σελφ σερβις - Οι γιορτές «ζέσταναν» την αγορά

Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Οι γιορτές «ζέσταναν» την αγορά

20 Φεβρουαρίου 2019 | 11:05 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Ανοδικά περίπου κατά 2,5%, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, εξελίχθηκε η αγορά της οργανωμένης λιανικής την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, δηλαδή οριακά υψηλότερα της ετήσιας επίδοσης του 2,4% το 2018 έναντι του 2017. Η θετική μεταβολή επέδρασε οριζόντια στον κλάδο, καθώς στη μεγάλη πλειονότητά τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, άλλη περισσότερο κι άλλη λιγότερο, αύξησαν τον τζίρο τους σε σχέση με τις προηγούμενες γιορτινές περιόδους.

Aξιοσημείωτο είναι το ότι η γιορταστική ανάπτυξη των πωλήσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία των αναλυτών της αγοράς, προήλθε από την πρώτη εβδομάδα των γιορτών, δηλαδή αυτή που προηγήθηκε των Χριστουγέννων, οπότε συνολικά ο τζίρος της οργανωμένης λιανικής κινήθηκε ανοδικά περίπου κατά 5,5%. Τη δεύτερη εβδομάδα η αγορά κινήθηκε χωρίς «μποναμά» για τα σούπερ μάρκετ, αφού τα έσοδά τους έμειναν αμετάβλητα σε σύγκριση με τον τζίρο της δεύτερης εβδομάδα των γιορτών του 2017.

Χωρίς μια εκτενέστερη και εις βάθος ανάλυση των δεδομένων πωλήσεων, για τους αναλυτές είναι ανεξήγητη η τόσο μεγάλη διαφορά των αποδόσεων των δικτύων λιανικής τις δύο εβδομάδες των γιορτών. Σε επίπεδο δεκαπενθημέρου, πάντως, ο τζίρος ανέβηκε περίπου κατά 2,5%. Δεν αποκλείεται μάλιστα, λένε οι αναλυτές, η εν λόγω επίδοση να επιδράσει οριακά αυξητικά (κατά 0,1%) στην ετήσια επίδοση της κλαδικής αγοράς, η οποία έως τις 16 Δεκεμβρίου ήταν 2,4%.

Παράγοντες της αγοράς, σχολιάζουν από την πλευρά τους ότι τα Σαββατοκύριακα της γιορταστικής περιόδου φέτος «έπεσαν πολύ βολικά» για την κίνηση των καταστημάτων τους, αφού η ζήτηση εξυπηρετήθηκε στα δυο προεόρτια τριήμερα, στη διάρκεια των οποίων οι καταναλωτές μπόρεσαν να προγραμματίζουν καλύτερα τα ψώνια τους. Κάποιοι, μάλιστα, υποψιάζονται ότι πιθανώς η ημερολογιακή συγκυρία των δύο τριημέρων ήταν που ευνόησε φέτος το κλίμα της αγοράς παρά ο οποιοσδήποτε άλλος λόγος.

Σε ό,τι αφορά την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, παράγοντες της αγοράς συμφωνούν ότι δεν ακολούθησαν την πεπατημένη των οικονομικών αγορών, όπως στη διάρκεια όλου του χρόνου. «Ο καταναλωτής τις ημέρες αυτές θέλει να ξοδέψει και ανοίγεται περισσότερο, επιλέγοντας ακριβότερα προϊόντα σε κατηγορίες προϊόντων όπως το κρέας, τα τυροκομικά, τα αλλαντικά, τα κρασιά και τα ποτά. Στις γιορτές ο Έλληνας παραμένει Έλληνας κι αυτό φαίνεται στο καλάθι του», μας ειπώθηκε χαρακτηριστικά.

Ανταγωνισμός χωρίς εξοντωτικές προκλήσεις
Από την άποψη της ποιότητας του ανταγωνισμού, όπως εκφράστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών, παράγοντες του κλάδου σχολιάζουν ότι τα «χτυπήματα κάτω από τη μέση» ή, αλλιώς, οι αθέμιτες πρακτικές αποφεύχθηκαν. Η μάχη του ανταγωνισμού ασφαλώς δόθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, αλλά οι προκλήσεις της δεν ήταν εξοντωτικές. Μπορεί, για παράδειγμα, το αρνί να πουλήθηκε χωρίς κέρδος, αλλά δεν διατέθηκε με ζημιά, όπως άλλες χρονιές, λένε χαρακτηριστικά. Σημειώνουμε, πάντως, ότι γνωστός παράγοντας του κλάδου μας επισήμανε ότι ένας εκ των «παικτών» της μικρομεσαίας αγοράς διακίνησε προϊόντα κάτω του κόστους, αλλά η υπόλοιπη αγορά δεν έδειξε διατεθειμένη να τον ακολουθήσει, οπότε η ένταση αποφεύχθηκε.

σελφ σερβις (T. 490)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION