σελφ σερβις - ΕΥ: Ζητούμενο η καθιέρωση της χώρας ως εμπορευματικού κέντρου

Πέμπτη, 15 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΕΥ: Ζητούμενο η καθιέρωση της χώρας ως εμπορευματικού κέντρου

22 Οκτωβρίου 2018 | 10:00 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Έρευνα

Η Ελλάδα και ειδικότερα η Θεσσαλονίκη, ευρισκόμενη σε κομβική θέση, έχει μεγάλες προοπτικές να αναδειχθεί σε σημαντικό διεθνές εμπορευματικό κέντρο. Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), η αναμενόμενη αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου και οι προσδοκώμενες επενδύσεις στην περιοχή του λιμανιού θα αναβαθμίσουν την περιοχή, πετυχαίνοντας το καθοριστικό βήμα για την καθιέρωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου.

Tις σχετικές προοπτικές της Θεσσαλονίκης και της Ελλάδας ανέπτυξε πρόσφατα ο κ. Θάνος Μαύρος, εταίρος στο Συμβουλευτικό Τμήμα της ΕΥ Ελλάδος, στο πλαίσιο της λειτουργιας του περιπτέρου του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ενώ παρουσίασε ορισμένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives, αναφορικά με την αξιολόγηση της Ελλάδας ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου.

Όπως εξήγησε ο κ. Μαύρος, το 2017 ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ δεκαετίας στην κίνηση εμπορευματοκιβωτίων, με άνοδο κατά 16,74%. Επιπλέον, οι γραμμές εξυπηρέτησης στο τελωνείο του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν σε πέντε, ενώ θα εξασφαλισθεί η 24ωρη εξυπηρέτηση. Παράλληλα, η αξιοποίηση του στρατοπέδου Γκόνου, το οποίο αναμένεται να γίνει το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και η ανακαίνιση της Κεντρικής Αγοράς της πόλης, θα αποτελέσουν πόλο έλξης της περιοχής. Ήδη διαπιστώνεται σημαντική άνοδος στην εμπορευματική κίνηση του λιμανιού της συμπρωτεύουσας και αναμένεται σύντομα περαιτέρω αύξησή της. Παράλληλα, τα εγκαίνια της πρώτης εμπορευματικής μεταφοράς μέσω τραίνου στη χώρα μας από τη Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) τον περασμένο Ιούνιο, το έργο Sea2Sea για την κατασκευή ενός σιδηροδρόμου υψηλών ταχυτήτων, που θα ενώνει τρία ελληνικά με τρία βουλγαρικά λιμάνια, αλλά και τα σχέδια για την κατασκευή καναλιού σύνδεσης του Δούναβη με το Αιγαίο, μέσω των ποταμών Αξιού/Βαρδάρη και Μοράβα, θα ισχυροποιήσουν ακόμα περισσότερο τη θέση της Θεσσαλονίκης στη σύνδεση των εμπορευματικών μεταφορών με την Ευρώπη.

Έρευνα ΕΥ-o.mind Creatives
Η έρευνα της ΕΥ σε συνεργασία με την o.mind Creatives (διενεργήθηκε τον Απρίλιο), στην οποία 122 συμμετέχοντες αξιολόγησαν όλους τους συντελεστές των εμπορευματικών μεταφορών, περιλαμβανομένων των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, έδειξε ότι το λιμάνι του Πειραιά αξιολογείται θετικά ως προς τη θεμελίωση προϋποθέσεων, προκειμένου να καθιερωθεί ως κέντρο εμπορευματικών μεταφορών. Αντίθετα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αξιολογείται αρκετά πίσω από άποψη διαθεσιμότητας, συνδεσιμότητας, ποιότητας υποδομών και υπηρεσιών, αλλά και αποδοτικότητας στη συνεργασία. Παρόλα αυτά εκτιμάται ότι, μετά την ιδιωτικοποίησή του και κυρίως τις αναμενόμενες επενδύσεις, όπως και την ολοκλήρωση των υπό εξέλιξη έργων, η εικόνα θα αντιστραφεί. «Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε καίρια γεωγραφική θέση για πολλές κι ενδιαφέρουσες αγορές, μέχρι και σε αποστάσεις 500χλμ, και με τη σωστή αξιοποίηση θα καταφέρει να εξελιχθεί σε διεθνές εμπορευματικό κέντρο», τόνισε ο κ. Μαύρος.

Η έρευνα διαπίστωσε, πάντως, σοβαρές ελλείψεις σε θέματα υποδομών και λειτουργιών του σιδηροδρόμου ως προς την προσβασιμότητα, συνδεσιμότητα, ποιότητα υποδομών και υπηρεσιών και την αποδοτικότητα της συνεργασίας. «Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας μέχρι οι σιδηροδρομικές μεταφορές να αντιστρέψουν τις αξιολογήσεις που αποτυπώθηκαν στην έρευνά μας. Όμως, τα ελπιδοφόρα μηνύματα, όπως του πρώτου δρομολογίου της RCLG, είναι πολύ ενθαρρυντικά», συμπέρανε ο κ. Μαύρος.

Επίσης, στο πλαίσιο της έρευνας καταγράφηκαν θετικές κρίσεις για τις μικρές βελτιώσεις τη τελευταία τριετία στις υποδομές, μεταφορές και λειτουργίες των λιμανιών, του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και των αεροπορικών μεταφορών. Ωστόσο, το γενικό πόρισμά της είναι ότι χρειάζονται ακόμα πολλές βελτιώσεις. Χαρακτηριστικές ήταν αξιολογήσεις της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας ως ευρωπαϊκού εμπορευματικού κέντρου, καθώς βαθμολογήθηκε κατά το 47% με την κρίση «χαμηλή» και κατά το 41% με την κρίση «πληροί τις προϋποθέσεις». Τα αποτελέσματα αυτά είναι κοντά στη γενική αξιολόγηση, με βάση τον δείκτη Logistics Performance Index (LPI), στον οποίο συνολικά οι υποδομές και οι παρεχόμενες υπηρεσίες μάς κατατάσσουν στην 47η θέση παγκοσμίως.

σελφ σερβις (T. 487)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION