σελφ σερβις - Κρίση στις σχέσεις λιανεμπορίου-βιομηχανίας

Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Κρίση στις σχέσεις λιανεμπορίου-βιομηχανίας

20 Οκτωβρίου 2016 | 15:21 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Βιομηχανία

Αναταραχή στις σχέσεις λιανεμπορίου-βιομηχανίας σε βάθος χρόνου αναμένεται ότι θα προκαλέσει η εφαρμογή του σχεδίου διάσωσης των δομών της Μαρινόπουλος υπέρ της Σκλαβενίτης. Οι ανατροπές στον ανταγωνισμό των ισχυρών του κλάδου και οι αλλαγές στη σειρά κατάταξής τους με βάση την ισχύ καθενός, σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέων δεδομένων στο πλαίσιο της συνεργασίας τους μετά το hair cur στις υποχρεώσεις έναντι των προμηθευτών, αλλάζουν το διαπραγματευτικό περιβάλλον των ετήσιων συμφωνιών μεταξύ βιομηχανιών και μεγάλων πελατών τους.

Παράγοντες των ανταγωνιστών της Σκλαβενίτης ξεκαθαρίζουν, μιλώντας στο σελφ σέρβις, ότι δεν έχουν σκοπό να κηρύξουν τον πόλεμο στη βιομηχανία και τους μεγάλους εισαγωγείς, αλλά δεν πρόκειται, τονίζουν, να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. «Τις όποιες πιέσεις ασκήσουμε, θα επιχειρήσουμε να κρατηθούν στη σφαίρα της λογικής και όχι των προκλήσεων» αναφέρουν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως «στο τέλος της όποιας διαπραγμάτευσης, ακόμη κι αν απαιτηθεί γι’ αυτήν χρόνος, οι μεγάλοι προμηθευτές θα υποχρεωθούν να μας αναγνωρίσουν ότι οφείλουν να τηρούν κάποιες ισορροπίες».

Πρέπει να αποκατασταθεί η τάξη
Το προαναφερόμενο σχόλιο καθιστά σαφές ότι οι ισχυροί λιανέμποροι θα επιμείνουν μέχρι τέλους, προκειμένου να λάβουν ό,τι θεωρούν ότι δικαιούνται. Γνωστός παράγοντας του κλάδου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα επιδείξει όση υπομονή χρειαστεί, δίνοντας στους προμηθευτές τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να αναγνωρίσουν το ύψος των εκπτώσεων και των παροχών που αναλογούν στην εταιρεία του. «Μπορούμε να τα βρούμε στα επόμενα ένα με δύο ή ακόμη και τρία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους ό,τι θεωρούμε πως δικαιούμαστε», δήλωσε με έμφαση. «Θα επικαλεστούμε τη λογική των προμηθευτών μας, επιμένοντας στη θέση μας ότι οφείλουν να «χαρίσουν» κάτι και σε μας, ώστε να ισοσκελιστεί ο λογαριασμός», πρόσθεσε με νόημα.

Ενδιαφέρον έχει το δεικτικό και πικρόχολο σχόλιο άλλου παράγοντα της αγοράς, που δήλωσε στο σελφ σέρβις πως, «αν κάτι διδάσκει η εν λόγω υπόθεση, είναι ότι στην Ελλάδα όποιος πληρώνει τα χρέη του είναι μ…!». Πρόσθεσε δε πως το κούρεμα υποχρεώσεων, αν δεν θεωρηθεί ότι αποτελεί αθέμιτη πρακτική έναντι του ανταγωνισμού, πρέπει κατ’ ελάχιστον να δεχθούμε ότι θα δημιουργήσει ανισορροπίες στην αγορά του κλάδου.

Κούρεμα σημαίνει ζημιές
Την περίοδο αυτή θα δοκιμαστούν οι αντοχές των προμηθευτών, οι οποίοι από τη μια πλευρά θα δουν να περικόπτονται οι απαιτήσεις τους από τη Μαρινόπουλος –οπότε θα εγγράψουν ζημιές για κάθε ευρώ που τελικά θα θυσιάσουν– και από την άλλη θα δεχθούν τη συντονισμένη επίθεση των ανταγωνιστών της Σκλαβενίτης για εκπτώσεις και παροχές ως αντιστάθμισμα των όσων υποχρεώθηκαν να «προσφέρουν» για τη διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος και ως εκ τούτου για τη στήριξη της Σκλαβενίτης.

Είναι βέβαιο ότι τα αιτήματα για «φούσκωμα» των παροχών θα πέσουν βροχή τους επόμενους μήνες. Μένει να φανεί ποιοι θα επιβάλλουν τη θέση τους και με τι επιχειρήματα και ποιοι θα χάσουν πόντους. Το σκηνικό δεν θα ξεκαθαρίσει άμεσα. Θα περάσουν πολλοί μήνες προκειμένου να φανούν οι χαμένοι και οι κερδισμένοι. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι εταιρείες των δύο πλευρών μέλλει να βιώσουν νέα κρίση στις σχέσεις τους, η οποία πιθανώς θα κρατήσει δύο χρόνια ή περισσότερο.

Οι πληροφορίες μας από την πλευρά των αλυσίδων λένε ότι οι διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές δεν θα γίνονται σε επίπεδο επιχειρηματιών-μετόχων, αλλά στελεχών. Μόνον εφόσον οι διαβουλεύσεις οδηγούνται σε αδιέξοδο, θα παρεμβαίνει το ανώτατο μάνατζμεντ των αλυσίδων, δίνοντας «λύσεις». Θεωρείται δε περίπου βέβαιο ότι το χαρτί του αποκλεισμού από τα ράφια ή της ακύρωσης παραγγελιών θα παιχτεί από τους λιανέμπορους, όπου και για όσο διάστημα χρειαστεί να μετριαστεί η «δυσαρέσκειά» τους.

Ποιοι αδικούνται από το deal
Γενικά ο κόσμος της αγοράς θεωρεί ότι οι μεγάλοι αδικημένοι από το deal είναι οι Metro και ΑΒ Βασιλόπουλος, η καθεμιά για διαφορετικούς λόγους. Η μεν πρώτη διότι, στο πλαίσιο της διάσωσης του δικτύου της Αφοί Βερόπουλοι ανέλαβε να καλύψει το σύνολο των χρεών της εταιρείας, χωρίς το βολικό γι’ αυτήν «κούρεμα» που αποφασίστηκε στην περίπτωση της Μαρινόπουλος για λογαριασμό της Σκλαβενίτης. Η δε δεύτερη διότι –εκτός του ότι απειλείται η πρωτοκαθεδρία της ως leader της αγοράς–, ενόσω αναπτύσσεται με όρους σεβασμού του ανταγωνισμού, βάσει ενός αυστηρού πρωτοκόλλου καθορισμένου από τη Delhaize, έχοντας μέχρι σήμερα πραγματοποιήσει τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κλάδο, ένα μέρος του ανταγωνισμού της αναδιατάσσει αθέμιτα τις δυνάμεις του έναντί της.

Επιπροσθέτως, ανεξάρτητα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν μεταξύ τους τα δύο deals, τόσο η Σκλαβενίτης όσο και η Metro ωφελήθηκαν από την εφαρμογή προνομιακών όρων καθ’ ον χρόνο η ΑΒ Βασιλόπουλος βρέθηκε σε ρόλο παρατηρητή, με μοναδική περίπτωση να βγει ωφελημένη το ενδεχόμενο αποτυχίας κάποιου εκ των δύο ή και των δύο deals. «Είναι εκρηκτικός ο συνδυασμός να είσαι ο ισχυρότερος της αγοράς και, ταυτόχρονα, ο πιο αδικημένος», σχολιάζει γνωστός στέλεχος του κλάδου.

Παράγοντες των ανταγωνιστών της Σκλαβενίτης ξεκαθαρίζουν, μιλώντας στο σελφ σέρβις, ότι δεν έχουν σκοπό να κηρύξουν τον πόλεμο στη βιομηχανία και τους μεγάλους εισαγωγείς, αλλά δεν πρόκειται, τονίζουν, να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια. «Τις όποιες πιέσεις ασκήσουμε, θα επιχειρήσουμε να κρατηθούν στη σφαίρα της λογικής και όχι των προκλήσεων» αναφέρουν χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως «στο τέλος της όποιας διαπραγμάτευσης, ακόμη κι αν απαιτηθεί γι’ αυτήν χρόνος, οι μεγάλοι προμηθευτές θα υποχρεωθούν να μας αναγνωρίσουν ότι οφείλουν να τηρούν κάποιες ισορροπίες».

Πρέπει να αποκατασταθεί η τάξη
Το προαναφερόμενο σχόλιο καθιστά σαφές ότι οι ισχυροί λιανέμποροι θα επιμείνουν μέχρι τέλους, προκειμένου να λάβουν ό,τι θεωρούν ότι δικαιούνται. Γνωστός παράγοντας του κλάδου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι θα επιδείξει όση υπομονή χρειαστεί, δίνοντας στους προμηθευτές τον απαραίτητο χρόνο, ώστε να αναγνωρίσουν το ύψος των εκπτώσεων και των παροχών που αναλογούν στην εταιρεία του. «Μπορούμε να τα βρούμε στα επόμενα ένα με δύο ή ακόμη και τρία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση θα διεκδικήσουμε μέχρι τέλους ό,τι θεωρούμε πως δικαιούμαστε», δήλωσε με έμφαση. «Θα επικαλεστούμε τη λογική των προμηθευτών μας, επιμένοντας στη θέση μας ότι οφείλουν να «χαρίσουν» κάτι και σε μας, ώστε να ισοσκελιστεί ο λογαριασμός», πρόσθεσε με νόημα.

Ενδιαφέρον έχει το δεικτικό και πικρόχολο σχόλιο άλλου παράγοντα της αγοράς, που δήλωσε στο σελφ σέρβις πως, «αν κάτι διδάσκει η εν λόγω υπόθεση, είναι ότι στην Ελλάδα όποιος πληρώνει τα χρέη του είναι μ…!». Πρόσθεσε δε πως το κούρεμα υποχρεώσεων, αν δεν θεωρηθεί ότι αποτελεί αθέμιτη πρακτική έναντι του ανταγωνισμού, πρέπει κατ’ ελάχιστον να δεχθούμε ότι θα δημιουργήσει ανισορροπίες στην αγορά του κλάδου.

Κούρεμα σημαίνει ζημιές
Την περίοδο αυτή θα δοκιμαστούν οι αντοχές των προμηθευτών, οι οποίοι από τη μια πλευρά θα δουν να περικόπτονται οι απαιτήσεις τους από τη Μαρινόπουλος –οπότε θα εγγράψουν ζημιές για κάθε ευρώ που τελικά θα θυσιάσουν– και από την άλλη θα δεχθούν τη συντονισμένη επίθεση των ανταγωνιστών της Σκλαβενίτης για εκπτώσεις και παροχές ως αντιστάθμισμα των όσων υποχρεώθηκαν να «προσφέρουν» για τη διάσωση του δικτύου της Μαρινόπουλος και ως εκ τούτου για τη στήριξη της Σκλαβενίτης.

Είναι βέβαιο ότι τα αιτήματα για «φούσκωμα» των παροχών θα πέσουν βροχή τους επόμενους μήνες. Μένει να φανεί ποιοι θα επιβάλλουν τη θέση τους και με τι επιχειρήματα και ποιοι θα χάσουν πόντους. Το σκηνικό δεν θα ξεκαθαρίσει άμεσα. Θα περάσουν πολλοί μήνες προκειμένου να φανούν οι χαμένοι και οι κερδισμένοι. Γι’ αυτό, άλλωστε, οι εταιρείες των δύο πλευρών μέλλει να βιώσουν νέα κρίση στις σχέσεις τους, η οποία πιθανώς θα κρατήσει δύο χρόνια ή περισσότερο.

Οι πληροφορίες μας από την πλευρά των αλυσίδων λένε ότι οι διαπραγματεύσεις τους με τους προμηθευτές δεν θα γίνονται σε επίπεδο επιχειρηματιών-μετόχων, αλλά στελεχών. Μόνον εφόσον οι διαβουλεύσεις οδηγούνται σε αδιέξοδο, θα παρεμβαίνει το ανώτατο μάνατζμεντ των αλυσίδων, δίνοντας «λύσεις». Θεωρείται δε περίπου βέβαιο ότι το χαρτί του αποκλεισμού από τα ράφια ή της ακύρωσης παραγγελιών θα παιχτεί από τους λιανέμπορους, όπου και για όσο διάστημα χρειαστεί να μετριαστεί η «δυσαρέσκειά» τους.

Ποιοι αδικούνται από το deal
Γενικά ο κόσμος της αγοράς θεωρεί ότι οι μεγάλοι αδικημένοι από το deal είναι οι Metro και ΑΒ Βασιλόπουλος, η καθεμιά για διαφορετικούς λόγους. Η μεν πρώτη διότι, στο πλαίσιο της διάσωσης του δικτύου της Αφοί Βερόπουλοι ανέλαβε να καλύψει το σύνολο των χρεών της εταιρείας, χωρίς το βολικό γι’ αυτήν «κούρεμα» που αποφασίστηκε στην περίπτωση της Μαρινόπουλος για λογαριασμό της Σκλαβενίτης. Η δε δεύτερη διότι –εκτός του ότι απειλείται η πρωτοκαθεδρία της ως leader της αγοράς–, ενόσω αναπτύσσεται με όρους σεβασμού του ανταγωνισμού, βάσει ενός αυστηρού πρωτοκόλλου καθορισμένου από τη Delhaize, έχοντας μέχρι σήμερα πραγματοποιήσει τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κλάδο, ένα μέρος του ανταγωνισμού της αναδιατάσσει αθέμιτα τις δυνάμεις του έναντί της.

Επιπροσθέτως, ανεξάρτητα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν μεταξύ τους τα δύο deals, τόσο η Σκλαβενίτης όσο και η Metro ωφελήθηκαν από την εφαρμογή προνομιακών όρων καθ’ ον χρόνο η ΑΒ Βασιλόπουλος βρέθηκε σε ρόλο παρατηρητή, με μοναδική περίπτωση να βγει ωφελημένη το ενδεχόμενο αποτυχίας κάποιου εκ των δύο ή και των δύο deals. «Είναι εκρηκτικός ο συνδυασμός να είσαι ο ισχυρότερος της αγοράς και, ταυτόχρονα, ο πιο αδικημένος», σχολιάζει γνωστός στέλεχος του κλάδου.


Ποιοι θα καρπωθούν τα 2 δισ. ευρώ
Από το πώς θα κινηθούν οι προμηθευτές τους επόμενους μήνες, θα κριθούν πολλά στην αγορά και κυρίως το «πού θα κάτσει η μπίλια» των πωλήσεων αξίας περίπου 2 δισ. ευρώ, που ήλεγχε η πάλαι ποτέ κραταιά Μαρινόπουλος…

Υψηλόβαθμοι παράγοντες του κλάδου χαρακτηρίζουν ως ανέλπιστο δώρο για τους ανταγωνιστές της Μαρινόπουλος τον τζίρο που διέρρευσε από το δίκτυό της, λόγω της δεινής θέσης της εταιρείας. Μάλιστα, δέχονται ότι «επανάληψη» δεν θα υπάρξει, καθότι θεωρούν βέβαιο πως η Σκλαβενίτης θα σφραγίσει τις διαρροές. Όμως υποστηρίζουν πως οι καταναλωτές δύσκολα θα επιστρέψουν στα «αναβαπτισμένα» καταστήματα της πτωχευμένης. Ο τζίρος που άλλαξε χέρια και υπολογίζεται περίπου στα 1,2-1,5 δισ. ευρώ, πιστεύουν πολλά στελέχη του κλάδου, θα συνεχίσει να ρέει στα ταμεία των ανταγωνιστών της νέας εταιρείας…

Πάντως, η επιτυχία του deal φαίνεται ότι θα κριθεί στην Αθήνα, όπου σήμερα η Σκλαβενίτης κατέχει ένα μερίδιο της τάξης του 24%-25% σ’ έναν τζίρο περίπου 4,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα στοιχεία παραγόντων του κλάδου. Η προσθήκη του δικτύου της Μαρινόπουλους στη Σκλαβενίτης, θα έπρεπε μα εκτινάξει το μερίδιο του ομίλου στο 48%, όμως οι περισσότεροι εκτιμούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου. Κάποιοι, αναφερόμενοι στην περίπτωση της Κρήτης, υποστηρίζουν πως πρέπει να κλείσει περίπου το 40% των τοπικών καταστημάτων του νέου υπέρ-ομίλου, προκειμένου να διασφαλιστεί ο υγιής ανταγωνισμός στο νησί… Γι’ αυτούς τους λόγους δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν δύσκολο το εγχείρημα εξέλιξης της συμφωνίας, βάσει των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει η Σκλαβενίτης. «Το deal είναι ανέφικτο στην εκτέλεσή του, διότι στην Αθήνα, για παράδειγμα, η Σκλαβενίτης δεν μπορεί να πάρει στο σύνολό του το μερίδιο του 17% που κατείχε η Μαρινόπουλος», σχολιάζει κάποιος εξ αυτών.

Ορισμένοι επισημαίνουν ότι όσα καταστήματα της Μαρινόπουλος «εγκαταλειφθούν» από τη Σκλαβενίτης σε Αθήνα και Κρήτη κατόπιν (των αναμενόμενων) αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα καταληφθούν προφανώς από ανταγωνίστριες του νέου υπέρ-ομίλου, όπως επίσης ότι το δίκτυο της Μαρινόπουλος δέχεται ήδη χτυπήματα και στον εκτεταμένο τομέα του συστήματος franchise. Οι προτάσεις που υποβάλλονται από άλλες εταιρείες προς τους franchisees της Μαρινόπουλος ν’ αλλάξουν στρατόπεδο δεν είναι λίγες κι όσο καθυστερεί το κλείσιμο του deal με τη Σκλαβενίτης, θα γίνονται περισσότερες.

Πώς είπατε, παρακαλώ; Ανήθικο;!
Οφείλουμε να σημειώσουμε το εξής χολερικό σχόλιο που διατυπώθηκε στο σελφ σέρβις, αναφορικά με τον ρόλο της κυβέρνησης στην επίτευξη της σχετικής συμφωνίας: «Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το Μαξίμου το όλο θέμα, ήταν το λιγότερο ανήθικος. Χρησιμοποίησε μια εταιρεία πολιτικά, χάλασε τον κόσμο για να εξασφαλίσει προνομιακούς όρους στη Σκλαβενίτης και αδιαφόρησε για τις συνέπειες που θα υπάρξουν στον ανταγωνισμό»!

Τι δήλωσαν στο σελφ σέρβις ανώτατα στελέχη της αγοράς

Λεωνίδας Βρεττάκος, διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος
«Το “nο comment” είναι το σχόλιό μου για το deal. Aνεξάρτητα, πάντως, από τα όσα συμβαίνουν στον ανταγωνισμό, η ΑΒ Βασιλόπουλος θα επιμείνει στις αρχές της. Δεν προσβλέπει σε τίποτε περισσότερο από το να συνεχίσει σταθερά την πορεία της, στον δρόμο που άνοιξε τις τελευταίες δεκαετίες, θέλοντας να είναι πρώτη στις επιλογές του πελάτη».

Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEΟ της Metro
«Έχοντας πρόσφατα προβεί σε μια κίνηση εξαγοράς με επιχειρηματικό ρίσκο, έστω και μικρότερης κλίμακας, δεν μπορώ παρά να επικροτήσω την εξαγορά της Σκλαβενίτη, που διασώζει χιλιάδες θέσεις εργασίας. Είναι βεβαίως γεγονός ότι η διάσωση της Μαρινόπουλος βασίζεται σε ένα γενναίο πακέτο επιδοτήσεων από τις τράπεζες και τους προμηθευτές, το οποίο δημιουργεί μια έντονη ανισορροπία στην αγορά. Θα συνεργαστούμε με τους φορείς αυτούς στο άμεσο μέλλον, ώστε η εν λόγω ανισορροπία να αποκατασταθεί στο όνομα του υγιούς ανταγωνισμού».

Γιάννης Μασούτης, πρόεδρος της Δ. Μασούτης
«Είναι πολύ νωρίς να κρίνει κάνεις τη συμφωνία και να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα. Πρέπει πρώτα να δούμε την απόφαση του Πρωτοδικείου της Αθήνας, ώστε να γνωρίζουμε ποιο θα είναι ακριβώς το πλαίσιο, βάσει του οποίου θα κινηθούν οι δύο αλυσίδες».

Χρήστος Χειμωνίδης, αντιπρόεδρος του ΔΣ της Πέντε
«Το deal στο οποίο κατέληξαν η Σκλαβενίτης με τη Μαρινόπουλος, το βλέπουμε ως θετική εξέλιξη. Σώθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας και υπό αυτή την έννοια μακάρι όλα να πάνε καλά και να έχει αίσιο τέλος η όλη προσπάθεια. Ως Πέντε από την πλευρά μας συνεχίζουμε να οργανωνόμαστε όσο μπορούμε καλύτερα, με στόχο την υγιή ανάπτυξη».

Δήμος Βερούκας, βασικός μέτοχος της Bazaar
«Η συμφωνία διάσωσης του μεγαλύτερου δικτύου λιανικής στη χώρα κινείται σε θετική κατεύθυνση. Καλύτερη λύση δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Κάθε άλλη επιλογή θα ήταν μια αποτυχία, ακόμη κι αν προερχόταν από το εξωτερικό. Οι όροι της διάσωσης ήταν βέβαια σκανδαλώδεις, αλλά και το φορτίο που ανέλαβε η Σκλαβενίτης είναι ιδιαιτέρως βαρύ. Από τη στιγμή, λοιπόν, που κανείς άλλος δεν τόλμησε να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, δεν δικαιούται και να αντιδρά».

Θωμάς Ράμμος, ιδιοκτήτης της Market In
«Καλώς οι δύο επιχειρήσεις κατέληξαν στο deal ώστε να μην καταρρεύσει η αγορά. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται αυτή η συμφωνία, δημιουργεί μια σειρά από άλλα προβλήματα στην αγορά, στην πλειονότητά τους προβλήματα ανταγωνισμού. Ως ελληνική αλυσίδα είμαστε προβληματισμένοι, γιατί χαρίζονται χρήματα, όταν για παράδειγμα εμείς, πληρώνουμε στο ακέραιο τις υποχρεώσεις μας. Το «κούρεμα», όπως εμφανίζεται στη συμφωνία, αποτελεί αθέμιτη πρακτική και ως Market In είμαστε αποφασισμένοι να αντιδράσουμε, πάντα στο πλαίσιο του νόμου και των συνθηκών της αγοράς».

σελφ σερβις (T. 464)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION