σελφ σερβις - Γ. Σ. ΕΣΒΕΠ: Απάντηση στις προκλήσεις με νέο παραγωγικό μοντέλο και καινοτομία

Πέμπτη, 19 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Γ. Σ. ΕΣΒΕΠ: Απάντηση στις προκλήσεις με νέο παραγωγικό μοντέλο και καινοτομία

15 Μαΐου 2018 | 09:42 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Βιομηχανία,Θεσμικά

Με περιεχόμενο «μικρής ημερίδας» πραγματοποιήθηκε στα μέσα Μαρτίου η ετήσια Γενική Συνέλευση του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των επιχειρήσεων-μελών του Συνδέσμου, αλλά και ειδικοί ερευνητές, παρουσιάστηκαν, μεταξύ άλλων, στοιχεία για την εικόνα του κλάδου των ταχυκίνητων προϊόντων, αλλά και της ελληνικής οικονομίας συνολικότερα, ενώ κατατέθηκαν απόψεις σχετικά με τις προοπτικές ανάπτυξης των επιχειρήσεων, σε ένα άκρως απαιτητικό περιβάλλον.

Oι εργασίες της συνέλευσης ξεκίνησαν με την εισαγωγική τοποθέτηση του προέδρου του ΕΣΒΕΠ, κ. Νίκου Καραγεωργίου, που επεσήμανε πως για να υπάρξει πραγματική ανάπτυξη και να γίνουν επενδύσεις στη χώρα απαιτείται σταθερότητα σε όλους τους τομείς, την κυβέρνηση, την φορολογία, τη δικαιοσύνη... «Η αγορά παγκοσμιοποιείται και τα γεγονότα απαιτούν μεγάλη ευελιξία, αλλά και νέους τρόπους διοίκησης, τόσο στο επίπεδο του marketing όσο και σε αυτό της παραγωγής», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Καραγεωργίου, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως η χώρα μας πρέπει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, αλλά και προτεραιότητα στην καινοτομία.

Λαμβάνοντας τον λόγο, ο κ. Χάρης Θεοχάρης, Aνεξάρτητος Bουλευτής, πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών, αναφέρθηκε στην αξία του εκσυγχρονισμού στον δημόσιο αλλά και τον ιδιωτικό τομέα, κάνοντας ειδική μνεία στη θητεία του, στο πλαίσιο της οποίας προωθήθηκε η ρύθμιση σχετικών ζητημάτων. Σημαντικά αποτελέσματα, είπε, της ηλεκτρονικοποίησης των διαδικασιών καταγράφηκαν όχι μόνο στον τομέα των εσόδων (είσπραξη ΦΠΑ κλπ), αλλά και στην εκπαίδευση των πολιτών, που εξοικειώθηκαν με τα νέα, ηλεκτρονικά μέσα, γεγονός που είχε άμεσο αντίκτυπο σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, όπως τον τραπεζικό, του λιανεμπορίου, κ.λπ. Παράλληλα, ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε στις εξελίξεις στον ευρωπαϊκό χώρο, αλλά και στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας και ειδικότερα της ελληνικής οικονομίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη, τόνισε, είναι να ξεκινήσει η επενδυτική δραστηριότητα, με ιδιωτικά, αλλά και δημόσια κεφάλαια.

Οι τιμές των προϊόντων και οι πωλήσεις
Ο κ. Αλέξανδρος Φλώρος, Retail Vetrical Leader, Mediterranean Cluster, The Nielsen Company, παρουσίασε την εξέλιξη των τιμών λιανικής στο λιανεμπόριο ταχυκίνητων προϊόντων και την αύξηση της έντασης των προωθήσεων, ενώ ανάλυσε τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζεται η πορεία των πωλήσεων στον κλάδο. Όπως είπε, μετά από μια μακρά περίοδο αποπληθωρισμού, σημειώνονται σημάδια ανόδου του δείκτη τιμών καταναλωτή, που όμως διαφοροποιούνται στις επί μέρους κατηγορίες. Η εκπαίδευση, όμως, του καταναλωτή στο κυνήγι των φθηνών τιμών και κυρίως των προσφορών, τόνισε, επηρεάζουν την αγοραστική του συμπεριφορά και θα την επηρεάζουν ακόμη και στην περίπτωση αναπτυξιακής τροχιάς της οικονομίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του επηρεασμού της αγοράς από την πολιτική έντονων και διαρκών προωθήσεων αποτελεί η μείωση του μεριδίου των PL κατά 1,8% το 2017 (μερίδιο 21,9% του τζίρου των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης), ως συνέπεια κυρίως της μείωσης των τιμών των supplier brands.

Γήρανση πληθυσμού, φυγή των νέων
Ο κύκλος των ομιλιών έκλεισε με την εισήγηση του κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, διευθυντή ερευνών, ΔιαΝΕΟσις, ο οποίος αναφέρθηκε στις δημογραφικές εξελίξεις, στα σοβαρά προβλήματα της φτώχιας και στη φυγή από τη χώρα νέων, που αναζητούν καλύτερη τύχη εκτός αυτής. Τα σχετικά στοιχεία καταδεικνύουν μια εξαιρετικά δραματική εξέλιξη, που δημιουργεί συνθήκες αβεβαιότητας και δρα ανασταλτικά και στην πορεία ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις για άνοδο του μέσου όρου ηλικίας των κατοίκων έως το 2050, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε πως θα επηρεάσει αναλόγως και τις καταναλωτικές συνήθειες, φαινόμενο που οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη, μεταξύ άλλων, στις πολιτικές μάρκετινγκ και προώθησης που εφαρμόζουν.

σελφ σερβις (T. 482)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION