σελφ σερβις - Sustainable Retail '11: Σωστή επένδυση σημαίνει οικονομία

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Sustainable Retail '11: Σωστή επένδυση σημαίνει οικονομία

22 Ιουλίου 2011 | 14:05 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Ενέργεια/Περιβάλλον,Συνέδρια

Sustainable Retail '11: Σωστή επένδυση σημαίνει οικονομία

Η εποχή μας έχει ένα όνομα: η εποχή της κρίσης. Σε έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης, πολίτες και επιχειρήσεις προσπαθούν να ισορροπήσουν μεταξύ της ανάγκης για διατήρηση των χαρακτηριστικών που εξασφαλίζουν μακροπρόθεσμη επιβίωση και της προσπάθειας εξοικονόμησης πόρων. Στις επιχειρήσεις ειδικότερα, η προσπάθεια αυτή επικεντρώνεται στον τομέα της διαχείρισης της ενέργειας.

Τα πολλά φώτα δεν εξασφαλίζουν την προσοχή του πελάτη σε μια βιτρίνα ή σε ένα τμήμα με καλλυντικά, ρούχα ή γαλακτοκομικά. Επίσης, ένα ψυγείο που σε αναγκάζει να περάσεις από μπροστά του τρέχοντας για να μην... αποκτήσεις τη θερμοκρασία των προϊόντων που φιλοξενεί, δεν είναι το ιδανικό για ένα σούπερ μάρκετ, αφού ο στόχος είναι να κρατηθεί ο πελάτης στο κατάστημα όσο το δυνατόν περισσότερο.

Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και μια εγκατάσταση κλιματισμού σε ένα εμπορικό κέντρο, όταν η λειτουργία της δεν είναι αποτέλεσμα μιας σωστής μελέτης των αναγκών του χώρου. Από την άλλη, η ασφάλεια και η ποιότητα των τροφίμων που συντηρούνται σε χώρους ψύξης είναι μια σημαντική παράμετρος που δεν γίνεται να εξαρτάται από την κακή επιλογή εξοπλισμού ή ακόμη από την ελλιπή εκπαίδευση του προσωπικού.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το κόστος σε χαμένους πελάτες, μεταφράζονται και σε σπατάλη πολύτιμων -ιδιαίτερα σήμερα- πόρων, όπως αυτοί που σχετίζονται με την ενέργεια. Και όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσουμε τις ανάγκες σε ενέργεια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η... έξωθεν καλή μαρτυρία
Δεν είναι τυχαίο, και φυσικά, ούτε αποτέλεσμα μόνο περιβαλλοντικής ευαισθησίας, το γεγονός ότι η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου τροφίμων στον κόσμο, η Wal-Mart, έχει θέσει ως βασικούς της στόχους να χρησιμοποιεί σε ποσοστό 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, να έχει μηδενικά απόβλητα και να πουλά προϊόντα που συνεισφέρουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την τελευταία της έκθεση για την αειφόρο δράση δηλώνει πως πέτυχε στο τέλος του 2009 μείωση -σε απόλυτα νούμερα- των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ποσοστό 10,61%, έχοντας ως βάση μέτρησης τις εκπομπές των καταστημάτων που αποτελούσαν το δίκτυό της το 2005.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στην Ευρώπη, η Tesco, τον περασμένο Μάρτιο τοποθέτησε ανεμογεννήτριες παραγωγικής δυνατότητας σχεδόν 1 MW στα τρία αποθηκευτικά της κέντρα. Η τοποθέτηση έγινε στην περιοχή της Ουαλίας και στο Ντάβεντρι. Οι ανεμογεννήτριες της Ουαλίας θα καλύπτουν περίπου το 50% των αναγκών των αποθηκευτικών χώρων σε ενέργεια, ενώ εκείνες του Ντάβεντρι περίπου το 1/5. Η ενέργεια που θα περισσεύει θα μπορεί να διατίθεται από την Tesco στο εθνικό ηλεκτρικό δίκτυο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της αλυσίδας, η πρωτοβουλία αυτή θα συνεισφέρει στη μείωση του εκπεμπόμενου CO2 κατά 3.200 τόνους ετησίως (το πλάνο της προβλέπει μηδενισμό του έως το 2050).

Παράλληλα, η αμερικανική θυγατρική της αλυσίδας, η Fresh & Easy, ανακοίνωσε μια σειρά περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, μεταξύ των οποίων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις οροφές των καταστημάτων της, ο φωτισμός με LED των ψυγείων της και των εξωτερικών πινακίδων κλπ. Η Fresh & Easy δηλώνει πως καταναλώνει 30% λιγότερη ενέργεια από ένα τυπικό σούπερ μάρκετ. Τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε ανακοινώσει τη χρησιμοποίηση ψυγείων νέας τεχνολογίας, που χρησιμοποιούν φυσικά παραγόμενο CO2 σε κατάστημά της στη Νότια Καλιφόρνια.

Το Food Marketing Institute, το Ινστιτούτο στο οποίο συμμετέχουν σημαντικές επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων στις ΗΠΑ, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του διαπιστώνει τη συνεχιζόμενη μείωση του ποσοστού κέρδους των μελών του λόγω της αύξησης των αναγκών σε ενέργειας και της παράλληλης ανόδου του κόστους της.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «σε αυτό το περιβάλλον, η στρατηγική διαχείρισης της χρήσης της ενέργειας δίνει στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις τροφίμων τη δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αυξήσουν τα αποτελέσματα της λειτουργίας τους. Μια βελτίωση κατά 10% της ενεργειακής επάρκειας οδηγεί σε μια εξοικονόμηση πόρων που αντιστοιχεί σε βελτίωση κατά 15% του ποσοστού κέρδους σε μια μεσαία επιχείρηση σούπερ μάρκετ».

Τα πολλά φώτα δεν εξασφαλίζουν την προσοχή του πελάτη σε μια βιτρίνα ή σε ένα τμήμα με καλλυντικά, ρούχα ή γαλακτοκομικά. Επίσης, ένα ψυγείο που σε αναγκάζει να περάσεις από μπροστά του τρέχοντας για να μην... αποκτήσεις τη θερμοκρασία των προϊόντων που φιλοξενεί, δεν είναι το ιδανικό για ένα σούπερ μάρκετ, αφού ο στόχος είναι να κρατηθεί ο πελάτης στο κατάστημα όσο το δυνατόν περισσότερο.

Το ίδιο αποτέλεσμα έχει και μια εγκατάσταση κλιματισμού σε ένα εμπορικό κέντρο, όταν η λειτουργία της δεν είναι αποτέλεσμα μιας σωστής μελέτης των αναγκών του χώρου. Από την άλλη, η ασφάλεια και η ποιότητα των τροφίμων που συντηρούνται σε χώρους ψύξης είναι μια σημαντική παράμετρος που δεν γίνεται να εξαρτάται από την κακή επιλογή εξοπλισμού ή ακόμη από την ελλιπή εκπαίδευση του προσωπικού.

Όλα τα παραπάνω, πέρα από το κόστος σε χαμένους πελάτες, μεταφράζονται και σε σπατάλη πολύτιμων -ιδιαίτερα σήμερα- πόρων, όπως αυτοί που σχετίζονται με την ενέργεια. Και όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσουμε τις ανάγκες σε ενέργεια της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η... έξωθεν καλή μαρτυρία
Δεν είναι τυχαίο, και φυσικά, ούτε αποτέλεσμα μόνο περιβαλλοντικής ευαισθησίας, το γεγονός ότι η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου τροφίμων στον κόσμο, η Wal-Mart, έχει θέσει ως βασικούς της στόχους να χρησιμοποιεί σε ποσοστό 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, να έχει μηδενικά απόβλητα και να πουλά προϊόντα που συνεισφέρουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με την τελευταία της έκθεση για την αειφόρο δράση δηλώνει πως πέτυχε στο τέλος του 2009 μείωση -σε απόλυτα νούμερα- των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ποσοστό 10,61%, έχοντας ως βάση μέτρησης τις εκπομπές των καταστημάτων που αποτελούσαν το δίκτυό της το 2005.

Η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στην Ευρώπη, η Tesco, τον περασμένο Μάρτιο τοποθέτησε ανεμογεννήτριες παραγωγικής δυνατότητας σχεδόν 1 MW στα τρία αποθηκευτικά της κέντρα. Η τοποθέτηση έγινε στην περιοχή της Ουαλίας και στο Ντάβεντρι. Οι ανεμογεννήτριες της Ουαλίας θα καλύπτουν περίπου το 50% των αναγκών των αποθηκευτικών χώρων σε ενέργεια, ενώ εκείνες του Ντάβεντρι περίπου το 1/5. Η ενέργεια που θα περισσεύει θα μπορεί να διατίθεται από την Tesco στο εθνικό ηλεκτρικό δίκτυο. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της αλυσίδας, η πρωτοβουλία αυτή θα συνεισφέρει στη μείωση του εκπεμπόμενου CO2 κατά 3.200 τόνους ετησίως (το πλάνο της προβλέπει μηδενισμό του έως το 2050).

Παράλληλα, η αμερικανική θυγατρική της αλυσίδας, η Fresh & Easy, ανακοίνωσε μια σειρά περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, μεταξύ των οποίων η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις οροφές των καταστημάτων της, ο φωτισμός με LED των ψυγείων της και των εξωτερικών πινακίδων κλπ. Η Fresh & Easy δηλώνει πως καταναλώνει 30% λιγότερη ενέργεια από ένα τυπικό σούπερ μάρκετ. Τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε ανακοινώσει τη χρησιμοποίηση ψυγείων νέας τεχνολογίας, που χρησιμοποιούν φυσικά παραγόμενο CO2 σε κατάστημά της στη Νότια Καλιφόρνια.

Το Food Marketing Institute, το Ινστιτούτο στο οποίο συμμετέχουν σημαντικές επιχειρήσεις του κλάδου των τροφίμων στις ΗΠΑ, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του διαπιστώνει τη συνεχιζόμενη μείωση του ποσοστού κέρδους των μελών του λόγω της αύξησης των αναγκών σε ενέργειας και της παράλληλης ανόδου του κόστους της.

Όπως τονίζει χαρακτηριστικά, «σε αυτό το περιβάλλον, η στρατηγική διαχείρισης της χρήσης της ενέργειας δίνει στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις τροφίμων τη δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να αυξήσουν τα αποτελέσματα της λειτουργίας τους. Μια βελτίωση κατά 10% της ενεργειακής επάρκειας οδηγεί σε μια εξοικονόμηση πόρων που αντιστοιχεί σε βελτίωση κατά 15% του ποσοστού κέρδους σε μια μεσαία επιχείρηση σούπερ μάρκετ».


Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Όπως είναι γνωστό, ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος ανακοίνωσε πρόσφατα την απόφασή του να προχωρήσει στον σχεδιασμό και την κατασκευή όλων των καταστημάτων Carrefour Express εξ ολοκλήρου, με τεχνικές εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας. Στην ανακοίνωση ανέφερε χαρακτηριστικά πως «η Carrefour Μαρινόπουλος ο συγκεκριμένος σχεδιασμός αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας και από τα τρία είδη καταναλώσεως ηλεκτρικού ρεύματος, τα ψυγεία, τον φωτισμό και τον κλιματισμό».

Ειδικότερα, τα ψυγεία των καταστημάτων διαθέτουν ειδικά ηλεκτρονικά συστήματα, που εκμεταλλεύονται τη θερμοκρασία του εξωτερικού περιβάλλοντος, εξοικονομώντας έτσι ηλεκτρική ενέργεια έως και 30%, σε σχέση με τα συμβατικά. Στον φωτισμό, με τη χρήση ηλεκτρονικών λαμπτήρων που περιορίζουν έως και 38% το ενεργειακό αποτύπωμα, σε σύγκριση με τους συμβατικούς, μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας.

Παράλληλα, εξοικονομείται 35% περίπου της ενέργειας που ξοδεύεται για τον κλιματισμό των χώρων, με τη χρήση κλιματιστικών τύπου inverter, κλάσης Α. Τα «οικολογικά» Carrefour Express υπολογίζεται πως στο σύνολό τους θα εκπέμπουν 4.000 τόνους λιγότερο CO2 το χρόνο, εξοικονομώντας 5.130.000 kW/h ηλεκτρική ενέργεια σε ετήσια βάση.

Την ίδια στιγμή, η ΑΒ Βασιλόπουλος, έλαβε (στις 6 Ιουνίου) το βραβείο Περιβαλλοντικής Ευαισθησίας «ΟΙΚΟΠΟΛΙΣ» και συγκεκριμένα τη διάκριση Περιβαλλοντικής επένδυσης για το πρώτο Πράσινο Κατάστημα ΑΒ. Το βραβείο δόθηκε στην ΑΒ για το Green Store, το κατάστημα που λειτουργεί στη Σταμάτα Αττικής, από τον Οκτώβριο του 2010 και διαθέτει συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας (φωτοβολταϊκά, φωτοσωλήνες, γεωθερμία κτλ), που μπορούν να εξοικονομήσουν ενέργεια σε ποσοστό που αγγίζει το 40%, σε σχέση με τα συμβατικά καταστήματα της εταιρείας.

H Σκλαβενίτης, ειδικά με το κατάστημα στην Καλλιθέα, απέδειξε πως επενδύει στην εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ από το 2009 είχε προχωρήσει σε πιλοτική εγκατάσταση σε δύο καταστήματά του συστήματος διαχείρισης και εξοικονόμησης ενέργειας.

Ο όμιλος Βερόπουλος έχει, επίσης, υλοποιήσει σημαντικές οικονομικές και «έξυπνες» λύσεις στην κατασκευή των εγκαταστάσεών του, αποβλέποντας στη διαχρονική μείωση του ενεργειακού κόστους, που οδηγεί σε εξοικονόμηση πόρων αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος.

Από την πλευρά της η Μετρό, ανακοίνωσε πως πρόκειται να εγκαινιάσει το ερχόμενο φθινόπωρο το πρώτο της «πράσινο» κατάστημα.

Στη Βόρεια Ελλάδα, ο όμιλος Μασούτης ξεχωρίζει με την υλοποίηση πρωτοβουλιών τόσο σε επίπεδο κατασκευής «πράσινων» καταστημάτων, όσο και με την υιοθέτηση μιας γενικότερης αειφόρου στρατηγικής.

Το σύνολο σχεδόν των σημαντικών αλυσίδων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων έχει να επιδείξει τα τελευταία χρόνια ενέργειες που αποδεικνύουν πως έχει αντιληφθεί τη σημασία της προσεκτικής επιλογής λύσεων με κριτήριο την εξοικονόμηση πόρων για την επιχείρηση και το περιβάλλον, όπως, άλλωστε, και οι επιχειρήσεις των άλλων κλάδων του λιανεμπορίου.

Επίσης, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τον κλάδο, πως η επιλογή λύσεων στους μεν τομείς του φωτισμού και του κλιματισμού μπορεί να συνεισφέρει στη δημιουργία ενός ελκυστικού αγοραστικού περιβάλλοντος, η δε επιλογή ψυκτικού εξοπλισμού μπορεί να ενδυναμώσει τη σχέση της επιχείρησης με τον πελάτη, λόγω της διασφάλισης υψηλής ποιότητας στα προϊόντα που συντηρούνται σε αποθηκευτικούς χώρους (στην περίπτωση των βιομηχανιών) ή τοποθετούνται στα ψυγεία (στην περίπτωση των σούπερ μάρκετ).

Το συνέδριο Sustainable Retail ’11, που διοργανώνει το περιοδικό μας στις 11 Οκτωβρίου δίνει το βήμα στις επιχειρήσεις να παρουσιάσουν τις πρωτοβουλίες τους, τα αποτελέσματά τους, τις προτεινόμενες λύσεις και τις μελλοντικές προκλήσεις στον τομέα της ενέργειας.

Το συνέδριο
Το Sustainable Retail ’11 χωρίζεται στις θεματικές ενότητες του φωτισμού, του ψυκτικού εξοπλισμού, του κλιματισμού και της ενέργειας. Σημαντικά στελέχη των επιχειρήσεων λιανεμπορίου, καθώς και οι προμηθευτές τους, θα παρουσιάσουν εφαρμογές, στρατηγικά πλάνα και τάσεις, που αφορούν σε κάθε ενότητα ξεχωριστά αλλά και στο θέμα της διαχείρισης της ενέργειας στο σύνολό της.

Οι συμμετέχοντες στο συνέδριο, που διοργανώνεται έναν χρόνο μετά το Sustainable Retail '10 -με πιο εξειδικευμένο θεματολόγιο και με παρουσιάσεις που αφορούν στο σύνολο του λιανεμπορίου και όχι μόνο στα σούπερ μάρκετ- θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες ομιλίες για την ελληνική και διεθνή πραγματικότητα και να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις καλύτερες επιλογές σε μια εποχή περιορισμένης ρευστότητας, όπου κάθε επένδυση πρέπει να έχει σαφή και μετρήσιμα αποτελέσματα και να ενισχύει το ανταγωνιστικό προφίλ της επιχείρησης.

σελφ σερβις (T. 408)
« 1 2 3 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION