σελφ σερβις - ΙΕΛΚΑ: Η κρίση μείωσε τις δαπάνες για είδη παντοπωλείου

Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΙΕΛΚΑ: Η κρίση μείωσε τις δαπάνες για είδη παντοπωλείου

21 Νοεμβρίου 2017 | 12:54 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Έρευνα

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΛΚΑ, στην οποία λαμβάνονται υπόψιν τα ευρήματα της έρευνας Οικογενειακών Προϋπολογισμών 2016 της ΕΛΣΤΑΤ, την επταετία 2009-2016 η δαπάνη των νοικοκυρών σε ήδη παντοπωλείου μειώθηκε κατά 21,7% και αποκλειστικά για τρόφιμα κατά 18,6%.

Πράγματι, ενώ το 2009 το μέσο νοικοκυριό δαπανούσε ετησίως για την αγορά ειδών παντοπωλείου 5.578 ευρώ, πέρυσι δαπάνησε 1.211 ευρώ λιγότερα, δηλαδή 4.367 ευρώ. Κατά τους ερευνητές η σχετική μείωση οφείλεται εκτός της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και στις αλλαγές των αγοραστικών συνηθειών, καθώς οι 9 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν χρήματα από τις προσφορές και οι 7 στους 10 εξοικονομούν τουλάχιστον το 5% της αξίας των αγορών τους.

Η μεσοσταθμική εξοικονόμηση που καταγράφεται στις ετήσιες έρευνες του ΙΕΛΚΑ κυμαίνεται μεταξύ 9,5% και 11,7%. Ένα άλλο σημαντικό ποσοστό της μείωσης αποδίδεται στη διεύρυνση των «έξυπνων» αγορών εκ μέρους των καταναλωτών (αναζήτηση προσφορών και φθηνότερων εναλλακτικών προϊόντων, μείωση σπατάλης κ.λπ.). Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι, ενώ η δαπάνη των νοικοκυριών για είδη παντοπωλείου μειώθηκε, ως ποσοστό επί των συνολικών αγορών τους αυξήθηκε.

Έτσι, αν το 2009 οι αγορές ειδών διατροφής αντιστοιχούσαν στο 16,2% των αγορών του μέσου νοικοκυριού, το 2016 αντιστοιχούσαν στο 19,6%, αυξημένες κατά 3,4%. Πρακτικά, δηλαδή, όλες οι άλλες δαπάνες των νοικοκυριών μειώθηκαν σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο για τα είδη παντοπωλείου.

σελφ σερβις (T. 477)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφιέρωμα

Βρεφικά & Παιδικά Προϊόντα: Δημογραφική και οικονομική κρίση μειώνουν συνεχώς τον τζίρο

Μόνη η συνεχιζόμενη πτώση των γεννήσεων στη χώρα μας εξηγεί αρκετά, δυστυχώς, τη διαρκώς πτωτική εξέλιξη της αγοράς προϊόντων βρεφικής και παιδικής διατροφής και φροντίδας. Όπως εκτιμάται, ο συνδυασμός της δημογραφικής με την οικονομική κρίση λόγω των προγραμμάτων λιτότητας, από το 2009 μέχρι φέτος οδήγησε τον τζίρο των επιχειρήσεων της εν λόγω αγοράς σε πτώση της τάξης του 45%. Ωστόσο, αν και η προώθηση και προσφορά έχει γίνει ο κατεξοχήν ιμάντας των πωλήσεων και του ανταγωνισμού των brands, στ...

Διαβάστε το ειδικό αφιέρωμα
  • Εκδηλώσεις
  • Έρευνα
  • Εργασία
  • Campaigns
  • Προφίλ εταιρείας

Προφίλ εταιρείας

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION