σελφ σερβις - Megan Hellstedt, VP Sustainable Retailing, Ahold Delhaize: Ο COVID-19 ανέδειξε τη σημασία ύπαρξης μιας βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων

Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Megan Hellstedt, VP Sustainable Retailing, Ahold Delhaize: Ο COVID-19 ανέδειξε τη σημασία ύπαρξης μιας βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων

30 Ιουνίου 2020 | 09:32 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Βιωσιμότητα,Συνέντευξεις-Πρόσωπα

Megan Hellstedt

Η Megan Hellstedt είναι το πλέον αρμόδιο στέλεχος να μιλήσει για τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που ακολουθεί ο όμιλος Ahold Delhaize. Η συνέντευξη που μας παραχώρησε αποκτά επιπρόσθετη αξία, λόγω των νέων διλημμάτων που αναδύονται σήμερα υπό την πίεση των επιπτώσεων της πανδημίας στην οικονομία και τις επιχειρήσεις, σε σχέση με την επένδυση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο λιανεμπόριο τροφίμων σε έργα που έχουν ως προτεραιότητα την προστασία της υγείας και του πλανήτη.

Η πρωτοφανής πανδημία του COVID-19 έκανε πιο εμφανή σε κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και πολίτες, την άμεση σύνδεση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με τις συνθήκες που κυριαρχούν σε τομείς όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η υγεία. Την ίδια στιγμή, η επιδείνωση βασικών δεικτών της παγκόσμιας οικονομίας λειτούργησε προσθετικά σε προβληματικές αντιλήψεις σχετικά με την αξία υιοθέτησης στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και σε υπαρκτά οικονομικά προβλήματα, που εμποδίζουν την υλοποίηση επενδύσεων χωρίς άμεσα ή εύκολα αντιληπτά οφέλη.

Ρωτήσαμε τη Megan Hellstedt σχετικά με το πώς η κρίση του COVID-19 επηρεάζει τη βιώσιμη στρατηγική της Ahold Delhaize και μας απάντησε ως εξής:

Megan Hellstedt: Ο COVID-19 ανέδειξε τη σημασία ύπαρξης μιας βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, αλλά και της διατήρησης της δημόσιας υγείας, ενδυναμώνοντας την προσήλωση της Ahold Delhaize στους στόχους βιωσιμότητας. Ενώ προηγούμενες κρίσεις οδήγησαν κάποιες φορές στην αποδυνάμωση αυτής της προσήλωσης, σήμερα, σε αυτή τη νέα οικονομική κρίση, θεωρώ πως δεν υπάρχει περιθώριο για υπαναχωρήσεις. Αντίθετα, έχουμε μια εξαιρετική ευκαιρία να αντιληφθούμε τη στενή σύνδεση μεταξύ δημόσιας υγείας, περιβάλλοντος και υγιούς οικονομίας. Για παράδειγμα, η άμεση επίδραση που είχε αυτή η κρίση στη διαθεσιμότητα των τροφίμων και τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο στοιχείο, ενδεικτικό των επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν καθώς εξελίσσεται η κλιματική αλλαγή. Οπότε, εάν καταφέρουμε να σχεδιάσουμε εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων που θα είναι πιο ευέλικτες, θα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να τραφούν δισεκατομμύρια άνθρωποι, ενόψει της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει επιπτώσεις και στην αγροτική παραγωγή.

Μέχρι στιγμής η κρίση έχει δείξει τη δυναμική κατεύθυνση των στόχων της Ahold Delhaize στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης. Είμαστε αφοσιωμένοι στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας πιο υγιεινές επιλογές. Πρόκειται για ένα στόχο του οποίου η σημασία συνεχώς αυξάνεται. Αποκτούμε όλο και περισσότερες γνώσεις για το πώς άνθρωποι με προβλήματα υγείας είναι πιο ευάλωτοι στον COVID-19. Η υγιεινή διατροφή ήταν πάντα το κλειδί για την καλή υγεία. Τώρα είναι ίσως πιο σημαντική από ποτέ.

Η διαφάνεια στον τομέα των τροφίμων είναι άλλος ένας τομέας που ήρθε στο προσκήνιο πιο επιτακτικά, λόγω αυτής της κρίσης. Οι καταναλωτές αναζητούν τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων που καταναλώνουν και εμείς έχουμε δεσμευθεί σε αυτό τον στόχο, κάνοντας την αρχή από τα φρέσκα προϊόντα, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν πού, αλλά και πώς παράγονται.

Η μείωση της σπατάλης τροφίμων είναι η τρίτη μας προτεραιότητα, ενώ ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε το συγκεκριμένο ζήτημα αποκτά επίσης όλο και μεγαλύτερη σημασία, τόσο για την κοινωνία συνολικά όσο και για τις τοπικές κοινότητες. Η ξαφνική απώλεια της δυνατότητας για φαγητό εκτός σπιτιού, λόγω της πανδημίας, δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, εφόσον οι παραγωγοί δεν μπορούσαν να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε βιώσιμες αγορές.

Οι αλυσίδες του Ομίλου ανέλαβαν πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Προσάρμοσαν στις προδιαγραφές τους και διέθεσαν προς πώληση προϊόντα μέσω των δικτύων τους, τα οποία συνήθως διατίθενται σε εστιατόρια και εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες στον κλάδο της εστίασης. Επιπλέον, αύξησαν τις προμήθειες από τοπικούς παραγωγούς, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν την υποστήριξη τοπικών φιλανθρωπικών οργανώσεων, που ήρθαν αντιμέτωπες με αυξημένες ανάγκες, καθώς πολλοί πολίτες έμειναν χωρίς εργασία ή υπέστησαν απώλεια εισοδήματος.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζουμε τις διεργασίες για τον καθορισμό των μελλοντικών στόχων μας-σύμφωνα με επιστημονικά τεκμηριωμένη μεθοδολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων μηνών και αφορούν το πλάνο μας για τον μηδενισμό των εκπομπών CO2 του Ομίλου μας.

    σελφ σέρβις: Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το λιανεμπόριο τροφίμων στην προ- COVID-19 περίοδο, σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση μιας στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης;

M.H.: Στην προ-COVID-19 εποχή, θα έλεγα πως οι εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων αντιμετώπιζαν τρεις βασικές προκλήσεις, σε ό, τι αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Καταρχάς, έπρεπε να βρουν το σημείο ισορροπίας μεταξύ βραχυπρόθεσμων στόχων -στους οποίους παραδοσιακά είναι προσανατολισμένος ο κλάδος- και της ανάγκης να επενδύσουν σε τεχνολογικές λύσεις και σε μια στρατηγική για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Κατά δεύτερον, έπρεπε να απαντήσουν γρήγορα στις ταχύτατα μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. Αυτή η συνθήκη δημιουργούσε νέες προκλήσεις, που αφορούσαν, για παράδειγμα, την αντίληψη για τις τιμές, την υπερ-πληθώρα κωδικών, τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά, την έλλειψη εμπιστοσύνης των πελατών στους ισχυρισμούς των επιχειρήσεων για την προσήλωσή τους σε στόχους βιωσιμότητας. Παράλληλα, γνωρίζουμε πως οι καταναλωτές επιθυμούν την αγορά βιώσιμων προϊόντων, χωρίς όμως να έχουν, στην πλειονότητά τους, ξεκάθαρη εικόνα για το τι ακριβώς σημαίνει ο όρος. Έτσι, ως λιανέμποροι, οφείλουμε να συμβάλουμε στην εκπαίδευση των καταναλωτών γύρω από τις έννοιες βιώσιμη ανάπτυξη ή βιώσιμο προϊόν, με σκοπό οι επιλογές αγορών τους να είναι πιο συνειδητές.

Η τρίτη πρόκληση αφορά τον αυξανόμενο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η παραγωγή τροφίμων, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Ως κλάδος, προσφέρουμε μια τεράστια ποσότητα τροφίμων στους πολίτες διεθνώς, όλο τον χρόνο. Καθώς το κλίμα αλλάζει και το πρόβλημα της έλλειψης νερού επηρεάζει την παραγωγή, πρέπει να προβληματιστούμε για τη βιωσιμότητα και την εποχικότητα των προϊόντων που διαθέτουμε προς πώληση. Πρέπει να ισορροπήσουμε από τη μία πλευρά την απαίτηση των καταναλωτών για διαθεσιμότητα των προϊόντων και από την άλλη την επιθυμία τους να καλύψουμε αυτή την απαίτηση με βιώσιμο τρόπο.

Αυτές οι τρεις προκλήσεις εξακολουθούν να ισχύουν στη μετα-COVID-19 εποχή. Μάλιστα, η παρούσα κρίση εντείνει την ανάγκη για μακροπρόθεσμα αποτελεσματικές στρατηγικές, για ευελιξία στην ικανοποίηση της απαίτησης των καταναλωτών για βιώσιμες επιλογές, καθώς και για προσήλωση στην καινοτομία, ώστε να παρέχουμε περισσότερες βιώσιμες επιλογές κατανάλωσης.

Η πρωτοφανής πανδημία του COVID-19 έκανε πιο εμφανή σε κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και πολίτες, την άμεση σύνδεση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων με τις συνθήκες που κυριαρχούν σε τομείς όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η υγεία. Την ίδια στιγμή, η επιδείνωση βασικών δεικτών της παγκόσμιας οικονομίας λειτούργησε προσθετικά σε προβληματικές αντιλήψεις σχετικά με την αξία υιοθέτησης στρατηγικών βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και σε υπαρκτά οικονομικά προβλήματα, που εμποδίζουν την υλοποίηση επενδύσεων χωρίς άμεσα ή εύκολα αντιληπτά οφέλη.

Ρωτήσαμε τη Megan Hellstedt σχετικά με το πώς η κρίση του COVID-19 επηρεάζει τη βιώσιμη στρατηγική της Ahold Delhaize και μας απάντησε ως εξής:

Megan Hellstedt: Ο COVID-19 ανέδειξε τη σημασία ύπαρξης μιας βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας τροφίμων, αλλά και της διατήρησης της δημόσιας υγείας, ενδυναμώνοντας την προσήλωση της Ahold Delhaize στους στόχους βιωσιμότητας. Ενώ προηγούμενες κρίσεις οδήγησαν κάποιες φορές στην αποδυνάμωση αυτής της προσήλωσης, σήμερα, σε αυτή τη νέα οικονομική κρίση, θεωρώ πως δεν υπάρχει περιθώριο για υπαναχωρήσεις. Αντίθετα, έχουμε μια εξαιρετική ευκαιρία να αντιληφθούμε τη στενή σύνδεση μεταξύ δημόσιας υγείας, περιβάλλοντος και υγιούς οικονομίας. Για παράδειγμα, η άμεση επίδραση που είχε αυτή η κρίση στη διαθεσιμότητα των τροφίμων και τη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί ένα εξαιρετικά χρήσιμο στοιχείο, ενδεικτικό των επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν καθώς εξελίσσεται η κλιματική αλλαγή. Οπότε, εάν καταφέρουμε να σχεδιάσουμε εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων που θα είναι πιο ευέλικτες, θα έχουμε περισσότερες πιθανότητες να τραφούν δισεκατομμύρια άνθρωποι, ενόψει της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει επιπτώσεις και στην αγροτική παραγωγή.

Μέχρι στιγμής η κρίση έχει δείξει τη δυναμική κατεύθυνση των στόχων της Ahold Delhaize στον τομέα της βιώσιμης ανάπτυξης. Είμαστε αφοσιωμένοι στο να προσφέρουμε στους πελάτες μας και τους συνεργάτες μας πιο υγιεινές επιλογές. Πρόκειται για ένα στόχο του οποίου η σημασία συνεχώς αυξάνεται. Αποκτούμε όλο και περισσότερες γνώσεις για το πώς άνθρωποι με προβλήματα υγείας είναι πιο ευάλωτοι στον COVID-19. Η υγιεινή διατροφή ήταν πάντα το κλειδί για την καλή υγεία. Τώρα είναι ίσως πιο σημαντική από ποτέ.

Η διαφάνεια στον τομέα των τροφίμων είναι άλλος ένας τομέας που ήρθε στο προσκήνιο πιο επιτακτικά, λόγω αυτής της κρίσης. Οι καταναλωτές αναζητούν τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων που καταναλώνουν και εμείς έχουμε δεσμευθεί σε αυτό τον στόχο, κάνοντας την αρχή από τα φρέσκα προϊόντα, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν πού, αλλά και πώς παράγονται.

Η μείωση της σπατάλης τροφίμων είναι η τρίτη μας προτεραιότητα, ενώ ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόμαστε το συγκεκριμένο ζήτημα αποκτά επίσης όλο και μεγαλύτερη σημασία, τόσο για την κοινωνία συνολικά όσο και για τις τοπικές κοινότητες. Η ξαφνική απώλεια της δυνατότητας για φαγητό εκτός σπιτιού, λόγω της πανδημίας, δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, εφόσον οι παραγωγοί δεν μπορούσαν να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε βιώσιμες αγορές.

Οι αλυσίδες του Ομίλου ανέλαβαν πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Προσάρμοσαν στις προδιαγραφές τους και διέθεσαν προς πώληση προϊόντα μέσω των δικτύων τους, τα οποία συνήθως διατίθενται σε εστιατόρια και εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες στον κλάδο της εστίασης. Επιπλέον, αύξησαν τις προμήθειες από τοπικούς παραγωγούς, ενώ παράλληλα ενίσχυσαν την υποστήριξη τοπικών φιλανθρωπικών οργανώσεων, που ήρθαν αντιμέτωπες με αυξημένες ανάγκες, καθώς πολλοί πολίτες έμειναν χωρίς εργασία ή υπέστησαν απώλεια εισοδήματος.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζουμε τις διεργασίες για τον καθορισμό των μελλοντικών στόχων μας-σύμφωνα με επιστημονικά τεκμηριωμένη μεθοδολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων μηνών και αφορούν το πλάνο μας για τον μηδενισμό των εκπομπών CO2 του Ομίλου μας.

    σελφ σέρβις: Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για το λιανεμπόριο τροφίμων στην προ- COVID-19 περίοδο, σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση μιας στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης;

M.H.: Στην προ-COVID-19 εποχή, θα έλεγα πως οι εταιρείες λιανεμπορίου τροφίμων αντιμετώπιζαν τρεις βασικές προκλήσεις, σε ό, τι αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Καταρχάς, έπρεπε να βρουν το σημείο ισορροπίας μεταξύ βραχυπρόθεσμων στόχων -στους οποίους παραδοσιακά είναι προσανατολισμένος ο κλάδος- και της ανάγκης να επενδύσουν σε τεχνολογικές λύσεις και σε μια στρατηγική για μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Κατά δεύτερον, έπρεπε να απαντήσουν γρήγορα στις ταχύτατα μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών. Αυτή η συνθήκη δημιουργούσε νέες προκλήσεις, που αφορούσαν, για παράδειγμα, την αντίληψη για τις τιμές, την υπερ-πληθώρα κωδικών, τις αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά, την έλλειψη εμπιστοσύνης των πελατών στους ισχυρισμούς των επιχειρήσεων για την προσήλωσή τους σε στόχους βιωσιμότητας. Παράλληλα, γνωρίζουμε πως οι καταναλωτές επιθυμούν την αγορά βιώσιμων προϊόντων, χωρίς όμως να έχουν, στην πλειονότητά τους, ξεκάθαρη εικόνα για το τι ακριβώς σημαίνει ο όρος. Έτσι, ως λιανέμποροι, οφείλουμε να συμβάλουμε στην εκπαίδευση των καταναλωτών γύρω από τις έννοιες βιώσιμη ανάπτυξη ή βιώσιμο προϊόν, με σκοπό οι επιλογές αγορών τους να είναι πιο συνειδητές.

Η τρίτη πρόκληση αφορά τον αυξανόμενο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η παραγωγή τροφίμων, λόγω της κλιματικής αλλαγής. Ως κλάδος, προσφέρουμε μια τεράστια ποσότητα τροφίμων στους πολίτες διεθνώς, όλο τον χρόνο. Καθώς το κλίμα αλλάζει και το πρόβλημα της έλλειψης νερού επηρεάζει την παραγωγή, πρέπει να προβληματιστούμε για τη βιωσιμότητα και την εποχικότητα των προϊόντων που διαθέτουμε προς πώληση. Πρέπει να ισορροπήσουμε από τη μία πλευρά την απαίτηση των καταναλωτών για διαθεσιμότητα των προϊόντων και από την άλλη την επιθυμία τους να καλύψουμε αυτή την απαίτηση με βιώσιμο τρόπο.

Αυτές οι τρεις προκλήσεις εξακολουθούν να ισχύουν στη μετα-COVID-19 εποχή. Μάλιστα, η παρούσα κρίση εντείνει την ανάγκη για μακροπρόθεσμα αποτελεσματικές στρατηγικές, για ευελιξία στην ικανοποίηση της απαίτησης των καταναλωτών για βιώσιμες επιλογές, καθώς και για προσήλωση στην καινοτομία, ώστε να παρέχουμε περισσότερες βιώσιμες επιλογές κατανάλωσης.


Πώς αντιλαμβάνεται το λιανεμπόριο τη βιώσιμη στρατηγική

    σ.σ.: Σε ποιο βαθμό θεωρείτε πως οι λιανέμποροι στην Ευρώπη αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα υιοθέτησης μιας βιώσιμης στρατηγικής που δεν περιορίζεται μόνο σε περιορισμένης εμβέλειας κοινωνικές δράσεις, ενταγμένες σε επιμέρους πλευρές της ΕΚΕ;

M.H.: Βάσει της προσωπικής μου εμπειρίας, οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι έχουν πολύ καλή αντίληψη σχετικά με την αξία υιοθέτησης μια ολιστικής, περιεκτικής στρατηγικής για τη βιωσιμότητα, πέρα από τις επιμέρους πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Οι λιανέμποροι τροφίμων αναγνωρίζουν την ανάγκη επανεξέτασης, για παράδειγμα, του τρόπου διαχείρισης των καταστημάτων, της προμήθειας προϊόντων, της συνεργασίας με τους εργαζόμενους και πολλών ακόμη πλευρών της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, υπό το πρίσμα της βιώσιμης ανάπτυξης.

Πρέπει, παράλληλα, να γίνει κατανοητό πως για τη βιώσιμη ανάπτυξη απαιτείται η συνεργασία με τους προμηθευτές μας, σε τομείς όπως η ασφάλεια τροφίμων, η πιστοποίηση, η διασφάλιση της ποιότητας των τοπικά παραγόμενων τροφίμων, αλλά και η αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας και των διαθέσιμων πόρων.

Φυσικά, οι κανονισμοί που θεσπίζονται από τις κυβερνήσεις και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των σχετικών προσπαθειών. Διαπιστώνουμε πως αυξάνεται όλο και περισσότερο η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τα επιτεύγματα των εταιρειών σε αυτό το πεδίο (που καταγράφονται σε δείκτες, όπως ο ESG -Environmental, Social, and Governance). Παράλληλα, αυξάνεται και το ενδιαφέρον για συνέργειες με ΜΚΟ, αλλά και η απαίτηση, εκ μέρους των επενδυτών, για υιοθέτηση στρατηγικών βιωσιμότητας.

    σ.σ.: Τι σημαίνει o όρος βιωσιμότητα για την Ahold Delhaize; Με ποιους τρόπους επιδιώκει την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει σε πεδία όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η δημόσια υγεία, οι κανόνες ηθικού εμπορίου, η διαφάνεια, η σπατάλη τροφίμων, η υποστήριξη τοπικών κοινωνιών, η προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων κ.ά; Μπορείτε να μας απαντήσετε με παραδείγματα;

M.H.: «Healthy and Sustainable» (Υγεία & Βιωσιμότητα) ονομάζεται ένας από τους πυλώνες της στρατηγικής του ομίλου για την ανάπτυξή του. Μάλιστα, τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους παρουσιάσαμε τους νέους μας στόχους. Το γεγονός πως η βιωσιμότητα έχει ορισθεί ως ένας από τους πυλώνες της στρατηγικής μας αντικατοπτρίζει τη μεγάλη σημασία που έχει για μας.

Τα θέματα της δημόσιας υγείας και της κλιματικής αλλαγής έχουν άμεση επίδραση τόσο στις τοπικές κοινωνίες όσο και στις επιχειρήσεις μας. Ως μια διεθνής λιανεμπορική επιχείρηση τροφίμων, έχουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα παγκόσμιας εμβέλειας, έχοντας τη βαθιά πεποίθηση πως αυτή η προσέγγιση διασφαλίζει την περαιτέρω ισχυροποίηση της εταιρείας στο μέλλον.

Φιλοδοξούμε να εμπνέουμε τους πελάτες μας να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές, που στηρίζονται σε πληρέστερη πληροφόρηση, με την παροχή διαφάνειας στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον σχεδιασμό διαδικασιών που μειώνουν στο μισό τη σπατάλη τροφίμων και την ανάπτυξη συσκευασιών προϊόντων που περιορίζουν τη σπατάλη πλαστικού. Συνεργάτες μας συμμετέχουν σε όλο τον Όμιλο για την επίτευξη των στόχων του νέου προγράμματος για την υγεία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.

    σ.σ.: Πέρυσι εκδώσατε το Sustainability Bond, ένα ομόλογο συνδεδεμένο με τη βιωσιμότητα, στο πλαίσιο υλοποίησης της στρατηγικής Leading Together του ομίλου. Μπορείτε να μας δώσετε περισσότερα στοιχεία για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία;

M.H.: Η έκδοση του πρώτου ομολόγου- για τη βιώσιμη ανάπτυξη υπογραμμίζει τη φιλοδοξία μας να διαδραματίζουμε ηγετικό ρόλο στον κλάδο του λιανεμπορίου, αλλά και τη δέσμευσή μας να συμβάλουμε στην επιτάχυνση της μετάβασης σε βιώσιμα συστήματα διαχείρισης τροφίμων. Είμαστε περήφανοι που είμαστε η πρώτη λιανεμπορική επιχείρηση που εξέδωσε Ευρωομόλογο στο οικοσύστημα των ομολόγων που αφορούν την «πράσινη», αειφόρο ανάπτυξη. Με την έκδοση του Sustainability Bond, η Ahold Delhaize παρέχει στους επενδυτές μια νέα ευκαιρία να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της επιχείρησης μέσω δράσεων στους τομείς της υγείας και της αειφορίας, ενώ παράλληλα μπορεί να προσεγγίσει επενδυτές που έχουν την ίδια οπτική. Οι πρόσοδοι του Sustainability Bond θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη χρηματοδότηση έργων εταιρειών ή brands της Ahold Delhaize προσανατολισμένων στην προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση τοπικών κοινωνιών ή και στους δύο αυτούς στόχους.

Έχουμε κατατάξει τα επιλέξιμα έργα σε τρεις κατηγορίες, με γνώμονα την μεγιστοποίηση της θετικής επίδρασης στο περιβάλλον και την κοινωνία. Στην πρώτη κατηγορία περιλαμβάνεται η προμήθεια προϊόντων με πιστοποίηση βιωσιμότητας, όπως θαλασσινά, καφές, τσάι και κακάο, στη δεύτερη επενδύσεις σε «πράσινα» κτήρια, αποδοτική διαχείριση ενέργειας και σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και στη μείωση των απωλειών τροφίμων. Τέλος, στην τρίτη κατηγορία εντάσσονται πρωτοβουλίες προώθησης υγιεινών συνηθειών διατροφής, με μέριμνα ώστε οι σχετικές προτάσεις να παραμένουν οικονομικά προσιτές.

Η πρώτη ετήσια έκθεση για το Sustainability Bond θα δημοσιοποιηθεί εντός του 2020 στο site του ομίλου, ώστε οι επενδυτές και όλοι οι ενδιαφερόμενοι να έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης των προσόδων και τα σχετικά έργα στα οποία κατευθύνονται. Επίσης, έχουμε ορίσει τη Sustainalytics, έναν εξωτερικό συνεργάτη, για την έκδοση του ετήσιου απολογισμού των επενδύσεων. Αυτό θα διασφαλίσει στους επενδυτές ότι τα έσοδα θα διατεθούν σε βιώσιμα έργα που συμμορφώνονται με τα κριτήρια του Sustainability Bond.


    σ.σ.: Ποια είναι η αντίληψη που έχουν οι πελάτες της Ahold Delhaize σχετικά με τη δέσμευσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη;

M.H.: Καταγράφουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα τις απόψεις των πελατών μας και διαπιστώνουμε πως γενικά έχουν θετική γνώμη για τα καταστήματα των αλυσίδων μας και κυρίως για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχουν. Την ίδια στιγμή, περιμένουν από εμάς να αναλάβουμε δράση για την αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η σπατάλη τροφίμων, η χρήση των πλαστικών, αλλά και να τους παρέχουμε πληροφορίες για την επιλογή υγιεινών και βιώσιμων προϊόντων. Διαπιστώνουμε συχνά πως οι πελάτες μας δεν γνωρίζουν το σύνολο των προσπαθειών που γίνονται «πίσω από τη σκηνή». Όμως, παρόλο που η βιωσιμότητα είναι δύσκολο να κατανοηθεί ως έννοια, ανακαλύπτουμε συνεχώς νέους τρόπους ώστε να προκαλέσουμε τον διάλογο μαζί τους, με αυτό τον στόχο. Υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες στο πεδίο της διερεύνησης των απόψεων των πελατών, των εργαζομένων μας και των συνεργατών μας, που συμβάλουν στη δική μας βελτίωση.

Σε τρεις άξονες οι στόχοι της Ahold Delhaize

    σ.σ.: Μπορείτε να μας πείτε ποια είναι τα επόμενα πλάνα της Ahold Delhaize που έχουν ως στόχο τη μεγιστοποίηση της συνεισφοράς της σε ένα βιώσιμο μέλλον του λιανεμπορίου;

M.H.: Τα πλάνα μας για το 2025 εντάσσονται σε τρεις βασικούς άξονες: να εμπνεύσουμε τους πελάτες μας για πιο υγιεινές επιλογές, να αυξήσουμε τη διαφάνεια και να εξαλείψουμε τις σπατάλη. Ουσιαστικά, στηρίζονται σε έργα που ήδη υλοποιούμε τα τελευταία χρόνια και παράλληλα στοχεύουν στην επιτάχυνση της εφαρμογής λύσεων για πιο υγιή πληθυσμό και πιο υγιές περιβάλλον. Αρχικά θέλουμε να μυήσουμε τους πελάτες σε πιο υγιεινές επιλογές. Γνωρίζοντας πως η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διατροφής βοηθά στην πρόληψη της ασθενειών, συμβάλλοντας παράλληλα στην πνευματική και φυσική ευεξία, προσφέρουμε στους πελάτες μας υγιεινές επιλογές τροφίμων, αναπτύσσοντας, όπως προανέφερα, ενημερωτικές δραστηριότητες.

Παράλληλα, τα brands μας αξιοποιούν συστήματα όπως το Nutri-Score και το Guiding Stars, σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον, ώστε να παρέχουν προσωποποιημένες συμβουλές, μέσω των καρτών πιστότητας και των σχετικών εφαρμογών, που βοηθούν στην υιοθέτηση πιο υγιεινών προτύπων διατροφής. Επίσης, τα brands μας μας συνεχίζουν να βελτιώνουν τη σύνθεση των προϊόντων, ώστε να είναι ακόμη πιο υγιεινά. Στόχος είναι το 51% των own label τροφίμων (μερίδιο πωλήσεων σε αξία) να καλύπτουν έως το 2022 τις σχετικές προδιαγραφές.

Στο πεδίο της διαφάνειας, η προσοχή μας εστιάζεται στην παροχή πληροφοριών στους πελάτες μας σχετικά με ζητήματα όπως η προέλευση των φρέσκων προϊόντων και η διατροφική τους αξία, ώστε οι αγοραστικές τους επιλογές να ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους, τις γεύσεις τους, αλλά και τις αξίες τους. Σε αυτό το πλαίσιο, θα αξιοποιήσουμε τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το blockchain και η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence), αρχικά στις κατηγορίες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών και μετέπειτα στα θαλασσινά και το κρέας, αλλά και την προσωποποιημένη πληροφόρηση.

Τέλος, τα brands μας, γνωρίζοντας πως ένα τραγικά μεγάλο μέρος της παραγωγής τροφίμων για ανθρώπινη κατανάλωση καταλήγει στα σκουπίδια (το ένα τρίτο), θα συνεργαστούν με τους πελάτες και τους προμηθευτές τους για τη μείωση της σπατάλης σε όλη την αλυσίδα παραγωγής αξίας. Πολλά από τα brands μας έχουν ήδη δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργασιών για να περιορίσουν τη σπατάλη και έχουν υλοποιήσει σχετικές δράσεις, όπως η πρωτοβουλία της ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διανομή αδιάθετων προϊόντων σε οργανώσεις που στηρίζουν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Σε ό,τι αφορά αποκλειστικά τη λειτουργία των δικών μας brands, έως το 2030 θα μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων κατά 50%, βελτιώνοντας τα συστήματα εφοδιασμού και υιοθετώντας καινοτόμες μεθόδους, όπως της δυναμικής τιμολόγησης (sell-by date). Αξίζει να σημειωθεί πως, ως ιδρυτικό μέλος της πρωτοβουλίας «10x20x30 Food Loss and Waste Initiative», η Ahold Delhaize και τα brands της διεθνώς συνεργάζονται με 20 βασικούς προμηθευτές για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από πλαστικό, ειδικότερα για την υποθαλάσσια ζωή και τη ζωή στις λίμνες και τα ποτάμια, έχουμε υπογράψει τη συμφωνία «New Plastics Economy Global Commitment» και εργαζόμαστε για να επιτύχουμε, έως το 2025, μηδενική χρήση πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων PL, μέσω της χρησιμοποίησης πλαστικής συσκευασίας κατά 100% ανακυκλώσιμης, βιοαποδομήσιμης ή επαναχρησιμοποιούμενης.

Καθώς το διεθνές περιβάλλον αλλάζει συνεχώς, εντείνουμε την προσπάθεια προστασίας του ομίλου από ενδεχόμενους κινδύνους.

Ενδεικτικά, μελετάμε τις πιθανές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην επιχείρηση, καταγράφουμε τις εκπομπές αερίων από την εφοδιαστική μας αλυσίδα και δεσμευόμαστε σε μακροπρόθεσμους, επιστημονικά τεκμηριωμένους στόχους για τη μείωση των επιπτώσεων της λειτουργίας μας στο κλίμα.

Στο πεδίο των ανθρώπινων δικαιωμάτων, προχωρήσαμε διεθνώς σε ενέργειες Δέουσας Επιμέλειας (due diligence), ώστε να ακολουθούμε ένα πλάνο συνεχούς βελτίωσης, που θα διασφαλίσει τον σεβασμό εκ μέρους των επιχειρήσεών μας των δικαιωμάτων των πελατών, των εργαζομένων και των μελών της κοινότητας εντός της οποίας λειτουργούν.

Τα brands μας έχουν επίσης στο επίκεντρο της δραστηριότητάς τους τη βελτίωση της ασφάλειας στους χώρους εργασίας. Και, επιπλέον, βελτιώνουν συνεχώς τα στάνταρ βιωσιμότητας για τα προϊόντα που διαθέτουν προς πώληση, τηρώντας τις υψηλότερες προδιαγραφές στα ζητήματα της ασφάλειας και ποιότητας.

σελφ σερβις (T. 505)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION