σελφ σερβις - Ποιες τάσεις οδηγούν τις εξελίξεις το 2017 σε τρόφιμα & ποτά

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ποιες τάσεις οδηγούν τις εξελίξεις το 2017 σε τρόφιμα & ποτά

14 Μαρτίου 2017 | 09:31 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: News,Αγορά,Διεθνή

Η απαίτηση του αγοραστικού κοινού για υγιεινά, ασφαλή τρόφιμα και ποτά, που παράλληλα διευκολύνουν την καθημερινή ζωή, βρίσκεται στο επίκεντρο των συμπερασμάτων της μελέτης της εταιρείας ερευνών Mintel, που αφορά στις τάσεις του κλάδου, όπως διαμορφώνονται στο διεθνές τοπίο.

Τα συμπεράσματα εξήχθησαν από τη σε βάθος συζήτηση με πάνω από 60 διεθνείς αναλυτές της Mintel, στη βάση της διερεύνησης των προοπτικών ανάπτυξης του κλάδου το 2017, αλλά και στο μέλλον. Τα αποτελέσματα των συζητήσεων συνδυάστηκαν με δεδομένα καταναλωτικών ερευνών που έχει στη διάθεσή της η εταιρεία, αλλά και με τη βάση δεδομένων Global New Products Database (GNPD). Με αυτή τη μέθοδο, η μελέτη καταλήγει σε 6 βασικές τάσεις:

Πρώτη καταγράφεται η στροφή στην παράδοση. Η ταχύτητα των εξελίξεων, η δυσκολία πρόβλεψης του άμεσου μέλλοντος και οι αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό πολλών χωρών οδηγούν τους πολίτες στην επιλογή προϊόντων που είναι ήδη γνωστά, παρά σε προϊόντα με «επαναστατική» καινοτομία. Βέβαια, η εμπιστοσύνη σε παραδοσιακές αξίες δεν ακυρώνει την ανάγκη για νεωτερισμούς. Αντίθετα, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, δημιουργεί νέες ευκαιρίες για τη βιομηχανία και την καλούν να αναζητήσει σε ήδη υπάρχουσες λύσεις την έμπνευση για το νέο.

Η επιλογή προϊόντων φυτικής προέλευσης ή καινοτομιών που αφορούν στην προσθήκη φυτικών πρώτων υλών στη σύνθεση γνωστών ειδών (φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι και βότανα) κερδίζει επίσης έδαφος. Η τάση αυτή προβλέπεται να ενισχύσει την παραγωγή προϊόντων για vegetarians και vegans, και γενικότερα σε λύσεις που στηρίζονται σε φυτικά προϊόντα.

Η βάση δεδομένων της Mintel καταγράφει αύξηση των προϊόντων που δηλώνουν πως απευθύνονται σε vegetarians κατά 25% και κατά 257% όσων δηλώνουν κατάλληλα για vegans, μεταξύ των λανσαρισμάτων του 2016.

Η μεγάλη σπατάλη τροφίμων που σημειώνεται σε παγκόσμιο επίπεδο οδηγεί επίσης σε σημαντικές αλλαγές τη βιομηχανία. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Αγροτικής Παραγωγής των Ηνωμένων Εθνών, περίπου 1,3 δισ. τόννοι τροφίμων βιομηχανικής παραγωγής καταλήγουν στα απορρίμματα. Η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών στο θέμα οδηγεί το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία σε πρωτοβουλίες όπως η προώθηση της πώλησης ελαττωματικών, ασφαλών προς κατανάλωση προϊόντων, σε χαμηλότερη τιμή, η δωρεά τους σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, αλλά και η βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να διευρυνθεί ο χρόνος ζωής των φρέσκων προϊόντων.

Ο χρόνος είναι πολύτιμος και στη διαδικασία προετοιμασίας των γευμάτων. Αυτό εξηγεί και την τάση αναζήτησης τροφίμων και ποτών που εξασφαλίζουν εύκολη και γρήγορη προετοιμασία. Στην ικανοποίηση αυτής της ανάγκης ιδιαίτερα σημαντικός είναι ο ρόλος της συσκευασίας, των νέων διαδικασιών παράδοσης των αγορών στον καταναλωτή, αλλά και των εφαρμογών της τεχνολογίας (πχ έναρξη λειτουργίας της μηχανής του καφέ από το κινητό, ώστε να είναι έτοιμος όταν ο χρήστης φτάσει στο σπίτι).

Μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη στις κατηγορίες των τροφίμων και ποτών είναι η ζήτηση για προϊόντα που καταναλώνονται τις βραδινές ώρες και προετοιμάζουν για έναν ήσυχο ύπνο. Εκτός από τη συνήθεια της κατανάλωσης σοκολάτας και δυναμωτικών ποτών, το χαμομήλι, η λεβάντα και άλλα βότανα συμπληρώνουν γνωστά προϊόντα, συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας αίσθησης χαλάρωσης, που αναζητεί ο σύγχρονος καταναλωτής μετά από μια έντονη μέρα. Παράλληλα, κυκλοφορούν ήδη χυμοί με μελατονίνη, τη χημική ουσία που βοηθά σε έναν ήσυχο ύπνο (πχ ο χυμός Solevita της Lidl που κυκλοφορεί στην Ισπανία) ή δημητριακά που προτείνονται ως λύση για ελαφρύ βραδινό.

Τέλος, σημαντική τάση αποτελεί η δημιουργία υγιεινών προϊόντων σε τιμές προσιτές στο ευρύ κοινό. Όπως σημειώνεται στη μελέτη, οι πολίτες χαμηλού εισοδήματος συχνά υποφέρουν από προβλήματα υγείας, τα οποία συνδέονται με την κακή διατροφή (πχ παχυσαρκία, διαβήτης κ.ά.). Παράλληλα, αναζητούν πιο υγιεινές προτάσεις, γεγονός που διευρύνει αυτόματα το αγοραστικό κοινό των προϊόντων που δηλώνουν πως συμβάλλουν στην υγεία, εάν έχουν τιμή πώλησης που επιτρέπει την αγορά τους ακόμη και από τους καταναλωτές με χαμηλό εισόδημα.

σελφ σερβις (T. 469)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2017 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION