σελφ σερβις - ΙΟΒΕ: Εμφανής η πρωτιά της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων

Σάββατο, 15 Αυγούστου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

ΙΟΒΕ: Εμφανής η πρωτιά της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων

24 Φεβρουαρίου 2016 | 13:08 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Βιομηχανία,Έρευνα,Τρόφιμα/Ποτά

Σύμφωνα με την υπό παρουσίαση προσεχώς έκθεση του ΙΟΒΕ για την ελληνική βιομηχανία τροφίμων-ποτών, ο σχετικός κλάδος κατέχει την πρώτη θέση από άποψη αξίας παραγωγής στη μεταποιητική βιομηχανία της χώρας, με μερίδιο 25% επί του συνόλου της, ενώ η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία που παράγει στο μεν σύνολο της ελληνικής οικονομίας είναι 3% στο δε σύνολο της μεταποίησης 24%.

Επίσης, ο ετήσιος κύκλος εργασιών της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων-ποτών ανέρχεται σε 14,2 δισ. ευρώ, με κορυφαίους κλάδους της, κατά σειρά μεγέθους μεριδίων σε αξία (στοιχεία 2013), τους κλάδους των γαλακτοκομικών και της αρτοποιίας-αλευρωδών (από 17% έκαστος), των ποτών (13%), άλλων ειδών διατροφής (12%), των οπωροκηπευτικών (12%) και του κρέατος (11%), ενώ απασχολεί το 30,8% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας στη μεταποίηση, δηλαδή περί τους 360.000 εργαζόμενους άμεσα και έμμεσα.

Στην έρευνα του ΙΟΒΕ αναφέρεται ότι τα εγχωρίως παραγόμενα είδη διατροφής γενικά κατέχουν την πρώτη θέση στις ελληνικές εξαγωγές, αξίας περίπου 6,25 δισ. ευρώ ετησίως που αντιστοιχούν σε ποσοστό 25% επί του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών. Οι εξαγωγές ειδικά της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων-ποτών αντιστοιχούν στο 18% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών, ανερχόμενες σε 4,5 δισ. ευρώ ετησίως με τάση περαιτέρω αύξησης.

Όπως σημειώνεται, εξάλλου, επί γενικού συνόλου 16.180 επιχειρήσεων που ασχολούνται με την παραγωγή τροφίμων στη χώρα οι βιομηχανικές ΑΕ και ΕΠΕ ανέρχονται σε 1.225. Σχετικά με τον αριθμό των ελληνικών Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), στην έρευνα του ΙΟΒΕ αναφέρεται ότι είναι 121. Σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των ειδών διατροφής στη δαπάνη του μέσου οικογενειακού προϋπολογισμού (στοιχεία 2014), η έρευνα την προσδιορίζει στο 16,8%.

σελφ σερβις (T. 458)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Παγωτό: Άλλους δρόσισε κι άλλους έκαψε, λόγω Covid-19

Η άνοδος των πωλήσεων παγωτού στα σούπερ μάρκετ το πρώτο τετράμηνο φέτος ήταν εκπληκτική, 20% σε αξία, δεδομένης της σύμπτωσης του lockdown, στη διάρκεια του οποίου η οργανωμένη λιανική έκανε χρυσές δουλειές, με την έναρξη της σεζόν του προϊόντος. Όμως, για τη μικρή λιανική και τον τουρισμό, που δημιουργούν ένα χρυσό μερίδιο για τη βιομηχανία παγωτού τα καλοκαίρια, οι επιπτώσεις είναι βαριές και μακροπρόθεσμες, ενόσω ένα πιθανό δεύτερο κύμα της πανδημίας εντείνει την αβεβαιότητα…

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION