σελφ σερβις - Έρχεται ο «e-καταναλωτής»

Τρίτη, 7 Απριλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Έρχεται ο «e-καταναλωτής»

16 Μαρτίου 2020 | 09:57 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Λιανεμπόριο

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος, προκειμένου το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να θέσει σε λειτουργία το νέο Παρατηρητήριο Τιμών –ή αλλιώς τον «e-καταναλωτή»–, που θα εντοπίζει τις χαμηλότερες τιμές ανά αγαθό πρώτης ανάγκης στα σούπερ μάρκετ. Κατά πληροφορίες θα αρχίσει να λειτουργεί στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, σε πρώτη φάση δοκιμαστικά, παρέχοντας τιμολογιακά δεδομένα περίπου για 1.500 κωδικούς τυποποιημένων και φρέσκων προϊόντων, που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στα σούπερ μάρκετ.

O στόχος των σχετικών προσπαθειών του υπουργείου είναι διπλός: Αφενός να δοθεί η δυνατότητα στον καταναλωτή να κάνει τις αγορές του από τα σούπερ μάρκετ στις χαμηλότερες δυνατές τιμές και αφετέρου να τονώσει τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων του κλάδου. Ο e-καταναλωτής θα υπολογίζει κόστη, συγκρίνοντας τις τιμές ανά προϊόν βάσει των bar codes, όπου θα αντιστοιχούν τα τιμολογιακά στοιχεία όλων των μεγάλων αλυσίδων της αγοράς, όπως και των καταστημάτων που λειτουργούν στον Οργανισμό Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (ΟΚΑΑ).

Βέβαια, το στοίχημα για το υπουργείο και ειδικότερα για τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, που ανέλαβε τη σχετική πρωτοβουλία, είναι ο «e-καταναλωτής» να καθιερωθεί στη συνείδηση της πελατείας των σούπερ μάρκετ ως αξιόπιστο και εύχρηστο σύστημα αυτόματης σύγκρισης των τιμών. Προκειμένου η Γενική Γραμματεία να πετύχει το στόχο της, θα βασιστεί στη χρήση ενός application, που θα εγκαθίσταται στα κινητά τηλέφωνα των καταναλωτών και, μέσω απλών βημάτων, θα επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αξιολόγηση χιλιάδων τιμών.

Οι καινοτομίες του «e-καταναλωτή»
Οι καινοτομίες που εισάγει το Παρατηρητήριο Τιμών έχουν ως εξής:

  • Η βάση δεδομένων με τις τιμές θα ενημερώνεται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ αυτόματα ανά τρεις ημέρες.
  • Οι τιμές που θα παρουσιάζει το Παρατηρητήριο θα είναι οι τελικές, αυτές δηλαδή βάσει των οποίων ο καταναλωτής πληρώνει στο ταμείο του καταστήματος. Με αυτή την έννοια ο «e-καταναλωτής» θα υπολογίζει και τις προσφορές, όπως και τις προωθητικές ενέργειες που επηρεάζουν τις τιμές. Όταν μάλιστα ένα προϊόν θα διατίθεται στη βασική του τιμή και, ταυτόχρονα, θα πωλείται και υπό καθεστώς προώθησης (π.χ. «τρία στην τιμή των δύο»), θα υπάρχει η σχετική αναφορά.
  • Ο καταναλωτή, βρισκόμενος μπροστά στο ράφι ενός καταστήματος, θα μπορεί να σκανάρει το bar code του προϊόντος που επιθυμεί, εντοπίζοντας αν αυτό πωλείται κάπου αλλού φθηνότερα. Επίσης θα μπορεί να συγκρίνει τις τιμές ανά προϊόν ή ανά «καλάθι» με τα προϊόντα που επιλέγει, προκειμένου να διαπιστώνει ποια επωνυμία σούπερ μάρκετ τα διαθέτει φθηνότερα.

Εν ευθέτω χρόνο στο Παρατηρητήριο θα προστεθούν στοιχεία για την κοστολόγηση και των εποχικών προϊόντων, όπως τα σχολικά είδη ή οι κωδικοί υψηλής ζήτησης κατά τις θερινές περιόδους, ενώ θα περιλαμβάνει και βάση δεδομένων με τις τιμές των υγρών καυσίμων, προκειμένου οι καταναλωτές να βοηθιούνται στον εντοπισμό του φθηνότερου πρατηρίου της εκάστοτε περιοχής.

Κατά την ίδια προσέγγιση στο Παρατηρητήριο θα περιληφθούν δεδομένα και για την τιμολόγηση των υπηρεσιών υγείας, κατά βάσει της πρωτοβάθμιας, όπως και των διαγνωστικών εξετάσεων, ώστε ο καταναλωτής και πάλι να είναι σε θέση να διαπιστώνει πιο κέντρο υγείας ή διαγνωστικό κέντρο παρέχει τις οικονομικότερες υπηρεσίες. Σχετικά με το κόστος οργάνωσης της σχετικής βάσης δεδομένων, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα φθάσει στο ποσό των 18.000 ευρώ κι ότι θα καλυφθεί από τον ΟΚΑΑ, που θα αναλάβει την ευθύνη συντήρησης του συστήματος.

σελφ σερβις (T. 502)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION