σελφ σερβις - Η αγορά σε ρήξη με τους ελεγκτές

Δευτέρα, 9 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θεσμικά

Η αγορά σε ρήξη με τους ελεγκτές

2 Νοεμβρίου 2011 | 13:02 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Η αγορά σε ρήξη με τους ελεγκτές

Αθεράπευτη πληγή συνεχίζει να είναι για το οργανωμένο λιανεμπόριο το χαώδες θεσμικό πλαίσιο της διενέργειας των ελέγχων στις υπεραγορές, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο στην οποία διαπιστώνεται ένταση των επισκέψεων των ελεγκτών στις σάλες των σούπερ μάρκετ, με συνεπακόλουθο την αύξηση των επιβαλλόμενων προστίμων.

Tο ανθρώπινο λάθος δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί, όσο σχολαστικό κι αν είναι το προσωπικό ενός σούπερ μάρκετ, όπως άλλωστε, ούτε οι μικροαυθαιρεσίες των ελεγκτών, που οδηγούν σε κυρώσεις, άρα σε επιβάρυνση των εταιρειών, σχολιάζουν στελέχη του κλάδου, προσθέτοντας: «Τα έκτακτα κόστη, όπως αυτά που προκύπτουν από τα πρόστιμα, σε μια περίοδο ιδιαίτερα επιβαρημένη από την ύφεση, αποτελούν κάτι περισσότερο από πολυτέλεια...».

Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις οι εμπλεκόμενες εταιρείες «εισπράττουν» και αρνητική δημοσιότητα, στον βαθμό που ο ελεγκτικός φορέας αποφασίζει να δημοσιοποιεί τις λίστες με τους παραβάτες.

Όσο καλά οργανωμένο κι αν είναι ένα κατάστημα, ο ελεγκτής έχει πάντα τη δυνατότητα να ανακαλύπτει παρατυπίες και να κινείται ανάλογα, πράγμα που θυμίζει το καθεστώς τυπολατρίας των «επιθεωρήσεων της Παρασκευής» στον στρατό.

«Για τις αλυσίδες το κρίσιμο είναι να πείθουν τα ελεγκτικά συνεργεία ότι πράγματι προσπαθούν για το καλύτερο και ότι είναι πρόθυμες να συμμορφώνονται στις παρατηρήσεις τους. Στην αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο για το παραμικρό θεωρείται βέβαιο», τονίζει στο σελφ σέρβις ο υπεύθυνος ποιοτικού ελέγχου μεγάλης αλυσίδας του κλάδου, προσθέτοντας πως «το αν θα “φιγουράρει” μια επωνυμία αλυσίδας στη λίστα με άλλους παρανομούντες ή όχι, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη στάση των αρμοδίων της έναντι του ελεγκτή. Δεν είναι τυχαίο που άλλες αλυσίδες εισπράττουν μονίμως πρόστιμα κι άλλες είναι μόνιμα στον... αφρό».

Το κρίσιμο, λοιπόν, είναι να αποδέχεσαι τις συστάσεις των ελεγκτικών κλιμακίων και να συμμορφώνεσαι, έτοιμος για τον επόμενο έλεγχο. Το ίδιο στέλεχος τονίζει, πάντως, πως σε ό,τι αφορά τουλάχιστον τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, έχουν προ πολλού εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που προσφέρει η τεχνολογία σε θέματα διασφάλισης ποιότητας. Υπό αυτήν την έννοια «η ικανοποίηση των συστάσεων που συνήθως δεχόμαστε από τα ελεγκτικά κλιμάκια, απαιτεί δομικού χαρακτήρα παρεμβάσεις στα καταστήματα. Τι κάνεις, όμως, όταν τέτοιες συστάσεις αδικούν εξόφθαλμα την ουσία, χάρη του τύπου;».

Πρόκληση προς αρμοδίους
Οι επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια εφαρμόζουν συστήματα διασφάλισης της ποιότητας, η απαιτητικότητα των οποίων είναι σαφώς υψηλότερη εκείνης που ικανοποιεί το γράμμα του νόμου. «Αλλά και ποια είναι η εταιρεία σούπερ μάρκετ, που θα διακινδύνευε αστόχαστα να πληγεί το όνομά της, που με τόσο κόπο και επενδύσεις στην επικοινωνία χτίζει επί χρόνια;», αναρωτιέται άλλο στέλεχος αλυσίδας της διεύθυνσης ποιοτικού ελέγχου, τονίζοντας:

«Αν τα συναρμόδια υπουργεία ενδιαφέρονται να προσφέρουν ουσιαστικά στον κλάδο, τότε πρέπει να κινηθούν νομοθετικά, για την ενοποίηση των υπηρεσιών του ΕΦΕΤ με την αστυκτηνιατρική υπηρεσία, ώστε να πάψουν οι άτακτες ελεγκτικές επιθέσεις στην αγορά. Πολύ δε περισσότερο, πρέπει να σταθμίσουν την κρισιμότητα της περιόδου κάθε φορά που πρόκειται να αποφασίσουν για τη δυσφήμιση μιας εταιρείας, πχ διότι διαπιστώθηκαν παρατυπίες σε κάποιο ράφι ενός καταστήματός της, μεταξύ χιλιάδων άλλων ραφιών, στα ενδεχομένως εκατοντάδες καταστήματά της, ή διότι μεταξύ των χιλιάδων κωδικών προϊόντων εντοπίστηκε ένας, με τιμή ραφιού που δεν άλλαξε ταυτόχρονα με την ηλεκτρονική αλλαγή της τιμής στην ταμειακή μηχανή...».

Ειδικά σε αυτήν την περίοδο, αναφέρει, οι ελεγκτές πρέπει να συνδράμουν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν τις συνθήκες αποθήκευσης, διακίνησης και εμπορίας των προϊόντων, ιδίως τις μικρότερες λιανεμπορικές αλυσίδες, ορισμένες από τις οποίες πάσχουν σε ζητήματα ποιότητας και ασφάλειας. «Οι εποχές που οι υπουργοί και οι πρόεδροι των φορέων αυτοπροβάλλονταν δημοσιεύοντας λίστες με πρόστιμα, πέρασε. Πλέον, όλοι πρέπει να συμβάλλουν ώστε η χώρα να φύγει από το τέλμα κι όχι να δημιουργούν προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν», επισημαίνει με έμφαση...

σελφ σερβις (T. 410)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION