σελφ σερβις - Britta Balden, Retail@Link: Μείωση κόστους για όλους εδώ και τώρα!

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπηρεσίες

Britta Balden, Retail@Link: Μείωση κόστους για όλους εδώ και τώρα!

7 Ιανουαρίου 2014 | 10:11 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Συνέντευξεις-Πρόσωπα,Τεχνολογία

Britta Balden

Η αναμενόμενη απαλλαγή των επιχειρήσεων, από 1ης Ιανουαρίου του νέου έτους, από το υπέρογκο γραφειοκρατικό κόστος του ισχύοντος Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών «δημιουργεί μια εξαιρετική ευκαιρία εξοικονομήσεων και, ταυτόχρονα, τις αποδεσμεύει από την επικέντρωσή τους σε ένα αντικείμενο που δεν έχει καμία σχέση με τη δουλειά τους! Το όφελος είναι πολλαπλό», εξηγεί η κυρία Britta Balden, διευθύνουσα σύμβουλος της Retail@Link.

Όταν συζητήσαμε με την κυρία Britta Balden ήταν ακόμα σε εξέλιξη η διαβούλευση για τον ανανεωμένο Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), στο πλαίσιο του οποίου γίνεται λόγος, μεταξύ άλλων, για την κατάργηση του Δελτίου Αποστολής (ΔΑ), όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Τουτέστιν από 1ης Ιανουαρίου του 2014 αναμένεται η άρση της φορολογικής υποχρέωσης χρήσης και φύλαξης ΔΑ, που ως γνωστόν φυλάσσονται εν είδει ιερού κειμηλίου επί δεκαετία...

Έτσι, η ζωή των επιχειρήσεων κατά το πάγιο αίτημά τους θα απλουστευτεί. Η απλούστευση αυτή –μια από τις λίγες ευεργετικές συνέπειες των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας– έγκειται στην άμεση αφαίρεση σημαντικού γραφειοκρατικού κόστους που τις βαρύνει ως σήμερα, σχετικού με τον δαπανηρό πονοκέφαλο της συντήρησης φορολογικών μηχανισμών, με τις απαιτήσεις διάθεσης αντιπαραγωγικού εργάσιμου χρόνου, με τα ατέλειωτα υπηρεσιακά «ταξίδια» μεταξύ εταιρικών λογιστηρίων και οικονομικών εφοριών κλπ.

Οι αρχές αναγνωρίζουν πλέον ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση και το αποτέλεσμα της δικτύωσης που προσφέρει στις επιχειρήσεις είναι πολύ αποτελεσματικότερη (από άποψη αμεσότητας, αξιοπιστίας, εγκυρότητας, αλλά και κόστους) από τη χάρτινη-γραφειοκρατική διαδικασία, καθώς ευνοεί την καλύτερη διαχείριση των –ήδη περιορισμένων– διαθέσιμων πόρων και την καλύτερη αξιοποίηση του δημιουργικού χρόνου των εργαζομένων, μειώνοντας τις ανώφελες εργασίες ρουτίνας. Όμως, πόσο έτοιμες είναι σήμερα οι ίδιες οι επιχειρήσεις να... μειώσουν το σχετικό κόστος τους; Το ερώτημα ηχεί παράδοξα, κυρίως εφόσον διατυπώνεται σε περίοδο μείωσης της κερδοφορίας.

«Χαρτοβασίλεια» τέλος!
Όπως εξηγεί η κυρία Britta Balden, «ακόμα και κατά το βέλτιστο σενάριο, όπου μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανταλλάσσει δομημένες πληροφορίες μέσω του EDI με πολλούς από τους προμηθευτές της –άρα σε μεγάλο βαθμό δεν πάσχει από καθυστερήσεις και σφάλματα στην καταχώρηση των παραστατικών της–, μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου αυτή θα εξακολουθήσει να επιβαρύνεται με τη διαχείριση των μερικών δεκάδων κλασέρ με δελτία αποστολής ανά ημέρα. Φανταστείτε ότι αυτά σε βάθος δεκαετίας σωρεύονται σε βουνά χαρτί και σε αρχεία-αποθήκες, τις οποίες η αλυσίδα υποχρεούται για φορολογικούς λόγους να συντηρεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη κόστους χρόνου, οργάνωσης, εγκαταστάσεων κλπ.

Με την έναρξη του 2014, αυτό το βάσανο προσδοκούμε ότι θα τερματιστεί! Στο εξής η ελληνική λιανεμπορική επιχείρηση θα μπορεί να κρατά τα παραστατικά των συναλλαγών της σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, αναμένεται και η άρση της φορολογικής υποχρέωσης αναφορικά με τη χρήση και φύλαξη των ΔΑ. Έτσι, η αλυσίδα και οι προμηθευτές της θα μπορούν μεν, εφόσον το επιθυμούν, να χρησιμοποιούν αυτά τα έγγραφα για τους εμπορικούς τους σκοπούς (proof of delivery ή απόδειξη παράδοσης, συμφωνία υπολοίπων κλπ), αλλά η υποχρέωση ως και δεκαετούς φύλαξης των ΔΑ φαίνεται ότι αίρεται!

Στο ίδιο πλαίσιο, οι προμηθευτικές επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν αντίστοιχα τα κόστη τους και να επιταχύνουν σημαντικά τις συναλλαγές τους, με οφέλη σε δύο, κυρίως, κατευθύνσεις: Της μείωσης του κόστους τιμολόγησης και της συρρίκνωσης του κύκλου πληρωμών τους, μέσω της άμεσης ηλεκτρονικής παράδοσης κάθε παραστατικού, με απόδειξη παράδοσης και με την ευθυγράμμιση των δεδομένων τους με εκείνα των εμπορικών τους συνεργατών, κάνοντας χρήση υπηρεσιών Collaborative Data-Alignment, όπως της Retail@Link. Η ηλεκτρονική διαχείριση προσφέρει αμφίδρομα πλεονεκτήματα απολύτως εφικτά από την αρχή του νέου χρόνου για όλες τις επιχειρήσεις.

Άμεση μείωση κόστους στο μισό!
σελφ σέρβις: Πρακτικά τι σημαίνει από άποψη κόστους η κατάργηση του «φορολογικού χαρτοβασιλείου» ανά παραστατικό, έναντι της ανταλλασσόμενης ψηφιακής απεικόνισής του;

Britta Balden: Το κόστος της χάρτινης τιμολόγησης σήμερα ανέρχεται γύρω στα 5-7 ευρώ ανά παραστατικό για τον εκδότη κι ακόμα ακριβότερα για τον παραλήπτη. Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση το κόστος αυτό πέφτει άμεσα περίπου στο μισό! Αν σκεφτεί κανείς πόσα τιμολόγια λαμβάνονται και εκδίδονται καθημερινά σε χαρτί, πόσο κοστίζουν σε αρχειοθέτηση, διαχείριση, φύλαξη κλπ, ειδικά σήμερα που η κερδοφορία των επιχειρήσεων πάσχει, είναι πραγματικά κρίμα να αντιμετωπίζεται ως «πάγια» η επιβάρυνση με αυτό το κόστος, το οποίο δεν συνεπάγεται καμία προστιθέμενη αξία ούτε για τις επιχειρήσεις ούτε και για τον καταναλωτή. Το ποσοστό που μπορούν να αφαιρέσουν άμεσα οι επιχειρήσεις από τις απώλειες εσόδων που υφίστανται, είναι κάτι περισσότερο από αξιοσέβαστο!

Όταν συζητήσαμε με την κυρία Britta Balden ήταν ακόμα σε εξέλιξη η διαβούλευση για τον ανανεωμένο Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών (ΚΦΑΣ), στο πλαίσιο του οποίου γίνεται λόγος, μεταξύ άλλων, για την κατάργηση του Δελτίου Αποστολής (ΔΑ), όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Τουτέστιν από 1ης Ιανουαρίου του 2014 αναμένεται η άρση της φορολογικής υποχρέωσης χρήσης και φύλαξης ΔΑ, που ως γνωστόν φυλάσσονται εν είδει ιερού κειμηλίου επί δεκαετία...

Έτσι, η ζωή των επιχειρήσεων κατά το πάγιο αίτημά τους θα απλουστευτεί. Η απλούστευση αυτή –μια από τις λίγες ευεργετικές συνέπειες των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας– έγκειται στην άμεση αφαίρεση σημαντικού γραφειοκρατικού κόστους που τις βαρύνει ως σήμερα, σχετικού με τον δαπανηρό πονοκέφαλο της συντήρησης φορολογικών μηχανισμών, με τις απαιτήσεις διάθεσης αντιπαραγωγικού εργάσιμου χρόνου, με τα ατέλειωτα υπηρεσιακά «ταξίδια» μεταξύ εταιρικών λογιστηρίων και οικονομικών εφοριών κλπ.

Οι αρχές αναγνωρίζουν πλέον ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση και το αποτέλεσμα της δικτύωσης που προσφέρει στις επιχειρήσεις είναι πολύ αποτελεσματικότερη (από άποψη αμεσότητας, αξιοπιστίας, εγκυρότητας, αλλά και κόστους) από τη χάρτινη-γραφειοκρατική διαδικασία, καθώς ευνοεί την καλύτερη διαχείριση των –ήδη περιορισμένων– διαθέσιμων πόρων και την καλύτερη αξιοποίηση του δημιουργικού χρόνου των εργαζομένων, μειώνοντας τις ανώφελες εργασίες ρουτίνας. Όμως, πόσο έτοιμες είναι σήμερα οι ίδιες οι επιχειρήσεις να... μειώσουν το σχετικό κόστος τους; Το ερώτημα ηχεί παράδοξα, κυρίως εφόσον διατυπώνεται σε περίοδο μείωσης της κερδοφορίας.

«Χαρτοβασίλεια» τέλος!
Όπως εξηγεί η κυρία Britta Balden, «ακόμα και κατά το βέλτιστο σενάριο, όπου μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ ανταλλάσσει δομημένες πληροφορίες μέσω του EDI με πολλούς από τους προμηθευτές της –άρα σε μεγάλο βαθμό δεν πάσχει από καθυστερήσεις και σφάλματα στην καταχώρηση των παραστατικών της–, μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου αυτή θα εξακολουθήσει να επιβαρύνεται με τη διαχείριση των μερικών δεκάδων κλασέρ με δελτία αποστολής ανά ημέρα. Φανταστείτε ότι αυτά σε βάθος δεκαετίας σωρεύονται σε βουνά χαρτί και σε αρχεία-αποθήκες, τις οποίες η αλυσίδα υποχρεούται για φορολογικούς λόγους να συντηρεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη κόστους χρόνου, οργάνωσης, εγκαταστάσεων κλπ.

Με την έναρξη του 2014, αυτό το βάσανο προσδοκούμε ότι θα τερματιστεί! Στο εξής η ελληνική λιανεμπορική επιχείρηση θα μπορεί να κρατά τα παραστατικά των συναλλαγών της σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών, αναμένεται και η άρση της φορολογικής υποχρέωσης αναφορικά με τη χρήση και φύλαξη των ΔΑ. Έτσι, η αλυσίδα και οι προμηθευτές της θα μπορούν μεν, εφόσον το επιθυμούν, να χρησιμοποιούν αυτά τα έγγραφα για τους εμπορικούς τους σκοπούς (proof of delivery ή απόδειξη παράδοσης, συμφωνία υπολοίπων κλπ), αλλά η υποχρέωση ως και δεκαετούς φύλαξης των ΔΑ φαίνεται ότι αίρεται!

Στο ίδιο πλαίσιο, οι προμηθευτικές επιχειρήσεις μπορούν να μειώσουν αντίστοιχα τα κόστη τους και να επιταχύνουν σημαντικά τις συναλλαγές τους, με οφέλη σε δύο, κυρίως, κατευθύνσεις: Της μείωσης του κόστους τιμολόγησης και της συρρίκνωσης του κύκλου πληρωμών τους, μέσω της άμεσης ηλεκτρονικής παράδοσης κάθε παραστατικού, με απόδειξη παράδοσης και με την ευθυγράμμιση των δεδομένων τους με εκείνα των εμπορικών τους συνεργατών, κάνοντας χρήση υπηρεσιών Collaborative Data-Alignment, όπως της Retail@Link. Η ηλεκτρονική διαχείριση προσφέρει αμφίδρομα πλεονεκτήματα απολύτως εφικτά από την αρχή του νέου χρόνου για όλες τις επιχειρήσεις.

Άμεση μείωση κόστους στο μισό!
σελφ σέρβις: Πρακτικά τι σημαίνει από άποψη κόστους η κατάργηση του «φορολογικού χαρτοβασιλείου» ανά παραστατικό, έναντι της ανταλλασσόμενης ψηφιακής απεικόνισής του;

Britta Balden: Το κόστος της χάρτινης τιμολόγησης σήμερα ανέρχεται γύρω στα 5-7 ευρώ ανά παραστατικό για τον εκδότη κι ακόμα ακριβότερα για τον παραλήπτη. Με την ηλεκτρονική τιμολόγηση το κόστος αυτό πέφτει άμεσα περίπου στο μισό! Αν σκεφτεί κανείς πόσα τιμολόγια λαμβάνονται και εκδίδονται καθημερινά σε χαρτί, πόσο κοστίζουν σε αρχειοθέτηση, διαχείριση, φύλαξη κλπ, ειδικά σήμερα που η κερδοφορία των επιχειρήσεων πάσχει, είναι πραγματικά κρίμα να αντιμετωπίζεται ως «πάγια» η επιβάρυνση με αυτό το κόστος, το οποίο δεν συνεπάγεται καμία προστιθέμενη αξία ούτε για τις επιχειρήσεις ούτε και για τον καταναλωτή. Το ποσοστό που μπορούν να αφαιρέσουν άμεσα οι επιχειρήσεις από τις απώλειες εσόδων που υφίστανται, είναι κάτι περισσότερο από αξιοσέβαστο!


Ντόμινο καθιέρωσης του e-invoicing
σελφ σέρβις: Σε τι βαθμό έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα το e-invoicing, γενικά στην αγορά μας και ειδικά στην κλαδική αγορά των FMCG προϊόντων, και με τι ετήσιο ρυθμό αυξάνει η συμμετοχή των συναλλασσόμενων σε πλατφόρμες ηλεκτρονικής διασύνδεσης επιχειρήσεων, όπως της Retail@Link. Ποια είναι η εκτίμησή σας για τις προοπτικές;

Britta Balden: Η διείσδυση του e-invoicing γενικά στην εγχώρια αγορά είναι σήμερα της τάξης του 8%-9%, αλλά ειδικά στον τομέα του λιανεμπορίου και των FMCG προϊόντων υπολογίζεται γύρω στο 45%. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό αναφέρεται στη διασύνδεση για μεταφορά δομημένης πληροφορίας EDI κι όχι στην κατάργηση του χαρτιού στις λειτουργίες της διακίνησης και αρχειοθέτησης των παραστατικών. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι ο ετήσιος ρυθμός επέκτασης του e-invoicing τα τελευταία χρόνια κυμαίνεται γενικά μεταξύ 40% και 45%.

Δεδομένης μάλιστα, της διευκόλυνσης που προβλέπεται να προσφέρει ο ανανεωμένος ΚΦΑΣ από 1ης Ιανουαρίου, οπότε η χώρα θα μπει στην τροχιά των ευρωπαϊκών εξελίξεων σε αυτόν τον τομέα, αναμένουμε ότι η επέκταση του e- invoicing θα επιταχυνθεί πολύ. Αυτό γιατί, όπως συμβαίνει με όλες τις μεγάλες καινοτομίες στις τεχνολογίες της αγοράς, πιστεύω ότι θα λειτουργήσει ένα ντόμινο αλλαγών στις Β2Β συναλλαγές των επιχειρήσεων, μέχρι η ηλεκτρονική τιμολόγηση και γενικότερα η ανταλλαγή παραστατικών με αυτόν το τρόπο να γίνει ο κανόνας.

Επισημαίνω ότι η μείωση του κόστους ως αποτέλεσμα της εξάλειψης της χρήσης χαρτιού στην τιμολόγηση-αρχειοθέτηση είναι πλήρως υπολογίσιμη σε κάθε επιχείρηση και σε κάθε φάση της προόδου των ηλεκτρονικών ανταλλαγών φορολογικών στοιχείων μεταξύ Β2Β συνεργατών. Εξάλλου, η ηλεκτρονική διαδικασία, ειδικά εφόσον υποστηρίζεται από εξειδικευμένο πάροχο, προσφέρει μια ποικιλία πολύ αποτελεσματικότερων μεθόδων εξασφάλισης της φορολογικής νομιμότητας των συναλλαγών (αυθεντικότητα, ακεραιότητα, αναγνωσιμότητα), με πολύ μικρότερο κόστος και άγχος στα λογιστήρια των επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά σας πληροφορώ ότι σε όλα τα έργα που αναλάβαμε ως τώρα πετύχαμε σε διάστημα μόλις ενός χρόνου περίπου το 50% των τιμολογίων των επιχειρήσεων να ανταλλάσσεται χωρίς τη χρήση χαρτιού. Αν λοιπόν αυτό το καταφέραμε, στο πλαίσιο των περιορισμών του ισχύοντος ΚΦΑΣ, σκεφτείτε το μέγεθος της μείωσης κόστους, που μπορούμε να υποστηρίξουμε μέσω των εφαρμογών μας, όταν πια δεν θα υπάρχει η φορολογική υποχρέωση της διακίνησης και αρχειοθέτησης του μεγάλου όγκου των χάρτινων παραστατικών σήμερα, δηλαδή των ΔΑ...!

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
σελφ σέρβις: Φαντάζομαι ότι ένα δεύτερο κίνητρο εκσυγχρονισμού στις εν λόγω ανταλλαγές φορολογικών στοιχείων μεταξύ των επιχειρήσεων το δίνει και η υποχρέωση της ανταπόκρισής τους αποκλειστικώς ηλεκτρονικά στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο.

Britta Balden: Σίγουρα ναι, αλλά πολύ περισσότερο το κίνητρο ενισχύεται, επιτακτικά μάλιστα, με την εφαρμογή της υποχρέωσης όλων των επιχειρήσεων να αποστέλλουν τα παραστατικά τους στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Η υποχρέωση αυτή επρόκειτο να ισχύσει επίσης από την 1η Ιανουαρίου, αλλά όπως πρόσφατα έγινε γνωστό, η εφαρμογή της αναβάλλεται χρονικά περίπου για ένα εξάμηνο –σχετική ανακοίνωση θα υπάρξει, φαντάζομαι, σύντομα. Το μέτρο αποβλέπει στην αποστολή των στοιχείων ημερήσιας κίνησης των επιχειρήσεων στη ΓΓΠΣ –είτε απευθείας από τους φορολογικούς μηχανισμούς είτε μέσω του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης είτε άλλων διαύλων που θα επιλέξει κάθε επιχείρηση–, ώστε να διενεργούνται αυτοματοποιημένα οι διασταυρώσεις των δεδομένων τους.

Η Retail@Link ήδη συμμετέχει στην πιλοτική εφαρμογή του σχετικού προγράμματος της ΓΓΠΣ, η οποία μάλιστα παροτρύνει τις επιχειρήσεις να συμμετάσχουν προαιρετικά σε αυτό από την έναρξη του νέου χρόνου. Η σκέψη της ΓΓΠΣ είναι ότι εντός των επόμενων μηνών αφενός θα αυξηθούν γενικά οι δυνατότητες ηλεκτρονικής επικοινωνίας κι ανταλλαγής δομημένων πληροφοριών και αφετέρου θα «τεσταριστούν» καλύτερα οι ανταλλαγές στο σύστημά της, ενώ, στο μεταξύ, κάθε επιχείρηση θα έχει σταθμίσει το ποιος είναι γι’ αυτήν ο καλύτερος τρόπος από άποψη τεχνικών διαδικασιών, να ανταποκρίνεται σε αυτή την υποχρέωση.

Η βούληση της ΕΕ για το e-invoicing
σελφ σέρβις: Ο νόμος, πάντως, δεν ορίζει την κατάργηση του αρχείου των χάρτινων παραστατικών...

Britta Balden: Όχι κι ούτε αφήνεται να εννοηθεί κάτι τέτοιο ως προοπτική. Ωστόσο, αποτελεί στρατηγική της ΕΕ η ενεργή υποστήριξη των επιχειρήσεων στη μετάβασή τους στην ηλεκτρονική τιμολόγηση. Είναι φανερό γιατί: Βαίνοντας στην εποχή της αποκλειστικής ανταλλαγής των δομημένων πληροφοριών, οι φορολογικοί έλεγχοι θα γίνουν πολύ πιο εύκολοι και άμεσοι προς όφελος της καλύτερης στάθμισης και αύξησης των φορολογικών εσόδων. Για την ώρα η προοπτική αυτή δεν επιβάλλεται –σημειώνω, πάντως, ότι έχει ήδη επιβληθεί σε χώρες όπως η Βραζιλία και το Μεξικό!

Η ΕΕ ευνοεί την προώθηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, προκειμένου να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της, καθώς έτσι απελευθερώνονται δυνατότητες απόκτησης ευελιξίας και αξιοποίησης ευκαιριών σε όλα τα πεδία του επιχειρείν. Πράγματι, η αυτοματοποίηση δημιουργεί προϋποθέσεις καλύτερης επιχειρηματικής οργάνωσης, αφού η άμεση πρόσβαση σε έγκυρες πληροφορίες κάνει αποτελεσματικότερο τον σχεδιασμό των επιχειρήσεων, ενώ η επιτάχυνση των λειτουργιών συνεπάγεται άμεση εξοικονόμηση κόστους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά για τις επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, εφόσον έτσι προάγεται και το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών τους.

Όμως, και η οικολογική διάσταση της καθιέρωσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις Β2Β σχέσεις είναι θέμα τεράστιας σημασίας. Φανταστείτε ότι μόνο από τα έργα που ανέλαβε η Retail@Link στην Ελλάδα το τελευταίο έτος, υπολογίζουμε ότι αποτράπηκε η υλοτόμηση περίπου 1.500 δέντρων, που θα πήγαιναν στη χαρτοποιία, και φυσικά η ατμοσφαιρική ρύπανση που δημιουργεί η φυσική μεταφορά των χάρτινων παραστατικών.

Απόσβεση σε ένα τρίμηνο!
σελφ σέρβις: Έστω μια μικρομεσαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ σας απευθύνεται σήμερα, να τη βοηθήσετε να «μιλήσει» την ίδια γλώσσα με τα συστήματα των προμηθευτών της, ώστε στο εξής να συναλλάσσεται μαζί τους ηλεκτρονικά. Τι θα της στοιχίσει η υπηρεσία σας και με τι ορίζοντα απόσβεσης;

Britta Balden: Σε ένα τρίμηνο το πολύ θα αρχίσει να παίρνει πίσω τα λεφτά της, βλέποντας τον δείκτη του διαχειριστικού κόστους των συναλλαγών της να πέφτει ραγδαία. Αλλά το σχετικό επενδυτικό κόστος συναρτάται και με το είδος των υπηρεσιών που επιλέγει ο καθένας να ζητήσει από τον ηλεκτρονικό πάροχό του. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η μείωση κόστους του χρήστη από τη χρήση τέτοιων υπηρεσιών είναι άμεσα απτή.

Εντέλει η απαλλαγή των επιχειρήσεων από το υπέρογκο γραφειοκρατικό κόστος του ισχύοντος ΚΦΑΣ (θεωρήσεις στοιχείων και φορολογικού μηχανισμού, υποχρέωση λειτουργίας υποκαταστημάτων με φορολογικούς μηχανισμούς, τήρηση και διαχείριση φυσικών αρχείων κλπ) δημιουργεί μια εξαιρετική ευκαιρία εξοικονομήσεων και ταυτόχρονα, αποδεσμεύει τις επιχειρήσεις από την επικέντρωσή τους σε ένα αντικείμενο που δεν έχει καμία σχέση με τη δουλειά τους! Και αυτό ακριβώς, ειδικά στις σημερινές συνθήκες, αποκτά τεράστια σημασία...

σελφ σερβις (T. 434)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION