σελφ σερβις - Deloitte: Αυξάνονται τα έσοδα του παγκόσμιου λιανεμπορίου

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Deloitte: Αυξάνονται τα έσοδα του παγκόσμιου λιανεμπορίου

11 Μαρτίου 2014 | 12:19 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: News,Διεθνή

Ούτε οι δυσκολίες στην παγκόσμια οικονομία ούτε οι αποεπενδύσεις των 10 μεγαλύτερων λιανεμπόρων στον κόσμο εμπόδισαν τη γενική αύξηση των εσόδων του κλάδου παγκοσμίως στο 12μηνο που έληξε τον Ιούνιο του 2013. Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte «2014 Global Powers of Retailing», τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων στον κόσμο ανήλθαν την εν λόγω περίοδο στα 4,3 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Παρά τις οικονομικές αντιξοότητες, τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων στον κόσμο έφτασαν τα 4,3 τρισεκατομμύρια δολάρια στο 12μηνο μεταξύ Ιουνίου του 2012 και Ιουνίου του 2013, ενώ κατά μέσο όρο τα έσοδα ενός εκάστου υπερέβησαν τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited (DTTL) με τίτλο «2014 Global Powers of Retailing», που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το περιοδικό Stores Media. Αντικείμενο της εν λόγω έκθεσης είναι η παρουσίαση των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών εταιρειών παγκοσμίως, της κατάστασης της παγκόσμιας οικονομίας, των μεσοπρόθεσμων τάσεων που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τους επιχειρηματίες του κλάδου, καθώς και μια ανάλυση της κεφαλαιοποίησης της κλαδικής αγοράς.

Για πρώτη φορά η έκθεση παρουσίασε και μια λίστα των 50 μεγαλύτερων ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής, στο πλαίσιο της οποίας αναγνωρίστηκε ότι σχεδόν οι 4 στους 5 από αυτούς (39 εταιρείες) ανήκουν στους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους παγκοσμίως. Σημειώνεται ότι, πρώτον, η κατάταξη των εταιρειών στη μελέτη γίνεται σύμφωνα με τα συνολικά έσοδά τους (δηλ. εκτός του λιανικού τζίρου τους λαμβάνονται υπόψιν έσοδα δικαιωμάτων, έξοδα franchising, πωλήσεις χονδρικής σε θυγατρικά καταστήματα ή υποκαταστήματα και έσοδα από παραχώρηση επιφάνειας σε καταστήματα). Και δεύτερον, ότι ως ηλεκτρονικό λιανεμπόριο εκλαμβάνεται μόνο η B2C εκδοχή του, κατά την οποία η εταιρεία είναι κύριος των αποθεμάτων και τα έσοδά της αντικατοπτρίζουν αποκλειστικά ηλεκτρονικές πωλήσεις (οι εταιρείες που λειτουργούν κυρίως ως ηλεκτρονικές αγορές εξαιρούνται από την κατάταξη, δεδομένου ότι τα έσοδά τους προέρχονται κατά βάση από αμοιβές και προμήθειες επί των πωλήσεων τρίτων κι όχι από τις απευθείας πωλήσεις αγαθών).

Ανακατατάξεις στους κορυφαίους της Δύσης
«Ο κλάδος του λιανεμπορίου παγκοσμίως είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα τον περασμένο χρόνο. Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι λιανέμποροι του κόσμου κατάφεραν να αντεπεξέλθουν και να αποκομίσουν οφέλη από την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης, η οποία έδωσε ώθηση στα έσοδα του κλάδου παγκοσμίως. Ειδικότερα, περίπου το 80% από τους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους (199 εταιρείες) εμφάνισαν αύξηση εσόδων, ενώ για πρώτη φορά, όπως δείχνει η έκθεση, μερικοί από αυτούς πραγματοποιήσαν μια σειρά προσφορών κι εκποιήσεων, προκειμένου να παραμείνουν κερδοφόρες», δήλωσε o Dr. Ira Kalish, Director of Global Economics της Deloitte Services LP.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην εξεταζόμενη περίοδο διαπιστώθηκαν ανακατατάξεις μεταξύ των 10 μεγαλύτερων λιανεμπόρων, κυρίως ως αποτέλεσμα αποεπενδύσεων, καθώς αναπτύχθηκαν με μικρότερους ρυθμούς από τους 250 και με αύξηση των πωλήσεών τους κατά 4,2%, έναντι 4,9% την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Ενώ η Wal-Mart αύξησε την απόστασή της από τη δεύτερη στην κλίμακα μεγέθους λιανεμπορική επωνυμία, η Carrefour (πρώην δεύτερη στην παγκόσμια κατάταξη) πέρασε στην τέταρτη θέση, μετά από συνεχόμενα έτη πτωτικών πωλήσεων, κυρίως εξαιτίας της απόσχισης της εκπτωτικής Dia τον Ιούλιο 2011. Η Tesco, που αναρριχήθηκε φέτος στη δεύτερη θέση, επηρεάστηκε από διακοπτόμενες δραστηριότητες, μετά τον τερματισμό της δραστηριότητας των Fresh & Easy στις ΗΠΑ.

Αυξάνεται η ζήτηση στις αναδυόμενες αγορές
Οι λιανέμποροι στις αναδυόμενες οικονομίες συνέχισαν να δρέπουν τους καρπούς της έντονης ζήτησης στην εξεταζόμενη περίοδο. Αντίθετα από τους λιανέμπορους των ώριμων αγορών, οι πρώτοι εξακολούθησαν να προβαίνουν σε γρήγορη οργανική ανάπτυξη. Περισσότεροι από τους μισούς των 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο προέρχονται από αναδυόμενες αγορές. Στη σχετική λίστα περιλαμβάνονται τέσσερις ρωσικές εταιρείες (μετέχουν στην κατάταξη των 250), έξι από τους επτά μεγαλύτερους λιανέμπορους της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής και έξι από τους εννέα μεγαλύτερους λιανέμπορους της Λατινικής Αμερικής.

Τα τελευταία χρόνια οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αναδείχθηκαν ως οι πλέον υποσχόμενες του λιανεμπορίου. Στο πλαίσιο αυτό, οι λιανέμποροι της Λατινικής Αμερικής έδειξαν το δρόμο, με αύξηση εσόδων της τάξης του 15%, ακολουθούμενοι από τους λιανέμπορους της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Το κοινό στοιχείο μεταξύ τους είναι ότι αναπροσάρμοσαν επιτυχώς τις στρατηγικές τους, ώστε να ικανοποιούν τη διψασμένη για κατανάλωση παντός αγαθού (από αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά είδη έως είδη προσωπικής φροντίδας) διευρυνόμενη μεσαία τάξη των αναδυόμενων οικονομιών. Αντίθετα, οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμη δύσκολη χρονιά εξαιτίας της ύφεσης και της υψηλής ανεργίας, που δημιουργούν οι πολιτικές της λιτότητας. Η απόδοση των λιανεμπόρων που εδρεύουν στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο ήταν χαμηλότερη, συγκριτικά με τη μέση απόδοση των 250 μεγαλύτερων Ευρωπαίων λιανεμπόρων.

Το λιανεμπόριο της ζώνης της Ασίας και του Ειρηνικού (εκτός Ιαπωνίας) παρουσίασε μεν ισχυρά κέρδη, αλλά όχι με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης όπως την προηγούμενη διετία, ενώ οι Ιάπωνες λιανέμποροι ανέκαμψαν ύστερα από ένα προβληματικό 2011, αλλά με ρυθμούς βραδύτερους των προαναφερόμενων περιοχών. Στις ΗΠΑ η ανάπτυξη των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων «πάγωσε» στο 4,3%, έναντι 6,3% του προηγούμενου 12μήνου. Για τη βορειοαμερικανική ζώνη γενικά και ειδικά για τον Καναδά η ανάπτυξη των εσόδων του κλάδου ωθήθηκε από την αλυσίδα Alimentation Couche- Tard ως αποτέλεσμα μιας σημαντικής εξαγοράς το 2012.

Η Couche-Tard σήμερα είναι η μεγαλύτερη λιανεμπορική εταιρεία του Καναδά. Οι 250 κυριαρχούν και στην κατάταξη του e-commerce Το ηλεκτρονικό εμπόριο απέδωσε περίπου το 1/3 των συνολικών εσόδων των 50 ηλεκτρονικών λιανεμπόρων (συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρονικών λιανεμπόρων) στην εξεταζόμενη οικονομική περίοδο. Οι 42 από τους 50 μεγαλύτερους ηλεκτρονικούς λιανοπωλητές διαθέτουν πολλά διαφορετικά κανάλια πωλήσεων, ενώ μόνο οι 8 δεν διαθέτουν συμβατικά καταστήματα, έχοντας. Στο πλαίσιο της έρευνας αναλύθηκε η δραστηριότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου και στους 250 μεγαλύτερους παγκοσμίως λιανέμπορους.

Όσοι εξ αυτών δραστηριοποιούνται στον σχετικό τομέα, πραγματοποίησαν μέσω του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου (διαδικτυακά) κατά μέσο όρο το 7,7% των πωλήσεών τους στην εξεταζόμενη περίοδο. Από γεωγραφική άποψη, το ηλεκτρονικό εμπόριο απέδωσε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων των λιανεμπόρων της Βορείου Αμερικής και το μικρότερο των Ευρωπαίων λιανεμπόρων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν με τους μεγαλύτερους ρυθμούς στην περίπτωση των λιανεμπόρων της Ασίας και του Ειρηνικού και με τους χαμηλότερους στην περίπτωση των λιανεμπόρων της Βορείου Αμερικής. παρουσία αποκλειστικά στο διαδίκτυο. Επίσης, οι 28 από τους 50 έχουν βάση στις ΗΠΑ, οι 17 στην Ευρώπη και μόλις οι 5 εδρεύουν στις αναδυόμενες αγορές.

σελφ σερβις (T. 436)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION