σελφ σερβις - Στασιμοπλη θωρισμός: Μια νέα απειλή

Κυριακή, 24 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οικονομία

Στασιμοπλη θωρισμός: Μια νέα απειλή

26 Φεβρουαρίου 2010 | 00:00 Γράφει ο Θανάσης  Ηλιοδρομίτης Topics: Retail,Αγορά

Στασιμοπληθωρισμός: Μια νέα απειλή

Υψηλός πληθωρισμός, χαμηλή ανάπτυξη, υψηλή ανεργία: ο ορισμός του στασιμοπληθωρισμού, δηλαδή μιας ακόμα απειλής για την πολύπαθη οικονομία μας. Ο όρος αυτός, χωρίς βέβαια να πλησιάσει καν τη «δόξα» των spread, ακούγεται όλο και συχνότερα τους τελευταίους μήνες, καθώς η έξαρση του πληθωρισμού από τα μέσα του φθινοπώρου του 2009 απειλεί να εξανεμίσει τα όποια ψήγματα ανταγωνιστικότητας διαθέτει ακόμη η ελληνική οικονομία και να τη βυθίσει βαθύτερα στο τέλμα της ύφεσης.

Ο στασιμοπληθωρισμός σε παλαιότερες εποχές ήταν ένας όρος άγνωστος για τις ανεπτυγμένες οικονομίες, καθώς ο πληθωρισμός και η ανεργία ήταν φαινόμενα που δεν μπορούσαν να παρατηρηθούν ταυτόχρονα. Σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης παρατηρούσαμε αύξηση των τιμών, αλλά ταυτόχρονα μείωση της ανεργίας. Σε περιόδους ύφεσης αυξανόταν η ανεργία, αλλά ταυτόχρονα σημειωνόταν πτώση του πληθωρισμού.

Όμως, από το 1965 και μετά -ιδιαίτερα τη δεκαετία του ’70, σε συνδυασμό με την πετρελαϊκή κρίση- άρχισε να καταγράφεται σε περιόδους ύφεσης ταυτόχρονη αύξηση του πληθωρισμού και της ανεργίας. Το φαινόμενο αυτό, που ονομάστηκε στασιμοπληθωρισμός, αποτελεί πλέον έναν ορατό κίνδυνο για την ελληνική οικονομία, καθώς από τον Οκτώβριο πέρυσι ο πληθωρισμός ξεπέρασε το φράγμα του 1% και τον Δεκέμβριο εκτοξεύτηκε στο 2,6%, ενώ τον ίδιο μήνα ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν μόλις 0,9%.

Την ίδια περίοδο η ανεργία αυξάνει με ταχύ ρυθμό, ενώ η οικονομία έχει εισέλθει σε μία μακρά περίοδο συρρίκνωσης. Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο το ποσοστό ανεργίας είχε φτάσει το 9,8%, από 7,4% έναν χρόνο πριν, ενώ η ΑΕΠ της χώρας το γ’ τρίμηνο κατέγραφε μείωση 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Το ότι έχει ανοίξει ο δρόμος για τον στασιμοπληθωρισμό φαίνεται και από ορισμένους άλλους, πολύ κρίσιμους, οικονομικούς δείκτες.
• Τον Νοέμβριο του 2009 η βιομηχανική παραγωγή ήταν μειωμένη 6,1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
• Τον Οκτώβριο η οικοδομική δραστηριότητα κατέγραφε πτώση της τάξης του 19,2% σε ετήσια βάση.
• Ο όγκος λιανικών πωλήσεων το 11μηνο Ιαν.-Νοε. σημείωσε πτώση 10,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, ενώ, αν συμπεριληφθούν και τα καύσιμα, η πτώση έφτασε το -12,5%.
• Αντίθετα, οι τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν 5%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.

Ο πληθωρισμός, λοιπόν, τον Δεκέμβριο έκλεισε στο 2,6% σε ετήσια βάση, που ήταν και το υψηλότερο ποσοστό του έτους. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία μεταφορές (8,5%), ενώ ακολουθούν με ποσοστά υψηλότερα από τον μέσο όρο οι κατηγορίες αλκοολούχα ποτά και καπνός (6,3%), άλλα αγαθά και υπηρεσίες (3,6%), στέγαση (3,2%), υγεία (3,2%), εκπαίδευση (3%), ένδυση και υπόδηση (2,8%), επικοινωνίες (2,7%).

Ο μόνος δείκτης που κινήθηκε αρνητικά το 2009 ήταν των ειδών διατροφής, οι τιμές των οποίων τον Δεκέμβριο κατά μέσο όρο ήταν μειωμένες κατά 1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.

Σε μέσα επίπεδα, στο σύνολο του 2009, ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 1,2% σε σχέση με το 2008. Την πρωτιά κατέχουν τα αλκοολούχα ποτά και ο καπνός (5,3%) και ακολουθεί η εκπαίδευση (4,1%). Στα είδη διατροφής η αύξηση των τιμών ήταν 1,9%, στην ένδυση και υπόδηση 3%, στα ξενοδοχεία και τη μαζική εστίαση 2,7%, στα είδη νοικοκυριού 1,9% κλπ.

Ο στασιμοπληθωρισμός σε παλαιότερες εποχές ήταν ένας όρος άγνωστος για τις ανεπτυγμένες οικονομίες, καθώς ο πληθωρισμός και η ανεργία ήταν φαινόμενα που δεν μπορούσαν να παρατηρηθούν ταυτόχρονα. Σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης παρατηρούσαμε αύξηση των τιμών, αλλά ταυτόχρονα μείωση της ανεργίας. Σε περιόδους ύφεσης αυξανόταν η ανεργία, αλλά ταυτόχρονα σημειωνόταν πτώση του πληθωρισμού.

Όμως, από το 1965 και μετά -ιδιαίτερα τη δεκαετία του ’70, σε συνδυασμό με την πετρελαϊκή κρίση- άρχισε να καταγράφεται σε περιόδους ύφεσης ταυτόχρονη αύξηση του πληθωρισμού και της ανεργίας. Το φαινόμενο αυτό, που ονομάστηκε στασιμοπληθωρισμός, αποτελεί πλέον έναν ορατό κίνδυνο για την ελληνική οικονομία, καθώς από τον Οκτώβριο πέρυσι ο πληθωρισμός ξεπέρασε το φράγμα του 1% και τον Δεκέμβριο εκτοξεύτηκε στο 2,6%, ενώ τον ίδιο μήνα ο μέσος όρος στην Ευρωζώνη ήταν μόλις 0,9%.

Την ίδια περίοδο η ανεργία αυξάνει με ταχύ ρυθμό, ενώ η οικονομία έχει εισέλθει σε μία μακρά περίοδο συρρίκνωσης. Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο το ποσοστό ανεργίας είχε φτάσει το 9,8%, από 7,4% έναν χρόνο πριν, ενώ η ΑΕΠ της χώρας το γ’ τρίμηνο κατέγραφε μείωση 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2008.

Το ότι έχει ανοίξει ο δρόμος για τον στασιμοπληθωρισμό φαίνεται και από ορισμένους άλλους, πολύ κρίσιμους, οικονομικούς δείκτες.
• Τον Νοέμβριο του 2009 η βιομηχανική παραγωγή ήταν μειωμένη 6,1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.
• Τον Οκτώβριο η οικοδομική δραστηριότητα κατέγραφε πτώση της τάξης του 19,2% σε ετήσια βάση.
• Ο όγκος λιανικών πωλήσεων το 11μηνο Ιαν.-Νοε. σημείωσε πτώση 10,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008, ενώ, αν συμπεριληφθούν και τα καύσιμα, η πτώση έφτασε το -12,5%.
• Αντίθετα, οι τιμές παραγωγού στη βιομηχανία τον Δεκέμβριο αυξήθηκαν 5%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.

Ο πληθωρισμός, λοιπόν, τον Δεκέμβριο έκλεισε στο 2,6% σε ετήσια βάση, που ήταν και το υψηλότερο ποσοστό του έτους. Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στην κατηγορία μεταφορές (8,5%), ενώ ακολουθούν με ποσοστά υψηλότερα από τον μέσο όρο οι κατηγορίες αλκοολούχα ποτά και καπνός (6,3%), άλλα αγαθά και υπηρεσίες (3,6%), στέγαση (3,2%), υγεία (3,2%), εκπαίδευση (3%), ένδυση και υπόδηση (2,8%), επικοινωνίες (2,7%).

Ο μόνος δείκτης που κινήθηκε αρνητικά το 2009 ήταν των ειδών διατροφής, οι τιμές των οποίων τον Δεκέμβριο κατά μέσο όρο ήταν μειωμένες κατά 1%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2008.

Σε μέσα επίπεδα, στο σύνολο του 2009, ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 1,2% σε σχέση με το 2008. Την πρωτιά κατέχουν τα αλκοολούχα ποτά και ο καπνός (5,3%) και ακολουθεί η εκπαίδευση (4,1%). Στα είδη διατροφής η αύξηση των τιμών ήταν 1,9%, στην ένδυση και υπόδηση 3%, στα ξενοδοχεία και τη μαζική εστίαση 2,7%, στα είδη νοικοκυριού 1,9% κλπ.


Η πολιτική τιμή της... ακρίβειας
Ο τομέας της διατροφής, ο οποίος πάμπολλες φορές πρωταγωνίστησε στα τηλεοπτικά παράθυρα και αποτέλεσε θέμα οξύτατων πολιτικών αντεγκλήσεων στη Βουλή και στις διαδηλώσεις, κινήθηκε οριακά υψηλότερα από τον μέσο πληθωρισμό, αφού η σωρευτική αύξηση της 8ετίας ήταν 28,6%.

Όμως, το ανελαστικό των δαπανών για αγορά ειδών διατροφής δικαιολογεί τις λαϊκές αντιδράσεις σε συνθήκες συνεχούς διολίσθησης της αγοραστικής δύναμης των εισοδημάτων. Ταυτόχρονα, δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για πολιτική εκμετάλλευση από την εκάστοτε αντιπολίτευση, καθώς επίσης και από την κυβέρνηση, η οποία έτσι κουκουλώνει τις πραγματικές αιτίες της ακρίβειας, που εντοπίζονται στην εισοδηματική και δημοσιονομική πολιτική της.

Το πρόβλημα της ακρίβειας το διάστημα αυτό οξύνθηκε σε μεγάλο βαθμό, ακόμη και για τα μεσαία εισοδήματα, καθώς το μοντέλο διαβίωσης που επικράτησε ήταν αυτό των δανεικών. Τα οικονομικά ανοίγματα των νοικοκυριών, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και πέρα από τις πραγματικές τους δυνατότητες, τα καταναλωτικά και στεγαστικά δάνεια, που γνώρισαν ημέρες δόξας τα τελευταία χρόνια, το «πλαστικό χρήμα» με τα πολύ υψηλά επιτόκια, έχουν περιορίσει δραστικά το προς κατανάλωση διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα τη «νύφη» να την πληρώνουν οι ανελαστικές δαπάνες που δεν μπορούν να περικοπούν και όλο πιο δύσκολα καλύπτονται.

Πρωταθλητής της ακρίβειας στην 8ετία του ευρώ αναδεικνύονται τα αλκοολούχα ποτά και ο καπνός, με αύξηση του σχετικού δείκτη κατά 43,9%. Εννοείται ότι μεγάλο ποσοστό της αύξησης οφείλεται στη φορολογική επιβάρυνση αυτών των ειδών -στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η στέγαση, με ποσοστό αύξησης 42,8%, και ακολουθούν η εκπαίδευση με 39,2%, τα ξενοδοχεία και η εστίαση με 38,4% και η υγεία με 34,3%.

Γύρω στα μέσα επίπεδα κινούνται, όπως προαναφέραμε, τα είδη διατροφής με 28,6% και η ένδυση και υπόδηση με 29%. Χαμηλή πτήση ακολούθησαν οι τιμές στα είδη νοικοκυριού και στα διαρκή αγαθά, με αύξηση μόλις 17,5% την 8ετία, ενώ κάτω από το 20% κρατήθηκαν οι αυξήσεις στους κλάδους των μεταφορών και της αναψυχής.

Όπως παρατηρούμε, λοιπόν, ο πληθωρισμός δεν βρήκε ιδιαίτερα γόνιμο έδαφος για να αναπτυχθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς ο μεγάλος όγκος των προϊόντων τους ακολούθησαν τη γενικότερη πορεία του τιμαρίθμου (τρόφιμα) ή παρουσίασε πολύ χαμηλότερους ρυθμούς αύξησης (είδη νοικοκυριού).

Οι καταναγκασμοί της ακρίβειας
Αντίθετα, άνθηση γνώρισε ο λεγόμενος κρατικός πληθωρισμός, δηλαδή ο πληθωρισμός των υπηρεσιών εκείνων που σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό ελέγχονται ή καθορίζονται από το κράτος.

Για παράδειγμα, με μέση αύξηση του γενικού δείκτη 28%, καταγράφονται αυξήσεις 66,8% στα ταξί, 62,9% στα αστικά λεωφορεία, 58,2% στα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια, 58% στις αστικές συγκοινωνίες γενικά, 50% στην ύδρευση-αποχέτευση, 42,4% στα πλοία, 39,2% στην εκπαίδευση (40,3% στα φροντιστήρια ξένων γλωσσών και 35,8% στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης), 38,4% στα υπεραστικά λεωφορεία, 36,1% στα δημοτικά τέλη, 35,3% στο ηλεκτρικό ρεύμα, ενώ το κόστος της ενέργειας (ρεύμα, καύσιμα) αυξήθηκε 47,3%.

Επίσης, πολύ σημαντικές είναι οι αυξήσεις σε ορισμένες κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που δεν παρουσιάζουν καμιά ελαστικότητα, όπως πετρέλαιο θέρμανσης 55,1%, ενοίκια 42,5%, κόστος συντήρησης κατοικίας 37,8%, υγραέριο 54,7%, ιατρικές υπηρεσίες 46% (και χωρίς απόδειξη!), νοσοκομειακή περίθαλψη 38,7%, ασφάλιστρα αυτοκινήτων 40,8%.

Στον αντίποδα βρίσκονται τα αυτοκίνητα, για τα οποία οι τιμές αγορές εμφανίζουν μείωση 8%. Το γεγονός, όμως, αυτό ακυρώνεται με το παραπάνω από την αύξηση κατά 42,3% του κόστους συντήρησης των αυτοκινήτων.

Στις οικιακές συσκευές καταγράφηκε μείωση 0,4%, με το ποσοστό να φτάνει το -5,2% αν περιοριστούμε στις μεγάλες συσκευές νοικοκυριού (ψυγεία, πλυντήρια και κουζίνες -2,5%, κλιματιστικά -10,7%, σκούπες -8,7%).

Πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο ήταν οι αυξήσεις στα είδη νοικοκυριού. Στα είδη καθαρισμού οι τιμές την 8ετία αυξήθηκαν 17,2% και στα υπόλοιπα είδη νοικοκυριού 14,5%, ενώ στα σκεύη οικιακής χρήσης (μαχαιροπίρουνα, πιάτα, υαλικά, σκεύη κουζίνας) το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 18,3%.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τομέας της εστίασης, όπου κατά κανόνα οι τιμές αυξήθηκαν ταχύτερα από τον μέσο όρο. Στο σύνολο της κατηγορίας εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία η αύξηση της 8ετίας φθάνει το 38,2%, η οποία καταμερίζεται ως εξής: πρόχειρο φαγητό 45,2%, φαγητό σερβιριζόμενο 37,7%, αναψυκτικά-γλυκά σερβιριζόμενα 37,2%, ποτά σερβιριζόμενα 36,2%, καφές σερβιριζόμενος 33,5%.

Ο πληθωρισμός των ειδών διατροφής
Επανερχόμενοι στα είδη διατροφής και νοικοκυριού που διακινούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, παρατηρούμε ότι κάτι παραπάνω από δικαιολογημένες ήταν οι διαμαρτυρίες για την ακρίβεια στην κατηγορία των δημητριακών, όπου περιλαμβάνονται ορισμένα από τα πιο βασικά τρόφιμα. Το μέσο ποσοστό αύξησης των τιμών στα είδη αυτά έφτασε το 45,3%, κρατώντας την πρώτη θέση -και με διαφορά- ανάμεσα σε όλα τα είδη σούπερ μάρκετ. Στο αλεύρι οι τιμές αυξήθηκαν από το 2001 έως το 2009 κατά 52,2%, στα ζυμαρικά 51%, στο ψωμί 50,7% και στο ρύζι 38%.

Στους πρωταγωνιστές της ακρίβειας συμπεριλαμβάνεται και η κατηγορία έλαια-λίπη, με αύξηση 35,6%. Το «κοντέρ» έσπασε το σπορέλαιο με αύξηση 70%, ενώ στα φυτικά λίπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι 60%, στο βούτυρο γάλακτος 45,2% και στο φυτικό βούτυρο 38,3%. Το ελαιόλαδο κινήθηκε κοντά στον πληθωρισμό, με ποσοστό αύξησης 28,7%.

Οι «γλυκιές απολαύσεις» ανέβηκαν στο τρίτο βάθρο της ακρίβειας, με ποσοστό αύξησης 32,5%. Στα γλυκά το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 41,4%, στο μέλι 33,3%, στις μαρμελάδες 32,3%, στις σοκολάτες 30,1% και στα παγωτά 25,4%, ενώ η ζάχαρη έσπασε κάθε ρεκόρ σταθερότητας με ποσοστό αύξησης μόλις 3,3%.

Πάνω από 30% κινήθηκαν οι αυξήσεις στα ψάρια και τα αλκοολούχα ποτά (44,6% στο κρασί, 28,3% στις μπίρες και 23,4% στα οινοπνευματώδη ποτά), ενώ στα επίπεδα του πληθωρισμού κινήθηκαν τα γαλακτοκομικά προϊόντα (τυριά και γιαούρτι γύρω στο 28%, παστεριωμένο γάλα 19,7%, αλλά αβγά 60,7%).

Χαμηλότερος από τη μέση ταχύτητα ήταν ο ρυθμός αύξησης στα κρέατα (21,9%), στα οπωροκηπευτικά (23%), στα λοιπά τρόφιμα (20,1%) και στα μη αλκοολούχα ποτά (19,7%). Να αναφέρουμε ενδεικτικά ότι στο χοιρινό η αύξηση ήταν μόλις 12,8% και στο κατσικίσιο και αρνίσιο κρέας μόνο 16,4%. Πάνω από τον πληθωρισμό κινήθηκαν μόνο τα πουλερικά (30,5%), ενώ κάτω από το όριο αυτό ήταν οι αυξήσεις στο μοσχαρίσιο κρέας (24,4%), στα αλλαντικά (23,1%) και στο κατεψυγμένο κρέας (20,2%).

Στα νωπά οπωροκηπευτικά οι αυξήσεις ήταν χαμηλότερες από τον μέσο όρο (26,3% στα φρούτα, 19,6% στις πατάτες και 19,9% στα λαχανικά), αλλά στα μεταποιημένα προϊόντα τα ποσοστά ήταν πολύ υψηλότερα: ξηροί καρποί 45%, κατεψυγμένα λαχανικά 43,5%, διατηρημένες ντομάτες 37,8%, όσπρια 36,9%.

Φταίει το ευρωνόμισμα;
Με το κλείσιμο του 2009 συμπλήρωσε αισίως (;) 8 χρόνια ζωής και το ευρώ, το οποίο μπήκε στην καθημερινότητά μας την 1η Ιανουαρίου 2002. Συχνά-πυκνά καθ’ όλη τη διάρκεια της οκταετίας το ευρώ βρέθηκε στο επίκεντρο άγριων επιθέσεων, καθώς πολύ εύκολα και με λαϊκίστικο τρόπο, του «χρέωναν» όλα τα κακά της ελληνικής οικονομίας και κυρίως την ακρίβεια και την οικονομική δυσπραγία μεγάλων τμημάτων του πληθυσμού -άλλωστε, τουλάχιστον το 20% του ελληνικού πληθυσμού διαβιούσε κάτω από τα όρια της φτώχειας, με το ποσοστό αυτό να έχει αυξητική τάση.

Όπως, όμως, δείχνουν τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, το ευρώ δεν ευθύνεται για κάποια έκρηξη της ακρίβειας. Αντίθετα, την τελευταία οκταετία ο ρυθμός αύξησης του πληθωρισμού ήταν από τους χαμηλότερους από τη δεκαετία του ’70. Η ακρίβεια, στην πραγματικότητα, δεν οφειλόταν τόσο στην αύξηση των τιμών, αλλά κυρίως στη μείωση της αγοραστικής δύναμης των χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, λόγω της εξαιρετικά περιοριστικής εισοδηματικής πολιτικής, από τη μία, και της αύξησης της φορολογικής επιβάρυνσης, από την άλλη.

Το ευρώ, όμως, ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για τη διόγκωση των προβλημάτων των ελληνικών επιχειρήσεων και την επιδείνωση του δημοσιονομικού προβλήματος της χώρας, καθώς η ελληνική κυβέρνηση απώλεσε το σημαντικότερο όπλο που διέθετε στο παρελθόν για να «διορθώνει» το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, το όπλο της υποτίμησης ή έστω της διολίσθησης του εθνικού νομίσματος.

Έτσι, χρόνο με τον χρόνο η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων διολίσθαινε συνεχώς, χωρίς τη δυνατότητα «διόρθωσης», με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και πιο δύσκολη η τοποθέτησή τους στις αγορές του εξωτερικού. Αλλά και στην εγχώρια αγορά τα εισαγόμενα προϊόντα κέρδιζαν συνέχεια πόντους, για να φτάσει σήμερα το μερίδιό τους σε ποσοστά πολύ υψηλότερα από το 60% ή ακόμη και το 70% σε ορισμένες κατηγορίες αγαθών.

Σύμφωνα με τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της ΕΣΥΕ, η σωρευτική αύξηση του πληθωρισμού, σε μέσα επίπεδα, το 2009 σε σχέση με το 2001 (τελευταίο προ του ευρώ έτος) έφτασε το 28%!

σελφ σερβις (T. 392)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION