σελφ σερβις - Σκλαβενίτης: «Πήρε μπρος» το deal των 561 καταστημάτων

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Σκλαβενίτης: «Πήρε μπρος» το deal των 561 καταστημάτων

18 Απριλίου 2017 | 14:03 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Τι μηχανές μπροστά έβαλε η Σκλαβενίτης για να ενεργοποιηθεί το ταχύτερο το δίκτυο της Μαρινόπουλος υπό το σήμα, την εμπορική πολιτική και τη διοίκηση της Σκλαβενίτης. Πρώτος στόχος της είναι να μην χαθεί η αγορά του Πάσχα. Η αλυσίδα, έχοντας χάσει την ευκαιρία της περιόδου των μεγάλων γιορτών του Δεκεμβρίου, πράγμα που της στέρησε ρευστότητα αρκετών εκατομμυρίων, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν τα καταστήματα της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος να έχουν ανακάμψει ως το Πάσχα.

Οι μέρες της Σαρακοστής θα είναι δύσκολες για τη Σκλαβενίτης, αφού πρέπει να επιτύχει πολλά σε πολύ λίγο χρόνο, ώστε τη Μεγάλη Εβδομάδα να μην ξαναζήσει «ημέρες παθών».

Το πόσο γρήγορα και οργανωμένα σχεδιάζει να κινηθεί φάνηκε, εξάλλου, και από την πρώτη επίσημη πλέον επιστολή που απηύθυνε στους προμηθευτές της, αμέσως μόλις έκλεισαν όλες οι βασικές νομικές εκκρεμότητές που θα έθεταν εν αμφιβόλω την ισχύ του deal. Βάσει των όσων ανέφερε η διοίκηση της Σκλαβενίτης στην εν λόγω επιστολή, η συμφωνία διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος τέθηκε επί της ουσίας σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου, οπότε κινήθηκε και επίσημα η διαδικασία τροφοδοσίας του δικτύου της υπό τον απόλυτο έλεγχο και εποπτεία της Σκλαβενίτης.

Με την επιστολή η εταιρεία επιχειρεί να θέσει το πλαίσιο της καθημερινής συνεργασίας της με τους προμηθευτές, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως οι κεντρικοί αποθηκευτικοί χώροι στους οποίους θα πραγματοποιούνται οι παραδόσεις των εμπορευμάτων για λογαριασμό πλέον της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης βρίσκονται στα Σπάτα (θέση «Γιαλού») του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, στον Δρυμό του Δήμου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης, στα Άνω Λιόσια, ΕΛ.ΚΕ.ΔΙ. (θέση «Τζαβερδέλλα»), στα Οινόφυτα Βοιωτίας, στο 57οχλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας, και στο Ηράκλειο Κρήτης, 15 ΟΤ ΒΙΠΕ Ηρακλείου Κρήτης. Τις παραμονές της έκδοσης του τεύχους η εταιρεία επρόκειτο να αποστείλει στους προμηθευτές της τα κωδικολογία των προϊόντων, ώστε να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι πρώτες τακτικές παραγγελίες της.

Ενδιαφέρον έχει η πολιτική της Σκλαβενίτης στην Κρήτη, όπου ελέγχει κατά το 60% τη τοπική αλυσίδα Χαλκιαδάκης, η οποία λειτουργεί με δίκτυο 40 σούπερ μάρκετ. Στην παρούσα φάση, λοιπόν, η διοίκηση της Σκλαβενίτης φέρεται αποφασισμένη να δώσει την επωνυμία της στα 18 καταστήματα της Μαρινόπουλος, δημιουργώντας κατ’ αυτό τον τρόπο έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό μεταξύ των καταστημάτων των δύο σημάτων, που είναι ενταγμένα στον ίδιο όμιλο. Στην ίδια λογική, μεταξύ των δύο δικτύων δεν θα υπάρξουν συνέργειες ούτε κοινή εμπορική πολιτική, ενώ η τροφοδοσία των καταστημάτων τους θα πραγματοποιείται βάσει διαφορετικών logistic systems.

Τρέχουν οι τριτανακοπές
Μικρή εμπλοκή προκλήθηκε στο ζήτημα της εκδίκασης των τριτανακοπών που ασκήθηκαν επί της δικαστικής απόφασης της 16ης Ιανουαρίου 2017, η οποία επικύρωνε τη Συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος. Η υπόθεση πήρε αναβολή για τις 24 Μαΐου μετά από παρέμβαση της Καρυπίδης. Υπενθυμίζεται ότι, μετά από προσφυγή της Σκλαβενίτης και την έκδοση σχετικής απόφασης του δικαστηρίου, όλες οι αιτήσεις τριτανακοπής –συνολικά επτά– επρόκειτο να συζητηθούν στις 8 Μαρτίου (είχαν διαφορετικές ημερομηνίες εκδίκασης μεταξύ των τελών του Απριλίου και των αρχών του Μαΐου).

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το μεγαλύτερο μέρος των εταιρειών που άσκησαν τριτανακοπή επιθυμούν να συμπεριληφθούν στη λίστα των πιστωτών που θα πληρωθούν τις απαιτήσεις τους με βάση όσα προβλέπονται στο σχέδιο της συμφωνίας, ήτοι με «κούρεμα» 50%.

Παρελθόν και το σήμα Carrefour
Η επιτάχυνση της διαδικασίας εκδίκασης των τριτανακοπών φέρνει ακόμα πιο κοντά την ολοκλήρωση όλων των νομικών εκκρεμοτήτων της υπόθεσης, ενώ διευκολύνει τη Σκλαβενίτης να αφαιρέσει την επωνυμία Μαρινόπουλος από το δίκτυο της εταιρείας έως τα τέλη του Μαρτίου, όπως προβλέπει η συμφωνία της με το γαλλικό όμιλο, προκειμένου να αποδεσμευθεί πλήρως από τα δικαιώματα χρήσης του band Carrefour. Για τον ίδιο λόγο η αλυσίδα πρέπει να διακόψει έως τις 31 Μαρτίου τις πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Carrefour. Το αδιάθετο στοκ μετά το πέρας της προθεσμίας θα υποχρεωθεί να το αποσύρει από την αγορά, προκειμένου είτε να το καταστρέψει είτε να το δωρίσει σε φορείς και σωματεία, που έχουν ανάγκη από τρόφιμα ή άλλα είδη καθημερινής ανάγκης.

Οι μέρες της Σαρακοστής θα είναι δύσκολες για τη Σκλαβενίτης, αφού πρέπει να επιτύχει πολλά σε πολύ λίγο χρόνο, ώστε τη Μεγάλη Εβδομάδα να μην ξαναζήσει «ημέρες παθών».

Το πόσο γρήγορα και οργανωμένα σχεδιάζει να κινηθεί φάνηκε, εξάλλου, και από την πρώτη επίσημη πλέον επιστολή που απηύθυνε στους προμηθευτές της, αμέσως μόλις έκλεισαν όλες οι βασικές νομικές εκκρεμότητές που θα έθεταν εν αμφιβόλω την ισχύ του deal. Βάσει των όσων ανέφερε η διοίκηση της Σκλαβενίτης στην εν λόγω επιστολή, η συμφωνία διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος τέθηκε επί της ουσίας σε εφαρμογή την 1η Μαρτίου, οπότε κινήθηκε και επίσημα η διαδικασία τροφοδοσίας του δικτύου της υπό τον απόλυτο έλεγχο και εποπτεία της Σκλαβενίτης.

Με την επιστολή η εταιρεία επιχειρεί να θέσει το πλαίσιο της καθημερινής συνεργασίας της με τους προμηθευτές, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως οι κεντρικοί αποθηκευτικοί χώροι στους οποίους θα πραγματοποιούνται οι παραδόσεις των εμπορευμάτων για λογαριασμό πλέον της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης βρίσκονται στα Σπάτα (θέση «Γιαλού») του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, στον Δρυμό του Δήμου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης, στα Άνω Λιόσια, ΕΛ.ΚΕ.ΔΙ. (θέση «Τζαβερδέλλα»), στα Οινόφυτα Βοιωτίας, στο 57οχλμ. Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας, και στο Ηράκλειο Κρήτης, 15 ΟΤ ΒΙΠΕ Ηρακλείου Κρήτης. Τις παραμονές της έκδοσης του τεύχους η εταιρεία επρόκειτο να αποστείλει στους προμηθευτές της τα κωδικολογία των προϊόντων, ώστε να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι πρώτες τακτικές παραγγελίες της.

Ενδιαφέρον έχει η πολιτική της Σκλαβενίτης στην Κρήτη, όπου ελέγχει κατά το 60% τη τοπική αλυσίδα Χαλκιαδάκης, η οποία λειτουργεί με δίκτυο 40 σούπερ μάρκετ. Στην παρούσα φάση, λοιπόν, η διοίκηση της Σκλαβενίτης φέρεται αποφασισμένη να δώσει την επωνυμία της στα 18 καταστήματα της Μαρινόπουλος, δημιουργώντας κατ’ αυτό τον τρόπο έναν ιδιότυπο ανταγωνισμό μεταξύ των καταστημάτων των δύο σημάτων, που είναι ενταγμένα στον ίδιο όμιλο. Στην ίδια λογική, μεταξύ των δύο δικτύων δεν θα υπάρξουν συνέργειες ούτε κοινή εμπορική πολιτική, ενώ η τροφοδοσία των καταστημάτων τους θα πραγματοποιείται βάσει διαφορετικών logistic systems.

Τρέχουν οι τριτανακοπές
Μικρή εμπλοκή προκλήθηκε στο ζήτημα της εκδίκασης των τριτανακοπών που ασκήθηκαν επί της δικαστικής απόφασης της 16ης Ιανουαρίου 2017, η οποία επικύρωνε τη Συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος. Η υπόθεση πήρε αναβολή για τις 24 Μαΐου μετά από παρέμβαση της Καρυπίδης. Υπενθυμίζεται ότι, μετά από προσφυγή της Σκλαβενίτης και την έκδοση σχετικής απόφασης του δικαστηρίου, όλες οι αιτήσεις τριτανακοπής –συνολικά επτά– επρόκειτο να συζητηθούν στις 8 Μαρτίου (είχαν διαφορετικές ημερομηνίες εκδίκασης μεταξύ των τελών του Απριλίου και των αρχών του Μαΐου).

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το μεγαλύτερο μέρος των εταιρειών που άσκησαν τριτανακοπή επιθυμούν να συμπεριληφθούν στη λίστα των πιστωτών που θα πληρωθούν τις απαιτήσεις τους με βάση όσα προβλέπονται στο σχέδιο της συμφωνίας, ήτοι με «κούρεμα» 50%.

Παρελθόν και το σήμα Carrefour
Η επιτάχυνση της διαδικασίας εκδίκασης των τριτανακοπών φέρνει ακόμα πιο κοντά την ολοκλήρωση όλων των νομικών εκκρεμοτήτων της υπόθεσης, ενώ διευκολύνει τη Σκλαβενίτης να αφαιρέσει την επωνυμία Μαρινόπουλος από το δίκτυο της εταιρείας έως τα τέλη του Μαρτίου, όπως προβλέπει η συμφωνία της με το γαλλικό όμιλο, προκειμένου να αποδεσμευθεί πλήρως από τα δικαιώματα χρήσης του band Carrefour. Για τον ίδιο λόγο η αλυσίδα πρέπει να διακόψει έως τις 31 Μαρτίου τις πωλήσεις προϊόντων με το σήμα Carrefour. Το αδιάθετο στοκ μετά το πέρας της προθεσμίας θα υποχρεωθεί να το αποσύρει από την αγορά, προκειμένου είτε να το καταστρέψει είτε να το δωρίσει σε φορείς και σωματεία, που έχουν ανάγκη από τρόφιμα ή άλλα είδη καθημερινής ανάγκης.


Ο λογαριασμός
Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση του deal, από ένα σύνολο κεφαλαίων της τάξης των 490 εκατ. ευρώ (370 εκατ. ευρώ δάνεια -η σχετική σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί- και 120 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια) περί τα 240 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου και ειδικότερα την αναδιοργάνωση του ενοποιημένου πλέον δικτύου της εταιρείας (ανακαινίσεις καταστημάτων, αναδιαρθρώσεις, αναβάθμιση υποδομών logistics), ενώ ανάλογο ποσό –περί τα 250 εκατ. ευρώ– θα διατεθεί για την άμεση αντιμετώπιση των υποχρεώσεων έναντι των προμηθευτών, που έχει αναλάβει να καλύψει η Σκλαβενίτης, βάσει της σύμβασης για τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος. Πηγές του σελφ σέρβις σημειώνουν ότι από τη στιγμή που οι τράπεζες «άναψαν το πράσινο φως» για το δάνειο της Σκλαβενίτης, η διαδικασία θα κυλήσει ταχύτατα, με την προοπτική να μην εξαντληθούν οι δύο μήνες προθεσμίας που προβλέπει το σχέδιο διάσωσης.

Η EY είναι έτοιμη να δράσει χωρίς καθυστέρηση για τον έλεγχο κάθε λογαριασμού προμηθευτή και τη χορήγηση των απαιτούμενων εγκρίσεων για την καταβολή του 50% της εκάστοτε οφειλής, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, συμπληρώνοντας ότι πρόθεση της Σκλαβενίτης είναι να εξοφληθούν οι προμηθευτές έως τα τέλη του Μαρτίου. Στο μεταξύ, κεφάλαια της τάξης των 100 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σταδιακά για τη χρηματοδότηση των αναγκών ρευστότητας που θα ανακύψουν κατά την υποστήριξη του διευρυμένου πλέον δικτύου της Σκλαβενίτης. Στα προαναφερόμενα ποσά πρέπει να προσμετρηθούν και οι δύο ενδιάμεσες χρηματοδοτήσεις των 70 εκατ. ευρώ αρχικά (55 εκατ. ευρώ δανειοδότηση και 15 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια) και εν συνέχεια των 60 εκατ. ευρώ, ποσό που όπως αναφέρουν πληροφορίες έχει ήδη εγκριθεί ως νέα δανειοδότηση από τις τράπεζες. Πρόκειται για ποσά με τα οποία χρηματοδοτήθηκαν τα ενοίκια, η μισθοδοσία η οποία είχε μπλοκάρει μερικώς αλλά πλέον εξομαλύνεται, καθώς και η τροφοδοσία περισσότερων από 100 καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Λεπτομερής σχεδιασμός
Στο μεταξύ, όλες οι πληροφορίες θέλουν τη διοίκηση της αλυσίδας να έχει ετοιμαστεί με κάθε λεπτομέρεια για την ταχύτερη δυνατή αναδιοργάνωση και ανασκευή των καταστημάτων της Μαρινόπουλος. Μάλιστα, όπως λέγεται, όχι απλά έχουν προετοιμαστεί οι περισσότερες από τις ταμπέλες που θα αντικαταστήσουν αυτές της Μαρινόπουλος, αλλά έχουν προβλεφθεί και παραληφθεί οι προμήθειες οικοδομικών υλικών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα εισαγόμενα από την Κίνα πλακίδια που χρησιμοποιεί η αλυσίδα στα καταστήματά της. Πηγές της αγοράς σημειώνουν επίσης ότι υπάρχει προγραμματισμός αναφορικά με τη σειρά που θα εξελιχθεί η ανασκευή των καταστημάτων Μαρινόπουλος και η προσαρμογή τους κατά τα πρότυπα της Σκλαβενίτης. Όπως επισημαίνεται, η διοίκηση της αλυσίδας θέλει το ταχύτερο δυνατόν τα 361 καταστήματα της Μαρινόπουλος να προσομοιάσουν στις εμπορικές μονάδες της μητρικής, ώστε ο καταναλωτής, τουλάχιστον ο Αθηναίος, να αισθάνεται ότι επισκέπτεται το περιβάλλον της Σκλαβενίτης κι όχι χώρους ξένους προς τους δικούς της. Κατά πληροφορίες μια πρώτη καταληκτική ημερομηνία για την πλήρη αναδόμηση των καταστημάτων Μαρινόπουλος είναι το τέλος του Ιουνίου.

Σύμφωνα με τις πηγές του σελφ σέρβις, όλοι στην εταιρεία δούλευαν από καιρό για τη Day One, την πρώτη ημέρα που το δίκτυο της Μαρινόπουλος επρόκειτο να τεθεί επίσημα υπό τον έλεγχο της Σκλαβενίτης, δηλαδή την 1η Μαρτίου. Στο πλαίσιο αυτό, τους μήνες που προηγήθηκαν και ειδικότερα μετά το καλοκαίρι του 2016 η Σκλαβενίτης ανασύνταξε το χάρτη των καταστημάτων της, συνυπολογίζοντας σε αυτά το δίκτυο της Μαρινόπουλος. Πλέον το ενοποιημένο δίκτυο αριθμεί 561 εμπορικές μονάδες (112 Σκλαβενίτης, 9 The Mart, 40 Χαλκιαδάκης, 238 Carrefour Μαρινόπουλος και Μαρινόπουλος, 103 Express, 15 Ξυνός, 17 Κρόνος, 3 Μαρκέτα, 4 Παλαμάρης, 2 Πειραϊκό και 18 Κύπρος), από τα οποία 22 θα κλείσουν, βάσει της απόφαση που εξέδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Άλλες πληροφορίες σχετικά με την αναδιοργάνωση του δικτύου της Μαρινόπουλος και την αναμόρφωση των δομών της Σκλαβενίτης, αναφέρουν ότι κάθε κατάστημα που θα ανακαινίζεται θα ενισχύεται με επιπλέον προσωπικό, καθότι έχει διαπιστωθεί ότι το δίκτυο της πτωχευμένης είχε μεγάλες ελλείψεις προσωπικού. Επίσης, στο διοικητικό κέντρο της Σκλαβενίτης, στον Κηφισό, έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες προσαρμογές, ώστε η έδρα του ομίλου να υποδεχθεί το διοικητικό προσωπικό της Μαρινόπουλος. Στόχος είναι η μετακίνηση του προσωπικού και η μετακόμιση όλων των αναγκαίων υποδομών να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του Μαρτίου.

Χαμηλό προφίλ
Η αγορά αναμένει με περιέργεια και ενδιαφέρον πώς θα κινηθεί ο όμιλος διαφημιστικά, δεδομένου του ότι από τις σχετικές αποφάσεις του θα φανεί το πόσο επιθετικά προτίθεται να δραστηριοποιηθεί. Αν και, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, η Σκλαβενίτης σχεδίαζε να ενεργοποιηθεί διαφημιστικά, νεότερες πληροφορίες φέρουν τη διοίκησή της να εξετάζει σοβαρά το σενάριο ενός πολύ χαμηλού διαφημιστικού προφίλ. Το ενδιαφέρον της θα επικεντρωθεί καταρχήν στα διαφημιστικά φυλλάδια, μέσω των οποίων θα επιχειρήσει να γνωστοποιήσει στο κοινό την εμπορική της πολιτική και φυσικά να αποκτήσει μια πρώτη επαφή μαζί του, κυρίως σε ό,τι αφορά τα καταστήματα της επαρχίας, όπου οι καταναλωτές δεν ξέρουν από πρώτο χέρι το περιβάλλον των καταστημάτων Σκλαβενίτης.

Η διοίκηση της εταιρείας φρονεί μάλλον ότι είναι σκόπιμο να μην εγκαταλείψει την έως τώρα επιτυχή συνταγή της «διαφημιστικής σιγής». Το κρίσιμο βέβαια είναι, αν έχει την πολυτέλεια του χρόνου, δεδομένου ότι μια επιθετική διαφημιστική καμπάνια θα κεντρίσει άμεσα την προσοχή του κοινού.

Στο πεδίο των ετήσιων συμφωνιών και των διαπραγματεύσεων της εταιρείας με τους προμηθευτές της, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι τουλάχιστον επί του παρόντος δεν φαίνεται πως θ’ αλλάξουν πολλά. Οι όποιες ανατροπές σχεδιάζονται, αν σχεδιάζονται, θα εκδηλωθούν την επόμενη χρονιά. Συνεπώς, οι πιέσεις για αυξημένες παροχές και γενικότερα για την αναπροσαρμογή των ετήσιων συμφωνιών φαίνεται πως θα ασκηθούν από το 2018, αν και φυσικά κάποιες πρώτες συζητήσεις έχουν γίνει με άπαντες, ώστε οι δύο πλευρές να είναι έτοιμες για τον «οδικό χάρτη» που μέλλει στην πορεία των σχέσεών τους.

σελφ σερβις (T. 470)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION