σελφ σερβις - ELTRUN: Ο Έλληνας online αγοραστής εξελίσσεται δυναμικά

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ELTRUN: Ο Έλληνας online αγοραστής εξελίσσεται δυναμικά

16 Φεβρουαρίου 2018 | 12:43 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: e-commerce,Online,Έρευνα

Το 2017 αυξήθηκαν οι νέοι online αγοραστές στην Ελλάδα, ψώνισαν πιο ώριμα και «ελληνοκεντρικά», πληρώνοντας κυρίως με πιστωτικές κάρτες και, επιδεικνύοντας σοβαρή πολυκαναλική συμπεριφορά, επιδόθηκαν στο κυνήγι των προσφορών και των χαμηλών τιμών. Πρόκειται για μερικά από τα βασικά συμπεράσματα της ετήσιας έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο του ELTRUN.

Στο πλαίσιο των πορισμάτων της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου του 2017 επί δείγματος 1.300 online αγοραστών, σημειώνεται ότι το 2017 περί τα 3,5 εκατομμύρια Έλληνες υπολογίζεται ότι αγόρασαν μέσω του διαδικτύου προϊόντα και υπηρεσίες συνολικής αξίας 4,5-5 δισ. ευρώ έναντι 4 δισ. ευρώ το 2016. Επίσης, ότι στη χώρα πλέον λειτουργούν περί τις 7.000 επιχειρήσεις στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, από όπου οι Έλληνες κάνουν το 75% των online αγορών τους.

Κατά την έρευνα παρότι η μέση αξία και ο αριθμός των online αγορών το 2017 δεν μεταβλήθηκε σε σχέση με το 2016, προστέθηκαν νέοι αγοραστές, αφού 2 στους 10 ξεκίνησαν τις διαδικτυακές αγορές τους, αυξήθηκαν τα ποσοστά των ώριμων online αγοραστών, καθώς κατά το 31% πραγματοποιούν μία στις δύο συνολικές αγορές τους μέσω Internet (έναντι 29% το 2016 και 25% το 2015), ενώ οι 7 στους 10 online καταναλωτές πραγματοποίησαν άνω του 80% των online αγορών τους από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα (έναντι 6 στους 10 το 2016 και 5 στους 10 το 2015). Η σχετική τάση, επισημαίνουν οι ερευνητές, θα έχει συνέχεια φέτος, αφού κατά το 38% οι online αγοραστές δήλωσαν διατεθειμένοι ν’ αυξήσουν την συνολική αξία των σχετικών τους αγορών.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι σε σχέση με το 2016 δεν υπήρξαν αλλαγές στην κατάταξη της προτίμησης προϊοντικών κατηγοριών για online αγορές. Στην κορυφή των προτιμήσεων είναι οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (83%) και ακολουθούν η διαμονή σε καταλύματα (72%), τα εξαρτήματα και ο περιφερειακός εξοπλισμός (67%), τα εισιτήρια για διάφορες εκδηλώσεις (66%), η ένδυση-υπόδηση (61%), το έτοιμο φαγητό (59%), τα βιβλία (49%), οι ηλεκτρονικές συσκευές (47%), τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας (45%) και οι βιταμίνες-συμπληρώματα διατροφής (41%). Τα περισσότερα χρήματα δαπανήθηκαν για ταξιδιωτικές υπηρεσίες, καταλύματα και εισιτήρια, οι περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες έγιναν για εισιτήρια, έτοιμο φαγητό και ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ενώ οι κατηγορίες με την μεγαλύτερη αύξηση online αγορών ήταν του έτοιμου φαγητού, των εισιτηρίων και των βιταμινών-διατροφικών συμπληρωμάτων.

Βασικά στοιχεία συμπεριφοράς του online αγοραστή
Επίσης, η έρευνα για πρώτη φορά κατέγραψε μια ανατροπή στον τρόπο πληρωμών, αφού την πρώτη θέση πήραν πλέον οι χρεωστικές κάρτες (το 64% των online αγοραστών), τη δεύτερη η αντικαταβολή (57%) και την τρίτη οι πιστωτικές κάρτες (42%). Πρώτη φορά επίσης εμφανίστηκαν το «ψηφιακό πορτοφόλι» με 17% και το PayPal με 9%.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι Έλληνες online αγοραστές κάνουν το 50% των συνολικών φυσικών τους αγορών, αφού προηγουμένως ψάξουν online στις μηχανές αναζήτησης και τις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, ενώ κάνουν το 20% των online αγορών τους, αφού προηγουμένως επισκεφθούν το φυσικό κατάστημα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το βασικότερο κίνητρο για τις online αγορές είναι η ευκολότερη αναζήτηση και ο εντοπισμός χαμηλών τιμών και προσφορών (75%), η άμεση σύγκριση προϊόντων (52%) και η ευκολία εύρεσης νέων προσφορών (41%). Ένα δευτερεύον κίνητρο σχετίζεται με την προϊοντική ποικιλία, καθώς, όπως δήλωσαν οι ερωτώμενοι, εντοπίζουν προϊόντα που δεν βρίσκουν σε φυσικά καταστήματα (47%), σε μεγαλύτερη ποικιλία (38%) και από διεθνείς πηγές (37%). Όσο για τους κύριους παράγοντες που τους επηρεάζουν ως προς την εμπιστοσύνη τους σε συγκεκριμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, υπέδειξαν τον ασφαλή τρόπο πληρωμής (46%), τις χαμηλές τιμές και προσφορές (42%), την ταχύτητα και ευκολία στην πλοήγηση (37%), τους ξεκάθαρους όρους χρήσης (35%), τις καλές κριτικές σε blogs/forums κ.λπ. (32%), την ευχρηστία του site (29%) και την σωστή εξυπηρέτηση (27%). Τέλος, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι χρησιμοποιούν καθολικά (98%) το κινητό τηλέφωνό τους για την είσοδό τους στο διαδίκτυο και ως βασική συσκευή στις εμπορικές ψηφιακές συναλλαγές τους.

σελφ σερβις (T. 479)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION