σελφ σερβις - Online αγορές: Γνωρίστε τον online αγοραστή του 2018

Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Online αγορές: Γνωρίστε τον online αγοραστή του 2018

23 Ιανουαρίου 2019 | 09:10 Γράφει το σελφ-σέλφις  Team Topics: Online,Έρευνα

Οι top προϊόντα των online αγορών, οι οποίες το 2018 αναπτύχθηκαν κατά 15%-20% και γίνονται πλέον κυρίως από ελληνικά e-shops με κίνητρο προπάντων τις καλύτερες τιμές, αφορούν τον τουρισμό, το έτοιμο φαγητό, την ένδυση, τον εξοπλισμό των Η/Υ και τις ηλεκτρικές συσκευές. Πρόκειται για μερικά από τα βασικά συμπεράσματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C, που διεξήγαγαν ο ΣΕΛΠΕ και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με την υποστήριξη του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA).

H έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου με τη συμμετοχή 1.512 online καταναλωτών, διενεργείται την τελευταία δεκαετία στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Οι ερωτήσεις προς τους συμμετέχοντες αφορούσαν την online αγοραστική συμπεριφορά τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με τις απαντήσεις τους, την προαναφερόμενη περίοδο ψώνισαν τουλάχιστον μία φορά online κατά το 50% «διαμονή σε καταλύματα», ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμό Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), είδη προσωπικής φροντίδας (30%) και ασφάλειες (26%). Το μήνα διεξαγωγής της έρευνας στις online προτιμήσεις αγορών τους πρώτευσαν τα είδη υπόδησης/ένδυσης και τα βιβλία. Κατά το 85% οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι άνω του ο 80% οι online αγορές τους γίνονται από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, εξέλιξη σημαντική, αφού το 2016 το εν λόγω ποσοστό ήταν 60%, πράγμα που σχετίζεται με τη γρήγορη ωρίμαση των επιχειρήσεων στο σχετικό τομέα (κατά τον GRECA, στην Ελλάδα σήμερα 7.000 εταιρείες διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης). Πάντως, κατά το 43% εξακολουθούν να ψωνίζουν από ξένα καταστήματα, έστω περιστασιακά, κυρίως για τις φθηνές τιμές (47%) και την διαθεσιμότητα των προϊόντων (39%).

Οι ερευνητές επισημαίνουν μια ανάπτυξη της εγχώριας online αγοράς B-C το 2018 κατά 15%-20% συγκριτικά με το 2017 μολονότι ο αριθμός των online αγοραστών παρέμεινε σταθερός. Ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης επισημαίνουν ότι ο αριθμός των νέων online αγοραστών στο δείγμα της έρευνας (όσων ξεκίνησαν τις online αγορές μόλις φέτος) ήταν μόλις 1% εν αντιθέσει προς ένα 41% όσων ξεκίνησαν τις διαδικτυακές αγορές προ του 2010, και ένα 25% όσων τις ξεκίνησαν κυρίως υπό την πίεση των capital controls.

Πολυκαναλικός, κυνηγός εκπτώσεων, κάτοχος χρεωστικής κάρτας
Η έρευνα διαπίστωσε, επίσης, μια αυξητική ένταση της multichannel αγοραστικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, καθώς τα 2/3 των συνολικών φυσικών αγορών των ερωτώμενων πραγματοποιήθηκαν κατόπιν online σχετικής έρευνας έναντι του 1/2 το 2017, ενώ το 1/4 των συνολικών διαδικτυακών αγορών τους έγινε κατόπιν ενημερωτικών επισκέψεών τους σε φυσικά καταστήματα. Ως προς τους λόγους προτίμησης των online αγορών δήλωσαν κατά το 75% τις καλύτερες τιμές, κατά το 52% την επιθυμία σύγκρισης των τιμών και κατά το 41% την ευκολία εντοπισμού νέων προσφορών. Έπεται ο εντοπισμός καλύτερης ποικιλίας (π.χ. κατά το 47% δήλωσαν ότι εντοπίζουν προϊόντα που δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα) και τέλος η οικονομία χρόνου (κατά το 33% δήλωσαν μη διαθεσιμότητα ελεύθερου χρόνου). Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι στις online πληρωμές σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64%), με την αντικαταβολή στη δεύτερη θέση (54% έναντι 57% το 2017).Έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%). Επίσης διαπίστωσαν ότι η ηλεκτρονική τραπεζική είναι ένας από τους κυρίους λόγους που οι online αγοραστές χρησιμοποιούν το Internet και μάλιστα με ιδιαίτερη αυξητική τάση (66% το 2018 έναντι 51% το 2017), αλλά και ότι η πρόσβαση στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Στην ερώτηση, πάντως, σχετικά με την κυρία συσκευή πραγματοποίησης των διαδικτυακών παραγγελιών κατά το 80% δήλωσαν τον Η/Υ, κατά το 15% το κινητό και κατά το 5% το tablet. Τέλος, ως προς τα προβλήματα των online αγοραστών διαπιστώθηκε ότι αφορούν κυρίως την παράδοση των παραγγελιών τους και τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%).

σελφ σερβις (T. 489)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION