σελφ σερβις - Tα C&C κερδίζουν τη «μάχη» κατά της κρίσης

Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Tα C&C κερδίζουν τη «μάχη» κατά της κρίσης

5 Μαΐου 2010 | 11:30 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά,Τάσεις

Tα C&C κερδίζουν τη «μάχη» κατά της κρίσης

Σε περιόδους κρίσης ένας είναι ο κανόνας που ισχύει στην αγορά: «το φθηνότερο είναι πάντα και το καλύτερο». Η εφαρμογή αυτού του κανόνα στη χονδρική είναι σίγουρα συνυφασμένη με την εξής παραδοχή: νομοτελειακά το φθηνότερο προσφέρεται από τα οργανωμένα δίκτυα πωλήσεων. Όσο για το καλύτερο, αυτό σίγουρα το κρίνουν οι ίδιοι οι επαγγελματίες, συνυπολογίζοντας, πέρα από το κόστος, και τον παράγοντα πίστωση ή τη μεταχρονολόγηση της υποχρέωσης κατά τη... διάλεκτο των τραπεζών.

Σε περιόδους κρίσης άπαντες στην αγορά «υποκλίνονται» στον παράγοντα τιμή, όπως και στις καθυστερήσεις πληρωμών. Άπαντες περιορίζουν τα κόστη τους και πρώτοι απ’ όλους οι επαγγελματίες, που κοιτούν πώς να εκτελέσουν τις προμήθειές τους με το χαμηλότερο δυνατό τίμημα. Την πίστωση, λοιπόν, προσφέρει το κλασικό χονδρεμπόριο. Οι χονδρέμποροι είναι αυτοί οι οποίοι κρατούν το τεφτέρι με τους ανοικτούς λογαριασμούς, που όμως τους τελευταίους μήνες όσο πάνε και περιορίζονται.

Ο παράγοντας επισφάλεια έχει πλέον παρεισφρύσει βαθιά στην αγορά. Έχει ανατρέψει τους οικονομικούς προγραμματισμούς πολλών επιχειρήσεων, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ακάλυπτες επιταγές. Τα «κανόνια» στην επιχειρηματική κοινότητα ηχούν καθημερινά και πιο συχνά στην αγορά του παραδοσιακού χονδρεμπορίου, όπου οι πιέσεις από τις επισφάλειες είναι κάτι περισσότερο από ασφυκτικές.

Το νέο οικονομικό περιβάλλον απαιτεί ειδικούς χειρισμούς από το χονδρεμπόριο. Απαιτεί την επαναπροσέγγιση του πελάτη με διαφορετικούς όρους. Με χαμηλότερα όρια στην πίστωση, με ανταγωνιστικότερες τιμές, με περιορισμένο κωδικολόγιο, όπως και με μαζέματα στο στοκ.

Η κρίση τούς πάει... γάντι
Ποιος είναι, λοιπόν, σήμερα καλύτερα προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει την κρίση και τις νέες ανάγκες του πελάτη-επαγγελματία; Tα οργανωμένα δίκτυα χονδρικής δείχνουν να γνωρίζουν πού βαδίζουν. Δείχνουν ικανά να αντιμετωπίσουν τις αντιξοότητες της συγκυρίας, έχοντας καλύτερη οργάνωση από τις κλασικές χονδρεμπορικές επιχειρήσεις, στενότερη σχέση με τους προμηθευτές, αλλά και μεγαλύτερα περιθώρια να «παίξουν» με τις τιμές.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που θεωρούν ότι η κρίση τους ταιριάζει... γάντι, που πιστεύουν ότι όχι απλώς θα αντεπεξέλθουν των δυσμενών συνθηκών, αλλά, δεδομένης και της δεινής θέσης στην οποία έχει βρεθεί το κλασικό χονδρεμπόριο, θα ευνοηθούν έναντι αυτού, κερδίζοντας μερίδια από την «πίτα» των πωλήσεων σε τιμές χονδρικής.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της οργανωμένης χονδρικής, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που εγκαταλείπουν προμηθευτές του κλασικού χονδρεμπορίου με τους οποίους είχαν πολυετή συνεργασία, προκειμένου να υλοποιήσουν τις αγορές τους από καταστήματα τα οποία ανήκουν σε οργανωμένα δίκτυα.

Πολύ περισσότεροι είναι αυτοί που μοιράζουν τις αγορές τους μεταξύ κλασικών και σύγχρονων δικτύων χονδρικής, όταν μέχρι πρότινος άφηναν τζίρο μόνο στο κλασικό χονδρεμπόριο.

Σήμερα, σε ένα οργανωμένο κατάστημα χονδρικής οι μεγαλύτερες επιδόσεις καταγράφονται στο τμήμα της κάβας, όπου ο τζίρος παρουσιάζεται κάθετα ανοδικός. Τα πολλά κλεισίματα επιχειρήσεων χονδρικής στην αγορά των ποτών-αναψυκτικών απελευθέρωσαν μεγάλο πεδίο για τα οργανωμένα δίκτυα, όπως φυσικά και για τους εναπομείναντες υγιείς παραδοσιακούς διακινητές.

Αν τώρα από κάπου παρατηρούνται απώλειες τζίρου, είναι από τις τουριστικές επιχειρήσεις, όπου, όπως είναι γνωστό, η κρίση έχει εκτονώσει μεγάλο μέρος της έντασής της. Οι εν λόγω επαγγελματίες, ωστόσο, συνηθίζουν στην πλειοψηφία τους να προμηθεύονται τα προϊόντα τους από τους παραδοσιακούς χονδρεμπόρους, οι οποίοι, πέρα από τις πιστώσεις που παρέχουν, διενεργούν και delivery. Κατά συνέπεια, στο χονδρεμπόριο τη μεγαλύτερη πίεση από την καθίζηση της τουριστικής αγοράς την έχουν δεχθεί οι παραδοσιακοί διακινητές χονδρικής και όχι τα cash & carry καταστήματα.

Σε περιόδους κρίσης άπαντες στην αγορά «υποκλίνονται» στον παράγοντα τιμή, όπως και στις καθυστερήσεις πληρωμών. Άπαντες περιορίζουν τα κόστη τους και πρώτοι απ’ όλους οι επαγγελματίες, που κοιτούν πώς να εκτελέσουν τις προμήθειές τους με το χαμηλότερο δυνατό τίμημα. Την πίστωση, λοιπόν, προσφέρει το κλασικό χονδρεμπόριο. Οι χονδρέμποροι είναι αυτοί οι οποίοι κρατούν το τεφτέρι με τους ανοικτούς λογαριασμούς, που όμως τους τελευταίους μήνες όσο πάνε και περιορίζονται.

Ο παράγοντας επισφάλεια έχει πλέον παρεισφρύσει βαθιά στην αγορά. Έχει ανατρέψει τους οικονομικούς προγραμματισμούς πολλών επιχειρήσεων, εκτινάσσοντας στα ύψη τις ακάλυπτες επιταγές. Τα «κανόνια» στην επιχειρηματική κοινότητα ηχούν καθημερινά και πιο συχνά στην αγορά του παραδοσιακού χονδρεμπορίου, όπου οι πιέσεις από τις επισφάλειες είναι κάτι περισσότερο από ασφυκτικές.

Το νέο οικονομικό περιβάλλον απαιτεί ειδικούς χειρισμούς από το χονδρεμπόριο. Απαιτεί την επαναπροσέγγιση του πελάτη με διαφορετικούς όρους. Με χαμηλότερα όρια στην πίστωση, με ανταγωνιστικότερες τιμές, με περιορισμένο κωδικολόγιο, όπως και με μαζέματα στο στοκ.

Η κρίση τούς πάει... γάντι
Ποιος είναι, λοιπόν, σήμερα καλύτερα προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει την κρίση και τις νέες ανάγκες του πελάτη-επαγγελματία; Tα οργανωμένα δίκτυα χονδρικής δείχνουν να γνωρίζουν πού βαδίζουν. Δείχνουν ικανά να αντιμετωπίσουν τις αντιξοότητες της συγκυρίας, έχοντας καλύτερη οργάνωση από τις κλασικές χονδρεμπορικές επιχειρήσεις, στενότερη σχέση με τους προμηθευτές, αλλά και μεγαλύτερα περιθώρια να «παίξουν» με τις τιμές.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που θεωρούν ότι η κρίση τους ταιριάζει... γάντι, που πιστεύουν ότι όχι απλώς θα αντεπεξέλθουν των δυσμενών συνθηκών, αλλά, δεδομένης και της δεινής θέσης στην οποία έχει βρεθεί το κλασικό χονδρεμπόριο, θα ευνοηθούν έναντι αυτού, κερδίζοντας μερίδια από την «πίτα» των πωλήσεων σε τιμές χονδρικής.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της οργανωμένης χονδρικής, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που εγκαταλείπουν προμηθευτές του κλασικού χονδρεμπορίου με τους οποίους είχαν πολυετή συνεργασία, προκειμένου να υλοποιήσουν τις αγορές τους από καταστήματα τα οποία ανήκουν σε οργανωμένα δίκτυα.

Πολύ περισσότεροι είναι αυτοί που μοιράζουν τις αγορές τους μεταξύ κλασικών και σύγχρονων δικτύων χονδρικής, όταν μέχρι πρότινος άφηναν τζίρο μόνο στο κλασικό χονδρεμπόριο.

Σήμερα, σε ένα οργανωμένο κατάστημα χονδρικής οι μεγαλύτερες επιδόσεις καταγράφονται στο τμήμα της κάβας, όπου ο τζίρος παρουσιάζεται κάθετα ανοδικός. Τα πολλά κλεισίματα επιχειρήσεων χονδρικής στην αγορά των ποτών-αναψυκτικών απελευθέρωσαν μεγάλο πεδίο για τα οργανωμένα δίκτυα, όπως φυσικά και για τους εναπομείναντες υγιείς παραδοσιακούς διακινητές.

Αν τώρα από κάπου παρατηρούνται απώλειες τζίρου, είναι από τις τουριστικές επιχειρήσεις, όπου, όπως είναι γνωστό, η κρίση έχει εκτονώσει μεγάλο μέρος της έντασής της. Οι εν λόγω επαγγελματίες, ωστόσο, συνηθίζουν στην πλειοψηφία τους να προμηθεύονται τα προϊόντα τους από τους παραδοσιακούς χονδρεμπόρους, οι οποίοι, πέρα από τις πιστώσεις που παρέχουν, διενεργούν και delivery. Κατά συνέπεια, στο χονδρεμπόριο τη μεγαλύτερη πίεση από την καθίζηση της τουριστικής αγοράς την έχουν δεχθεί οι παραδοσιακοί διακινητές χονδρικής και όχι τα cash & carry καταστήματα.


Ανάπτυξη πάνω απ’ τα σ/μ
Βέβαια, τα στελέχη του οργανωμένου χονδρεμπορίου δέχονται ότι και ο κλάδος τους βιώνει την κρίση, από τη στιγμή που στο σύνολό της η αγορά είναι καθισμένη εδώ και μήνες.

Στα cash & carry καταστήματα οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι σαφώς χαμηλότεροι έναντι των προηγουμένων ετών, παραμένουν όμως υψηλότεροι έναντι των ρυθμών ανάπτυξης των σούπερ μάρκετ και σίγουρα καλύτεροι έναντι του κλασικού χονδρεμπορίου, όπου η τάση στις πωλήσεις καταγράφεται καθοδική, συμπαρασύροντας προς τα κάτω το χονδρεμπόριο στο σύνολό του.

Εφόσον, λοιπόν, η κρίση αποτελέσει και για την ελληνική αγορά παρελθόν -όποτε και αν συμβεί αυτό- η αγορά θα κάνει… λογαριασμό και τα στελέχη του οργανωμένου χονδρεμπορίου θεωρούν ότι ο δικός τους... λογαριασμός θα είναι μεγαλύτερος έναντι της υπολειπόμενης χονδρεμπορικής αγοράς, ή, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, όσων έχουν απομείνει σε αυτή.

Τι άλλαξε στη χονδρική η κρίση;
Οι προσαρμογές που καταγράφονται στην εμπορική και τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών της οργανωμένης χονδρικής λόγω της κρίσης είναι και πολλές και σημαντικές, με βασικότερες τις εξής:
• Οι προσφορές έχουν ενταθεί και υπό αυτή την έννοια οι επαγγελματίες εισπράττουν το μήνυμα του χονδρεμπορίου ότι στην παρούσα φάση μέσω των προσφορών αγοράζουν φθηνότερα. Ωστόσο, ουσιαστικές μεταβολές στις τιμές δεν υφίστανται. Σημαντικές μειώσεις τιμών δεν καταγράφονται στα ράφια για δύο πολύ συγκεκριμένους λόγους. Πρώτον, διότι οι προμηθευτές δύσκολα αλλάζουν την τιμολογιακή τους πολιτική και, δεύτερον, διότι το χονδρεμπόριο θεωρεί ότι και προ κρίσης πουλούσε στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα.

• Το μίγμα των προϊόντων αλλάζει. Στα ράφια φιλοξενούνται περισσότεροι κωδικοί χαμηλού κόστους, όπως και PL σήματα και, όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου, ήδη έχει τονωθεί θεαματικά ο τζίρος των προϊόντων χαμηλού κόστους.

• Πιστώσεις δίνονται, αλλά με το σταγονόμετρο και υπό αυστηρές προϋποθέσεις, ώστε το οργανωμένο χονδρεμπόριο να μην βρεθεί εκτεθειμένο σε επισφάλειες.

• Τα οργανωμένα δίκτυα εκμεταλλεύονται τη χρήση πιστωτικών καρτών από τους πελάτες τους, ωστόσο η πρακτική αυτή δεν ανεβάζει σημαντικά τον τζίρο του. Το πιστωτικό όριο το οποίο δίνουν οι κάρτες συνήθως εξαντλείται πολύ γρήγορα από τον επαγγελματία, καθότι όποτε επισκέπτεται ένα κατάστημα χονδρικής πραγματοποιεί αγορές υψηλού κόστους.

Ο χάρτης της οργανωμένης χονδρικής
Στον κλάδο της οργανωμένης χονδρικής δραστηριοποιούνται η Μετρό με τα Μετρό Cash & Carry, η ΕΝΑ Cash & Carry της Α-Β Βασιλόπουλος, η Marko και η Βήτα Πι της Ατλάντικ, καθώς και άλλες εταιρείες όπως η Αφοί Βερόπουλοι και η Πέντε, με περιορισμένη όμως παρουσία. Από κοινού οι εν λόγω εταιρείες ελέγχουν τζίρο, που ετησίως υπολογίζεται στα 1,2 δισ. ευρώ, όταν στο σύνολό της η χονδρεμπορική αγορά εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.

Από τις ανωτέρω επιχειρήσεις, η Μετρό σήμερα λειτουργεί 35 καταστήματα με έδρες στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Εξ αυτών, τα 5 άνοιξαν πέρυσι με έδρες τη Λιβαδειά, την Πρέβεζα, τα Χανιά, την Κόρινθο και την Καλαμάτα, ενώ φέτος θα λειτουργήσουν ακόμη 3 στην Καρδίτσα, τη Σπάρτη και τη Βέροια.

Η Α-Β Βασιλόπουλος λειτουργεί 10 καταστήματα ΕΝΑ Cash & Carry, τα οποία κληρονόμησε από την εξαγορασθείσα Τροφό. Η εταιρεία για πολλά χρόνια επένδυσε σημαντικά κεφάλαια στο χονδρεμπόριο, προκειμένου να αναβαθμίσει τα καταστήματά της, και πλέον, σήμερα, βρίσκεται σε βάση επέκτασης του δικτύου με νέα σημεία πώλησης. Ήδη έχει προγραμματίσει τη δημιουργία των δύο πρώτων νέων καταστημάτων.

Η Βήτα Πι βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης υποδεχόμενη τις πωλήσεις χονδρικής της Ατλάντικ, με την προοπτική να αναλάβει την τροφοδοσία των 710 καταστημάτων franchise Άριστα, όπως και ανεξάρτητους επαγγελματίες, ενώ η Marko λειτουργεί δίκτυο πωλήσεων που αριθμεί συνολικά 9 καταστήματα με έδρες 2 στην Αττική, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Ηράκλειο, Λάρισα, Πάτρα, Ξάνθη και Βόλο, αποτελώντας ουσιαστικά το μεγαλύτερο σε τζίρο οργανωμένο δίκτυο χονδρικής.

Θα πρέπει, τέλος, να τονιστεί ότι, το οργανωμένο χονδρεμπόριο τα τελευταία χρόνια στρέφεται περισσότερο στον τομέα του HoReCa, όπου, πριν ξεσπάσει η κρίση, τα έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών και επιχειρηματιών έτρεχαν για τα cash & carry καταστήματα με άνοδο 15%. Σήμερα, βέβαια, ανάλογα ποσοστά δεν υφίστανται. Οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι μονοψήφιοι, τη στιγμή κατά την οποία, όμως, το παραδοσιακό χονδρεμπόριο παρουσιάζει αρνητική εξέλιξη στον τζίρο του.

σελφ σερβις (T. 394)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION