σελφ σερβις - Παλαιολιθική αμφισβήτηση της αξίας της ενημέρωσης...

Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Παλαιολιθική αμφισβήτηση της αξίας της ενημέρωσης...

23 Μαΐου 2016 | 00:00 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

Προβληματίζεται κανείς για πόσο τυχαία είναι η μεταφορά μεγάλου βάρους της διαφημιστικής δαπάνης στα νέα ψηφιακά κανάλια, που λειτουργούν σε ένα υποτιθέμενο περιβάλλον ελευθερίας έκφρασης, όταν είναι σαφές πως δεν μπορεί να υπάρξει χώρος ενημέρωσης «αποστειρωμένος» από συγκρούσεις συμφερόντων.Τα κέντρα εξουσίας κάθε ιστορικής περιόδου δεν παρακολουθούν από απόσταση τη διαμόρφωση της εικόνας του παρόντος. Και, φυσικά, εμπλέκονται στη διαχείριση των μέσων, που παίζουν κυρίαρχο ρόλο σε αυτή τη διαδικασία.

Παρά το πλήγμα που δέχθηκαν τα έντυπα μέσα από την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών καναλιών ενημέρωσης, όσα είχαν γερές βάσεις ή τις δημιούργησαν μέσα στην κρίση, κατάφεραν να ανακάμψουν, συνδυάζοντας την παρουσία τους στο διαδίκτυο με την ενίσχυση της δημοσιογραφικής έρευνας και την ποιοτική διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό τους. Όσο για τα ψηφιακά μέσα, δυσκολεύονται να κρατήσουν τα καλά χαρακτηριστικά της θεωρούμενης πλέον «παλιάς κοπής» έντυπης δημοσιογραφίας, όπως διασταύρωση ειδήσεων, έρευνα σε βάθος και σύγκρουση με συμφέροντα,, χάριν της αποκάλυψης της αλήθειας. Αυτά δεν ταιριάζουν με τη «γρήγορη» και «εύληπτη» ψηφιακή ενημέρωση. Σε συνθήκες αποδόμησης των εργασιακών δικαιωμάτων, υπο-αμοιβόμενοι επαγγελματίες δημοσιογράφοι ή απλώς εκπαιδευόμενοι ερασιτέχνες σχολιαστές, αναλαμβάνουν συχνά την αναμετάδοση δελτίων τύπου, ώστε να βγει στο φως ό,τι δεν θίγει τον πελάτη και τον εργοδότη, όπως και τους μηχανισμούς που διασφαλίζουν την υπεροχή τους έναντι του, επιχειρηματικού ή πολιτικού, ανταγωνισμού.

Η άκριτη αναδημοσίευση δελτίων τύπου επιχειρήσεων, διεθνών οργανισμών, δηλώσεων εκπροσώπων θεσμών, εθνικών και υπερεθνικών, που υπερτερούν αριθμητικά των ενυπόγραφων ερευνών και σχολίων, δεν αποτελεί μήπως για τους διαχειριστές των διαφημιστικών κονδυλίων ένα σημαντικό κριτήριο επιλογής του ψηφιακού μέσου σε βάρος του έντυπου, ως παρέχον ένα πιο «ασφαλές» περιβάλλον; Γιατί να υποστηριχθεί ο χώρος της έντυπης δημοσιογραφίας (πιο ακριβή, με αποδέκτες ανθρώπους που έχουν μάθει να διαβάζουν για να σχηματίζουν άποψη), όταν προϋποθέτει αμφισβήτηση της «απόλυτης αλήθειας» ανακοινώσεων και θέσεων των οργανισμών, ιδιωτικού και δημόσιου τομέα;Στο τέλος του 2015 δημοσιεύθηκαν από την Magna Global (όμιλος IPG Mediabrands) στοιχεία για τα έσοδα των media suppliers σε 73 αγορές (αντιπροσωπεύουν το 95% της παγκόσμιας οικονομίας).

Τα διαφημιστικά έσοδα των μέσων, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 3,2% το 2015, στα 503 δισεκατομμύρια δολλάρια. Η αύξηση προήλθε αποκλειστικά από τα digital media (+17,2% , ένταντι -2,2% των παραδοσιακών μέσων) .Το γεγονός ότι μαθαίνουμε για οριζόντιες περικοπές διαφημιστικών κονδυλίων που κατευθύνονται στα έντυπα, κυρίως από πολυεθνικές επιχειρήσεις, αποτελεί μια ένδειξη ότι το περιεχόμενο και η αξία της εξειδίκευσης στην ενημέρωση έχει πάψει να υφίσταται ως κριτήριο επιλογής διαφημιστικού μέσου. Κάποιες διοικήσεις, που αποφασίζουν βάσει αριθμών (πόσα μάτια θα δουν και πόσα αυτιά θα ακούσουν το διαφημιστικό μήνυμα) δεν κατανοούν την ανάγκη ύπαρξης εξειδικευμένης ενημέρωσης, που δεν λειτουργεί ως άκριτος υποστηρικτής των θέσεων ενός τομέα δραστηριότητας, αλλά ως μέσο ενημέρωσης και ανταλλαγής γνώσης, με στόχο την εξέλιξή του. Όποτε υπερισχύει η παραπάνω στρατηγική, η εξέλιξη των κοινωνιών θα φροντίσει να την εξαφανίσει ως παλαιολιθική και μη προάγουσα την ανάπτυξη, που είναι το ζητούμενο για το σύνολο των οργανισμών, όπως διατυπώνεται συχνά στους στρατηγικούς τους στόχους. Ή τουλάχιστον, αξίζει να προσπαθούμε γι΄αυτό.

σελφ σερβις (T. 461)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION