σελφ σερβις - Ξύνουμε τον πάτο εδώ και καιρό...

Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Ξύνουμε τον πάτο εδώ και καιρό...

2 Μαρτίου 2011 | 10:07 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Η ανεργία αυξάνεται ραγδαία, τα εισοδήματα μειώνονται, οι φόροι διογκώνονται, ο τζίρος των επιχειρήσεων συρρικνώνεται κι η ψυχολογία των καταναλωτών έχει χτυπήσει limit down. Το ερώτημα είναι πότε και με τι όρους θα αρχίσει η αναστροφή του κλίματος. Το σελφ σέρβις απευθύνθηκε σε κορυφαίους παράγοντες της βιομηχανίας, προκειμένου να καταγράψει τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις προβλέψεις τους, αλλά και να αποτυπώσει τα μηνύματά τους.

Φυσικά, για κάθε μέσο ενημέρωσης που σέβεται τον εαυτό του, το πρώτο ερώτημα που τίθεται δεν μπορεί παρά να αφορά στο επίμαχο ζήτημα των τιμών.
Γνωστός παράγοντας της αγοράς, ο οποίος θέλησε να κρατήσουμε την ανωνυμία της άποψής του, δήλωσε απερίφραστα στο σελφ σέρβις ότι «τους επόμενους μήνες και ανεξαρτήτως της κρίσης, στα ράφια θα καταγραφούν ανατιμήσεις, διότι βασικός στόχος των μεγάλων προμηθευτών, κυρίως των πολυεθνικών, είναι η αύξηση της κερδοφορίας. Γνωρίζοντας δε ότι τα προϊόντα τους αγοράζονται από συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών, κατά βάση μεσαίων και ανώτερων εισοδημάτων, οι οποίοι δεν αλλάζουν εύκολα τις αγοραστικές τους συνήθειες, φρονούν ότι «πάντα θα υπάρχει μια ικανή μάζα καταναλωτών που θα τροφοδοτεί τον τζίρο των εταιρειών».

Υπό αυτήν την έννοια θα επιδιωχθεί οι ανατιμήσεις των επόμενων μηνών στα επώνυμα αγαθά να ισοσκελίσουν τις απώλειες των εσόδων από τη μετακίνηση ενός μέρους των πωλήσεών τους προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

«Οι εταιρείες δεν θα διαπραγματευθούν τα κέρδη τους ούτε με το λιανεμπόριο ούτε με την κυβέρνηση», αναφέρει ο ίδιος παράγοντας, προτρέποντας κάθε ενδιαφερόμενο να αναζητήσει στις λίστες του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τα προϊόντα, στα οποία αναφέρονται οι «συμφωνίες κυρίων» για τη συγκράτηση των τιμών, για να καταλάβει τι πραγματικά συμβαίνει με τα υπόλοιπα. Αλλά πέραν αυτού, φέτος αναμένονται διεθνώς μεγάλες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες ειδικότερα των τροφίμων, οι οποίες θα επηρεάσουν ανάλογα τις τιμές χονδρικής και λιανικής στην Ευρώπη, και κατά συνέπεια και στην Ελλάδα.

Επώνυμα Vs PL
Τα στελέχη της αγοράς παραδέχονται ότι τα PL προϊόντα διαρκούσης της κρίσης θα εξακολουθήσουν να κερδίζουν μερίδια. «Πρόκειται για εξέλιξη η οποία δεν είναι, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, αναστρέψιμη» δηλώνεται χαρακτηριστικά.

Στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια φαίνεται ότι θα κυριαρχήσουν τα premium προϊόντα, των οποίων οι τιμές δεν θα σταματήσουν να αυξάνονται, και τα πολύ φθηνά αγαθά, τα οποία θα προβάλουν ως ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή. Στο πλαίσιο αυτό, τα προϊόντα μεσαίας τιμής θα περιορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την παρουσία τους και τα μερίδιά τους.

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις τιμές φαίνεται, εξάλλου, στα στοιχεία που παρουσιάζουμε στο παρόν τεύχος για τον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου στις προηγούμενες σελίδες, από τα οποία προκύπτει ότι ο κόσμος, σε αντίθεση με τις αντιδράσεις του στην έναρξη της κρίσης, επανακάμπτει στις μεγάλες σάλες πωλήσεων προς αναζήτηση χαμηλών τιμών, εγκαταλείποντας τη λύση των μικρών καταστημάτων, στα οποία αρχικά προσέφυγε με σκοπό να περιορίσει τις αυθόρμητες αγορές.

Σημειώνουμε ότι κατά τη γενική εκτίμηση των στελεχών της αγοράς, η εικόνα που παρουσιάζει η ζήτηση, όπως εκφράζεται στην οργανωμένη λιανική, είναι καλή, αν ληφθούν υπόψη οι συνθήκες της οικονομίας και η νομοθετική περικοπή των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, η περαιτέρω μείωση όλων γενικά των εισοδημάτων κατά 5% έως 7% λόγω του πληθωρισμού, η αύξηση των φόρων και η διόγκωση της ανεργίας.

Φυσικά, για κάθε μέσο ενημέρωσης που σέβεται τον εαυτό του, το πρώτο ερώτημα που τίθεται δεν μπορεί παρά να αφορά στο επίμαχο ζήτημα των τιμών.
Γνωστός παράγοντας της αγοράς, ο οποίος θέλησε να κρατήσουμε την ανωνυμία της άποψής του, δήλωσε απερίφραστα στο σελφ σέρβις ότι «τους επόμενους μήνες και ανεξαρτήτως της κρίσης, στα ράφια θα καταγραφούν ανατιμήσεις, διότι βασικός στόχος των μεγάλων προμηθευτών, κυρίως των πολυεθνικών, είναι η αύξηση της κερδοφορίας. Γνωρίζοντας δε ότι τα προϊόντα τους αγοράζονται από συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών, κατά βάση μεσαίων και ανώτερων εισοδημάτων, οι οποίοι δεν αλλάζουν εύκολα τις αγοραστικές τους συνήθειες, φρονούν ότι «πάντα θα υπάρχει μια ικανή μάζα καταναλωτών που θα τροφοδοτεί τον τζίρο των εταιρειών».

Υπό αυτήν την έννοια θα επιδιωχθεί οι ανατιμήσεις των επόμενων μηνών στα επώνυμα αγαθά να ισοσκελίσουν τις απώλειες των εσόδων από τη μετακίνηση ενός μέρους των πωλήσεών τους προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

«Οι εταιρείες δεν θα διαπραγματευθούν τα κέρδη τους ούτε με το λιανεμπόριο ούτε με την κυβέρνηση», αναφέρει ο ίδιος παράγοντας, προτρέποντας κάθε ενδιαφερόμενο να αναζητήσει στις λίστες του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας τα προϊόντα, στα οποία αναφέρονται οι «συμφωνίες κυρίων» για τη συγκράτηση των τιμών, για να καταλάβει τι πραγματικά συμβαίνει με τα υπόλοιπα. Αλλά πέραν αυτού, φέτος αναμένονται διεθνώς μεγάλες ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες ειδικότερα των τροφίμων, οι οποίες θα επηρεάσουν ανάλογα τις τιμές χονδρικής και λιανικής στην Ευρώπη, και κατά συνέπεια και στην Ελλάδα.

Επώνυμα Vs PL
Τα στελέχη της αγοράς παραδέχονται ότι τα PL προϊόντα διαρκούσης της κρίσης θα εξακολουθήσουν να κερδίζουν μερίδια. «Πρόκειται για εξέλιξη η οποία δεν είναι, τουλάχιστον σε αυτήν τη φάση, αναστρέψιμη» δηλώνεται χαρακτηριστικά.

Στα επόμενα ένα ή δύο χρόνια φαίνεται ότι θα κυριαρχήσουν τα premium προϊόντα, των οποίων οι τιμές δεν θα σταματήσουν να αυξάνονται, και τα πολύ φθηνά αγαθά, τα οποία θα προβάλουν ως ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα τη χαμηλή τιμή. Στο πλαίσιο αυτό, τα προϊόντα μεσαίας τιμής θα περιορίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την παρουσία τους και τα μερίδιά τους.

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις τιμές φαίνεται, εξάλλου, στα στοιχεία που παρουσιάζουμε στο παρόν τεύχος για τον τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου στις προηγούμενες σελίδες, από τα οποία προκύπτει ότι ο κόσμος, σε αντίθεση με τις αντιδράσεις του στην έναρξη της κρίσης, επανακάμπτει στις μεγάλες σάλες πωλήσεων προς αναζήτηση χαμηλών τιμών, εγκαταλείποντας τη λύση των μικρών καταστημάτων, στα οποία αρχικά προσέφυγε με σκοπό να περιορίσει τις αυθόρμητες αγορές.

Σημειώνουμε ότι κατά τη γενική εκτίμηση των στελεχών της αγοράς, η εικόνα που παρουσιάζει η ζήτηση, όπως εκφράζεται στην οργανωμένη λιανική, είναι καλή, αν ληφθούν υπόψη οι συνθήκες της οικονομίας και η νομοθετική περικοπή των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων και των συνταξιούχων, η περαιτέρω μείωση όλων γενικά των εισοδημάτων κατά 5% έως 7% λόγω του πληθωρισμού, η αύξηση των φόρων και η διόγκωση της ανεργίας.


Στα χαρακώματα οι παραγωγοί
Στον τομέα των βιομηχανικών παραγωγών το ενδιαφέρον όλων επικεντρώνεται στις μικρές και τις μικρομεσαίες δυνάμεις, όπου και θα υπάρξουν οι μεγαλύτερες πιέσεις όσον αφορά στη ρευστότητα, την κερδοφορία και τα μερίδια αγοράς. Η γενική εντύπωση είναι ότι για όσο διάστημα διαρκεί η κρίση, τα μερίδιά τους θα ελαττώνονται προς όφελος των μεγάλων, οπότε, αν κάτι μένει να απαντήσει ο χρόνος είναι το κατά πόσο θα αποδειχθούν ευάλωτα τα τείχη που έχουν χτίσει τις τελευταίες δεκαετίες οι οικογενειακές επιχειρήσεις, έναντι των ισχυρών παραγωγών.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα την αγορά των νωπών προϊόντων, οι παραγωγοί το τελευταίο διάστημα, καλούνται να αντιμετωπίσουν -πέραν των ανατιμήσεων στις ζωοτροφές- και μια νέα πραγματικότητα στον χώρο της διανομής, που φαίνεται να ενισχύει τη θέση των μεγάλων προμηθευτών σε βάρος των μικρών τοπικών: Η αναβάθμιση των κεντρικών αποθηκών των περισσότερων δικτύων της οργανωμένης λιανικής δίνει τη δυνατότητα της κεντρικής τροφοδοσίας των σούπερ μάρκετ και με νωπά προϊόντα, συνεπώς τις στρέφει περισσότερο από κάθε άλλη φορά προς τις κεντρικές συμφωνίες, με αποτέλεσμα να εγκαταλείπονται οι συνεργασίες με τους τοπικούς παραγωγούς, που τροφοδοτούν τα καταστήματά τους στην περιφέρεια.

Παροχές και... επισφάλειες
Μιλώντας γενικότερα για τις σχέσεις λιανεμπορίου-βιομηχανίας, ουσιαστικές αλλαγές, παρά την κρίση, δεν αναμένονται φέτος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εικόνα των κεντρικών συμφωνιών ως το τέλος του έτους. Βεβαίως, το λιανεμπόριο θα συνεχίσει να πιέζει, προκειμένου να αποσπάσει μεγαλύτερες παροχές, όμως η πλευρά των παραγωγών εμφανίζεται απόλυτη: «Ειδικά φέτος δεν υπάρχουν περιθώρια για νέες παροχές. Χρήματα δεν περισσεύουν κανενός. Αλλαγές στις κεντρικές συμφωνίες δεν θα υπάρξουν. Αντίθετα, αναμένονται πιέσεις για αύξηση των χρόνων πίστωσης».

Ήδη, όπως αναφέρουν πληροφορίες, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του λιανεμπορίου απευθύνθηκε στους προμηθευτές της, ζητώντας την αύξηση των περιθωρίων καθυστέρησης στις πληρωμές, από τους έξι στους επτά μήνες. Δεν πρόκειται για τη μοναδική εταιρεία που σκέφθηκε την παράταση του χρόνου αποπληρωμών...

Οι προμηθευτές επισημαίνουν, ωστόσο, ότι το κρίσιμο γι’ αυτούς δεν είναι τόσο οι έξι ή οι επτά μήνες πίστωσης όσο το ότι σε αρκετές περιπτώσεις υποχρεώνονται να κόβουν τις πιστώσεις, προκειμένου να περιορίζουν τις επισφάλειές τους. Πολλοί μάλιστα, λόγω της Ατλάντικ, έχουν ήδη επιβαρυνθεί από τις επισφάλειες, οπότε δεν διατίθενται να αναλαμβάνουν ανάλογο ρίσκο, με αποτέλεσμα να επιλέγουν όλο και συχνότερα τη διακοπή των συνεργασιών, όπου «μυρίζει κανόνι».

Μέγιστη απόδοση στο ράφι
Φέτος το λιανεμπόριο θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της αποδοτικότητας των ραφιών του. Άπαντες στην αγορά γνωρίζουν ότι ράφια δεν περισσεύουν σε κανένα σούπερ μάρκετ. Ό,τι τοποθετείται προς πώληση πρέπει να είναι είτε ταχυκίνητο είτε πολύ κερδοφόρο. Εκτός, λοιπόν, του ζητήματος της πίστωσης μια ακόμη μάχη που θα δοθεί φέτος, αυτήν τη φορά μεταξύ των προμηθευτών, είναι για το ποιοι κωδικοί θα τεθούν εκτός αγοράς. Το λιανεμπόριο φέτος επιδιώκει τον υψηλότερο δυνατό τζίρο από το κάθε ράφι, ώστε να περιορίζει τα μειωμένα έσοδά του. Γι’ αυτό, εξάλλου, ζητά από τους προμηθευτές του να περιορίσουν και τις συσκευασίες προϊόντων που περιέχουν δώρα.

Αλλαγές θα υπάρξουν και στον τρόπο διαχείρισης των αποθεμάτων. Η γρήγορη κυκλοφορία των αγαθών, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, επιβάλλει σε όλους, προμηθευτές και λιανέμπορους, τον δραστικό περιορισμό των στοκ. Το δύσκολο εδώ είναι το πώς θα περιορίσουν στο ελάχιστο τα αποθέματά τους, χωρίς να κινδυνεύσουν να χάσουν πωλήσεις εξαιτίας του out of stock.

Μακροοικονομικές προσεγγίσεις

Σχετικά με τη μακροοικονομική θεώρηση των πραγμάτων, τα στελέχη της αγοράς πιστεύουν ότι η ελληνική οικονομία «ξύνει τον πάτο εδώ και καιρό», οπότε μάλλον το κλίμα σιγά-σιγά ήρθε η ώρα να αρχίσει να βελτιώνεται. Δεν είναι λίγοι όσοι εκτιμούν ότι, μετά το πρώτο εξάμηνο του 2011, θα δούμε τα δεδομένα στην αγορά, αν όχι να βελτιώνονται, τουλάχιστον να ισορροπούν.

Ήδη, όπως επισημαίνουν, από τις αλλαγές στο φορολογικό για τα κέρδη των εισηγμένων διαφάνηκε μια «λάμψη» στο ορίζοντα, ενώ αναφερόμενοι γενικότερα στην οικονομία εκτιμούν ότι «ζήτημα εξόδου της χώρας από την ΟΝΕ δεν υπάρχει. Είναι τόσο στενά συνδεδεμένη η ελληνική οικονομία με την ευρωπαϊκή, που το ευρώ είναι μονόδρομος. Το ζητούμενο είναι υπό ποιες προϋποθέσεις και πολύ περισσότερο με ποιες θυσίες θα συνεχίσουμε τον δρόμο μας».

«Τα greek statistics ήταν αυτά που μας οδήγησαν εδώ που είμαστε σήμερα», δηλώνει υψηλόβαθμος παράγοντας της αγοράς, ο οποίος τυγχάνει να έχει επαφές με τα ευρωπαϊκά lobby. Σχολιάζοντας τα όσα δεινά περνά η χώρα, αναφέρει με έμφαση ότι «ή κάποιοι επιχείρησαν να μας οδηγήσουν στον πάτο ή η Ευρώπη θέλει να μας βάλει μυαλό. Θέλει να μας τιμωρήσει για όσα κάναμε ή όσα δεν κάναμε εδώ και δεκαετίες. Πιστεύω ότι ισχύει το δεύτερο», προσθέτει.

«Όσο γι’ αυτά που επακολούθησαν με τις υπόλοιπες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, αποτελούν κατά τους Ευρωπαίους after effect», διευκρινίζει, για να δηλώσει αμέσως ότι ήδη πριν από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς υπουργοί, οικονομολόγοι και τραπεζίτες συζητούσαν κεντρικά στην Ευρώπη τη δημιουργία Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου. Είχε προεξοφληθεί δηλαδή -βέβαια, σε στενό κύκλο υψηλόβαθμων παραγόντων της ΕΕ- η επίλυση του αδιεξόδου που βιώνουμε εδώ και μήνες με τον πιο σκληρό τρόπο.

Επωνύμως
Ευάγγελος Καλούσης, πρόεδρος του ΣΕΒΤ

Η μείωση της ζήτησης και των πωλήσεων αποτελεί μία πραγματικότητα για τις βιομηχανίες του κλάδου μας. Το οικονομικό περιβάλλον επιβάλλει εξωστρέφεια, καινοτομία, καθώς, βέβαια, και έλεγχο των δαπανών και ορθολογική οργάνωση των επιχειρήσεων, ώστε να συγκρατηθεί το κόστος παραγωγής και να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα. Αυτή είναι η πορεία που ακολουθούν οι επιχειρήσεις της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες και να ξαναβρούν τον δρόμο της ανάπτυξης.

Το ζητούμενο είναι να μπορέσουμε να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας και οπωσδήποτε να προστατεύσουμε την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, για να συνεχίσει να δουλεύει ο παραγωγικός ιστός της ελληνικής οικονομίας.

Γρηγόρης Αντωνιάδης, αντιπρόεδρος της Ελαΐς-Unilever Hellas
Το 2010 ήταν μια χρονιά αρνητικής ψυχολογικής διάθεσης όλων. Είχαμε, ωστόσο, μια πολύ περιορισμένη πτώση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ. Θεωρώ, λοιπόν, ότι το 2011, που δεν θα είναι -τουλάχιστον από άποψη ψυχικής διάθεσης- τόσο αρνητικό, τα μεγέθη του λιανεμπορίου θα διαμορφωθούν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά. Θα έλεγα ότι οι αγορές φέτος θα ισορροπήσουν. Μέσω καινοτομικών δράσεων σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων θα υπάρξει, μάλιστα, και ανάπτυξη.

Όσο για την ανεργία, ας περιμένουμε να δούμε αν τελικά θα υπάρξει η έκρηξη την οποία πολλοί προδικάζουν. Πιθανότατα στο τρίτο τρίμηνο του 2011 θα διαφανούν οι πρώτες ενδείξεις ανάπτυξης της οικονομίας μας –εφόσον, βέβαια, δεν υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά τον δανεισμό της χώρας.

Γρηγόρης Σκλήκας, διευθύνων σύμβουλος της FrieslandCampina Hellas
Αντοχές για μια τρίτη δύσκολη χρονιά δεν έχει η αγορά. Ο κορεσμός των αρνητικών συναισθημάτων είναι τέτοιος, που πλέον δεν μπορεί παρά να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε θετικά. Η αγορά πρέπει να αντιδράσει και είμαι πεπεισμένος ότι αυτό δεν θα αργήσει να συμβεί. Ίσως, λοιπόν, δούμε μια σχετική σταθεροποίηση της αγοράς και εν γένει της οικονομίας μας στα τέλη του έτους.

Πέτρος Σεπετάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων
Εκτιμώ ότι το 2011 θα υπάρξουν πιέσεις από το μεγάλο λιανεμπόριο προς τους προμηθευτές για μειώσεις τιμών. Το κατά πόσο οι πιέσεις αυτές θα φέρουν αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί κυρίως από το κόστος των πρώτων υλών. Όπου καταγραφεί διόγκωση του κόστους παραγωγής οι πιέσεις των αλυσίδων για αποπληθωρισμό δεν θα επιφέρουν κανένα αποτέλεσμα, ενώ όπου το κόστος παραμένει σταθερό ίσως να υπάρξουν οριακές μειώσεις τιμών.

Κωνσταντίνα Καλλιμάνη, γενική διευθύντρια του ομίλου Καλλιμάνης
Ο κόσμος είναι φοβισμένος στις αγορές του. Ωστόσο ο κλάδος τροφίμων αντιστέκεται. Παρουσιάζεται ως ένας από τους πλέον ανθεκτικούς τομείς της εγχώριας οικονομίας έναντι της κρίσης. Εξάλλου, η κατανάλωση στο σπίτι έχει αυξηθεί κι αυτό βοηθά ώστε να συγκρατούμε τους τζίρους μας. Όποιος σήμερα διαχειρίζεται σωστά την πελατειακή του βάση, όποιος δεν ανοίγεται σε επισφάλειες, όποιος επιμένει επενδύοντας στα προϊόντα του, θα υπάρχει και αύριο.

Θάνος Αγγελάκης, διευθύνων σύμβουλος της Αγγελάκης ΑΕ
Ρυθμιστικός παράγοντας για την επιχειρηματική κοινότητα είναι η ρευστότητα. Θα τη χαρακτήριζα ως κλειδί επιβίωσης για τις επιχειρήσεις. Δυστυχώς εκτιμώ ότι τους επόμενους μήνες θα δούμε εταιρείες υγιείς, πολύ δε περισσότερο κερδοφόρες, να κλείνουν, διότι θα παρουσιάσουν αδυναμία σε επίπεδο ρευστότητας.

σελφ σερβις (T. 403)
« 1 2 3 4 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION