σελφ σερβις - Επιτυχημένα brands διηγήθηκαν ιστορίες καινοτομίας

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

«FMCG in Action!»

Επιτυχημένα brands διηγήθηκαν ιστορίες καινοτομίας

21 Φεβρουαρίου 2018 | 15:25 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Συνέδρια

Σημαντική επιτυχία κατέγραψε το συνέδριο «FMCG In Action!», που πραγματοποιήθηκε στις 24 Ιανουαρίου από το σελφ σέρβις, υπό την αιγίδα του ΣΕΒΤ. Οι σύνεδροι εκτίμησαν ιδιαίτερα το γεγονός ότι στο συνέδριο παρουσιάστηκαν καινοτόμες πρακτικές από σημαντικά brands του κλάδου των ταχυκίνητων προϊόντων. Παράλληλα, στον διάλογο που αναπτύχθηκε μεταξύ κοινού και ομιλητών, καταγράφηκε το έντονο ενδιαφέρον της αγοράς για αποτελεσματικούς τρόπους αξιοποίησης των consumer insights και για επενδύσεις στην καινοτομία σε όλους τους τομείς, με τελικό αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων και των μεριδίων αγοράς.

Στον χαιρετισμό της η κ. Βάσω Παπαδημητρίου, Γενική Διευθύντρια του ΣΕΒΤ, επεσήμανε την αξία διοργάνωσης συνεδρίων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για παρουσίαση διαφορετικών πρακτικών, με επίκεντρο πάντοτε τους καταναλωτές. Αναφερόμενη ειδικότερα στη βιομηχανία τροφίμων, τόνισε πως γνώμονας για την ανάπτυξη της οικονομίας είναι η παραγωγή νέων προϊόντων και η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών με ποιότητα και ασφάλεια, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι αγοραστικές συνήθειες έχουν αλλάξει, με τα κοινωνιολογικά και περιβαλλοντικά κριτήρια επιλογής brand να έρχονται στο προσκήνιο. Όπως είπε, ο σύγχρονος, απαιτητικός καταναλωτής, όταν επιλέγει ένα προϊόν, αναζητά πρόσθετες πληροφορίες, που αφορούν στην καινοτομία του, τη συμβολή του στην υγεία, την ευκολία χρήσης κ.λπ. Η βιομηχανία οφείλει να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις και να προσφέρει στον καταναλωτή τη γνώση, ώστε οι επιλογές του να είναι ενσυνείδητες. Τέλος, τόνισε πως ο ΣΕΒΤ αναζητά συνεχώς τρόπους σύνδεσης της έρευνας με την ανάπτυξη του παραγωγικού τομέα. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και ο θεσμός Ecotrophelia, στο πλαίσιο του οποίου η ελληνική συμμετοχή κατέκτησε την 1η θέση στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό με το προϊόν Avoyog, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο από εκπροσώπους της ομάδας δημιουργίας του.

Πώς αναβίωσε το… αρκουδάκι (Cajoline)
Για την αναβίωση ενός brand μίλησε ο κ. Στέφανος Ναξάκης, Marketing Manager Laundry, Unilever Hellas. Ο λόγος για το Cajoline, που στη δεκαετία του ’90 ήταν ο 3ος παίκτης στην κατηγορία του. Η στρατηγική επικοινωνίας του δεν ακολούθησε τη στροφή των αγοραστικών συνηθειών από την απαλότητα στο άρωμα, ως κριτήριο επιλογής μαλακτικού ρούχων. Από το 2014, με τη δυναμική αλλαγή της στρατηγικής, που έλαβε υπόψη τα αποτελέσματα της καταναλωτικής έρευνας, με το σωστό pricing και promotion, που ήταν άκρως ανταγωνιστικό, το brand απογειώθηκε. Το 2017 παρουσιάστηκε η νέα γενιά υπερσυμπυκνωμένων μαλακτικών, με έντονο άρωμα και μικρότερη δόση.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ο διπλασιασμός των ρυθμών ανάπτυξης των πωλήσεων και των μεριδίων και η κατάκτηση της 1ης θέσης.

Όχι δίαιτα, υγιεινή διατροφή (FITNESS)
Στη νέα πρόταση Fitness, που σχεδιάστηκε για τις γυναίκες Millennials, αφορούσε η ομιλία της κ. Όλγας Καρπούζου, Brand Manager FITNESS, NESTLÉ Hellas. Ξεκινώντας την εισήγησή της, αναφέρθηκε στην αλλαγή που σημειώθηκε από το 2012 στα «θέλω» των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, από την τάση για δίαιτα περάσαμε στην τάση για υγιεινή διατροφή. Το 2017, ακολουθώντας αυτή την τάση, το Fitness επανασυστήνεται στο κοινό, με νέα συσκευασία, logo και σύνθεση. Ένα χαρακτηριστικό της σύνθεσής του, ειδικότερα στο προϊόν που περιέχει σοκολάτα, είναι η αύξηση των κομματιών σοκολάτας κατά 25%, χωρίς να αυξηθούν οι θερμίδες. Το εντυπωσιακό είναι πως αυτή η πρόταση ήταν αποτέλεσμα της ίδιας της επιθυμίας των καταναλωτριών, που καταγράφηκε τυχαία σε video της Μαίρης Συνατσάκη, και αφορούσε στον τρόπο κατανάλωσης του προϊόντος στο πρωινό, με αναζήτηση των κομματιών σοκολάτας. Τον Μάιο ξεκίνησε το λανσάρισμα της σειράς με δυναμική επικοινωνία σε όλα τα μέσα. Το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση του μεριδίου αγοράς.

Στον χαιρετισμό της η κ. Βάσω Παπαδημητρίου, Γενική Διευθύντρια του ΣΕΒΤ, επεσήμανε την αξία διοργάνωσης συνεδρίων που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για παρουσίαση διαφορετικών πρακτικών, με επίκεντρο πάντοτε τους καταναλωτές. Αναφερόμενη ειδικότερα στη βιομηχανία τροφίμων, τόνισε πως γνώμονας για την ανάπτυξη της οικονομίας είναι η παραγωγή νέων προϊόντων και η κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών με ποιότητα και ασφάλεια, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι οι αγοραστικές συνήθειες έχουν αλλάξει, με τα κοινωνιολογικά και περιβαλλοντικά κριτήρια επιλογής brand να έρχονται στο προσκήνιο. Όπως είπε, ο σύγχρονος, απαιτητικός καταναλωτής, όταν επιλέγει ένα προϊόν, αναζητά πρόσθετες πληροφορίες, που αφορούν στην καινοτομία του, τη συμβολή του στην υγεία, την ευκολία χρήσης κ.λπ. Η βιομηχανία οφείλει να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις και να προσφέρει στον καταναλωτή τη γνώση, ώστε οι επιλογές του να είναι ενσυνείδητες. Τέλος, τόνισε πως ο ΣΕΒΤ αναζητά συνεχώς τρόπους σύνδεσης της έρευνας με την ανάπτυξη του παραγωγικού τομέα. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και ο θεσμός Ecotrophelia, στο πλαίσιο του οποίου η ελληνική συμμετοχή κατέκτησε την 1η θέση στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό με το προϊόν Avoyog, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο από εκπροσώπους της ομάδας δημιουργίας του.

Πώς αναβίωσε το… αρκουδάκι (Cajoline)
Για την αναβίωση ενός brand μίλησε ο κ. Στέφανος Ναξάκης, Marketing Manager Laundry, Unilever Hellas. Ο λόγος για το Cajoline, που στη δεκαετία του ’90 ήταν ο 3ος παίκτης στην κατηγορία του. Η στρατηγική επικοινωνίας του δεν ακολούθησε τη στροφή των αγοραστικών συνηθειών από την απαλότητα στο άρωμα, ως κριτήριο επιλογής μαλακτικού ρούχων. Από το 2014, με τη δυναμική αλλαγή της στρατηγικής, που έλαβε υπόψη τα αποτελέσματα της καταναλωτικής έρευνας, με το σωστό pricing και promotion, που ήταν άκρως ανταγωνιστικό, το brand απογειώθηκε. Το 2017 παρουσιάστηκε η νέα γενιά υπερσυμπυκνωμένων μαλακτικών, με έντονο άρωμα και μικρότερη δόση.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν ο διπλασιασμός των ρυθμών ανάπτυξης των πωλήσεων και των μεριδίων και η κατάκτηση της 1ης θέσης.

Όχι δίαιτα, υγιεινή διατροφή (FITNESS)
Στη νέα πρόταση Fitness, που σχεδιάστηκε για τις γυναίκες Millennials, αφορούσε η ομιλία της κ. Όλγας Καρπούζου, Brand Manager FITNESS, NESTLÉ Hellas. Ξεκινώντας την εισήγησή της, αναφέρθηκε στην αλλαγή που σημειώθηκε από το 2012 στα «θέλω» των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, από την τάση για δίαιτα περάσαμε στην τάση για υγιεινή διατροφή. Το 2017, ακολουθώντας αυτή την τάση, το Fitness επανασυστήνεται στο κοινό, με νέα συσκευασία, logo και σύνθεση. Ένα χαρακτηριστικό της σύνθεσής του, ειδικότερα στο προϊόν που περιέχει σοκολάτα, είναι η αύξηση των κομματιών σοκολάτας κατά 25%, χωρίς να αυξηθούν οι θερμίδες. Το εντυπωσιακό είναι πως αυτή η πρόταση ήταν αποτέλεσμα της ίδιας της επιθυμίας των καταναλωτριών, που καταγράφηκε τυχαία σε video της Μαίρης Συνατσάκη, και αφορούσε στον τρόπο κατανάλωσης του προϊόντος στο πρωινό, με αναζήτηση των κομματιών σοκολάτας. Τον Μάιο ξεκίνησε το λανσάρισμα της σειράς με δυναμική επικοινωνία σε όλα τα μέσα. Το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση του μεριδίου αγοράς.


Στόχος τρεις γενιές (koukouroukou)
Τον τρόπο με τον οποίο ένα ελληνικό brand με ιστορία 40 χρόνων, κατάφερε, αξιοποιώντας τα δεδομένα της αλλαγής των συνηθειών των παιδιών, αλλά και τις νέες τάσεις της αγοράς, να ανανεωθεί και να ξανακερδίσει μερίδια, παρουσίασαν οι κ.κ. Δέσποινα Πορτοκάλη, Managing Director, Orange και Χρίστος Χριστόπουλος, Marketing Manager, Tottis-Bingo. Η στρατηγική του επαναλανσαρίσματος στηρίχθηκε στο ότι οι γονείς που αγάπησαν σαν παιδιά την Koukouroukou έχουν τώρα δικά τους παιδιά. Άρα, η επικοινωνία απευθύνθηκε σε τρεις διαφορετικές γενιές. Επίσης, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε σε δραστηριότητες μέσω internet, (πχ η δημιουργία του Koukouroukou Club), ενώ διατηρήθηκαν και ενέργειες που παραδοσιακά συνδέουν το brand με τα παιδιά, όπως τα άλμπουμ. Όπως είπε ο κ. Χριστόπουλος, στο μέλλον θα υπάρξει επέκταση της σειράς, με νέα προϊόντα.

Ενοποίηση συσκευασιών (ΕΨΑ)
Για την ενοποίηση των συσκευασιών των αναψυκτικών ΕΨΑ, που πέρασαν από το παραδοσιακό γυάλινο μπουκάλι, το οποίο σχεδιάστηκε το 1939, στο PET, μίλησε η κ. Σταυρούλα Μαρκοπούλου, Brand Manager, EΨA. Η διαδικασία αλλαγής ήταν πολύχρονη και δύσκολη στην υλοποίησή της, είπε, αφού στόχος ήταν το brand να μην χάσει τα χαρακτηριστικά που το συνδέουν με την ιστορία του και να εξακολουθεί να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Ένα από τα δυσκολότερα σημεία περάσματος στην εποχή του PET ήταν αυτό που αφορούσε στον σχεδιασμό και την παραγωγή συσκευασίας ίδιας με τη γυάλινη. Το λανσάρισμα έγινε το 2017 και υποστηρίχθηκε από ένα δυνατό επικοινωνιακό πλάνο, με στόχο την προσέγγιση του νεανικού κοινού. Το μότο ήταν: «Το PET που ΕΨΑχνες». Αποτέλεσμα: +30% στην κατηγορία του προϊόντος σε όγκο (στοιχεία 6μήνου 2017).

Με δύναμη από τη βόρεια Ελλάδα (ΜΑΚΒΕΛ)
Ένα brand με τοπική διείσδυση, που πήρε την απόφαση, μετά από μακρά απουσία από την αγορά, να επαναλανσαριστεί και να διεκδικήσει πανελλαδικά μερίδια, το ΜΑΚΒΕΛ της εταιρείας EURIMAC, ήταν το θέμα της ομιλίας του κ. Δημήτρη Ζακαλκά, Υπεύθυνου Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας, EURIMAC AE, Communication Brand Manager, Tetragono, ΜΑΚΒΕΛ. Μέσω παραδοσιακών και σύγχρονων μέσων (τηλεοπτική και digital καμπάνια), επανασχεδιασμό της συσκευασίας και προβολή του USP του brand, επιτεύχθηκε αύξηση μεριδίου, για το οποίο στόχος είναι να φθάσει στο 11% έως το 2019. Στα πλάνα της εταιρείας είναι η τοποθέτηση του brand σε σύντομο χρονικό διάστημα και σε δεύτερη μεγάλη αλυσίδα πανελλαδικής εμβέλειας, αλλά, κυρίως, η αύξηση της διείσδυσής του στα ελληνικά νοικοκυριά.

Πνοή ζωής σε μια πτωτική κατηγορία (Easy Bake)
Ο κ. Παναγιώτης Αλεξανδρόπουλος, Sales Μanager καταναλωτικών προϊόντων, Μύλοι Αγίου Γεωργίου / Μύλοι Λούλη, αναφέρθηκε στην κατηγορία μιγμάτων, που ήταν πτωτική και στην οποία η εταιρεία κατάφερε να φέρει έναν αέρα αναζωογόνησης. Νέοι κωδικοί Easy Bake λανσάρονται το 2015. Στην επικοινωνία τους δίνεται έμφαση στην ευκολία παρασκευής των προϊόντων. Σήμερα, η ευκολία έρχεται ακόμη περισσότερο στο προσκήνιο, με digital ενέργειες, αλλά και με in-store promotion, experiencial marketing, εκδηλώσεις όπου το κοινό έρχεται απευθείας σε επαφή με το προϊόν κ.ά. Το 2017 υπάρχουν 16 κωδικοί, έχει γίνει επένδυση σε 2 συσκευαστικές μηχανές, ύψους 1.000.000 ευρώ, και οι πωλήσεις ανέρχονται στο 1.000.000 ευρώ. Η εταιρεία εστιάζει σε νέα, καινοτόμα προϊόντα, και σε παραδοσιακά. Τελευταία καινοτομία είναι 2 κωδικοί frosting, που χρειάζονται για την παρασκευή τους μόνο την προσθήκη νερού.

Λανσάρισμα την κατάλληλη στιγμή (Coca Cola με στέβια)
Η κ. Σύλβια Αγάθου, Senior Brand Manager My Coke for Greece, Cyprus & Malta-The Coca-Cola Company, αναφέρθηκε συνοπτικά στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία παρουσίασε στην αγορά την Coca Cola με στέβια, χωρίς ζάχαρη και χωρίς θερμίδες. Το λανσάρισμα ξεκίνησε από τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου. Οι έρευνες αγοράς είχαν επιβεβαιώσει τη στροφή σε επιλογές χωρίς ζάχαρη, τη γνώση της στέβια, αλλά και την πρόθεση των καταναλωτών να αγοράζουν αναψυκτικά με πιο φυσικές αρωματικές ύλες και γλυκαντικά. Ακολουθήθηκε ένα ολιστικό πλάνο επικοινωνίας ATL και σε συνεργασία με την Τρία Έψιλον, υλοποιήθηκε ένα δυνατό πλάνο προωθητικών ενεργειών στο σημείο αγοράς, ενώ έγιναν και δειγματοδιανομές. Σε 8 μήνες το προϊόν είχε ήδη μερίδιο 2,8% σε αξία, στην κατηγορία των cola. Έχει ήδη λανσαριστεί στην Ιταλία και έπονται και άλλες χώρες.


Η ζωή… καθαρά! (Dixan)
Σχεδιάζοντας προϊόντα όχι για καταναλωτές, αλλά και καθημερινούς ανθρώπους (κυρίως γυναίκες, μητέρες, εργαζόμενες) το Dixan, απευθύνθηκε στο κοινό με μια νέα επικοινωνιακή πλατφόρμα, που είχε ως μότο «Δες τη ζωή καθαρά». Όπως είπε και η κ. Μαντώ Καλαμπόκα, Senior Brand Manager DIXAN, Henkel Hellas, που την παρουσίασε, το κεντρικό μήνυμα ήταν «τα προγράμματα είναι για τα πλυντήρια»! Μέσα από όλες τις ενέργειες που υλοποιήθηκαν σε αυτό το πλαίσιο, το brand ήρθε σε επαφή με το κοινό-στόχο, ακούγοντας τους προβληματισμούς του και κατευθύνοντάς το στο να χρησιμοποιήσει προϊόντα και ιδέες, ώστε να εξοικονομήσει χρόνο και να κάνει καλύτερη την καθημερινότητά του. Στο ίδιο concept δημιουργήθηκαν και νέα προϊόντα, όπως το Dixan Clean & Smooth, που διευκολύνει το σιδέρωμα των ρούχων.

Υγιεινή διατροφή για όλους (Agrino)
Η κ. Σοφία Παΐζη, Διευθύντρια Marketing, Agrino, παρουσίασε το πώς, ακολουθώντας τις νέες διατροφικές τάσεις, που απαιτούν υγιεινή διατροφή με ευκολία και χωρίς συμβιβασμούς στη γεύση, η Agrino εστίασε στον μέσο καταναλωτή, που θέλει να δοκιμάζει νέα προϊόντα, τα οποία έχουν θετική συμβολή στην υγεία του. Έτσι δημιούργησε τη νέα σειρά Agrino Brown Family. Για την επικοινωνία, χρησιμοποίησε το σύμβολο S, που παραπέμπει στον γνωστό υπερήρωα, υποστηρίζοντας τα χαρακτηριστικά του super νόστιμου και του super υγιεινού για τα προϊόντα της σειράς. Το πρόγραμμα ATL και BTL ενεργειών είχε ως αποτέλεσμα τον υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων του brand, με λιγότερο από 10% «κανιβαλλισμό» άλλων προϊόντων της εταιρείας.

Back to school (Snickers)
Η κ. Ανέλ Μόσχου, Marketing Director Confectionery, Mars Multisales East Med, παρουσίασε μια προσέγγιση στην ανάπτυξη του brand Snickers, που στηρίχθηκε στις βασικές αρχές του μάρκετινγκ. Με στόχο όχι την αύξηση του μεριδίου του, αλλά την ανάπτυξη της κατηγορίας των bars σοκολάτας, δόθηκε έμφαση στη διεύρυνση της περιόδου κατανάλωσης, συνδέοντάς τη με την αρχή της σχολικής περιόδου. Με μήνυμα «Δεν είσαι ο φοιτητής που θέλεις όταν πεινάς» και χωρίς ιδιαίτερο budget για τηλεοπτική προβολή, η καμπάνια επικεντρώθηκε σε μεγάλη δειγματοδιανομή των Snickers, σε digital διαγωνισμούς και σε καμπάνια outdoor. Το αποτέλεσμα ήταν η αύξηση +8,3% των πωλήσεων του συνόλου της κατηγορίας σοκολάτας, σε κατάκτηση μεριδίου 23,9% σε αξία στα bars (+1,8pp σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά) και +21,3% αύξηση πωλήσεων του συνόλου των bars (Snickers, Twix, Mars, Bounty: στοιχεία Nielsen Αύγ. – Σεπτ. 2017).

Φρεσκάδα στην πράξη (Φρεσκούλης)
Το brand «Φρεσκούλης» στηρίζεται στην παραγωγή τυποποιημένων προϊόντων που διατηρούν τη φρεσκάδα τους. Όπως τόνισε η κ. Αγγελική Ιωσηφίδου, Marketing & Communication, EUROCATERING «Φρεσκούλης», η φρεσκάδα εξασφαλίζεται από μια διαδικασία που έχει σχεδιαστεί ώστε μέσα σε 24 ώρες το προϊόν να φτάνει από το χωράφι στο ράφι. Το brand έφερε την καινοτομία τις φρέσκιας, πλυμένης τυποποιημένης σαλάτας στην ελληνική αγορά το 2004. Από τότε επενδύει σε τεχνολογία, τεχνογνωσία, νέες συσκευασίες και διεισδύει σε όλο και μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό. Το 2014 έγινε rebranding της σειράς και η εταιρεία απέσπασε δύο βραβεία στα Packaging Innovation Awards 2017 για τα Λαχανικά Ατμού σε συσκευασία με Βαλβίδα και για τα Μυρωδικά σε Επανακλειόμενη Συσκευασία. Η σειρά περιλαμβάνει 4 κατηγορίες προϊόντων: Σαλάτες, Λαχανικά για Μαγείρεμα, Λαχανικά Ελληνικής Γης και Υγιεινά Σνακ (53 κωδικοί προϊόντων).

«Χρυσή» καινοτομία (E-LA-WON)
Το ελαιόλαδο αγκάλιασε με αγάπη ο κ. Ιωάννης Καμπούρης, διευθύνων σύμβουλος της «E-LA-WON». Αποτέλεσμα της ενασχόλησής του με όλα τα στάδια της παραγωγής, από την καλλιέργεια έως την τυποποίηση, ήταν η δημιουργία καινοτόμων προϊόντων, με ιδιαίτερες, πολυτελείς συσκευασίες, που κέρδισαν σημαντική θέση, κυρίως σε αγορές του εξωτερικού, αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα της χώρας (ντελικατέσεν, συγκεκριμένα σούπερ μάρκετ και εστιατόρια). Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί το ελαιόλαδο με βρώσιμο χρυσό. Το brand έχει κατακτήσει 35 βραβεία, για τα οργανοληπτικά στοιχεία και τη συσκευασία του. Στο συνέδριο ο κ. Καμπούρης παρουσίασε το νέο βιολογικό ελαιόλαδο, με πιστοποίηση ΔΗΩ, αλλά και μέλι.


1ο βραβείο Ευρωπαϊκού διαγωνισμού (ECOTROPHELIA)
Οι κυρίες Βαρβάρα Ανδρέου, AVOYOG Smoothie Beverage Project Supervisor και Ελένη Παρασκευοπούλου, AVOYOG Smoothie Beverage Project Leader, ενθουσίασαν τον κοινό του συνεδρίου με την ομιλία τους που είχε ως θέμα το προϊόν το οποίο δημιούργησαν στο Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμων, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, και τον καθηγητή τους κ. Πέτρο Ταούκη. Το AVOYOG κέρδισε την πρώτη θέση στον ελληνικό διαγωνισμό Ecotrophelia του ΣΕΒΤ, αλλά και το 1ο βραβείο στην ευρωπαϊκή διοργάνωση του θεσμού. Πρόκειται για ένα smoothie που αξιοποιεί τον ορό του στραγγιστού γιαουρτιού, υποπροϊόν της παραγωγής του, συνδυάζοντάς το με αβοκάντο. Η καινοτομία αφορά στην παραγωγή του προϊόντος, που έχει οικολογικό χαρακτήρα λόγω αξιοποίησης υλικού που συνήθως απορρίπτεται στο περιβάλλον, αλλά και στη συσκευασία του. Επίσης, είναι σύμφωνο με τις διατροφικές συστάσεις για υγεία και ευεξία.

Ζυμαρικά on the road (Μέλισσα)
Με μία phygital ενέργεια, το brand Μέλισσα ανταποκρίθηκε στη λαχτάρα για μακαρονάδα, όπως εκφράστηκε μέσα από τα social media. H κ. Mαριαλένα Λημναίου, Marketing Manager, Μέλισσα Κίκιζας, διηγήθηκε τη διαδρομή από τον εντοπισμό της ανάγκης στις συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, στη συζήτηση για το πώς από τον ψηφιακό κόσμο θα προκύψει μια ενέργεια στον φυσικό, έως την υλοποίηση του προγράμματος Melissa on the Road. Το βαν της Melissa βρισκόταν εκεί που το καλούσαν οι καταναλωτές και τους προσέφερε τα ζυμαρικά Melissa, όπως και όποτε τα ήθελαν. Με συνεργάτες, influencers, publishers, συμμετοχή σε εκδηλώσεις, δειγματισμό νέων, καινοτόμων προϊόντων, κ.ά., ήρθαν αποτελέσματα 15πλάσια της επένδυσης στα media αποτελέσματα.

Συσκευασία που ξεχωρίζει (Κάμπος Χίου)
Ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, Founding Creative Partner, 2yolk παρουσίασε τον επανασχεδιασμό συσκευασίας του brand Chios Gardens της Κάμπος Χίου, ώστε να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό, μέσω μιας εικαστικής προσέγγισης που προσελκύει τον καταναλωτή. Με αυτό τον τρόπο το design λειτουργεί ως στρατηγικό εργαλείο του μάρκετινγκ, δήλωσε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο. κ. Γιάννης Τράνταλης, εμπορικός διευθυντής της Χυμοί Χίου, τόνισε πως το design των χυμών της σειράς NFC αποτέλεσε και αποτελεί τον βασικότερο πόλο έλξης πελατών σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις όπου συμμετέχει η εταιρεία με περίπτερο. Προ του επανασχεδιασμού, οι Χυμοί Χίου είχαν μερίδιο 14,5% στην κατηγορία χυμών ψυγείου πανελλαδικά και 25% στη Β. Ελλάδα. Μετά τον επανασχεδιασμό, που έγινε βάσει του εργαλείου αξιολόγησης προτάσεων design BED, οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2017 κατά 21%.

Καμπάνια που προκαλεί και ενθουσιάζει (Crunch)
Η παρουσίαση των best practices των brands ολοκληρώθηκε με την εισήγηση της κ. Αλεξίας Λασκαράτου, Impulse Confectionery Manager, NESTLÉ Hellas. Στην οθόνη προβλήθηκαν video που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο μιας διαφορετικής προσέγγισης που ξαφνιάζει, όπως ο ήχος της σοκολάτας Crunch. Η αγορά, είπε η εισηγήτρια, έχει 8 μεγάλους παίκτες, 40 brands και στην κατηγορία παρουσιάζονται 100 νέα προϊόντα κάθε χρόνο, ενώ το 2017 αυτός ο αριθμός ανέβηκε στα 244! Η δεύτερη πρόκληση είναι ο digital ανταγωνισμός, όχι μόνο στην ίδια κατηγορία, αλλά με ό,τι τραβά την προσοχή των χρηστών και τρίτη το γεγονός ότι είναι δύσκολο να εντυπωσιάσεις τους Millennials και να κρατήσεις την προσοχή τους για πολύ χρόνο. Η καμπάνια σχεδιάστηκε ώστε να πηγαίνει κόντρα σε ό,τι έχουμε συνηθίσει να ακούμε σε ειδικές περιπτώσεις (Αγ. Βαλεντίνος, 28η Οκτωβρίου, Χριστούγεννα κλπ). Με πολύ μικρότερη επένδυση από ό,τι στα παραδοσιακά μέσα, επιτεύχθηκαν διψήφια ποσοστά πωλήσεων του brand.

Χορηγική υποστήριξη - Live demo on stage από την CHEP
Mεγάλος χορηγός ήταν η CHEP και χορηγός η Sales Promotion Center. Από την CHEP πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα live demo on stage του βραβευμένου με «IGD Award» VR tool. Οι Antonio Raimondo, Southern Europe Marketing και Héctor Escobar Trejo, Manager, Ready to Display Acceleration Category της CHEP, έδειξαν τα πλεονεκτήματα της χρήσης πλατφόρμων προβολής, ως επαναχρησιμοποιούμενες λύσεις merchandising. Όπως τόνισαν οι ομιλητές, οι καταναλωτές αναζητούν εμπειρίες και την καλύτερη κάλυψη των αναγκών τους. Η τεχνολογία παρέχει λύσεις, ώστε να διασφαλίζεται η απαραίτητη ευελιξία στην αποθήκη και στο κατάστημα, να αναπληρώνονται με ταχύτητα οι ελλείψεις στο ράφι, να γίνονται ελκυστικές και αποτελεσματικές οι προωθητικές ενέργειες, να μειώνεται το στοκ και συνολικά να προσφέρεται αξία στον πελάτη, με παράλληλη, φυσικά, αύξηση των πωλήσεων.

σελφ σερβις (T. 480)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION