σελφ σερβις - Πασχαλινά «χτυπήματα» τιμών

Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Πασχαλινά «χτυπήματα» τιμών

11 Ιουνίου 2018 | 10:16 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Λιανεμπόριο

Η αγορά φέτος το Πάσχα θυμήθηκε «εποχές Μαρινόπουλου»! Τα δίκτυα λιανικής «χτύπησαν» τις τιμές του οβελία –και όχι μόνο– μέχρι τα όρια της ζημιάς, στην προσπάθειά τους να τραβήξουν τζίρο το ένα του άλλου. Οι αλυσίδες φέτος το παράκαναν, ομολογούν παράγοντες του κλάδου, καθώς η κλαδική αγορά σχεδόν στο σύνολό της τιμολόγησε το αρνάκι είτε οριακά είτε κάτω του κόστους.

Oι τιμές του οβελία στα τμήματα κρεοπωλείου συμπιέσθηκαν για τους περισσότερους ανταγωνιστές στα 5,30-5,35 ευρώ το κιλό, όταν η τιμή χονδρικής είχε διαμορφωθεί στα 5,30-5,40 ευρώ το κιλό. Σημειώνεται ότι η υψηλότερη τιμή λιανικής δεν ξεπέρασε τα 6 ευρώ το κιλό. Φυσικά η «μάχη» επικεντρώθηκε στον οβελία, που λειτούργησε ως κράχτης πελατών, αλλά δόθηκε και στις άλλες κατηγορίες του κρέατος.

Συνθήκες ασφυκτικού ανταγωνισμού διαμορφώθηκαν και στα είδη μπακαλικής, όμως εδώ οι πιέσεις ασκήθηκαν μέσω των προωθητικών προγραμμάτων, η βάση των οποίων ήταν το «δωρεάν» («1+1 δώρο», «2+1 δώρο», «% δωρεάν ποσότητα» κ.ά.). Επιθετικότερες ήταν οι πρόσφορες στα εμφιαλωμένα νερά και τα αναψυκτικά και ακολουθούσαν τα κρασιά και άλλα προϊόντα υψηλής ζήτησης για το πασχαλινό τραπέζι, όπως τα γλυκά, τα μπισκότα κι οι ξηροί καρποί.

Στα όριά του φέτος κινήθηκε ο ανταγωνισμός και σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση της φέτας. Όπως σημειώνουν παράγοντες του κλάδου, η τιμή της πιέστηκε κάτω των 6 ευρώ το κιλό, οπότε πουλήθηκε προς 5,85-5,95 ευρώ το κιλό από βαρέλι ή δοχείο, όταν υπό φυσιολογικές συνθήκες η φέτα πωλείται συνήθως προς 7,85 έως 8,15 ευρώ το κιλό.

«Το γεγονός ότι πασχαλινό τραπέζι δίχως φέτα δεν υπάρχει, ώθησε τις αλυσίδες, όπως και τους προμηθευτές τους ν’ ανοίξουν ένα ακόμη μέτωπο στη μάχη του πασχαλινού τζίρου, προκειμένου να δελεάσουν διπλά τον καταναλωτή για τις αγορές του», σχολιάζει στέλεχος του κλάδου, προσθέτοντας ότι αξιοπρόσεκτες ήταν και οι πρόσφορες στα περισσότερα είδη των άλλων τυροκομικών προϊόντων, πράγμα που σημαίνει ότι καμία υποκατηγορία τους δεν έμεινε ανεπηρέαστη.

Στην κατηγορία των αβγών, η κατανάλωση των οποίων αυξάνεται εντυπωσιακά τις ημέρες του Πάσχα, δεν υπήρξαν πάντως, όπως φαίνεται, αντίστοιχης οξύτητας ανταγωνιστικές κόντρες.

Ανοδικά η αγορά
Γενικότερα, πάντως, τα στελέχη των αλυσίδων σούπερ μάρκετ συμφωνούν μάλλον ότι η φετινή Μεγάλη Εβδομάδα εξελίχθηκε θετικά για τον κλάδο, αφού μεσοσταθμικά οι πωλήσεις της κινήθηκαν ανοδικά. Εξάλλου, αυτό προκύπτει και από τα στοιχεία της Nielsen, σύμφωνα με τα οποία την εβδομάδα πριν το Πάσχα (14η εβδομάδα του έτους, 2-8 Απριλίου) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (15η εβδομάδα του 2017, 10-16 Απριλίου), ο τζίρος τονώθηκε κατά 2,5%. Ειδικότερα τα φρέσκα/χύμα προϊόντα εμφάνισαν οριακά θετική τάση στο επίπεδο του 0,4%, ενώ εν γένει τα FMCG αθροιστικά κινήθηκαν επίσης θετικά, με ρυθμό 2,8%. Οι κατηγορίες των τροφίμων στο σύνολό τους κινήθηκαν θετικά με ρυθμό ανόδου 3,8%, συγκριτικά με την πασχαλιά του 2017, ενώ αντίθετα τα ποτά στο σύνολό τους εμφάνισαν πτωτική τάση της τάξης του 1,8%. Τέλος, οι κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής περιποίησης κι εκείνες των προϊόντων οικιακής χρήσης παρουσίασαν θετικές τάσεις, με ρυθμό ανάπτυξης 4,8% και 5,2% αντίστοιχα.

σελφ σερβις (T. 483)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION