σελφ σερβις - Χριστουγεννιάτικο ξεκαθάρισμα στοκ

Δευτέρα, 23 Νοεμβρίου 2020

Είσοδος Χρήστη

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Χριστουγεννιάτικο ξεκαθάρισμα στοκ

1 Δεκεμβρίου 2010 | 13:00 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Χριστουγεννιάτικο ξεκαθάρισμα στοκ

Το χρήμα που θα «πέσει» φέτος στη χριστουγεννιάτικη αγορά θα είναι σίγουρα λιγότερο, η ψυχολογία των καταναλωτών άσχημη, ενώ οι επιχειρήσεις αναζητούν απεγνωσμένα πηγές αύξησης του τζίρου και της ρευστότητάς τους. Ο συνδυασμός των τριών αυτών παραγόντων κρίνεται από στελέχη της αγοράς εκρηκτικός. Και δεν είναι λίγοι όσοι ανησυχούν μην και οι επιχειρήσεις κηρύξουν «πόλεμο τιμών» κατά τις γιορτές, διαλύοντας κυριολεκτικά τα καθαρά αποτελέσματά τους.

Ανησυχούν κυρίως μήπως κάποιος εκ των ισχυρών της αγοράς προτάξει ως στόχο την ενίσχυση των μεριδίων του, μετατρέποντας τα Χριστούγεννα από παράδεισο προσδοκιών και αγορών σε κόλαση ζημιών...

«Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα απαιτούσε από τον leader του κλάδου να προσθέσει στον ισολογισμό του έτους δαπάνες περί τα 30 εκατ. ευρώ», αναφέρει στο σελφ σέρβις ένα περισσότερο ψύχραιμο στέλεχος της αγοράς, προσθέτοντας ότι ανάλογα περιθώρια φαίνεται ότι δεν υπάρχουν, τόσο για τον leader όσο κατ’ αναλογία για τους περισσότερους από τους ισχυρούς του κλάδου.

Ωστόσο, άπαντες στην αγορά του κλάδου συμφωνούν πως οι προσφορές θα ξεπεράσουν φέτος τα Χριστούγεννα κάθε προηγούμενο και ότι η συμβολή των προμηθευτών θα είναι καθοριστική, καθώς η πλευρά τους είναι σαφώς περισσότερο ευάλωτη στην έλλειψη ρευστότητας από όσο το λιανεμπόριο.

Καθόσον μάλιστα σε ένα σημαντικό τμήμα τους οι καταναλωτές θα προσέρχονται στις γιορτινές σάλες των σούπερ μάρκετ χωρίς δώρο Χριστουγέννων, δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι, ενώ σε ένα άλλο τμήμα, αυτό των ανέργων, θα είναι περισσότεροι από ποτέ άλλοτε όσοι ψωνίζουν τα άκρως απαραίτητα, πολλά περιθώρια για χαλαρή αντιμετώπιση των εορτών δεν υπάρχουν.

Προσφορές στην τιμή
Οι προσφορές θα είναι αυξημένες και δεν θα περιοριστούν μόνο στους εποχικούς κωδικούς ή τα απορρυπαντικά. Θα επεκταθούν και σε αγαθά καθημερινής ανάγκης, τρόφιμα και μη τρόφιμα, ωστόσο θα είναι σημαντικά διαφοροποιημένες έναντι των περυσινών Χριστουγέννων. Λιανεμπόριο και βιομηχανία θα στραφούν σε μεγαλύτερο βαθμό σε προσφορές που θα εστιάζουν στις τιμές, εγκαταλείποντας εν μέρει τις παροχές σε είδος ή τις προωθητικές με δώρα.

Όπως σημειώνουν υψηλόβαθμοι παράγοντες του κλάδου, η αγορά έχει τρεις πολύ σημαντικούς λόγους να αλλάξει τη στρατηγική που επί χρόνια ακολουθεί στις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες.

Εξηγούν ειδικότερα ότι:
• Λόγω της κρίσης οι καταναλωτές προσέχουν πλέον περισσότερο την τιμή. Ενδιαφέρονται πρωτίστως για το κόστος αγοράς ενός αγαθού και δευτερευόντως για τυχόν δωρεάν ποσότητες, που προβλέπουν οι οικονομικές συσκευασίες, ή πολύ περισσότερο για συσκευασίες που εμπεριέχουν δώρα. Το sticker και το δώρο φαίνεται ότι σύντομα θα αποτελούν... ανάμνηση της περιόδου ευημερίας.
• Οι προσφορές σε είδος κοστίζουν σε χώρο στο ράφι, σε χρόνο διακίνησης και κατά συνέπεια σε χρήμα. Έτσι, η οικονομική κρίση δίνει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία στην αγορά να εκπαιδεύσει τον καταναλωτή να εστιάζει την προσοχή του στην τιμή και λιγότερο στα δώρα που συνοδεύουν ένα αγαθό.
• Η πολυαναμενόμενη υπουργική απόφαση σχετικά με τις προσφορές και τις εκπτώσεις, που θα προβλέπει περιορισμούς στην έκταση και τη συχνότητα των προσφορών, υποχρεώνει την αγορά να μην «φορτωθεί» και νέες συσκευασίες με δώρα ή δωρεάν ποσότητες, ώστε σε κάθε περίπτωση να έχει την ετοιμότητα να προσαρμοστεί χωρίς απώλειες στα νέα νομοθετικά δεδομένα, όποια κι αν είναι αυτά, οποτεδήποτε κι αν ισχύσουν.

«Πρέπει να είμαστε "καθαροί" από στοκ μετά τις γιορτές», αναφέρουν στελέχη της αγοράς. Όπως εξηγούν, ανάλογη πολιτική θα ακολουθήσουν τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και προμηθευτές τους κατά τους πρώτους μήνες του 2011, οπότε εκτιμάται ότι το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας θα προβεί στην εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου, σχετικά με το καθεστώς διενέργειας των προσφορών.

σελφ σερβις (T. 400)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION