σελφ σερβις - Σκλαβενίτης: Το διπλό στοίχημα

Κυριακή, 20 Μαΐου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σκλαβενίτης: Το διπλό στοίχημα

22 Ιανουαρίου 2018 | 11:13 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Δύο στοιχήματα θα επιδιώξει να κερδίσει έως το τέλος του έτους η Σκλαβενίτης, προκειμένου να υποδεχθεί τη νέα χρονιά με νέα οργανωτική δομή και από… προωθημένο σημείο εκκίνησης. Το πρώτο σχετίζεται με τις διαδικασίες συγχώνευσης της θυγατρικής Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, με απορρόφηση της μητρικής Ι. & Σ. Σκλαβενίτης ως το τέλος του έτους, και το δεύτερο είναι η θυγατρική της να φθάσει και σταδιακά να ξεπεράσει σε τζίρο το 1 δισ. ευρώ.

Ήδη για το πρώτο ζήτημα δουλεύουν εδώ και μήνες πυρετωδώς, τόσο το επιτελείο της μητρικής εταιρείας όσο και οι νομικοί σύμβουλοι του ομίλου, ώστε στις 31 Δεκεμβρίου φέτος οι δύο εταιρείες να αποτελέσουν και τυπικά ενιαίο οργανισμό.

Όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς, το γεγονός ότι στην περίπτωση της Σκλαβενίτης η θυγατρική –εν προκειμένω η νέα εταιρεία– απορροφά τη μητρική της, δύσκολα δίνει στην ενοποιημένη εταιρεία τη δυνατότητα «εξόδου διαφυγής» (π.χ. μέσω εταιρικού «διαζυγίου»), αν το όλο project δεν εξελιχθεί βάσει των προσδοκιών των σχεδιαστών του. Στην περίπτωση, λοιπόν, που «δεν θα βγαίνουν τα νούμερα», το μόνο plan Β που μπορεί να τεθεί σε ισχύ είναι εκείνο της εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας ενός τρίτου «παίκτη», προερχόμενου το πιθανότερο από το εξωτερικό.

Πάντως, σε αυτή τη φάση τέτοια σενάρια μάλλον ως παρατραβηγμένα μπορεί να χαρακτηριστούν, δεδομένου ότι το deal διάσωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος δεν έχει κλείσει καν δωδεκάμηνο, ενόσω η αναστάτωση που προκαλεί στην οργανωμένη λιανική κυρίως της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας είναι έντονη, καθώς, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η προσαρμογή του στις νέες συνθήκες υπό την επωνυμία του νέου του ιδιοκτήτη του δίνει σημαντικά μερίδια αγοράς.

Σχετικά με το ζήτημα της συγχώνευσης, παράγοντες προσκείμενοι στη Σκλαβενίτης σημειώνουν ότι η απορρόφηση της μητρικής από τη θυγατρική αποφασίσθηκε, δεδομένου ότι η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη είναι μεγαλύτερη της μητρικής, αφού ελέγχει περισσότερα καταστήματα και απασχολεί πολυπληθέστερο προσωπικό εκείνης. Σε ό,τι αφορά το γεγονός ότι η θυγατρική εμφανίζει σήμερα περιορισμένης αξίας τζίρο, σχολιάζουν ότι, ανεξάρτητα από την εναλλακτική της συγχώνευσης, τα έσοδα θα ενοποιηθούν σε μια εταιρεία.

Στη κυνήγι του εορταστικού τζίρου
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο στοίχημα της Σκλαβενίτης, σχετίζεται εν όψει των μεγάλων γιορτών του χειμώνα με τις προσδοκίες από ένα ακόμη δυναμικό βήμα για την εξασφάλιση υψηλότερου τζίρου, δηλαδή εσόδων που θα υπερβούν το μηνιαίο όριο των 60 εκατ. ευρώ, επιτρέποντας στην Ελληνικές Υπεραγορές να «ξεκολλήσει» τις «ετησιοποιημένες» πωλήσεις της από το επίπεδο των 700-750 εκατ. ευρώ, που έχουν «κολλήσει» από τα τέλη του καλοκαιριού.

Βασική επιδίωξη της Σκλαβενίτης είναι η θυγατρική της να φθάσει και σταδιακά να υπερβεί σε τζίρο το 1 δισ. ευρώ, επίπεδο εσόδων το οποίο θα της επιτρέψει να κάνει το brake even. Όμως, την απόσταση των περίπου 250-300 εκατ. ευρώ που τη χωρίζουν από τον αρχικό της στόχο, δεν θα τη διανύσει εύκολα. Τα καταστήματά της στην περιφέρεια προς το παρόν φαίνεται πως υστερούν από άποψη δυναμικής, αδυνατώντας να αντιστοιχηθούν από άποψη επιδόσεων με τα καταστήματα της Αττικής, ενώ η αλυσίδα χάνει τζίρο και από τον «κανιβαλισμό πωλήσεων» της θυγατρικής της, του οποίου το μέγεθος άλλοι προσδιορίζουν γύρω στο 3% κι άλλοι γύρω στο 6%. Την ίδια στιγμή η εταιρεία βαρύνεται με υψηλά κόστη λειτουργίας και διαχείρισης, δεδομένου ότι, όπως έχει ανακοινωθεί, προέβη εδώ και μήνες στην εξομοίωση των αποδοχών του προσωπικού που προήλθε από τη Μαρινόπουλος με τις αποδοχές των μισθωτών της μητρικής, ενώ φαίνεται πως ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ενοποίησης των δύο συστημάτων προμήθειας προϊόντων, όπως και διαδικασιών που τηρεί το λογιστήριο.

Στα 2,05-2,15 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2017
Σχετικά με το ύψος στο οποίο θα διαμορφωθούν φέτος οι πωλήσεις του ομίλου, παράγοντες της αγοράς το τοποθετούν μεταξύ των 2,05 και των 2,15 δισ. ευρώ αντί των 2,5 δισ. ευρώ όπως αρχικά προβλεπόταν, δεδομένου ότι το deal για τη διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος, που άρχισε να εξελίσσεται το Μάιο, ήταν φυσικό τους πρώτους μήνες να μην αποδίδει ιδιαίτερα, σχολιάζουν.

Υπενθυμίζεται ότι η χρήση του 2016 έκλεισε για τον όμιλο με κύκλο εργασιών 1,87 δισ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 7,3% ή 128 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τις επιδόσεις του το 2015, σε μια αγορά που κινήθηκε πτωτικά περίπου κατά 4,5%.

Φέτος οι τελευταίες τάσεις της ζήτησης δίνουν μια πιο βελτιωμένη εικόνα αναφορικά με τις πωλήσεις λιανικής, αφού τις εμφανίζουν σταθεροποιημένες, πράγμα που καθιστά λογικά ευκολότερη την προσπάθεια του ομίλου να βελτιώσει συνολικά τις επιδόσεις του.

Με low profile στη διαφήμιση
Το ζητούμενο, για να έλθουν αυξημένες πωλήσεις στον όμιλο και ειδικά στις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη, είναι το πόσο επιθετικά θα κινηθεί το δίκτυο από άποψη πολιτικής τιμών, αλλά και διαφημιστικής επικοινωνίας.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, η αγορά θεωρεί δεδομένο ότι η Σκλαβενίτης θα συνεχίσει να αντεπιτίθεται στον ανταγωνισμό, αλλά σε σχέση με τη διαφήμιση πιστεύει ότι θα εφαρμόσει δύο ταχύτητες: Μια υποτονική έως μηδενική, όπως συνήθως στην Αττική και μια χαμηλής, έστω, κινητικότητας στην περιφέρεια, όπου ήδη έχουν λάβει χώρα κάποιες σχετικές ενέργειες.

Όπως σχολιάζεται από κύκλους της εταιρείας, η Σκλαβενίτης δεν πρόκειται να διαθέσει σημαντικά κεφάλαια στη διαφήμιση κι αυτό διότι, τουλάχιστον στην Αττική, εδώ και δεκαετίες η αποδοχή της εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού είναι δεδομένη, πράγμα που ανακλά στα καταστήματα που προέρχονται από τη Μαρινόπουλος, τα οποία, εξάλλου, σύντομα θα φθάσουν στο επίπεδο επιδόσεων εκείνων της μητρικής. Συνεπώς η εταιρεία θα επενδύει μόνο σε τοπικό επίπεδο, κυρίως μέσω ραδιοφωνικών μηνυμάτων και διανομής φυλλαδίων με τις προσφορές της. Ανάλογα κινήθηκε, άλλωστε, στη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα και την Πάτρα, αποβλέποντας στη στήριξη κυρίως των υπέρ μάρκετ της.

Πάντως, παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν ότι, αν η Σκλαβενίτης δεν αναλώσει κεφάλαιο στη διαφήμιση, οι πωλήσεις της στην περιφέρεια δεν θα ανέβουν γρήγορα, καθώς «δεν αρκεί μόνο να μειώνεις τις τιμές. Πρέπει και να το διαφημίζεις, κυρίως στις περιοχές που δεν σε γνωρίζουν οι πελάτες…».

Πηγές του σελφ σέρβις αναφέρουν ότι οι τράπεζες από την πλευρά τους ζητούν ο όμιλος να κινηθεί επιθετικά στον τομέα της εμπορικής επικοινωνίας, προκειμένου να υποστηριχθεί το ταχύτερο δυνατό η κερδοφορία του δικτύου, πράγμα που αποτελεί το ζητούμενο.

σελφ σερβις (T. 478)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION