σελφ σερβις - Διαφοροποίηση με νόημα…

Σάββατο, 17 Αυγούστου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Διαφοροποίηση με νόημα…

29 Ιανουαρίου 2019 | 09:16 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

H διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι το μέτρο αξίας της ύπαρξής του. Είναι αυτή που σηματοδοτεί πως αποτελεί μια ξεχωριστή προσωπικότητα και όχι πανομοιότυπη μονάδα ενός συνόλου, που θα ακύρωνε το «ουδείς αναντικατάστατος»…

Οι επιχειρήσεις, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου ανταγωνισμού και μείωσης του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος, επιδιώκουν επίσης με... υπαρξιακή ένταση τη διαφοροποίησή τους, θέτοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής τους τη δημιουργία μιας εικόνας μοναδικότητας, κυρίως σε ό,τι αφορά τον τρόπο προσέγγισης των πελατών τους και την κάλυψη των αναγκών τους.

Η επίτευξη αυτού του στόχου απαιτεί την αξιοποίηση κάθε στοιχείου δημιουργικότητας των επιχειρήσεων και των στελεχών τους, αλλά κυρίως την τεκμηρίωση της ειλικρίνειας των προθέσεών τους. Το κοινό είναι -δικαίως- αδυσώπητο. Οσμίζεται και τιμωρεί τη μεταμφίεση της επιδίωξης κέρδους σε κοινωνική αποστολή, αλλά και την κάλυψη ενεργειών που υλοποιούνται υπό καθεστώς άγχους για την επικράτηση έναντι του πιο αδύναμου, με επιστημονικοφανή επιχειρήματα.

Δυστυχώς, σε καθεστώς συνεχούς αγωνίας για το αύριο, δύσκολα μπορεί να είναι κανείς αισιόδοξος πως η αλήθεια θα αναγνωριστεί από επιχειρηματικούς οργανισμούς, ιδίως ισχυρούς, ως μέσο ενίσχυσης της αξίας του ονόματός τους και πως η αντίληψη περί αναγκαίας συνεισφοράς τους στην κοινωνική εξέλιξη θα υπερισχύσει του φόβου για απώλεια μεριδίου.

Παρόλα αυτά, και ίσως λόγω αυτών, υπάρχουν περιπτώσεις που ξαφνιάζουν κοινό και επιχειρήσεις. Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή της βρετανικής αλυσίδας Iceland, που επέλεξε να προωθήσει ως κεντρικό μήνυμα την περίοδο των γιορτών την κατάργηση της χρήσης φοινικέλαιου στα PL προϊόντα της, προβάλλοντας την ανάγκη αλλαγής στάσης της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, ώστε να μπει ένα τέλος στην καταστροφή ενός από τους μεγαλύτερους πνεύμονες της γης, τα τροπικά δάση.

Το σχετικό video, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Greenpeace, παρουσιάζει μια ιστορία κινουμένων σχεδίων, όπου ένας ουρακοτάγκος καταστρέφει το σπίτι ενός μικρού κοριτσιού. Όταν το κορίτσι ρωτά το γιατί, το χαριτωμένο ζώο απαντά πως βρέθηκε στο σπίτι του κοριτσιού γιατί το δικό του καταστράφηκε από τους ανθρώπους. Το video έγινε viral, με δεκάδες εκατομμύρια θεάσεις. Όσον αφορά στους τηλεοπτικούς σταθμούς, η αρμόδια επιτροπή για τον έλεγχο των διαφημίσεων απαγόρευσε την προβολή του, με την αιτιολογία πως πρόκειται για προϊόν συνεργασίας με μια οικολογική οργάνωση και προωθεί πολιτικές θέσεις!

Υπάρχουν εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν πλέον στα προϊόντα τους φοινικέλαιο, μια πρώτη ύλη φθηνή, εύκολη στην επεξεργασία, αλλά με αποδεδειγμένα τραγικές επιπτώσεις της παραγωγής της στο περιβάλλον. Άλλες έχουν δηλώσει πως χρησιμοποιούν φοινικέλαιο από βιώσιμες καλλιέργειες, για τις οποίες επίσης έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς επιφυλάξεις από οργανισμούς με οικολογική δράση. Κάποια σούπερ μάρκετ έχουν επίσης αποφασίσει τη σταδιακή απόσυρση των σχετικών προϊόντων από τα ράφια τους. Η συγκεκριμένη καμπάνια όμως μιας κλασικής επιχείρησης τροφίμων διαφοροποιείται στο εξής: μιλά για τις αιτίες μιας καταστροφικής πολιτικής των επιχειρήσεων και όχι μόνο για τις συνέπειές της.

Άρα, σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια ισχυρή τοποθέτηση, με μια δήλωση επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, αφού αφορά στην απόφαση της αλυσίδας να μην χρησιμοποιεί φοινικέλαιο, αλλά παράλληλα βαθιά πολιτική. Πρόκειται για μια κίνηση που διαφοροποιεί την αλυσίδα προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής παρέμβασης σε ένα θέμα που απασχολεί την κοινωνία, ακόμη και αν δεν είναι σίγουρο πως το σύνολο της επιχειρηματικής της δράσης χαρακτηρίζεται από αντίστοιχες πραγματικά ρηξικέλευθες επιλογές.

Πιθανόν οι επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν ζητήματα επιβίωσης ή απλώς σημειώνουν απώλεια μεριδίων να σκέφτονται πως μια ριζική διαφοροποίηση της συνολικής στρατηγικής τους από τον ανταγωνισμό δεν εξυπηρετεί τους στόχους τους. Ίσως ακόμη πρακτικές όπως η παραπάνω να μην συμφωνούν με τη γενικότερη θεώρησή τους για τον κόσμο και την κοινωνική τους ευθύνη. Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να έχουμε όλοι στο μυαλό μας πως πάντα υπάρχει χώρος για νέες ιδέες, ακόμη και όταν τα δεσμά με παραδοσιακές πρακτικές και αντιλήψεις είναι ισχυρά.

σελφ σερβις (T. 490)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION