σελφ σερβις - Καθυστερήσεις-ανατιμήσεις στην ατζέντα του ΥΠΑΑΝ

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Καθυστερήσεις-ανατιμήσεις στην ατζέντα του ΥΠΑΑΝ

1 Μαρτίου 2012 | 15:27 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Καθυστερήσεις-ανατιμήσεις στην ατζέντα του ΥΠΑΑΝ

Δύο μέτωπα ανοίγει το ΥΠΑΑΝ με το οργανωμένο λιανεμπόριο, επιδιώκοντας αφενός να περιορίσει τις καθυστερήσεις πληρωμών στην αγορά, προκειμένου να ενισχυθεί η ρευστότητα των παραγωγών, και αφετέρου να κρατήσει τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα, αυτήν τη φορά στο ράφι με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Mιλώντας στο σελφ σέρβις, πηγές του υπουργείου επεσήμαναν ότι έχουν ήδη τεθεί στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών οι τρεις πρώτες αλυσίδες του λιανεμπορίου, ενώ στις παραμονές της έκδοσης του τεύχους επρόκειτο να ακολουθήσουν και άλλα «ραντεβού» με στελέχη μεγάλων εταιρειών.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι στο μικροσκόπιο του υπουργείου θα βρεθούν όλες οι εταιρείες, ελληνικές και ξένες, ανεξάρτητα από το αν έχουν καλή ή κακή φήμη στην αγορά για τις τιμές, τις σχέσεις τους με καταναλωτές και προμηθευτές ή από το αν παρουσιάζουν αρνητικούς ή θετικούς ισολογισμούς.

Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι στη μεν πρώτη περίπτωση, εφόσον δηλαδή πρόκειται για εταιρείες με καλή φήμη, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα επιδιώξουν να διαμορφώσουν ιδίαν άποψη, καταγράφοντας δηλαδή τους λόγους για τους οποίους οι εταιρείες αυτές έχουν «κερδίσει» την αγορά ώστε να διαπιστώσουν, αν η καλή τους φήμη, όντως, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επί της ουσίας θα διερευνήσουν, αν δικαίως μια εταιρεία απολαμβάνει τα «εύσημα» του καταναλωτή ή πίσω από την πολύ καλή εικόνα κρύβεται κάτι διαφορετικό...

Εφόσον οι έλεγχοι αφορούν σε αλυσίδα με κακή φήμη, στόχος του υπουργείου είναι να διερευνηθεί αν οι αρνητικές εντυπώσεις οφείλονται πράγματι στο γεγονός ότι η εταιρεία προκαλεί με τη στάση της (εμπορική-τιμολογιακή πολιτική και πολιτική πιστώσεων) ή αν έχει στοχοποιηθεί από τον ανταγωνισμό της.

Πάντως, από μια πρώτη προσέγγιση που έκαναν στο θέμα στελέχη του υπουργείου, με τα οποία συνομίλησε το σελφ σέρβις, ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι εταιρείες οι οποίες βασίζονται σε οικογενειακό μάνατζμεντ, έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι όσων λειτουργούν με απρόσωπη διοίκηση κι αυτό διότι για όλα τα σοβαρά ζητήματα το μάνατζμεντ παρεμβαίνει πάντα άμεσα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το θέμα των πιστώσεων, ζήτημα κρίσιμο στην παρούσα περίοδο, καθώς σχετίζεται με τους χρόνους των πληρωμών και κατά συνέπεια με τη ρευστότητα. Συνήθως επιλύεται άμεσα, μετά από παρέμβαση του ίδιου του επιχειρηματία, γι’ αυτό και οι περισσότερες «οικογενειακές» επιχειρήσεις καταφέρνουν να διατηρούν καλές σχέσεις με τους προμηθευτές τους.

Ασφαλίσεις πιστώσεων
Αξίζει να τονιστεί ότι το ΥΠΑΑΝ, στο πλαίσιο των προσπαθειών του να φθάσει σε βάθος την έρευνά του για τη ρευστότητα της αγοράς και τις αιτίες για τις οποίες πάσχει, άνοιξε ένα κανάλι επικοινωνίας και με τις ασφαλιστικές εταιρείες, ειδικότερα με όσες δραστηριοποιούνται στις ασφαλίσεις πιστώσεων. Για το υπουργείο, η μείωση του χρόνου και των ορίων της πίστωσης των ελληνικών επιχειρήσεων δεν επηρεάζεται μόνο από το μακροοικονομικό ή το μικροοικονομικό περιβάλλον, αλλά και από τα όρια στις ασφαλίσεις πιστώσεων.

Στο πλαίσιο των επαφών που είχαν υψηλόβαθμοι παράγοντες του υπουργείου με τους εκπροσώπους δύο ασφαλιστικών εταιρειών, επισημάνθηκε ότι πρέπει να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους πελάτες τους, κυρίως με βάση τα πραγματικά τους μεγέθη και δευτερευόντως με τα συμβαίνοντα αναφορικά με τις εξελίξεις στην κρίση χρέους της χώρας.

«Αν μειώνετε τα όρια πιστώσεων σε εταιρείες που παραμένουν οικονομικά υγιείς, είναι σαν να τις εμποδίζετε να επιβιώσουν στις συνθήκες της κρίσης, επιβαρύνοντας με τη σειρά σας το ήδη βεβαρημένο κλίμα στην αγορά», φέρεται να δήλωσε στέλεχος του υπουργείου προς τους εκπροσώπους των δύο ασφαλιστικών εταιρειών.

Mιλώντας στο σελφ σέρβις, πηγές του υπουργείου επεσήμαναν ότι έχουν ήδη τεθεί στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών οι τρεις πρώτες αλυσίδες του λιανεμπορίου, ενώ στις παραμονές της έκδοσης του τεύχους επρόκειτο να ακολουθήσουν και άλλα «ραντεβού» με στελέχη μεγάλων εταιρειών.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι στο μικροσκόπιο του υπουργείου θα βρεθούν όλες οι εταιρείες, ελληνικές και ξένες, ανεξάρτητα από το αν έχουν καλή ή κακή φήμη στην αγορά για τις τιμές, τις σχέσεις τους με καταναλωτές και προμηθευτές ή από το αν παρουσιάζουν αρνητικούς ή θετικούς ισολογισμούς.

Επισημαίνουν, μάλιστα, ότι στη μεν πρώτη περίπτωση, εφόσον δηλαδή πρόκειται για εταιρείες με καλή φήμη, οι υπηρεσίες του υπουργείου θα επιδιώξουν να διαμορφώσουν ιδίαν άποψη, καταγράφοντας δηλαδή τους λόγους για τους οποίους οι εταιρείες αυτές έχουν «κερδίσει» την αγορά ώστε να διαπιστώσουν, αν η καλή τους φήμη, όντως, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Επί της ουσίας θα διερευνήσουν, αν δικαίως μια εταιρεία απολαμβάνει τα «εύσημα» του καταναλωτή ή πίσω από την πολύ καλή εικόνα κρύβεται κάτι διαφορετικό...

Εφόσον οι έλεγχοι αφορούν σε αλυσίδα με κακή φήμη, στόχος του υπουργείου είναι να διερευνηθεί αν οι αρνητικές εντυπώσεις οφείλονται πράγματι στο γεγονός ότι η εταιρεία προκαλεί με τη στάση της (εμπορική-τιμολογιακή πολιτική και πολιτική πιστώσεων) ή αν έχει στοχοποιηθεί από τον ανταγωνισμό της.

Πάντως, από μια πρώτη προσέγγιση που έκαναν στο θέμα στελέχη του υπουργείου, με τα οποία συνομίλησε το σελφ σέρβις, ένα πρώτο συμπέρασμα είναι ότι οι εταιρείες οι οποίες βασίζονται σε οικογενειακό μάνατζμεντ, έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι όσων λειτουργούν με απρόσωπη διοίκηση κι αυτό διότι για όλα τα σοβαρά ζητήματα το μάνατζμεντ παρεμβαίνει πάντα άμεσα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το θέμα των πιστώσεων, ζήτημα κρίσιμο στην παρούσα περίοδο, καθώς σχετίζεται με τους χρόνους των πληρωμών και κατά συνέπεια με τη ρευστότητα. Συνήθως επιλύεται άμεσα, μετά από παρέμβαση του ίδιου του επιχειρηματία, γι’ αυτό και οι περισσότερες «οικογενειακές» επιχειρήσεις καταφέρνουν να διατηρούν καλές σχέσεις με τους προμηθευτές τους.

Ασφαλίσεις πιστώσεων
Αξίζει να τονιστεί ότι το ΥΠΑΑΝ, στο πλαίσιο των προσπαθειών του να φθάσει σε βάθος την έρευνά του για τη ρευστότητα της αγοράς και τις αιτίες για τις οποίες πάσχει, άνοιξε ένα κανάλι επικοινωνίας και με τις ασφαλιστικές εταιρείες, ειδικότερα με όσες δραστηριοποιούνται στις ασφαλίσεις πιστώσεων. Για το υπουργείο, η μείωση του χρόνου και των ορίων της πίστωσης των ελληνικών επιχειρήσεων δεν επηρεάζεται μόνο από το μακροοικονομικό ή το μικροοικονομικό περιβάλλον, αλλά και από τα όρια στις ασφαλίσεις πιστώσεων.

Στο πλαίσιο των επαφών που είχαν υψηλόβαθμοι παράγοντες του υπουργείου με τους εκπροσώπους δύο ασφαλιστικών εταιρειών, επισημάνθηκε ότι πρέπει να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους πελάτες τους, κυρίως με βάση τα πραγματικά τους μεγέθη και δευτερευόντως με τα συμβαίνοντα αναφορικά με τις εξελίξεις στην κρίση χρέους της χώρας.

«Αν μειώνετε τα όρια πιστώσεων σε εταιρείες που παραμένουν οικονομικά υγιείς, είναι σαν να τις εμποδίζετε να επιβιώσουν στις συνθήκες της κρίσης, επιβαρύνοντας με τη σειρά σας το ήδη βεβαρημένο κλίμα στην αγορά», φέρεται να δήλωσε στέλεχος του υπουργείου προς τους εκπροσώπους των δύο ασφαλιστικών εταιρειών.


Τα πρώτα ραντεβού
Σε ό,τι αφορά τώρα τις επαφές του υπουργείου με τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, πρώτες στη σειρά μπήκαν δύο πολυεθνικές αλυσίδες, η Καρφούρ Μαρινόπουλος και η Lidl. Ειδικότερα, στις επαφές που έγιναν με την πρώτη ασκήθηκαν πιέσεις στη διοίκησή της, προκειμένου να περιορίσει τους χρόνους πληρωμών. Το υπουργείο εδώ και μήνες έχει γίνει αποδέκτης καταγγελιών από την πλευρά των προμηθευτών, για υπερβολικές καθυστερήσεις στις πληρωμές της εταιρείας, οι οποίες έχουν πλέον ξεφύγει κάθε ορίου λογικής.

Μάλιστα, δηλώνεται ότι η Καρφούρ Μαρινόπουλος, κατέχοντας θέση leader στο οργανωμένο λιανεμπόριο, υπάρχει ο κίνδυνος να τινάξει την αγορά στον αέρα, αν επιμείνει στην πολιτική των μακρόχρονων πιστώσεων, δεδομένου ότι πολλές προμηθεύτριες εταιρείες κυριολεκτικά έχουν «δέσει» την παραγωγή τους με το μεγαλύτερο δίκτυο λιανικής της χώρας.

Σύμφωνα με παράγοντες του λιανεμπορίου, μια και μόνο μέρα ημέρα βελτίωσης της ταχύτητας πληρωμής για μια σαφώς μικρότερη αλυσίδα, απαιτεί έξτρα ρευστότητα 5 εκατ. ευρώ! Αλλά στην περίπτωση της Καρφούρ Μαρινόπουλος οι καθυστερήσεις πληρωμών μετρούν -άνω του μέσου όρου της αγοράς- μήνες ολόκληρους, όχι απλώς ημέρες, ενώ τα μεγέθη επί των οποίων υπολογίζονται οι πιστώσεις είναι τεράστια...

Στα γραφεία της Καρφούρ
Το ΥΠΑΑΝ, πάντως, δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια άσκησης πιέσεων στην εταιρεία, προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της, ενώ επιμένει ιδιαίτερα στις συνομιλίες με εκπροσώπους της διοίκησής της και για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 50 εκατ. ευρώ, που έγινε πριν από μερικούς μήνες, ζητώντας τους με τα κεφάλαια αυτά να ενισχυθεί η ρευστότητά της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε ό,τι αφορά ειδικότερα το ζήτημα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το υπουργείο έχει ήδη διερευνήσει ενδελεχώς το πώς η αλυσίδα διέθεσε τα 50 εκατ. ευρώ, φθάνοντας μέχρι το στρατηγείο της, τα γραφεία της, για επιτόπιους ελέγχους.

Πάντως, κατά τα μέσα Ιανουαρίου η Καρφούρ Μαρινόπουλος άρχισε εσπευσμένα την αποπληρωμή μεγάλων προμηθευτών της, βάζοντας τέλος στις φημολογίες περί αστάθειας της χρηματοοικονομικής της βάσης και δη, -κατά πληροφορίες- χωρίς να «βάλει χέρι» στο μετοχικό της κεφάλαιο...

Τιμοληψίες στη Lidl
Το υπουργείο διατηρεί ανοιχτό και το μέτωπο για τη συγκράτηση των τιμών, έχοντας θέσει στο στόχαστρό του τη Lidl. Από μετρήσεις που έκαναν οι ελεγκτές του, διαπιστώθηκαν σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που διακινεί η εταιρεία.

Όπως τονίζεται από την πλευρά του υπουργείου, προφανώς τις ανατιμήσεις στα ιδιωτικά σήματα προκάλεσε η αύξηση της ζήτησής τους, λόγω της κρίσης.
Κατά το υπουργείο, ανατιμήσεις σε περιόδους ύφεσης και ιδιαίτερα σε προϊόντα καθημερινής ανάγκης είναι αδικαιολόγητες, γι’ αυτό και τα στελέχη του έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην υπόθεση της Lidl.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, έχουν ζητηθεί διευκρινίσεις από την αλυσίδα για το πώς είναι δυνατόν να διαθέτει ορισμένα από τα προϊόντα της σε τιμές υψηλότερες απ’ ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Παράλληλα, στο υπουργείο μελετάται έρευνα τιμοληψιών που διενεργήθηκε στο δίκτυο της Lidl στην Ελλάδα, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ώστε να στηριχθεί βάσει συγκεκριμένων στοιχείων η θέση του.

Όπως αναφέρουν πηγές του, παραμονές της έκδοσης του τεύχους επρόκειτο να κληθούν στελέχη της Lidl στην Κάνιγγος, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για την τιμολογιακή πολιτική της αλυσίδας. Οι ίδιες πηγές προσθέτουν ότι εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο το υπουργείο να προχωρήσει στη δημοσίευση των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του, προκειμένου να πιεστεί η εταιρεία να αλλάξει την τιμολογιακή της πολιτική.

Το ΥΠΑΝ εστιάζει την προσοχή του στο θέμα, καθότι πέραν των ανωτέρω η εν λόγω αλυσίδα, λόγω της ισχύος της στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και του υψηλού της τζίρου, επηρεάζει ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα η άνοδος των τιμών στα ιδιωτικά σήματα να διαπιστώνεται και σε άλλα μεγάλα δίκτυα λιανικής...

σελφ σερβις (T. 414)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION