σελφ σερβις - Κώστας Μαχαίρας, ΙΕΛΚΑ: Όλοι θα κριθούν από τη δεκτικότητά τους στην καινοτομία

Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κώστας Μαχαίρας, ΙΕΛΚΑ: Όλοι θα κριθούν από τη δεκτικότητά τους στην καινοτομία

26 Φεβρουαρίου 2019 | 09:30 Γράφει ο Νικόλας   Παπαδημητρίου Topics: Πωλήσεις

Κώστας Μαχαίρας

Η ελκτική δύναμη των νεοαποκτηθέντων καταστημάτων της ΕΥΣ και της Metro θα ωθήσουν φέτος τη δυναμική του κλαδικού τζίρου περίπου κατά 3%, αλλά στο εξής οι αλυσίδες θα κριθούν από την καινοτομία και τον πελατοκεντρισμό τους, τονίζει ο κ. Κώστας Μαχαίρας, πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, ο οποίος θεωρεί ότι η αγορά μας προσφέρει ευκαιρίες εισόδου νέων ανταγωνιστών μόνο στα πεδία του hard discount και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Tο εν λόγω ποσοστό αύξησης κατά τον κ. Κώστα Μαχαίρα θα είναι συνέπεια της αύξουσας αποκατάστασης της εμπιστοσύνης του κοινού στα καταστήματα άλλοτε της Μαρινόπουλος και της Αφοί Βερόπουλοι υπό τις νέες διοικήσεις τους. Τα εν λόγω καταστήματα, εξηγεί, στη διετία 2017-2018 πέτυχαν να επαναπροσελκύσουν το κοινό, που είχε εμπιστευτεί στη διάρκεια της κρίσης των πρώην ιδιοκτητών τους το μικρό τοπικό εμπόριο. Όμως, επειδή η αποκατάσταση των σχέσεων με την πελατεία δεν ανακλά στο σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών, αλλά τούτο συμβαίνει προοδευτικά, η ΕΥΣ και η Metro αναμένεται ότι φέτος θα εμβαθύνουν τη σχέση τους με το κοινό στα νεοαποκτηθέντα καταστήματά τους, αυξάνοντας το «καλάθι» αγορών των πελατών τους.

Κατά τον υπολογισμό του το ύψος του προωθητικού τζίρου πέρυσι έως σήμερα κυμαίνεται άνω του 36% μέχρι 40%, ανάλογα με την αλυσίδα, επιφυλασσόμενος για την εκτίμηση της σχετικής τάσης φέτος. Ωστόσο, επισημαίνει την επίπτωσή της στον τζίρο των cash & carry, καθώς σε πολλές περιπτώσεις το πελατειακό κοινό τους επιλέγει τις μεγάλες προσφορές των σούπερ μάρκετ, αφού συχνά οι τιμές τους είναι χαμηλότερες των τιμών χονδρικής.

Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, το 2018 αυξήθηκε ο όγκος πωλήσεων στα προϊόντα ξηρού φορτίου, των οποίων το μερίδιο αντιστοιχεί περίπου στο 52%-53% του τζίρου των αλυσίδων. Επίσης, διαπιστώνει την αυξητική τάση των επισκέψεων των καταναλωτών για αγορές αλλοιώσιμων προϊόντων αντιστρόφως ανάλογα με τον όγκο-βάρος των ποσοτήτων που ψωνίζουν, υποδεικνύοντας τη συσχέτιση της εν λόγω αγοραστικής συμπεριφοράς (οικονομική στη βάση της, αλλά όχι μόνο τέτοια στην ποικίλη έκφρασή της) με την ανοδική προτίμηση των συσκευασμένων τροφίμων στην οργανωμένη λιανική και την αναζήτηση εναλλακτικών καναλιών διανομής. Παράλληλα, σχολιάζει πως παρότι εκδηλώνεται η προτίμηση των ηλεκτρονικών αγορών και στα είδη του σούπερ μάρκετ, αυτή παραμένει ασθενής συγκριτικά με άλλα είδη (π.χ. βιβλία και ρούχα και προπάντων για εισιτήρια θεαμάτων και ταξιδιών).

Επισημάνσεις- προειδοποιήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα, στο εξής οι λιανεμπορικές αλυσίδες θα κρίνονται περισσότερο από προηγούμενα χρόνια για τη δεκτικότητά τους στην καινοτομία. Ειδικότερα, οι προκλήσεις για τη βελτίωση της ελκυστικότητάς τους έγκεινται στην ανανέωση των προϊοντικών συλλογών τους και την προσφορά λύσεων, που δίνουν αξία στις αγορές των πελατών, αναβαθμίζοντας την αγοραστική εμπειρία τους. Εξάλλου, επισήμανε ως συστηματικές αδυναμίες των αλυσίδων, λιγότερο ή περισσότερο καθεμιάς, τη δυσκολία ένταξης νέων προϊόντων στα ράφια τους και την τάση περιορισμού των εργοτοωρών στα καταστήματά τους εις βάρος του σέρβις, που ανακλούν αμφότερες αρνητικά στο μέσο καλάθι αγορών. Στο ίδιο πλαίσιο, ο κ. Μαχαίρας φρονεί ότι με την ανοχή των διοικήσεών τους το κυρίαρχο κριτήριο των αγοραστών τους είναι μάλλον η εξυπηρέτηση του προμηθευτή παρά του τελικού πελάτη, πράγμα που συνιστά παράγοντα καθυστέρησης του ελληνικού λιανεμπορίου, ενώ προειδοποιεί ότι καθαυτοί οι διοικητικοί μηχανισμοί των αλυσίδων τείνουν στην αρτηριοσκλήρωση και τη γραφειοκρατικοποίηση. Η μονοπώληση του ενδιαφέροντος των διοικήσεων για τον τζίρο συνιστά παγίδα, τονίζει ο κ. Μαχαίρας, επισημαίνοντας ότι η επένδυση στις αναλύσεις των data οφείλει να αποβλέπει και στη βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης, με γνώμονα την επίτευξη των EBITDA στην περιοχή του 6%, ενώ υπογραμμίζει ότι η κερδοφορία προϋποθέτει την ικανοποίηση των πελατών.

Κατά την εκτίμησή του οι τάσεις της συγκεντροποίησης του επιχειρηματικού δυναμικού του κλάδου θα συνεχιστούν, με ορατό στόχο τη σχετικά πολυάριθμη ακόμα βάση του (μικρές τοπικές αλυσίδες), χωρίς να αποκλείει τις «εξαγορές κορυφής» ως το 2020. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζει ευκαιρίες εισόδου νέων ξένων ανταγωνιστών στη χώρα όχι στον τομέα του σούπερ μάρκετ, αλλά του hand discount και του ηλεκτρονικού εμπορίου.

σελφ σερβις (T. 491)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION