σελφ σερβις - «Έκλεισε» ο ΕΛΟΜΑΣ με τους τέσσερις...

Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

«Έκλεισε» ο ΕΛΟΜΑΣ με τους τέσσερις...

1 Ιουλίου 2013 | 11:50 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Τη θέση του στον κλάδο και τη διαπραγματευτική του δύναμη έναντι των προμηθευτών ενίσχυσε ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, εγγράφοντας στο δυναμικό του τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Παναγιωτόπουλος, Βιδάλης και Extra, μέλη μέχρι πρότινος του ομίλου Σύμμετρον.

Οι τέσσερις αλυσίδες, όπως αναφέρουν παράγοντες του ΕΛΟΜΑΣ, υπέγραψαν στις 13 Μαΐου την είσοδό τους στον όμιλο, εισφέροντας έτσι στα μεγέθη του ένα τζίρο της τάξης των 240 εκατ. ευρώ, καθώς και 150 νέα σημεία πώλησης. Της υπογραφής των σχετικών συμφωνητικών προηγήθηκε έντονο παρασκήνιο και διαβουλεύσεις μακράς διάρκειας μεταξύ του ΕΛΟΜΑΣ, των τεσσάρων προαναφερόμενων αλυσίδων και της Σύμμετρον.

Όπως αναφέρουν πληροφορίες του σελφ σέρβις, οι διαπραγματεύσεις είχαν αρχίσει ήδη από τα τέλη του 2012, δίχως αρχικά να εντοπιστεί κάποια νομική ή άλλη φόρμουλα απεμπλοκής των τεσσάρων αλυσίδων από τη Σύμμετρον. Και ενώ στην αγορά όλοι είχαν πιστέψει ότι οι διαπραγματεύσεις «κόλλησαν», τελικά στα μέσα Μαΐου οι ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Παναγιωτόπουλος, Βιδάλης και Extra υπέγραψαν την είσοδό τους στον όμιλο αγορών ΕΛΟΜΑΣ.Νωρίτερα, και ειδικότερα από τα μέσα  Μαρτίου, η γενική συνέλευση του ΕΛΟΜΑΣ είχε ήδη δώσει την έγκρισή της για την εγγραφή των τεσσάρων αλυσίδων, οπότε εκκρεμούσε η τελική συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών.

Πρόκειται για εξέλιξη που ενισχύει θεαματικά τη θέση του ομίλου αγορών στο λιανεμπόριο, δεδομένου ότι πλέον αυξάνει τα σημεία πώλησης του δικτύου του στα 700 και εκτινάσσει τον τζίρο του στα 1,5 δισ. ευρώ, από 1,250 δισ. ευρώ που ήταν πριν, σε μια περίοδο που το λιανεμπόριο συνολικά χάνει πωλήσεις.Παράγοντες του ΕΛΟΜΑΣ με τους οποίους συνομίλησε το σελφ σέρβις, σχολιάζοντας σχετικά, δήλωσαν ότι «ο ΕΛΟΜΑΣ πέρασε το μήνυμα στην αγορά ότι μόνο με τη δημιουργία κοινού μετώπου οι αλυσίδες λιανικής μπορούν να αντιμετωπίσουν την κρίση, εξασφαλίζοντας τα μεγέθη τους».

Αντοχή στην κρίση
Σε ό,τι αφορά γενικότερα την πορεία του ΕΛΟΜΑΣ, τα στελέχη του αναφέρουν ότι, δεδομένων των συνθηκών στην αγορά, οι απώλειες τζίρου είναι εξαιρετικά περιορισμένες. Στην πλειονότητά τους τα μέλη του ΕΛΟΜΑΣ εμφανίζουν σε ανώτατο όριο μια πτώση εσόδων που κυμαίνεται στο 3%, ενώ κάποια έχουν καταφέρει να παρουσιάσουν μηδενικές απώλειες. Και ο ΕΛΟΜΑΣ έχει ριχτεί στη μάχη των προσφορών και των εκπτώσεων που, ανάλογα την κατηγορία ή το προϊόν, φθάνουν έως και το 40%, ενώ σε μέσα επίπεδα κυμαίνονται κοντά στο 20%.

Όπως και για την υπόλοιπη αγορά, έτσι και για τον όμιλο οι προσφορές θεωρούνται μονόδρομος, όχι μόνο λόγω του αρνητικού κλίματος που επικρατεί στην αγορά της λιανικής, αλλά και της στρατηγικής που ακολουθούν οι προμηθευτές να ρίχνουν τις τιμές τους μέσω των προγραμμάτων προσφορών, αποφεύγοντας έτσι να μειώνουν τις τιμές στους τιμοκαταλόγους χονδρικής.

Τέλος, η διοίκηση του ΕΛΟΜΑΣ ενισχύει την πολιτική προώθησης των προϊόντων ιδιωτικού σήματος, έχοντας διαπιστώσει ότι η μείωση των εισοδημάτων αυξάνει αξιοσημείωτα τη δυναμική τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος δημιουργεί και νέους κωδικούς, οι οποίοι τώρα πλέον διακινούνται από περισσότερα καταστήματα, μετά την εγγραφή των τεσσάρων αλυσίδων στο δυναμικό του.

σελφ σερβις (T. 429)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION