σελφ σερβις - Ο Covid-19 επίσπευσε την τάση του e-shop κατά πέντε χρόνια

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ο Covid-19 επίσπευσε την τάση του e-shop κατά πέντε χρόνια

2 Ιουνίου 2020 | 09:34 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: e-commerce,Online

Όσα δεν έφερε ο χρόνος, τα έφερε η καραντίνα στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Αν και οι περισσότερες από τις βασικές αλυσίδες του κλάδου επένδυσαν τα τελευταία χρόνια στην είσοδό τους στις ψηφιακές πωλήσεις, έστω πιλοτικά, η απόδοσή τους ως γνωστόν παραμένει μη κερδοφόρος, ενόσω το μερίδιό τους στον κλαδικό τζίρο είναι και ελάχιστο. Στη συγκυρία της καραντίνας κατά της πανδημίας, ωστόσο, το μέλλον της ανεπτυγμένης ψηφιακής ζήτησης έγινε παρόν και ως τέτοιο επέβαλε την ανταγωνιστική ανταπόκριση των εταιρειών του κλάδου.

H πανδημία του Covid-19 και τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισής της, με βασικότερα το «Μένουμε σπίτι» και το lockdown στο εμπόριο, άλλαξαν άρδην τις αγοραστικές συνήθειες δεκαετιών. Ο Έλληνας καταναλωτής, που δήλωνε στις έρευνες πως δεν ένιωθε ασφαλής αγοράζοντας από το διαδίκτυο, στράφηκε επί έξι εβδομάδες μαζικά στα e-shops των σούπερ μάρκετ, τα οποία κυριολεκτικά βούλιαξαν από τις παραγγελίες. Ο φόρτος με τις προς εκτέλεση παραγγελίες ξεπέρασε τη φαντασία των μελλοντολόγων του κλάδου, που μιλούν τα τελευταία χρόνια για μια επικείμενη έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι χρονοκαθυστερήσεις στις παραδόσεις τους υπερέβησαν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τις 20 ημέρες, με αποτέλεσμα οι περισσότερες να ακυρώνονται.

Η αγορά, όμως, δεν το έβαλε κάτω. Αντιλαμβανόμενη την απρόσμενη ευκαιρία στις συνθήκες εκτάκτου ανάγκης, παράλληλα με τις πυρετώδεις προσαρμογές στα φυσικά καταστήματα, προκειμένου να αποφεύγονται οι ελλείψεις στα ράφια, έσπευσε να αναβαθμίσει, στο μέτρο του εφικτού, τις υποδομές των e-shops, ενώ προέβη σε συνεργασίες με τρίτες εταιρείες, ώστε να αντιμετωπίσει τα αναπόφευκτα κενά στη διανομή των παραγγελιών.

Η προσφορά το ζητούμενο
Τα capacity όλων των e-shops, όπως ήταν λογικά αναμενόμενο, γρήγορα εξαντλήθηκαν, έτσι ώστε το πρόβλημα για τις σχετικές υποδομές ήταν η προσφορά, όχι η ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, ο καταναλωτής συχνότατα απογοητεύθηκε, καθώς οι ελλείψεις, οι καθυστερήσεις, οι αστοχίες στις παραδόσεις αποτέλεσαν καθημερινά προβλήματα της ψηφιακής αγοράς.

Η απάντηση στο ερώτημα για τη διάρκεια, την ένταση ή τους πιθανούς κύκλους της κρίσης στη δημόσια υγεία είναι ακόμα άγνωστη –το ίδιο και για την έκταση και το βάθος των οικονομικών επιπτώσεών της. Το βέβαιο είναι ότι όσο ο καταναλωτής αισθάνεται ανασφαλής απευθυνόμενος στα φυσικά καταστήματα, τόσο η εξ αποστάσεως ζήτηση θα αυξάνει. Το λιγότερο που έχει να κερδίσει το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι η εμπειρία από την ανταπόκριση στις απαιτήσεις του κοινού. Όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή η εύνοια ή μη της συγκυρίας στη διενέργεια σοβαρών επενδύσεων επέκτασης των αλυσίδων στο συγκεκριμένο πεδίο, που ως γνωστόν δεν είναι κερδοφόρο, ενόσω ήδη σοβεί μια πρωτοφανής παγκόσμια οικονομική κρίση με άδηλο ορίζοντα για την οικονομική ανάπτυξη, θα τα απαντήσει ο χρόνος.

Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία «ξύπνησε» τα e-shops. Τα έφερε πιο κοντά σε πελάτες που έστω και βίαια απέκτησαν ίσως για πρώτη φορά την εμπειρία της ψηφιακής αγοράς. Πολλοί εξ αυτών θα παραμείνουν φίλοι των e-shops. Το στοίχημα για την οργανωμένη λιανική είναι να μπορέσει, ν’ αντέξει να τους κρατήσει πιστούς στις ηλεκτρονικές βιτρίνες της και να παρακινήσει σχετικά ακόμα περισσότερους στο μέλλον. Προ της πανδημίας ψηφιακά γινόταν το 0,5% το συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ ή περί τα 50 εκατ. ευρώ. Έτσι, ακόμη κι αν δεχθούμε ότι την περίοδο αυτή ο «ψηφιακός τζίρος» διπλασιάστηκε ή τριπλασιάσθηκε, ανατροπή δεν υπήρξε. Πωλήσεις αξίας 150 εκατ. ευρώ σε ένα σύνολο τζίρου 10 δισ. ευρώ δεν κάνουν τη διαφορά –πολύ δε περισσότερο, όταν τους επόμενους μήνες τα «ψηφιακά έσοδα» των σούπερ μάρκετ προβλέπεται πως θα ξεφουσκώσουν. Το ζητούμενο για τον κλάδο είναι να εκμεταλλευθεί τη συνθήκη εκτάκτου ανάγκης, κερδίζοντας χρόνο, στην προσπάθειά του να δημιουργήσει επωφελώς για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες τους μια νέα κουλτούρα αγορών.

Πάντως, η Convert Group, που ειδικεύεται στις έρευνες σχετικά με τις πωλήσεις των e-shops, εκτιμά ότι η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ θα είναι μόνιμη, όχι περιστασιακή. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, κάτι τέτοιο φάνηκε στην Κίνα, καθώς η κίνηση στα φυσικά καταστήματα των Carrefour και Walmart στη Σαγκάη ήταν μειωμένη κατά 50% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενόσω ήδη επαναλειτουργούσαν το 80% των εστιατορίων και το 90% των εμπορικών καταστημάτων, μετά την καραντίνα. Από την Convert Group επισημαίνεται ότι μια αντίστοιχη συμπεριφορά στην online ζήτηση διαπιστώνεται και σε άλλες χώρες, όπου η εταιρεία έχει παρουσία.

Ας δούμε τι συνέβη σε βασικά e-shops της εγχώριας αγοράς την περίοδο της καραντίνας και πώς ανταποκρίθηκαν οι αλυσίδες στη ζήτηση των ψηφιακών πελατών τους.

H πανδημία του Covid-19 και τα περιοριστικά μέτρα αντιμετώπισής της, με βασικότερα το «Μένουμε σπίτι» και το lockdown στο εμπόριο, άλλαξαν άρδην τις αγοραστικές συνήθειες δεκαετιών. Ο Έλληνας καταναλωτής, που δήλωνε στις έρευνες πως δεν ένιωθε ασφαλής αγοράζοντας από το διαδίκτυο, στράφηκε επί έξι εβδομάδες μαζικά στα e-shops των σούπερ μάρκετ, τα οποία κυριολεκτικά βούλιαξαν από τις παραγγελίες. Ο φόρτος με τις προς εκτέλεση παραγγελίες ξεπέρασε τη φαντασία των μελλοντολόγων του κλάδου, που μιλούν τα τελευταία χρόνια για μια επικείμενη έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι χρονοκαθυστερήσεις στις παραδόσεις τους υπερέβησαν σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και τις 20 ημέρες, με αποτέλεσμα οι περισσότερες να ακυρώνονται.

Η αγορά, όμως, δεν το έβαλε κάτω. Αντιλαμβανόμενη την απρόσμενη ευκαιρία στις συνθήκες εκτάκτου ανάγκης, παράλληλα με τις πυρετώδεις προσαρμογές στα φυσικά καταστήματα, προκειμένου να αποφεύγονται οι ελλείψεις στα ράφια, έσπευσε να αναβαθμίσει, στο μέτρο του εφικτού, τις υποδομές των e-shops, ενώ προέβη σε συνεργασίες με τρίτες εταιρείες, ώστε να αντιμετωπίσει τα αναπόφευκτα κενά στη διανομή των παραγγελιών.

Η προσφορά το ζητούμενο
Τα capacity όλων των e-shops, όπως ήταν λογικά αναμενόμενο, γρήγορα εξαντλήθηκαν, έτσι ώστε το πρόβλημα για τις σχετικές υποδομές ήταν η προσφορά, όχι η ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, ο καταναλωτής συχνότατα απογοητεύθηκε, καθώς οι ελλείψεις, οι καθυστερήσεις, οι αστοχίες στις παραδόσεις αποτέλεσαν καθημερινά προβλήματα της ψηφιακής αγοράς.

Η απάντηση στο ερώτημα για τη διάρκεια, την ένταση ή τους πιθανούς κύκλους της κρίσης στη δημόσια υγεία είναι ακόμα άγνωστη –το ίδιο και για την έκταση και το βάθος των οικονομικών επιπτώσεών της. Το βέβαιο είναι ότι όσο ο καταναλωτής αισθάνεται ανασφαλής απευθυνόμενος στα φυσικά καταστήματα, τόσο η εξ αποστάσεως ζήτηση θα αυξάνει. Το λιγότερο που έχει να κερδίσει το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι η εμπειρία από την ανταπόκριση στις απαιτήσεις του κοινού. Όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή η εύνοια ή μη της συγκυρίας στη διενέργεια σοβαρών επενδύσεων επέκτασης των αλυσίδων στο συγκεκριμένο πεδίο, που ως γνωστόν δεν είναι κερδοφόρο, ενόσω ήδη σοβεί μια πρωτοφανής παγκόσμια οικονομική κρίση με άδηλο ορίζοντα για την οικονομική ανάπτυξη, θα τα απαντήσει ο χρόνος.

Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία «ξύπνησε» τα e-shops. Τα έφερε πιο κοντά σε πελάτες που έστω και βίαια απέκτησαν ίσως για πρώτη φορά την εμπειρία της ψηφιακής αγοράς. Πολλοί εξ αυτών θα παραμείνουν φίλοι των e-shops. Το στοίχημα για την οργανωμένη λιανική είναι να μπορέσει, ν’ αντέξει να τους κρατήσει πιστούς στις ηλεκτρονικές βιτρίνες της και να παρακινήσει σχετικά ακόμα περισσότερους στο μέλλον. Προ της πανδημίας ψηφιακά γινόταν το 0,5% το συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ ή περί τα 50 εκατ. ευρώ. Έτσι, ακόμη κι αν δεχθούμε ότι την περίοδο αυτή ο «ψηφιακός τζίρος» διπλασιάστηκε ή τριπλασιάσθηκε, ανατροπή δεν υπήρξε. Πωλήσεις αξίας 150 εκατ. ευρώ σε ένα σύνολο τζίρου 10 δισ. ευρώ δεν κάνουν τη διαφορά –πολύ δε περισσότερο, όταν τους επόμενους μήνες τα «ψηφιακά έσοδα» των σούπερ μάρκετ προβλέπεται πως θα ξεφουσκώσουν. Το ζητούμενο για τον κλάδο είναι να εκμεταλλευθεί τη συνθήκη εκτάκτου ανάγκης, κερδίζοντας χρόνο, στην προσπάθειά του να δημιουργήσει επωφελώς για τις επιχειρήσεις και τους πελάτες τους μια νέα κουλτούρα αγορών.

Πάντως, η Convert Group, που ειδικεύεται στις έρευνες σχετικά με τις πωλήσεις των e-shops, εκτιμά ότι η στροφή των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ θα είναι μόνιμη, όχι περιστασιακή. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, κάτι τέτοιο φάνηκε στην Κίνα, καθώς η κίνηση στα φυσικά καταστήματα των Carrefour και Walmart στη Σαγκάη ήταν μειωμένη κατά 50% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενόσω ήδη επαναλειτουργούσαν το 80% των εστιατορίων και το 90% των εμπορικών καταστημάτων, μετά την καραντίνα. Από την Convert Group επισημαίνεται ότι μια αντίστοιχη συμπεριφορά στην online ζήτηση διαπιστώνεται και σε άλλες χώρες, όπου η εταιρεία έχει παρουσία.

Ας δούμε τι συνέβη σε βασικά e-shops της εγχώριας αγοράς την περίοδο της καραντίνας και πώς ανταποκρίθηκαν οι αλυσίδες στη ζήτηση των ψηφιακών πελατών τους.


ΕΥΣ
Οι ανατροπές που επήλθαν στις e-πωλήσεις υποχρέωσαν τον leader της οργανωμένης λιανικής να επισπεύσει τα σχέδιά του για τη δυναμική του παρουσία και ως ψηφιακού δικτύου. Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΥΣ ένωσε τις δυνάμεις της με το e-food, την πλατφόρμα online delivery, προκειμένου να διευρύνει τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις, αλλά και με τη West Postal Services για την παράδοση παραγγελιών online και τηλεφωνικών, αρχικά σε Αττική και Θεσσαλονίκη, με πλάνο επέκτασης και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Η συνέργεια με το e-food άρχισε πιλοτικά από το Σκλαβενίτης στον Κηφισό, στην περιοχή του Περιστερίου, με στόχο να προστίθενται καθημερινά στη διανομή όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές της Ελλάδας. Πρόκειται για μια συμμαχία που προσφέρει στους χρήστες του e-food τη δυνατότητα παραγγελίας και αγοράς από μια ποικιλία 2.500 βασικών προϊόντων, με παραδόσεις αυθημερόν παραγγελιών μέχρι τις 4μμ ή την επόμενη ημέρα μετά τις 4μμ. Παράλληλα, δρομολογήθηκε η δυνατότητα pick up, της παραγγελίας δηλαδή από το κατάστημα, με ηλεκτρονική πληρωμή των αγορών μέσω κάρτας. Σημειώνεται ότι η ΕΥΣ πραγματοποίησε την είσοδό της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις μόλις στις αρχές του έτους, καθώς τον Ιανουάριο προέβη στην εξαγορά της πλατφόρμας caremarket.gr, δίχως βέβαια να έχει προλάβει να αναβαθμίσει, όπως σχεδίαζε, τις υποδομές του e-shop, ενσωματώνοντάς τις στο logistic system της εταιρείας. Αυτό είχε αποτέλεσμα να μην μπορέσει να ανταποκριθεί στην υπερβολικά αυξημένη e-ζήτηση, οπότε αναζήτησε διέξοδο στη συνέργειά της με το e-food.

ΑΒ Βασιλόπουλος
Η κρίση της πανδημίας κι η έξαρση της ηλεκτρονικής ζήτησης βρήκε την ΑΒ Βασιλόπουλος εν μέσω ενός δυναμικού προγράμματος ανάπτυξης των e-πωλήσεων. Ο τζίρος της αλυσίδας κατέγραψε κατακόρυφη άνοδο το πρώτο διάστημα του lockdown, αφού σύμφωνα με τα στελέχη της, διπλασιάσθηκε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, ωστόσο, να αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» της. Προκειμένου η εταιρεία να καλύψει ένα μέρος της αυξημένης ζήτησης, όπως και να περιορίσει την έκταση των καθυστερήσεων, εγκαινίασε συνεργασία με την εταιρεία ταχυμεταφορών Speedex. Πρόκειται για σύμβαση, μέσω της οποίας υποστήριξε την υπηρεσία «παράδοση στο σπίτι» από 129 καταστήματα ΑΒ στην Αττική, για παραγγελίες από Δευτέρα έως Σάββατο μέχρι τις 17:30-18:00, με χρόνο αποστολής της παραγγελίας ανάλογα με το πλήθος των αποστολών, έως τις 20:30 της ίδιας ημέρας. Ανεξάρτητα από τη συγκυρία της πανδημίας, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο, με σκοπό την οργάνωση του πρώτου dark store, το οποίο τώρα βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη λειτουργία του. Μέσω της εν λόγω μονάδας, η αλυσίδα θα υποστηρίξει τις διανομές της στην Αθήνα και εν ευθέτω χρόνο θα κινήσει τη διαδικασία δημιουργίας μιας δεύτερης στην πρωτεύουσα, στο πλαίσιο της επέκτασης της online κάλυψης και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, που ξεκίνησε ήδη. Όπως ανακοινώθηκε στις αρχές Μαΐου, μετά την Αττική και τη Θεσσαλονίκη, το ΑΒ Eshop, το ηλεκτρονικό κατάστημα της ΑΒ, έχει πλέον παρουσία στις πόλεις της Πάτρας, της Λάρισας, του Ηρακλείου, της Καλαμάτας και των Ιωαννίνων. Το ΑΒ Eshop έχει συλλογή 9.000 προϊόντων, ενώ συγκεντρώνει 1.000 προσφορές, κάθε μέρα. Η ελάχιστη παραγγελία είναι 40 ευρώ και τα μεταφορικά είναι δωρεάν. Η δε παράδοση, όπως αναφέρει η εταιρεία, πραγματοποιείται την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί ο πελάτης, από Δευτέρα έως Σάββατο και από τις 11:30 έως τις 21:30.

Metro-My Market
Για το δίκτυο My Market της Metro το «Μένουμε σπίτι» ώθησε στον τετραπλασιασμό της διάθεσης προϊόντων μέσω του ψηφιακού του καταστήματος. Οι ανεκπλήρωτες παραδόσεις ήταν και για τη Metro πολλές, οπότε η εταιρεία προχώρησε σε νέες προσλήψεις εργαζομένων (στις αρχές του Μαΐου απασχολούσε 400 άτομα για το e-shop), σχεδόν διπλασίασε το στόλο των οχημάτων διανομής, ενώ υιοθέτησε καινοτόμες ενέργειες, που λειτούργησαν προσθετικά στις υπηρεσίες της, μειώνοντας δραστικά τους χρόνους αναμονής για την παράδοση των παραγγελιών. Στο πλαίσιο αυτό, καθιέρωσε την υπηρεσία Click & Collect, με την οποία ο πελάτης πραγματοποιεί ηλεκτρονικά την παραγγελία του μέσα από την πλατφόρμα του e-shop, αναγράφοντας την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να την παραλάβει από το κατάστημα ή ακόμη και στο αυτοκίνητό του. Η εν λόγω υπηρεσία προσφέρεται πλέον στις περιοχές της Αττικής, στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τη Λάρισα, τα Τρίκαλα και τον Βόλο. Επίσης, η Metro προχώρησε στην παράδοση παραγγελιών με συνεργάτες από το χώρο των διανομών-μεταφορών, όπως το δίκτυο της Speedex κι ο στόλος οδηγών ταξί που συνεργάζονται με την Uber, ενώ συνεργάζεται ήδη πιλοτικά με την «πιο διάσημη», όπως αναφέρει, on line πλατφόρμα διανομής φαγητού στην Ευρώπη, αξιοποιώντας το στόλο της για γρήγορες παραδόσεις των παραγγελιών της. Σύμφωνα με τη Metro, η επωνυμία της εταιρείας θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση των πιλοτικών αποστολών.

Μασούτης
Η κρίση του Covid-19 έδωσε το έναυσμα στη διοίκηση της Μασούτης να εντείνει την πολιτική ανάπτυξής της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Έτσι, σήμερα η αλυσίδα πραγματοποιεί παραδόσεις ηλεκτρονικών παραγγελιών σε 45 πόλεις της χώρας. Πρόκειται για μια προσπάθεια, η οποία άρχισε μόλις στις 26 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 4 Απριλίου, στην οποία συμμετέχουν 55 καταστήματα της αλυσίδας, με δυνατότητα παράδοσης παραγγελιών αυθημερόν βάσει των διαθέσιμων πόρων, ενώ προσφέρουν στους καταναλωτές και την επιλογή της τηλεφωνικής παραγγελίας. Επίσης, η Μασούτης, προκειμένου να διευρύνει το δίκτυο των διανομών της, συνεργάσθηκε με τρίτες εταιρείες διανομών-ταχυμεταφορών και με συνεταιρισμούς ταξί. Την προσπάθειά της αυτή στηρίζουν σήμερα περίπου 200 εργαζόμενοι, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι αποκλειστικής απασχόλησης στο e-shop. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, σήμερα που η ζήτηση έχει κάπως ηρεμίσει και το προσωπικό είναι περισσότερο εκπαιδευμένο, οι ψηφιακές πωλήσεις αποδίδουν καλύτερα. Έτσι, ο ημερήσιος τζίρος του e-shop διαμορφώνεται στα επίπεδα ενός μεγάλου καταστήματος. Την περίοδο του lockdown τα σχετικά έσοδα ήταν δύο ή τρεις φορές υψηλότερα.


ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός
Στις έξι εβδομάδες του lockdown οι e-πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός κατέγραψαν σημαντική αύξηση, ενώ η εταιρεία ανασύνταξε πλήρως το δυναμικό της, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών της. Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε σε άμεση αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων, αύξησε τον στόλο των οχημάτων της και, ταυτόχρονα, δημιούργησε μία νέα υπηρεσία την express delivery, με παράδοση σε μια ώρα, ώστε να διευρύνει την ανάπτυξη των online αγορών. Μάλιστα, για τις κατ’ οίκον παραδόσεις χρησιμοποίησε ακόμη και δίκυκλα μηχανάκια, ενώ καθιέρωσε την ανέπαφη πληρωμή στην πόρτα, κινώντας τη σχετική διαδικασία αρχικά από 9 καταστήματα, στις περιοχές του κέντρου της Αθήνας (Κλαυθμώνος, Κολωνάκι, Πλατεία Μαβίλη), της Γλυφάδας, της Βούλας καθώς και των Μελισσίων, Βριλησσίων, Πεντέλης και Χαλανδρίου. Παράλληλα, σχεδιάζει και νέες υπηρεσίες, αντιλαμβανόμενη ότι οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα καθιερωθούν ως διαδικασία στη συνείδηση του ελληνικού κοινού. Η αλυσίδα επένδυσε σε υποδομές και νέο προσωπικό, ενώ ενεργοποίησε σχεδόν όλα τα τμήματά της, από τις αγορές και τα logistics μέχρι τις πωλήσεις στα καταστήματα, ώστε αφενός να αποδώσει το μέγιστο η όλη προσπάθεια και αφετέρου να διασφαλιστεί η ποιότητα και εξυπηρέτηση προς τον πελάτη. Βάσει του ισχύοντος συστήματος διανομών, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εξυπηρετεί σήμερα e-παραγγελίες σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο Κρήτης, Λάρισα, Ρέθυμνο, Άργος, Ναύπλιο, Κόρινθο, Καστοριά, Κοζάνη, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Καρδίτσα, Αίγιο, Πτολεμαΐδα και Φλώρινα.

Θανόπουλος
Η έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων εν μέσω πανδημίας αποτέλεσε κύρια αιτία ώστε η αλυσίδα λιανικής Θανόπουλος να επανεξετάσει την παρουσία της στο συγκεκριμένο κανάλι διανομής, με την προοπτική της εντονότερης και περισσότερο οργανωμένης ανάπτυξής της. Στις δύσκολες μέρες της καραντίνας η προτεραιότητά της ήταν η εξυπηρέτηση όσων εκ των πελατών της δεν είχαν τη δυνατότητα για λόγους υγείας να επισκέπτονται τα καταστήματά της ή δεν διέθεταν άλλη εναλλακτική προμήθειας προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Θανόπουλος ήταν την περίοδο αυτή αυξημένες, με το ψηφιακό κατάστημά της να έχει ξεπεράσει κατά πολύ το 101% της δυναμικής του. Βέβαια κι αυτή αντιμετώπισε το πρόβλημα των μεγάλων καθυστερήσεων στις παραδόσεις της, πρόβλημα το οποίο περιόρισε στο μέτρο του εφικτού με συνεχείς προσλήψεις προσωπικού, στο πλαίσιο του γενικότερου προγραμματισμού για την ανάπτυξή της.

e-fresh
Η e-fresh ως γνωστόν αναπτύσσεται αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου στις οργανωμένες πωλήσεις. Την περίοδο της κρίσης είδε τις εισερχόμενες παραγγελίες πελατών να υπερδιπλασιάζονται, επιτυγχάνοντας ένα ύψος ανάπτυξης μέσα σε λίγες εβδομάδες, το οποίο ανέμενε στα επόμενα χρόνια. Για την e-fresh εντυπωσιακή ήταν η είσοδος νέων πελατών, συχνά με διαφορετικό δημογραφικό προφίλ από τον μέσο e-shopper. Βέβαια, οι χρόνοι παραδόσεων για ένα διάστημα δεν ήταν οι συνήθεις για την εταιρεία, όμως με ταχύτατες προσαρμογές, όπως σημειώνουν στελέχη της, αντιμετώπισε τις έκτακτες συνθήκες, ομαλοποιώντας τις υπηρεσίες της μετά από αρκετές εβδομάδες. Η e-fresh εξυπηρετεί την Αττική με 15.000 κωδικούς προϊόντων και όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας με διανομή προϊόντων μόνο ξηρού φορτίου, υποστηριζόμενη από περίπου 180 εργαζόμενους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι οδηγοί που εκτελούν τις καθημερινές παραδόσεις. Η εταιρεία την κρίσιμη αυτή περίοδο δεν προέβη σε συνέργειες με άλλα δίκτυα, ώστε να έχει τον πλήρη έλεγχο και την ποιότητα που επιθυμεί σε όλη τη διαδικασία της παράδοσης, τόσο σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές και πιστοποιήσεις των φορτηγών οχημάτων όσο και την εκπαίδευση του προσωπικού. Η e-fresh εξυπηρετεί τις ηλεκτρονικές της παραγγελίες μέσα από δύο αποθήκες ρομποτικής τεχνολογίας και ένα στόλο 52 φορτηγών ψυγείων. Λειτουργεί αυτόνομα end to end, με απόλυτο έλεγχο των αγορών της, άμεση επαφή με τους προμηθευτές και πλήρη έλεγχο όλων των απαραίτητων εσωτερικών διαδικασιών, μέχρι την παράδοση της ηλεκτρονικής παραγγελίας στον πελάτη. Στρατηγική της είναι να παρακολουθεί στενά τον online καταναλωτή και να προσαρμόζεται απόλυτα στις ανάγκες του.

Convert Group
Εντυπωσιακές οι επιδόσεις των e-shops του κλάδου
Κατά 307% αυξήθηκαν τον Μάρτιο οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Στο ίδιο διάστημα οι επισκέψεις των καταναλωτών στα e-shops του κλάδου ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια. Τη 12η εβδομάδα του έτους καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση των πωλήσεων (501%).

Όσα έλαβαν χώρα τον Μάρτιο στο πεδίο των ηλεκτρονικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ υπό φυσιολογικές συνθήκες θα απαιτούνταν, κατά την εταιρεία, πέντε έτη για να συμβούν. Οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο «online supermarket» στη μηχανή αναζήτησης Google δεκαπλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο.

Συνολικά το πρώτο τρίμηνο του 2020 το ηλεκτρονικό «καλάθι» του νοικοκυριού περιείχε σε αξία κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας και ψάρι κ.ά.).

Η μέση αξία του ηλεκτρονικού «καλαθιού» το πρώτο τρίμηνο του 2020 εκτοξεύτηκε στα 101 ευρώ (με ΦΠΑ) από 88 ευρώ το 2019.

Στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει, μεταξύ άλλων, η ανάπτυξη αγορών σε προϊόντα καθαρισμού, που αυξήθηκε κατά 169% στο πρώτο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Ειδικά για το διάστημα που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 - 31/3 2020) η αξία αγορών της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

Τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων σε αξία κατέγραψαν κατά 1.234% το αλεύρι και το σιμιγδάλι, 614% το ρύζι και τα όσπρια, 540% τα καλλυντικά περιποίησης σώματος, 509% τα ζυμαρικά, 468% τα φαρμακευτικά προϊόντα προσωπικής προστασίας (γάντια, μάσκες, καθαρό οινόπνευμα), 447% οι κονσέρβες, 436% τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά, 431% οι κατεψυγμένες πίτσες και 427% τα χαρτικά είδη καθαρισμού.

σελφ σερβις (T. 504)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION