σελφ σερβις - SOPEXA Ελλάς: Γνωριμία με τη μάρκα Bovillage

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

SOPEXA Ελλάς: Γνωριμία με τη μάρκα Bovillage

1 Οκτωβρίου 2010 | 11:50 Γράφει ο Αγγέλα  Κοντού Topics: Εκδηλώσεις

Τον Σεπτέμβριο του 2009 η Sopexa Ελλάς παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση τη μάρκα μοσχαρίσιου κρέατος Bovillage. Εννέα μήνες αργότερα, ταξιδεύοντας στην περιοχή του Λίγηρα, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από «πρώτο χέρι» τι σημαίνει από άποψη ποιοτικών κριτηρίων η μάρκα Bovillage, εμείς, ως εκπρόσωποι της χώρας που αποτελεί νούμερο ένα πελάτη των παραγωγών γαλλικού μοσχαρίσιου κρέατος.

Το ταξίδι διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Bovillage, με την υποστήριξη του Διεπαγγελματικού Οργανισμού της περιοχής του Λίγηρα Bovi-Loire (μέλος του Εθνικού Διεπαγγελματικού Οργανισμού Κρέατος και Ζώντων Ζώων της Γαλλίας, INTERBEV) και τη συνεργασία της Sopexa Hellas. Στο ταξίδι, διάρκειας 3 ημερών, επισκεφθήκαμε φάρμες, καθώς και τις εγκαταστάσεις των σημαντικότερων εταιρειών επεξεργασίας κρέατος και σφαγείων της περιοχής, η οποία παράγει περίπου το 25% της συνολικής παραγωγής κρέατος της Γαλλίας, απασχολώντας στην κτηνοτροφία περίπου 55.000 ανθρώπους. Στην εν λόγω γαλλική περιφέρεια εκτρέφονται οι περίφημες κρεατοπαραγωγικές ράτσες Limousin, Blonde d’ Aquitaine και Charolais.

Ειδικότερα, στην περιοχή του Λίγηρα δραστηριοποιούνται περί τους 28.000 εκτροφείς, 6 συνεταιρισμοί, 12 σφαγεία και 4 αγορές χονδρικής. Σύμφωνα με στοιχεία, που παρέθεσε κατά τη διάρκεια γεύματος γνωριμίας ο κ. Pascal Poiron, υπεύθυνος επικοινωνίας του οργανισμού Bovi-Loire, η ετήσια παραγωγή μοσχαρίσιου κρέατος εδώ φτάνει τους 250.000 τόνους, εκ των οποίων οι 90.000 τόνοι εξάγονται. Η περιοχή έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή νεαρών μοσχαριών της Γαλλίας, συγκεντρώνοντας το 1/3 του πληθυσμού νεαρών βοοειδών της επικράτειας, που ανταποκρίνονται στα κριτήρια της μάρκας Bovillage. Από τους εξαγόμενους 90.000 τόνους, οι 30.000 διοχετεύονται στην ελληνική αγορά, καθιστώντας την έναν από τους σημαντικότερους πελάτες της Γαλλίας στο μοσχαρίσιο κρέας.

Το ταξίδι μας περιελάμβανε και επίσκεψη στο σφαγείο της εταιρείας Elivia στην πόλη Lion d’ Angers, το οποίο εξάγει κάθε εβδομάδα στην Ελλάδα περίπου 80 τόνους κρέατος νεαρών βοοειδών. Όπως μας είπε ο κ. Jean Charles Crhiringhelli, εμπορικός διευθυντής εξαγωγών της εταιρείας, η Elivia είναι θυγατρική του συνεταιριστικού ομίλου Terrena, οι δραστηριότητες του οποίου, εκτός του κρέατος, επεκτείνονται στα δημητριακά, τις ζωοτροφές και το κρασί. Ο κ. Chriringhelli φάνηκε προβληματισμένος από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, παρατηρώντας ότι η μείωση των μισθών και η αύξηση του ΦΠΑ έχουν ήδη επιπτώσεις στην κατανάλωση κρέατος.

Στην ξενάγησή μας στους χώρους του σφαγείου παρακολουθήσαμε τη διαδικασία από την εκδορά των βοοειδών έως τη συσκευασία του τεμαχισμένου κρέατος, σε vacuum με barcode, έτοιμο για την τοποθέτηση στο κρεοπωλείο ή το σούπερ μάρκετ.

Το ταξίδι διοργανώθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Bovillage, με την υποστήριξη του Διεπαγγελματικού Οργανισμού της περιοχής του Λίγηρα Bovi-Loire (μέλος του Εθνικού Διεπαγγελματικού Οργανισμού Κρέατος και Ζώντων Ζώων της Γαλλίας, INTERBEV) και τη συνεργασία της Sopexa Hellas. Στο ταξίδι, διάρκειας 3 ημερών, επισκεφθήκαμε φάρμες, καθώς και τις εγκαταστάσεις των σημαντικότερων εταιρειών επεξεργασίας κρέατος και σφαγείων της περιοχής, η οποία παράγει περίπου το 25% της συνολικής παραγωγής κρέατος της Γαλλίας, απασχολώντας στην κτηνοτροφία περίπου 55.000 ανθρώπους. Στην εν λόγω γαλλική περιφέρεια εκτρέφονται οι περίφημες κρεατοπαραγωγικές ράτσες Limousin, Blonde d’ Aquitaine και Charolais.

Ειδικότερα, στην περιοχή του Λίγηρα δραστηριοποιούνται περί τους 28.000 εκτροφείς, 6 συνεταιρισμοί, 12 σφαγεία και 4 αγορές χονδρικής. Σύμφωνα με στοιχεία, που παρέθεσε κατά τη διάρκεια γεύματος γνωριμίας ο κ. Pascal Poiron, υπεύθυνος επικοινωνίας του οργανισμού Bovi-Loire, η ετήσια παραγωγή μοσχαρίσιου κρέατος εδώ φτάνει τους 250.000 τόνους, εκ των οποίων οι 90.000 τόνοι εξάγονται. Η περιοχή έχει τη μεγαλύτερη παραγωγή νεαρών μοσχαριών της Γαλλίας, συγκεντρώνοντας το 1/3 του πληθυσμού νεαρών βοοειδών της επικράτειας, που ανταποκρίνονται στα κριτήρια της μάρκας Bovillage. Από τους εξαγόμενους 90.000 τόνους, οι 30.000 διοχετεύονται στην ελληνική αγορά, καθιστώντας την έναν από τους σημαντικότερους πελάτες της Γαλλίας στο μοσχαρίσιο κρέας.

Το ταξίδι μας περιελάμβανε και επίσκεψη στο σφαγείο της εταιρείας Elivia στην πόλη Lion d’ Angers, το οποίο εξάγει κάθε εβδομάδα στην Ελλάδα περίπου 80 τόνους κρέατος νεαρών βοοειδών. Όπως μας είπε ο κ. Jean Charles Crhiringhelli, εμπορικός διευθυντής εξαγωγών της εταιρείας, η Elivia είναι θυγατρική του συνεταιριστικού ομίλου Terrena, οι δραστηριότητες του οποίου, εκτός του κρέατος, επεκτείνονται στα δημητριακά, τις ζωοτροφές και το κρασί. Ο κ. Chriringhelli φάνηκε προβληματισμένος από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, παρατηρώντας ότι η μείωση των μισθών και η αύξηση του ΦΠΑ έχουν ήδη επιπτώσεις στην κατανάλωση κρέατος.

Στην ξενάγησή μας στους χώρους του σφαγείου παρακολουθήσαμε τη διαδικασία από την εκδορά των βοοειδών έως τη συσκευασία του τεμαχισμένου κρέατος, σε vacuum με barcode, έτοιμο για την τοποθέτηση στο κρεοπωλείο ή το σούπερ μάρκετ.


Περιήγηση στη γεύση
Η πρώτη μέρα της περιήγησής μας ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στη φάρμα του κ. Mickael Bazantay, στο Cosse d’Anjou, έκτασης 170 εκταρίων, όπου εκτρέφονται 500 ζώα, εκ των οποίων τα 180 είναι μητέρες. Τα νεαρά θηλυκά που σφάζονται και προορίζονται για την εγχώρια αγορά φέρουν την ετικέτα «label rouge», ένα σήμα που υποδηλώνει ανώτερη ποιότητα – τα αρσενικά εξάγονται.

Η δεύτερη μέρα μας ξεκίνησε με επίσκεψη στις εγκαταστάσεις των σφαγείων- ψυγείων της εταιρείας Charal, στην περιοχή Chataingneraie. Η εταιρεία έχει επτά παραγωγικές μονάδες, εκ των οποίων οι τρεις στον Λίγηρα. Όμως, οι δύο σημαντικότερες βρίσκονται στη Cholet, έδρα φρέσκου κρέατος, και στη Flers, μονάδα κατεψυγμένων προϊόντων. Ετησίως οι μονάδες της Charal, που θεωρείται leader στην επεξεργασία και μεταποίηση του κρέατος, παράγουν 225.000 τόνους κρέατος. Ιδιαίτερα δημοφιλείς στη Γαλλία είναι οι κωδικοί της σε κατεψυγμένα κρεατοσκευάσματα (χάμπουργκερ, έτοιμα μπιφτέκια κα) που είναι τοποθετημένα στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.

Όπως μας εξηγήθηκε στη διάρκεια της ξενάγησης, οι 12.000-15.000 εκτροφείς που προμηθεύουν τα σφαγεία της μάρκας Bovillage έχουν υπογράψει και ακολουθούν κατά γράμμα τη «Χάρτα Καλών Πρακτικών», προσφέροντας στα ζώα τους την καλύτερη δυνατή φροντίδα κατά την εκτροφή, οπότε εξειδικευμένοι κτηνίατροι πραγματοποιούν προληπτικούς ελέγχους και αντιμετωπίζουν τυχόν ασθένειες, μέχρι την είσοδό τους στα πιστοποιημένα σφαγεία της μάρκας, που χρησιμοποιούν τις πιο σύγχρονες μεθόδους προς αποφυγή του στρες των ζώων προ της σφαγής.

Στην ίδια περιοχή δραστηριοποιείται από το 1990 η φάρμα του κ. Turpeau, που από το 2006 ειδικεύεται στην εκτροφή ταυρίδιων, ράτσας Blonde D’Aquitaine και Charolais. Ειδικότερα, η εταιρεία εκτρέφει σε χώρο 85 εκταρίων 240 ταυρίδια και 60 μητέρες. Το 15% της παραγωγής της τροφοδοτεί το παραδοσιακό γαλλικό κρεοπωλείο. Επίσης, η φάρμας εξάγει μοσχάρια για πάχυνση κυρίως στην Ιταλία και την Ισπανία.

Την τρίτη μέρα της ξενάγησής μας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας ενός γαλλικού αγροτικού συνεταιρισμού, του CAVAC. Όπως μας εξήγησε ο εκτελεστικός διευθυντής του, κ. Alain Joulie, ο συνεταιρισμός, που εκπροσωπεί 1.000 παραγωγούς-εκτροφείς (οι 765 είναι μόνιμα μέλη) και απασχολεί 925 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται και στην εμπορία δημητριακών, λιπασμάτων και ζωοτροφών. Η ετήσια παραγωγή των μελών του αριθμεί 22.570 νεαρά μοσχάρια εκ των οποίων το 40% εξάγεται στην Ελλάδα, την Ιταλία και την Ισπανία. Ουσιαστικά ο CAVAC αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των παραγωγών με τα σφαγεία, αλλά και με τη ζήτηση, γαλλική και διεθνή.

Ανάλογη δραστηριότητα αναπτύσσει κι ο συνεταιρισμός «Groupement De Eleveurs De L’Oest» που επισκεφτήκαμε. Αυτός ειδικεύεται στην παραγωγή βοοειδών και προβάτων. Ο εμπορικός υπεύθυνος συναλλαγών του φορέα, κ. Thouzeau, είναι άριστος γνώστης της ελληνικής αγοράς από το 1988. Ο συνεταιρισμός, που καλύπτει 2.100 παραγωγούς, εκ των οποίων οι 1.500 είναι μόνιμα μέλη του, διακινεί ετησίως 90.000 ζώντα ζώα, ενώ διακρίνεται για την ανάπτυξη μιας εσωτερικής υπηρεσίας μεταφοράς των ζώων, εγγυημένης ασφάλειας και αποτελεσματικότητας.

Η ξενάγησή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στη φωτοβολταϊκή φάρμα του κ. Michel Brossier. Αυτή ιδρύθηκε το 1990, καταλαμβάνει έκταση 70 εκταρίων και σήμερα εκτρέφει 200 ζώα, εκ των οποίων τα 60 είναι μητέρες ράτσας Charolais. Η φάρμα δραστηριοποιείται α) στην απευθείας πώληση σε ιδιώτες καταναλωτές β) στη συστηματική συνεργασία με μεγάλα σούπερ μάρκετ και γ) στην εξαγωγή ζωντανών ζώων για πάχυνση σε Ελλάδα και Ιταλία. Τα ζωντανά που προτιμά η ελληνική αγορά είναι το πολύ 12 μηνών (οι Ιταλοί εισάγουν μοσχάρια έως 18 μηνών).

Οι προδιαγραφές της μάρκας Bovillage
Τη μάρκα του γαλλικού μοσχαρίσιου κρέατος Bovillage, ιδιοκτησίας της Interbev, σφραγίζει προϊόντα από ζώα που κατά αποκλειστικότητα:
• γεννήθηκαν, εκτράφηκαν και εσφάγησαν στη Γαλλία,
• τουλάχιστον ο ένας γονέας τους ανήκει σε κρεατοπαραγωγική ράτσα,
• έχουν εκτραφεί σε μονάδες όπου εφαρμόζεται πιστά, βάσει συμβολαίου, η «Χάρτα Καλών Πρακτικών»,
•έχουν σφαγεί σε πιστοποιημένο σφαγείο της μάρκας Bovillage και ανήκουν στις επιχειρήσεις-μέλη του Ευρωπαϊκού Ομίλου Γαλλικού Μοσχαρίσιου Κρέατος (CVBE).

Το κρέας στο γαλλικό λιανεμπόριο τροφίμων
Η αγορά κρέατος από το σούπερ μάρκετ αποτελεί σύγχρονη τάση της γαλλικής ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, επισκεφτήκαμε μια εμπορική μονάδα της Carrefour στην πόλη La Roche sur Yon. Όπως μας εξήγησε ο διευθυντής της, κ. Bruno Mercier, τα γαλλικά σούπερ μάρκετ αντί των κεντρικών συμφωνιών, προτιμούν την απευθείας προμήθεια κρέατος από τα σφαγεία ανά κατάστημα. Κατά την παραλαβή διενεργούν ελέγχους βάρους και συσκευασιών και άλλους εργαστηριακούς ελέγχους. Η Γαλλίδα νοικοκυρά επισκέπτεται το σούπερ μάρκετ κατά μέσο όρο δύο φορές την εβδομάδα. Ψωνίζει δε χρησιμοποιώντας κατά 31% πιστωτική κάρτα, ενώ κατά 81% χρησιμοποιεί την κάρτα πιστότητας Carrefour.

Το μερίδιο διανομής των γαλλικών κρεοπωλείων τα τελευταία χρόνια μειώνεται ετησίως κατά 10%, γι’ αυτό οι Γάλλοι κρεοπώλες έχουν καταφύγει, με την αρωγή του κράτους, σε άλλες μεθόδους συγκράτησης του τζίρου τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία χρονιά το γαλλικό κράτος τους επιτρέπει την παρασκευή και διάθεση έτοιμων μαγειρεμένων φαγητών, με τη συνοδεία κομμένων φρέσκων λαχανικών.

σελφ σερβις (T. 398)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION