σελφ σερβις - Πώς επηρεάζουν την αγορά οι μισθολογικές αναπροσαρμογές

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Πώς επηρεάζουν την αγορά οι μισθολογικές αναπροσαρμογές

19 Μαρτίου 2019 | 09:42 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Περιορισμένης έκτασης εκτιμώνται από πρώτη θεώρηση οι συνέπειες για την οργανωμένη λιανική από την απόφαση της κυβέρνησης να νομοθετήσει την κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού και την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 11%. Για τους μεν ισχυρούς του κλάδου, τους πρώτους 6-7 από άποψη τζίρου, επιπτώσεις –τουλάχιστον άμεσες– δεν θα υπάρξουν, δεδομένου ότι στα μισθολογικά κλιμάκια που εφαρμόζουν, κατά δήλωσή τους, δεν περιλαμβάνονται αμοιβές χαμηλότερες των 650 ευρώ, επίπεδο στο οποίο διαμορφώνεται πλέον ο μικτός κατώτατος μισθός.

Σύμφωνα με όσα σχολιάζουν παράγοντες του λιανεμπορίου, αμοιβές του επιπέδου των 568 ευρώ έδιναν εκ των ισχυρών του κλάδου τρεις. Οι δύο από αυτούς ανήκουν ήδη στο παρελθόν –η Αφοί Βερόπουλοι και η Μαρινόπουλος. Οι χαμηλές μισθολογικές βαθμίδες που είχαν, καταργήθηκαν μετά την εξαγορά της πρώτης από τη Metro και τη διάσωση των υποδομών της δεύτερης από την ΕΥΣ. Σε ό,τι αφορά την τρίτη αλυσίδα, την Πέντε (Γαλαξίας), η διοίκησή της πρόλαβε τις εξελίξεις, όταν πριν περίπου ένα μήνα ανακοίνωσε αυξήσεις μισθών 20% για το προσωπικό που προσέλαβε από το 2012 κι έπειτα, δηλαδή στο διπλάσιο ποσοστό εκείνου που αποφάσισε η κυβέρνηση. Σε ό,τι αφορά τους υπολοίπους των ισχυρών, η ΕΥΣ για παράδειγμα καν δεν προβλέπει στις μισθολογικές της κλίμακες μικτή μηνιαία αμοιβή επιπέδου 584 ευρώ. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος, της οποίας οι κατώτατες μικτές μηνιαίες αμοιβές υπολογίζονται στο επίπεδο των 670-680 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη Metro, στο μισθολογικό της καθεστώς επίσης δεν προβλέπονται αμοιβές στο επίπεδο του κατώτατου μισθού, αλλά υψηλότερες, άνω των 650 ευρώ μικτά. Το άνοιγμα της ψαλίδας των μισθών στο προσωπικό της «πρώτης γραμμής», δηλαδή των καταστημάτων, όπως σημειώνουν παράγοντες της εταιρείας, διαμορφώνεται από το επίπεδο των 670-680 ευρώ στο κατώτατο όριο έως τα 1.300-1.400 ευρώ στο ανώτερο όριο, ενόσω στο εν λόγω εύρος δεν εντάσσονται τα στελέχη των καταστημάτων, τα οποία αμείβονται με υψηλότερους μισθούς. Επιβαρύνσεις στο μισθολογικό κόστος από την αύξηση του κατώτατου μισθού δεν θα έχει ούτε η Μασούτης, ενώ εξαιρετικά περιορισμένες, της τάξης μόλις του 2%, θα είναι στην περίπτωση της ΟΚ Anytime, δεδομένου ότι αφορά πολύ λίγα μέλη του προσωπικού της.

Πού ασκούνται οι πιέσεις
Σε αντίθεση με τους ισχυρούς του κλάδου, επιπτώσεις περιορισμένης έκτασης θα υπάρξουν στη ζώνη του μικρομεσαίου δυναμικού της αγοράς. Σε ένα σχετικά μικρό μέρος του προσωπικού των επιχειρήσεών του θα γίνουν μισθολογικές αναπροσαρμογές, οπότε οι εργοδότες θα επιβαρυνθούν ανάλογα. Η ποσοστιαία επιβάρυνση για τους εργοδότες αυξάνει όσο κατεβαίνουμε την κλίμακα της επιχειρηματικής ισχύος, ιδίως στις οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου η αυτοαπασχόληση δεν είναι αρκετή να καλύψει τις ανάγκες των καταστημάτων σε υπαλληλικό προσωπικό. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι μισθολογικές αναπροσαρμογές θα γίνουν αισθητές στα ταμεία των επιχειρήσεων.

Ο υπολογισμός συνολικά των επιπτώσεων στο μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεων της οργανωμένης λιανικής, δείχνει ότι το κυβερνητικό μέτρο αφορά μόνο περί τους 5.000 ως 6.000 εργαζόμενους. Κι αυτό διότι υπολογίζεται ότι στον κλάδο απασχολούνται περίπου 80.000 εργαζόμενοι (εκτός των αυτοαπασχολούμενων), εκ των οποίων περίπου οι 60.000 εργάζονται στους έξι ισχυρούς της κλαδικής αγοράς, για τους οποίους, όπως προαναφέραμε, μισθολογικές αλλαγές δεν θα υπάρξουν. Από το υπόλοιπο των 20.000 εργαζομένων εκτιμάται ότι το μέτρο αφορά περίπου το 30% των περιπτώσεων. Σημειώνουμε πως ό,τι ισχύει για τους μόνιμα απασχολούμενους και αμειβόμενους με τον κατώτατο μισθό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το ίδιο ισχύει για τους ωρομίσθιους. Δηλαδή, μεταβολές στις αμοιβές τους δεν θα υπάρξουν, δεδομένου ότι οι απολαβές τους υπολογίζονται βάσει του κατώτατου μισθού που καταβάλλει η κάθε αλυσίδα και που, όπως προαναφέρθηκε, κυμαίνεται άνω του ορίου των 650 ευρώ μικτών το μήνα.

Ανησυχίες
Πάντως, η αγορά όχι μόνο της οργανωμένης λιανικής, αλλά συνολικά ανησυχεί μήπως η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει τις επόμενες μισθολογικές βαθμίδες. Ανησυχεί, δηλαδή, μήπως ασκηθούν πιέσεις από τους εργαζόμενους που αμείβονται με μικτούς μισθούς της τάξης των 700 έως 1.000 ευρώ για ανάλογες προσαρμογές στις αμοιβές τους, όπως και από το προσωπικό που ανήκει στα ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια.

Ήδη ο ΣΕΒ έχει εκφράσει την ανησυχία του, κυρίως για κλάδους της αγοράς όπου ενδεχομένως μπορεί να εκδηλωθούν πιέσεις για συλλογικές διαπραγματεύσεις. Πάντως, όπως σημειώνουν παράγοντες των σούπερ μάρκετ, στον κλάδο τέτοιου είδους πιέσεις δεν αναμένονται, εφόσον δεν υπάρχουν συλλογικά όργανα εκπροσώπησης των εργαζομένων. Βέβαια, όπως σχολιάζουν, εφόσον τεθεί γενικότερο ζήτημα στην αγορά εργασίας, αν δηλαδή υπάρξει ντόμινο μισθολογικών μεταβολών, δεν αποκλείεται η άσκηση πιέσεων να περιλάβει και τις επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής, ώστε να υποχρεωθούν να προσαρμοστούν στη γενικότερη τάση αναφορικά με την αμοιβή της εργασίας.

Βάσει αναγκών της αγοράς
Παράγοντες του κλάδου σχολιάζοντας την απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τον κατώτατο μισθό κατά 11% σημειώνουν ότι ήταν μια δίκαιη και επιβεβλημένη απόφαση. Τονίζουν, ωστόσο, ότι οι μισθολογικές αναπροσαρμογές θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες της οικονομίας και σε κάθε περίπτωση να μην επιβάλλονται με νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά μέσω των διαπραγματεύσεων εργοδοτών και εργαζομένων.

Ποιος είναι, όμως, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την περαιτέρω εξέλιξη των μισθών; Όπως δηλώνουν τα στελέχη της, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ακολουθηθεί η πολιτική που εφάρμοσε η Πορτογαλία, όταν βγήκε από τα μνημόνια. Δηλαδή, θα συνεχίσει να αναπροσαρμόζει νομοθετικά τους μισθούς, με την προοπτική έως το 2022 ο κατώτατος μικτός μισθός να φθάσει στα επίπεδα των 751 ευρώ, όπως είχε δεσμευθεί ως αντιπολίτευση πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015.

Σύμφωνα με όσα σχολιάζουν παράγοντες του λιανεμπορίου, αμοιβές του επιπέδου των 568 ευρώ έδιναν εκ των ισχυρών του κλάδου τρεις. Οι δύο από αυτούς ανήκουν ήδη στο παρελθόν –η Αφοί Βερόπουλοι και η Μαρινόπουλος. Οι χαμηλές μισθολογικές βαθμίδες που είχαν, καταργήθηκαν μετά την εξαγορά της πρώτης από τη Metro και τη διάσωση των υποδομών της δεύτερης από την ΕΥΣ. Σε ό,τι αφορά την τρίτη αλυσίδα, την Πέντε (Γαλαξίας), η διοίκησή της πρόλαβε τις εξελίξεις, όταν πριν περίπου ένα μήνα ανακοίνωσε αυξήσεις μισθών 20% για το προσωπικό που προσέλαβε από το 2012 κι έπειτα, δηλαδή στο διπλάσιο ποσοστό εκείνου που αποφάσισε η κυβέρνηση. Σε ό,τι αφορά τους υπολοίπους των ισχυρών, η ΕΥΣ για παράδειγμα καν δεν προβλέπει στις μισθολογικές της κλίμακες μικτή μηνιαία αμοιβή επιπέδου 584 ευρώ. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην περίπτωση της ΑΒ Βασιλόπουλος, της οποίας οι κατώτατες μικτές μηνιαίες αμοιβές υπολογίζονται στο επίπεδο των 670-680 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη Metro, στο μισθολογικό της καθεστώς επίσης δεν προβλέπονται αμοιβές στο επίπεδο του κατώτατου μισθού, αλλά υψηλότερες, άνω των 650 ευρώ μικτά. Το άνοιγμα της ψαλίδας των μισθών στο προσωπικό της «πρώτης γραμμής», δηλαδή των καταστημάτων, όπως σημειώνουν παράγοντες της εταιρείας, διαμορφώνεται από το επίπεδο των 670-680 ευρώ στο κατώτατο όριο έως τα 1.300-1.400 ευρώ στο ανώτερο όριο, ενόσω στο εν λόγω εύρος δεν εντάσσονται τα στελέχη των καταστημάτων, τα οποία αμείβονται με υψηλότερους μισθούς. Επιβαρύνσεις στο μισθολογικό κόστος από την αύξηση του κατώτατου μισθού δεν θα έχει ούτε η Μασούτης, ενώ εξαιρετικά περιορισμένες, της τάξης μόλις του 2%, θα είναι στην περίπτωση της ΟΚ Anytime, δεδομένου ότι αφορά πολύ λίγα μέλη του προσωπικού της.

Πού ασκούνται οι πιέσεις
Σε αντίθεση με τους ισχυρούς του κλάδου, επιπτώσεις περιορισμένης έκτασης θα υπάρξουν στη ζώνη του μικρομεσαίου δυναμικού της αγοράς. Σε ένα σχετικά μικρό μέρος του προσωπικού των επιχειρήσεών του θα γίνουν μισθολογικές αναπροσαρμογές, οπότε οι εργοδότες θα επιβαρυνθούν ανάλογα. Η ποσοστιαία επιβάρυνση για τους εργοδότες αυξάνει όσο κατεβαίνουμε την κλίμακα της επιχειρηματικής ισχύος, ιδίως στις οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου η αυτοαπασχόληση δεν είναι αρκετή να καλύψει τις ανάγκες των καταστημάτων σε υπαλληλικό προσωπικό. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι μισθολογικές αναπροσαρμογές θα γίνουν αισθητές στα ταμεία των επιχειρήσεων.

Ο υπολογισμός συνολικά των επιπτώσεων στο μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεων της οργανωμένης λιανικής, δείχνει ότι το κυβερνητικό μέτρο αφορά μόνο περί τους 5.000 ως 6.000 εργαζόμενους. Κι αυτό διότι υπολογίζεται ότι στον κλάδο απασχολούνται περίπου 80.000 εργαζόμενοι (εκτός των αυτοαπασχολούμενων), εκ των οποίων περίπου οι 60.000 εργάζονται στους έξι ισχυρούς της κλαδικής αγοράς, για τους οποίους, όπως προαναφέραμε, μισθολογικές αλλαγές δεν θα υπάρξουν. Από το υπόλοιπο των 20.000 εργαζομένων εκτιμάται ότι το μέτρο αφορά περίπου το 30% των περιπτώσεων. Σημειώνουμε πως ό,τι ισχύει για τους μόνιμα απασχολούμενους και αμειβόμενους με τον κατώτατο μισθό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το ίδιο ισχύει για τους ωρομίσθιους. Δηλαδή, μεταβολές στις αμοιβές τους δεν θα υπάρξουν, δεδομένου ότι οι απολαβές τους υπολογίζονται βάσει του κατώτατου μισθού που καταβάλλει η κάθε αλυσίδα και που, όπως προαναφέρθηκε, κυμαίνεται άνω του ορίου των 650 ευρώ μικτών το μήνα.

Ανησυχίες
Πάντως, η αγορά όχι μόνο της οργανωμένης λιανικής, αλλά συνολικά ανησυχεί μήπως η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει τις επόμενες μισθολογικές βαθμίδες. Ανησυχεί, δηλαδή, μήπως ασκηθούν πιέσεις από τους εργαζόμενους που αμείβονται με μικτούς μισθούς της τάξης των 700 έως 1.000 ευρώ για ανάλογες προσαρμογές στις αμοιβές τους, όπως και από το προσωπικό που ανήκει στα ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια.

Ήδη ο ΣΕΒ έχει εκφράσει την ανησυχία του, κυρίως για κλάδους της αγοράς όπου ενδεχομένως μπορεί να εκδηλωθούν πιέσεις για συλλογικές διαπραγματεύσεις. Πάντως, όπως σημειώνουν παράγοντες των σούπερ μάρκετ, στον κλάδο τέτοιου είδους πιέσεις δεν αναμένονται, εφόσον δεν υπάρχουν συλλογικά όργανα εκπροσώπησης των εργαζομένων. Βέβαια, όπως σχολιάζουν, εφόσον τεθεί γενικότερο ζήτημα στην αγορά εργασίας, αν δηλαδή υπάρξει ντόμινο μισθολογικών μεταβολών, δεν αποκλείεται η άσκηση πιέσεων να περιλάβει και τις επιχειρήσεις της οργανωμένης λιανικής, ώστε να υποχρεωθούν να προσαρμοστούν στη γενικότερη τάση αναφορικά με την αμοιβή της εργασίας.

Βάσει αναγκών της αγοράς
Παράγοντες του κλάδου σχολιάζοντας την απόφαση της κυβέρνησης να αυξήσει τον κατώτατο μισθό κατά 11% σημειώνουν ότι ήταν μια δίκαιη και επιβεβλημένη απόφαση. Τονίζουν, ωστόσο, ότι οι μισθολογικές αναπροσαρμογές θα πρέπει να υπολογίζονται με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες της οικονομίας και σε κάθε περίπτωση να μην επιβάλλονται με νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά μέσω των διαπραγματεύσεων εργοδοτών και εργαζομένων.

Ποιος είναι, όμως, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την περαιτέρω εξέλιξη των μισθών; Όπως δηλώνουν τα στελέχη της, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ακολουθηθεί η πολιτική που εφάρμοσε η Πορτογαλία, όταν βγήκε από τα μνημόνια. Δηλαδή, θα συνεχίσει να αναπροσαρμόζει νομοθετικά τους μισθούς, με την προοπτική έως το 2022 ο κατώτατος μικτός μισθός να φθάσει στα επίπεδα των 751 ευρώ, όπως είχε δεσμευθεί ως αντιπολίτευση πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015.


Περί ανατιμήσεων και ενίσχυσης της ζήτησης
Στο μεταξύ, ήδη έχει γίνει πολύς λόγος για το ενδεχόμενο οι μισθολογικές αυξήσεις να πριμοδοτήσουν ανατιμήσεις στα βασικά αγαθά, λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων. Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, ειδικότερα το οργανωμένο λιανεμπόριο, παράγοντες του κλάδου σχολιάζουν ότι από τη στιγμή που οι ισχυροί του κλάδου δεν πλήττονται από το μέτρο, δεν έχουν λόγους να προβούν σε ανατιμήσεις. Αλλά ανατιμήσεις δεν θα υπάρξουν ούτε εκ μέρους των μικρομεσαίων και των μικρών λιανεμπορικών επιχειρήσεων, λόγω των πιέσεων που θα ασκηθούν σε αυτές από τον ανταγωνισμό. Υποθετικά κάνεις δεν μπορεί, βέβαια, να αποκλείσει την εκδήλωση ανατιμητικών τάσεων εκ μέρους της παραγωγής, δεδομένου ότι δυνητικά τούτο συναρτάται με τη σχετική επιβάρυνση του μισθολογικού κόστους κάθε παραγωγικής μονάδας, αν και είναι κοινός τόπος ότι η βιομηχανία δεν χαρακτηρίζεται πια από μονάδες εντάσεως εργασίας –όχι τουλάχιστον τόσο όσο η οργανωμένη λιανική–, ώστε να εγείρεται στα σοβαρά θέμα επιβάρυνσης των κοστολογίων της από τις μισθολογικές αναπροσαρμογές στη χαμηλότερη βαθμίδα του προσωπικού...

Δεν είναι λίγοι στην αγορά όσοι θεωρούν ότι η αύξηση του κατώτατου μισθού και η κατάργηση του υπο-κατώτατου θα δώσουν μια, έστω, μικρή ανάσα στην οργανωμένη λιανική, αφού κατά το μείζον μέρος οι επιπλέον απολαβές των εργαζόμενων θα δαπανηθούν για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης. Με αυτή την έννοια, λένε, η αυξημένη αγοραστική δύναμη των περίπου 600.000 νοικοκυριών, όπως τα υπολογίζει η κυβέρνηση όσα θα ωφεληθούν από το μέτρο, θα «εκτονωθεί» κατά κύριο λόγο στα σούπερ μάρκετ. «Πρόκειται για ένα μικρό “δώρο” προς την αγορά του κλάδου», σχολιάζει γνωστός παράγοντας της αγοράς.

Τι προβλέπει το μέτρο

Αύξηση του κατώτατου μικτού μισθού:

  • χωρίς τριετία από τα 586,08 ευρώ στα 650 ευρώ.
  • με μία τριετία από τα 644,69 ευρώ στα 715 ευρώ.
  • με δύο τριετίες από τα 703,29 ευρώ στα 780 ευρώ.
  • με τρεις τριετίες από τα 761, 91 ευρώ στα 845 ευρώ.
  • Αύξηση του επιδόματος ανεργίας από τα 360 ευρώ στα 400 ευρώ.
  • Αύξηση του κατώτατου ημερομισθίου από τα 26,18 ευρώ στα 29,40 ευρώ.
  • Κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού των 510,95 ευρώ και του υπο-κατώτατου ημερομισθίου των 22,83 ευρώ.
  • Αύξηση 24 βασικών επιδομάτων (τακτική επιδότηση ανεργίας, επιδόματα και βοηθήματα ανεργίας, καταβολές προγραμμάτων απασχόλησης, ειδικές συμπληρωματικές παροχές, παροχή προστασίας μητρότητας, πρακτική άσκηση φοιτητών, ειδικό εποχικό βοήθημα, επίδομα μακροχρόνια ανέργων κ.ά.)

Ποιους αφορά

  • Όσους αμείβονται με τον κατώτατο μικτό μισθό των 586,08 ευρώ ή με το κατώτατο ημερομίσθιο των 26,18 ευρώ, βάσει συλλογικής σύμβασης, διαιτητικής ή υπουργικής απόφασης.
  • Όσους εργάζονται με ανάλογες αμοιβές, με μερική απασχόληση ή εκ περιτροπής εργασία.
  • Όσους εργάζονται με ατομική ή συλλογική σύμβαση εργασίας και λαμβάνουν μικτές μηνιαίες αποδοχές μεταξύ 586,08 ευρώ και 649 ευρώ. Οι μηνιαίες αποδοχές τους θα αυξηθούν στα 650 ευρώ.
  • Όσους εργάζονται ως ωρομίσθιοι και οι αποδοχές τους είναι αντίστοιχες των μισθολογικών όρων των 586,08 ευρώ.

Τι ζητούν οι φορείς

ΣΕΒ: Οι αυξήσεις στους μισθούς να συνδέονται με την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα, το μέγεθος της ανεργίας και της αδήλωτης εργασίας, ώστε να μην πληγεί η απασχόληση. Κατά το ΣΕΒ επιβάλλεται η μείωση της φορολογίας της εργασίας, η συγκράτηση του μη μισθολογικού κόστους με μείωση των εισφορών και η αποσύνδεση της αύξησης του κατώτατου μισθού από το μέσο μισθό, με τον εξορθολογισμό της υποχρεωτικής διαιτησίας.
ΓΣΕΒΕΕ: α) Διεύρυνση του αφορολόγητου ποσού για τους μισθωτούς, ώστε το διαθέσιμο εισόδημά τους να ανταποκρίνεται στην αύξηση που δόθηκε από την κυβέρνηση και β) μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ώστε να απορροφηθεί μέρος των επιβαρύνσεων που συνεπάγεται για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις η αύξηση του κατώτατου μισθού και η κατάργηση του υπο-κατώτατου.
ΕΣΕΕ: Η αύξηση του κατώτατου μισθού κρίνεται ως θετικό μέτρο, ωστόσο η ΕΣΕΕ θεωρεί ότι σε κάθε περίπτωση ξεπέρασε τα όρια και τις αντοχές που έχει η μικρομεσαία επιχείρηση. Επίσης θεωρεί ότι περαιτέρω αυξήσεις πρέπει να δοθούν σταδιακά και σε συνάρτηση με τις δυνατότητες και τις αντοχές της οικονομίας, ενώ επισημαίνει ότι, παράλληλα, η κυβέρνηση οφείλει να προβλέψει και τη μείωση του μη μισθολογικού κόστους, ώστε το εμπόριο να προσαρμοστεί ομαλά στα νέα δεδομένα.
ΕΒΕΠ: Κατά το ΕΒΕΠ πρόκειται για μια θετική απόφαση, που συμβάλλει στην τόνωση της ενεργού ζήτησης. Ιδιαίτερα η κατάργηση του υπο-κατώτατου μισθού, τονίζεται, αίρει μια μεγάλη αδικία και ανισότητα εις βάρος των νέων εργαζόμενων, οι οποίοι μέχρι σήμερα ήταν δύο ταχυτήτων. Όμως, οι χορηγούμενες αυξήσεις στους μισθούς, επισημαίνεται, επιβαρύνουν και τις εισφορές που καταβάλλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ήδη αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των ταμείων.
ΓΣΕΕ: Κατά τη ΓΣΕΕ η αύξηση του κατώτατου μισθού ήταν επιβεβλημένη και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, τονίζεται, ο κατώτατος μισθός πρέπει να επανέλθει στο επίπεδο των 751 ευρώ, χωρίς διακρίσεις και «με ταυτόχρονη νομοθέτηση της αποκατάστασης της αρμοδιότητας του εφεξής καθορισμού του κατώτατου μισθού και ημερομισθίου, για όλους τους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, στην Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας».

σελφ σερβις (T. 491)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION