σελφ σερβις - Makro: Ελπίδες για ανάκαµψη το '13

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Makro: Ελπίδες για ανάκαµψη το '13

14 Δεκεμβρίου 2012 | 12:15 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Χονδρεμπόριο

Makro: Ελπίδες για ανάκαµψη το '13

Η διοίκηση της Makro, έχοντας ολοκληρώσει μια προσπάθεια εξορθολογισμού των πωλήσεων της αλυσίδας, που διαμορφώνονται πλέον κοντά στα 350 εκατ. ευρώ, όντας πτωτικές φέτος κατά 3%, ευελπιστεί ότι από το 2013 ο τζίρος της θα αρχίσει να ανακάμπτει. Το ίδιο και το καθαρό της αποτέλεσμα, μετά από ένα ζημιογόνο 2012 περίπου κατά 1,2 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Antoine Peleyras, διευθύνων σύμβουλος της Makro, επισημαίνει ότι στην προσπάθειά της η Makro να πετύχει γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης και να πιάσει τον στόχο των 500 εκατ. εντός τριών χρόνων, δηλαδή να «επιστέψει» στα επίπεδα που βρισκόταν προ της κρίσης, έχει ήδη επενδύσει:

* Στην τόνωση της ανταγωνιστικότητάς της, θυσιάζοντας στο όνομα των χαμηλών τιμών περίπου το 2% του τζίρου της.
* Στην ενίσχυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που πλέον αριθμούν περί τους 2.800 κωδικούς και κατά 70% προέρχονται από την εγχώρια αγορά.
* Στην ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών και των προβολών, που πλέον καλύπτουν το 30% του τζίρου της από 15% μέχρι πρότινος.
* Στην εξασφάλιση καλύτερων παροχών από τους προμηθευτές. Ήδη η αλυσίδα έχει αυξήσει κατά 2% τις παροχές της, επιδιώκοντας να επιτύχει περαιτέρω βελτίωση των ετήσιων συμφωνιών της.
* Στην υποστήριξη των πελατών με 70 πωλητές-συμβούλους, που επισκέπτονται σε σταθερή βάση πελατολόγιο 10.000 πελατών.
* Στην ενίσχυση της παράδοσης των παραγγελιών από τις οποίες σήμερα προέρχεται το 10% του τζίρου της εταιρείας. Η εν λόγω υπηρεσία, που αναπτύσσεται φέτος με ρυθμό 40%, δεν υπήρχε προ διετίας.

Η Makro επιμένει στην ενίσχυση του δικτύου της, σε αυτή τη φάση μέσω καταστημάτων drive in, καταστημάτων παραγγελιοδοσίας, όπου οι πελάτες της δίνουν την παραγγελία τους και παραλαμβάνουν την επόμενη ημέρα τα εμπορεύματα. Ένα παραπλήσιο μοντέλο καταστήματος που αναπτύσσει η εταιρεία προβλέπει τη λειτουργία και μιας μικρής αποθήκης, η οποία φιλοξενεί περί τους 2.000 από τους 38.000 κωδικούς που διαθέτει η Makro, για τους οποίους κάνει άμεσες παραδόσεις.

Σήμερα, λειτουργούν τρία κέντρα παραγγελιοδοσίας –σε Χανιά, Ιωάννινα και Καλαμάτα– όπου το κατάστημα διαθέτει και αποθήκη.
Στους σχεδιασμούς της δεν προβλέπεται σε αυτή τη φάση η οργάνωση νέου τυπικού Makro. Ο μέτοχος έχει αποφασίσει η αλυσίδα στην Ελλάδα να παραμείνει με τα 9 υφιστάμενα καταστήματα και μόνον εφόσον βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση της χώρας, στην οποία φέτος η αλυσίδα συμπλήρωσε είκοσι χρόνια παρουσίας, να ακολουθήσουν επενδύσεις στην επέκταση δικτύου.

Αναπροσανατολισμός στρατηγικής
Σήμερα το 85% του τζίρου της Makro προέρχεται από τα τρόφιμα και το 15% από τα μη τρόφιμα. Το 80% των εσόδων της προέρχεται από μικρούς επαγγελματίες της λιανικής και του HoReCa. Το υπόλοιπο 20% προέρχεται από λοιπούς ελεύθερους επαγγελματίες και εταιρείες, μια κατηγορία πελατών από τους οποίους η εταιρεία έχει πολλές προσδοκίες. Η συγκεκριμένη ομάδα πελατών της Makro εμφανίζει αύξηση 8%-10%, σε αντίθεση με τις ομάδες των επαγγελματιών του HoReCa, από τους οποίους παράγεται το 50% του τζίρου της, και των μικρών λιανεμπόρων (συμμετοχή στον τζίρο 30%), που εξελίσσονται πτωτικά η μεν πρώτη με ρυθμό 5%-6% η δε δεύτερη με ρυθμό 8%.

Τέλος, η Makro έχει επενδύσει για την ανάπτυξη του τζίρου της μέσω και της δικαιόχρησης, για την ακρίβεια του soft franchise, με δύο επωνυμίες. Πρόκειται για τα Quick Market, μικρά καταστήματα λιανικής που αριθμούν σήμερα τα 300, με την προοπτική το 2013 να φθάσουν
τα 500, και τα Rioba Coffee, ένα νέο brand που θα αριθμεί έως τα τέλη του έτους τα 20 καταστήματα, με πλάνο να φτάσουν τα 70 σε ένα χρόνο.

σελφ σερβις (T. 422)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION