobile να βρίσκει μαζεμένες όλες τις σχετικές πληροφορίες, απαλλάσσοντάς τον από τη συλλογή τους μεταξύ των κάθε λογής φυλλαδίων, εφημερίδων, sites κλπ.

Μια απλή αναζήτηση στο κινητό του πριν βγει για ψώνια, του αρκεί για να μάθει ποιο προϊόν είναι σε προσφορά με κουπόνια και ποιος λιανέμπορος το διαθέτει, για πόσες ημέρες. Επίσης, από τη στιγμή που σκάναρε με το κινητό του ένα τέτοιο προϊόν για το καλάθι του μέσα στο κατάστημα και το πλήρωσε, ξέρει ότι η εξοικονόμηση της προσφοράς πέρασε αυτόματα στο λογαριασμό τραπέζης ή PayPal που μας έστειλε με την εγγραφή του στο pockee, όταν «κατέβασε» την εφαρμογή. Οπότε τα οφέλη που λαμβάνει ο καταναλωτής από το Pockee υπερκαλύπτουν τα όποια επιπλέον –διασκεδαστικά, πάντως– βήματα καλείται να ολοκληρώσει κατά τη χρήση της εφαρμογής.

Όμως, τα οφέλη είναι πολλά και για το λιανέμπορο, εφόσον έτσι όχι μόνο παύει να είναι διαχειριστής κουπονιών των προμηθευτών του, αλλά προσφέρει και μια σύγχρονη υπηρεσία διευκόλυνσης του πελάτη του, χωρίς κόστος, που ίσως άλλοι ανταγωνιστές του δεν την παρέχουν. Ο προμηθευτής, με τη σειρά του, είναι απολύτως εξασφαλισμένος ότι το σκαναρισμένο από το κινητό του καταναλωτή προϊόν του έχει όντως αγοραστεί, διότι μόνον εφόσον αυτό ταυτοποιηθεί από εμάς, η εξαργύρωση της προσφοράς περνά αυτόματα στον λογαριασμό του πελάτη. Τούτο το εγγυάται η πλατφόρμα της εφαρμογής για την επιβεβαίωση των συναλλαγών, που ενημερώνεται σχετικά από το μηχανογραφικό σύστημα του λιανέμπορου, ο οποίος συνεργάζεται με το pockee.

Το pockee προσθέτει αξία στους χρήστες του
Διερωτάστε κατά πόσο ο καταναλωτής είναι διατεθειμένος να ακολουθεί πάντα το τρελό παιχνίδι των προσφορών κι έχετε δίκιο. Αλλά το pockee αξιοποιεί την ιδιαίτερα καλή σχέση των ανθρώπων σήμερα με το mobile, η οποία, επειδή ακριβώς είναι εξατομικευμένη, μεγιστοποιεί την ικανοποίηση του καταναλωτή αναφορικά με την αξία που αποκομίζει από τις προωθητικές ενέργειες, πράγμα που ενδιαφέρει ασφαλώς έντονα τους προμηθευτές. Από αυτή την άποψη το pockee έχει όλα τα προσόντα να γίνει η σταθερή επιλογή και των καταναλωτών και των υπό προώθηση με κουπόνι brand.

Κώστας Ντούβρας: Σύμφωνα με την έρευνα, ο καταναλωτής χρησιμοποιεί κατά μέσο όρο πέντε εφαρμογές του κινητού του, από τις συνολικά πενήντα-εξήντα που «κατεβάζει». Δηλαδή, χρησιμοποιεί μόνο όσες του προσφέρουν σημαντική αξία. Το pockee, λοιπόν, υπάρχει σοβαρός λόγος να είναι μία από τις πέντε εφαρμογές που χρησιμοποιεί ο καταναλωτής, καθώς αυτός ο λόγος σχετίζεται με την ανελαστικότητα της αγοράς των FMCG προϊόντων και με τη λύση της «έξυπνης» εξοικονόμησης χρημάτων που προσφέρουν οι προσφορές –πολύ περισσότερο, εφόσον η πρόθεσή μας είναι να επεκτείνουμε τις υπηρεσίες της εφαρμογής, κατά τρόπο ώστε ο καταναλωτής να αναγνωρίζει σε αυτήν κι άλλες αξίες πέραν των χρηματικών.

Για παράδειγμα, θέλουμε να τον βοηθήσουμε να φτιάχνει τη λίστα για τα ψώνια του, παρέχοντάς του πληροφορίες για τα προϊόντα, όπως για παράδειγμα διατροφικά συστατικά, νέα προϊόντα κλπ. Με ένα λόγο, θέλουμε να φτιάξουμε έναν «σύμμαχο του καταναλωτή» στις αγορές του. Ούτως ή άλλως το pockee δεν λειτουργεί ως μία ενοχλητική εφαρμογή, που στέλνει ακατάπαυστα στον καταναλωτή μηνύματα προωθήσεων, καθώς την ενεργοποιεί ο ίδιος. Άρα είναι επιλογή του κι αυτό θέλουμε να το ενισχύουμε διαρκώς, προσθέτοντας αξία στο pockee. Φυσικά, αυτό δεν θα συμβεί από τη μια μέρα στην άλλη.

Δεν φτάνει μόνο η ιδέα και η πρακτικότητα της εφαρμογής για τους χρήστες κινητών. Απαιτείται η εκπαίδευση του καταναλωτή στην άντληση των πλεονεκτημάτων της εφαρμογής, πράγμα που θα επιταχυνθεί με τη διαμόρφωση μιας κρίσιμης μάζας συμμετοχών στο pockee εκ μέρους των προμηθευτριών εταιρειών και των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Αλλά το μέλλον δεν αργεί. Είναι ήδη εδώ, όπως επιβεβαιώνει η εμπειρία μας τους δυόμισι τελευταίους μήνες...

Η κρίσιμη μάζα
σελφ σέρβις: Τι θεωρείτε «κρίσιμη μάζα συμμετοχών», σε σχέση με τους στόχους σας; Πιστεύετε ότι η αγορά συμμερίζεται τα επιχειρήματά σας; Αλήθεια, προτίθεστε να διευρύνετε τον ορίζοντα δράσης του pockee σε αγορές προϊόντων εκτός του σούπερ μάρκετ;

Ζήσης Τσαϊρέλης: Ο στόχος μας σε πρώτη φάση είναι να καλύψουμε τις προσφορές με κουπόνι στο 50%-60% των προϊόντων που ψωνίζουν καθημερινά τα νοικοκυριά και αισιοδοξούμε για την επίτευξή του, καθώς ήδη διαθέτουμε κουπόνια για το 10%-15% των προϊόντων του μέσου καλαθιού. Στο μεταξύ, έχουμε διαπιστώσει ότι για μια τυπική αγοραστική «pockee εμπειρία» εξοικονομούνται τουλάχιστον 3 με 4 ευρώ ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, πράγμα που λογικά θα έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά τον ρυθμό επέκτασης της ανταπόκρισης των χρηστών. Αυτό σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο ούτε από τη βιομηχανία ούτε από το λιανεμπόριο. Σας μιλήσαμε ήδη για την εμπειρία μας αυτούς τους δυόμισι μήνες.

Κρίνοντας από ανάλογες εμπειρίες πιο εξελιγμένων και τεχνολογικά ώριμων αγορών, στις οποίες μια αντίστοιχου επιπέδου ανάπτυξη παραπλήσιων μοντέλων με αυτή του pockee απαιτεί τουλάχιστον έξι-επτά μήνες, συμπεραίνουμε ότι ανταπόκριση της αγοράς μας είναι άμεση, γιατί αναγνωρίζεται η αξία της εφαρμογής, το ότι, δηλαδή, προσφέρει πρακτική λύση σε ένα υπαρκτό πρόβλημα. Όμως, γενικότερα η εμφάνιση μιας ουσιαστικής καινοτομίας, ακόμα κι όταν είναι καθολικά αποδεκτή ως τέτοια, για να παίξει τον ρόλο της αλλάζοντας τις συνήθειες, χρειάζεται την παρακίνηση –του ενός καταναλωτή προς τον άλλο, του ενός brand προς το άλλο κλπ. Το ντόμινο της αλλαγής δεν αργεί. Κι όταν ξεκινήσει –και για το pockee ήδη έχει ξεκινήσει– λειτουργεί εκθετικά.

Θα δεκαπλασιαστεί η αγορά του προωθητικού κουπονιού
Η παγκόσμια αγορά του προωθητικού κουπονιού σήμερα υπολογίζεται γύρω στα 6-7 δισ. δολάρια ετησίως και, όπως εκτιμάται, σε πέντε χρόνια θα έχει δεκαπλασιαστεί, δεδομένης της εκρηκτικής εξέλιξης του mobile, που κάνει απόλυτα στοχευμένη και οικονομική, χωρίς διαχειριστικά κόστη, την επικοινωνία brands-καταναλωτών. Συνεπώς, όταν λέμε ότι «το μέλλον ήδη συμβαίνει», κυριολεκτούμε κι αυτό αφορά μια τεράστια προοπτική των εφαρμογών τύπου pockee, σε μια τεράστια αγορά. Από αυτή την άποψη μπορεί η αφετηρία μας να είναι η αγορά των FMCG προϊόντων, επειδή αφορά τις πιο ανελαστικές δαπάνες και το πιο ευρύ ενδιαφέρον των νοικοκυριών για εξοικονόμηση χρημάτων, αλλά ασφαλώς το pockee μπορεί να ανταποκριθεί στα δεδομένα πολύ περισσότερων επιμέρους αγορών (πχ ειδών εστίασης, καυσίμων, ηλεκτρονικών ειδών, ειδών σπιτιού, παιχνιδιών κλπ) αρκεί, βέβαια, τα δίκτυά τους να είναι δομημένα μηχανογραφικά κατά τρόπο που να προσαρμόζεται στο επιχειρηματικό μας μοντέλο.

Κώστας Ντούβρας: Ο όγκος της δουλειάς μας για την ώρα είναι, φυσικά, ακόμα μικρός. Ωστόσο, μέσα σε ένα επτάμηνο η αρχική ιδέα του pockee, μετά τη χρηματοδοτική στήριξή μας τον Απρίλιο από ένα venture capital fund –το Jeremie Openfund II, που χρηματοδοτεί καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες, βάσει του πλάνου ανάπτυξής τους– όχι μόνο πήρε σάρκα και οστά με το λανσάρισμα του τον Αύγουστο, αλλά ήδη οι συναλλαγές που γίνονται μέσω του pockee κάθε εβδομάδα αυξάνονται κατά 40%, σε σχέση με την προηγούμενη. Το μέλλον του pockee είναι ευοίωνο. Αν και η εφαρμογή μας ήταν φυσικό να βρει γόνιμο έδαφος στο πανδαιμόνιο των προωθήσεων, που το δημιουργεί η δυσμενής οικονομική συγκυρία, το επιχειρηματικό μας μοντέλο έχει ακόμα καλύτερη προοπτική σε συνθήκες σταθεροποίησης και ανάπτυξης της οικονομίας.

σελφ σερβις (T. 444)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION