σελφ σερβις - ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Ωρίμαση δικτύου, επέκταση τζίρου και εξωστρέφεια

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ: Ωρίμαση δικτύου, επέκταση τζίρου και εξωστρέφεια

19 Νοεμβρίου 2018 | 09:53 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Η οργάνωση ενός mega logistic center στην Αθήνα, η εγκατάσταση του SAP στο σύνολο των δραστηριοτήτων του ομίλου, η ολοκλήρωση του προγράμματος ανακαινίσεων σε ό,τι αφορά τα υπολειπόμενα 113 από τα 361 καταστήματα του δικτύου της πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος και το κλείσιμο του «κύκλου ωρίμανσης» των πωλήσεών τους αποτελούν σήμερα τις κύριες προτεραιότητες της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ). Η εταιρεία στη συνεχεία θα εξετάσει τις επόμενες κινήσεις της, με πιθανή τη διερεύνηση των ευκαιριών για την ανάληψη δράσης και εκτός συνόρων.

Κατά τη διοίκηση της ΕΥΣ, η διαχείριση όλων των εκκρεμοτήτων γύρω από την απορρόφηση του δικτύου της Μαρινόπουλος και την καλύτερη δυνατή λειτουργία των 480 σημείων πώλησης, που αριθμεί το ενοποιημένο πλέον δίκτυο (418 με το σήμα Σκλαβενίτης), θα απαιτήσει τρία έως πέντε έτη. Τελευταίο θα κλείσει το θέμα ενός νέου εταιρικού logistic center στην Αττική, για το οποίο ο όμιλος θα κινήσει τις σχετικές διαδικασίες από το 2020, με σκοπό τη δημιουργία σχετικών εγκαταστάσεων συνολικής έκτασης περί τα 100.000τμ. Με την ολοκλήρωση του έργου και την εγκαινίαση της λειτουργίας των νέων υποδομών θα κλείσουν οι τέσσερις νυν λειτουργούντες αποθηκευτικοί χώροι σε Σπάτα, Οινόφυτα, Οινόη και Ελευσίνα, που καλύπτουν σήμερα τις ανάγκες του δικτύου στην Αττική και τη νότια Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει επίσης logistics centers σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης.

Οι ανακαινίσεις των υπολειπόμενων καταστημάτων από την «κληρονομιά» της Μαρινόπουλος θα ολοκληρωθεί εντός του 2019, το πρόγραμμα SAP ήδη εφαρμόζεται μερικώς, έχοντας εγκατασταθεί επιτυχώς στη The Mart, ενώ ο κύκλος ωρίμανσης των πωλήσεων για τα καταστήματα που προέρχονται από τη Μαρινόπουλος εκτιμάται ότι θα κλείσει, αν όχι το 2019, εντός του 2020, δεδομένου ότι οι απαιτούμενες ανακαινίσεις δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί. Ειδικότερα, σημειώνουμε ότι ως τα τέλη του Σεπτεμβρίου φέτος είχαν ανακαινισθεί πλήρως 198 καταστήματα. Στο μεταξύ, ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες στα 33 υπέρ μάρκετ Σκλαβενίτης (παιδότοποι, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.ά.). Υπολείπονται προς ανακαίνιση 113 καταστήματα εντός του 2019. Το συνολικό κόστος των επενδύσεων εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ.

Φυσική εξέλιξη η εξωστρεφής επέκταση
Μετά την πάροδο περίπου μιας πενταετίας, η διοίκηση του ομίλου φέρεται να εξετάζει το σενάριο επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διεθνή αγορά πέραν φυσικά της Κύπρου, όπου ήδη βρίσκεται ως κληρονόμος της στρατηγικής τοποθέτησης της Μαρινόπουλος στη Μεγαλόνησο και θα παραμείνει. Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι τα σενάρια που προτίθεται να εξετάσει μελλοντικά ο όμιλος δεν αφορούν μόνο τις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων, αλλά και πέραν αυτών, καθώς ο ορίζοντας των ευκαιριών ανάπτυξης είναι εκ των πραγμάτων ευρύτερος. Στο βαθμό που μελλοντικά προωθηθούν στην πράξη αυτές οι ιδέες, μένει να φανεί, αν θα στηριχθούν σε ίδιες εταιρικές δυνάμεις ή σε τοπικό joint venture.

Η διοίκηση της εταιρείας, πάντως, αντιμετωπίζει μια τέτοια προοπτική ως φυσική εξέλιξη του ομίλου, εφόσον κατά το σκεπτικό της, όταν κλείσει ο κύκλος ωρίμανσης της αλυσίδας εγχωρίως, με την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων επενδύσεων, η περαιτέρω ανάπτυξη μπορεί να προέλθει κυρίως από το εξωτερικό. Πολύ δύσκολα, άλλωστε, ο όμιλος θα ήταν δυνατόν να προχωρήσει σε νέα εξαγορά στην Ελλάδα, δεδομένου του ήδη απαγορευτικά μεγάλου εκτοπίσματός του, οπότε εξ αντικειμένου η μόνη διέξοδος ανάπτυξης θα είναι στις αγορές του εξωτερικού. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στην παρούσα φάση προέχει η απόλυτη προσήλωση της διοίκησής του, όπως τονίζεται, στην ολοκλήρωση του πλάνου προσαρμογής των καταστημάτων του άλλοτε δικτύου Μαρινόπουλος στα πρότυπα των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.

Σχετικά με την πιθανότητα εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΥΣ πολυεθνικού ομίλου, τα στελέχη της την αποκλείουν σαν ενδεχόμενο, τονίζοντας ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την αυτόνομη πορεία της ως έχει, αν και δέχονται ότι ο όγκος πωλήσεων και τα μερίδιά της στην ελληνική αγορά, την καθιστούν εκ των πραγμάτων ελκυστική για ανάλογες προτάσεις.

Μάχη για τα μερίδια αγοράς
Ο τζίρος του ομίλου φέτος, όπως εκτιμάται, θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, ενώ για το 2019, βάσει λίαν συγκρατημένων εκτιμήσεων της διοίκησής του, όπως τονίστηκε, υπολογίζεται στα 3,5-3,6 δισ. ευρώ. Το δε μερίδιό του στην κλαδική αγορά υπολογίζεται σήμερα περίπου στο 30%. Ειδικότερα για την αγορά του λεκανοπεδίου υπολογίζεται στο 41%. Όπως εκτιμάται, με την πάροδο του χρόνου τα δύο αυτά ποσοστά θα αυξηθούν περαιτέρω. Σημειώνουμε ότι στο δυναμικό του ομίλου, δηλαδή στα 480 καταστήματα που ελέγχει, πρέπει να προστεθούν 30 ακόμα καταστήματα που λειτουργούν υπό καθεστώς franchise. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ, τα οποία ο όμιλος κληρονόμησε από το καθεστώς της Μαρινόπουλος και θα τα κρατήσει στο δίκτυό του, δίχως ωστόσο να προσβλέπει, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, σε στρατηγική επέκταση μέσω του συστήματος δικαιόχρησης.

Εξάλλου, μια από τις προτεραιότητες του ομίλου σχετίζεται με τη στήριξη των Ελλήνων προμηθευτών, την παρουσία των οποίων επιθυμεί να αναδείξει και να αναβαθμίσει στο δίκτυό του. Στο πλαίσιο αυτό, επεξεργάζεται σενάρια δημιουργίας και λειτουργίας shop in shop Ελλήνων παραγωγών στα μεγάλα καταστήματά του, δηλαδή στα υπέρ μάρκετ, όπως και ενίσχυσης της παρουσίας τους στα ράφια των μικρότερων καταστημάτων του.

Σταθερή πολιτική το anti-marketing
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική πωλήσεων της αλυσίδας, παρά το ρίσκο της διάσωσης του δικτύου Μαρινόπουλος και την ταυτόχρονη επέκτασή της στην περιφέρεια, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Η ΕΥΣ παρέμεινε σταθερή στην πολιτική μάρκετινγκ, που είναι γνωστή ως anti-marketing, απέχοντας συστηματικά από τη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση ή τις επικοινωνιακά σύνθετες ενέργειες προώθησης πωλήσεων. Ο όμιλος επιμένει ότι η πιο επιτυχημένη «συνταγή» είναι αυτή της απλής προσέγγισης του πελάτη, που δημιουργεί και αναπαράγει την καλή φήμη, και η εξοικονόμηση πόρων για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων.

Τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις και για μικρό χρονικό διάστημα παρέκκλινε, πάντως, της πολιτικής του anti-marketing. Όπως είναι γνωστό, στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία στήριξε το δίκτυό της με ραδιοφωνική διαφήμιση και διανομή φυλλαδίων. Φαίνεται, ωστόσο, ότι η διοίκησή της είναι αποφασισμένη να είναι αυτή η εξαίρεση που απλώς επιβεβαιώνει τον κανόνα, έναν κανόνα δοκιμασμένο στην πολύχρονη δράση της στην Αττική, τον οποίο κατ’ εξαίρεση έπρεπε να παραβεί, δεδομένου ότι ο καταναλωτής της περιφέρειας δεν είχε την εμπειρία των καταστημάτων της, ενώ αυτή αντιμετώπισε εντονότατο ανταγωνισμό στη νέα γι’ αυτήν τοπική αγορά και δη από «παίκτες» που αποτελούν status στην περιοχή. Πάντως, το δίκτυο της ΕΥΣ αποδίδει πλέον τα μέγιστα και εκτός ορίων Αττικής. Η διοίκησή της ανέμενε μια σχετική χρονοκαθυστέρηση στην ενεργοποίησή του, αλλά, όπως σχολιάζεται, όλα εντέλει κύλησαν βάσει του αρχικού πλάνου και σήμερα τα καταστήματά της στην περιφέρεια κερδίσουν με σχετική προοδευτικότητα νέες πωλήσεις και μερίδια αγοράς.

Κατά τη διοίκηση της ΕΥΣ, η διαχείριση όλων των εκκρεμοτήτων γύρω από την απορρόφηση του δικτύου της Μαρινόπουλος και την καλύτερη δυνατή λειτουργία των 480 σημείων πώλησης, που αριθμεί το ενοποιημένο πλέον δίκτυο (418 με το σήμα Σκλαβενίτης), θα απαιτήσει τρία έως πέντε έτη. Τελευταίο θα κλείσει το θέμα ενός νέου εταιρικού logistic center στην Αττική, για το οποίο ο όμιλος θα κινήσει τις σχετικές διαδικασίες από το 2020, με σκοπό τη δημιουργία σχετικών εγκαταστάσεων συνολικής έκτασης περί τα 100.000τμ. Με την ολοκλήρωση του έργου και την εγκαινίαση της λειτουργίας των νέων υποδομών θα κλείσουν οι τέσσερις νυν λειτουργούντες αποθηκευτικοί χώροι σε Σπάτα, Οινόφυτα, Οινόη και Ελευσίνα, που καλύπτουν σήμερα τις ανάγκες του δικτύου στην Αττική και τη νότια Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία διαθέτει επίσης logistics centers σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης.

Οι ανακαινίσεις των υπολειπόμενων καταστημάτων από την «κληρονομιά» της Μαρινόπουλος θα ολοκληρωθεί εντός του 2019, το πρόγραμμα SAP ήδη εφαρμόζεται μερικώς, έχοντας εγκατασταθεί επιτυχώς στη The Mart, ενώ ο κύκλος ωρίμανσης των πωλήσεων για τα καταστήματα που προέρχονται από τη Μαρινόπουλος εκτιμάται ότι θα κλείσει, αν όχι το 2019, εντός του 2020, δεδομένου ότι οι απαιτούμενες ανακαινίσεις δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί. Ειδικότερα, σημειώνουμε ότι ως τα τέλη του Σεπτεμβρίου φέτος είχαν ανακαινισθεί πλήρως 198 καταστήματα. Στο μεταξύ, ενισχύθηκαν σημαντικά οι πρόσθετες υπηρεσίες στα 33 υπέρ μάρκετ Σκλαβενίτης (παιδότοποι, εστιατόρια, αρτοπωλεία κ.ά.). Υπολείπονται προς ανακαίνιση 113 καταστήματα εντός του 2019. Το συνολικό κόστος των επενδύσεων εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 75 εκατ. ευρώ.

Φυσική εξέλιξη η εξωστρεφής επέκταση
Μετά την πάροδο περίπου μιας πενταετίας, η διοίκηση του ομίλου φέρεται να εξετάζει το σενάριο επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διεθνή αγορά πέραν φυσικά της Κύπρου, όπου ήδη βρίσκεται ως κληρονόμος της στρατηγικής τοποθέτησης της Μαρινόπουλος στη Μεγαλόνησο και θα παραμείνει. Πληροφορίες αναφέρουν, μάλιστα, ότι τα σενάρια που προτίθεται να εξετάσει μελλοντικά ο όμιλος δεν αφορούν μόνο τις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων, αλλά και πέραν αυτών, καθώς ο ορίζοντας των ευκαιριών ανάπτυξης είναι εκ των πραγμάτων ευρύτερος. Στο βαθμό που μελλοντικά προωθηθούν στην πράξη αυτές οι ιδέες, μένει να φανεί, αν θα στηριχθούν σε ίδιες εταιρικές δυνάμεις ή σε τοπικό joint venture.

Η διοίκηση της εταιρείας, πάντως, αντιμετωπίζει μια τέτοια προοπτική ως φυσική εξέλιξη του ομίλου, εφόσον κατά το σκεπτικό της, όταν κλείσει ο κύκλος ωρίμανσης της αλυσίδας εγχωρίως, με την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων επενδύσεων, η περαιτέρω ανάπτυξη μπορεί να προέλθει κυρίως από το εξωτερικό. Πολύ δύσκολα, άλλωστε, ο όμιλος θα ήταν δυνατόν να προχωρήσει σε νέα εξαγορά στην Ελλάδα, δεδομένου του ήδη απαγορευτικά μεγάλου εκτοπίσματός του, οπότε εξ αντικειμένου η μόνη διέξοδος ανάπτυξης θα είναι στις αγορές του εξωτερικού. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στην παρούσα φάση προέχει η απόλυτη προσήλωση της διοίκησής του, όπως τονίζεται, στην ολοκλήρωση του πλάνου προσαρμογής των καταστημάτων του άλλοτε δικτύου Μαρινόπουλος στα πρότυπα των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.

Σχετικά με την πιθανότητα εισόδου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΕΥΣ πολυεθνικού ομίλου, τα στελέχη της την αποκλείουν σαν ενδεχόμενο, τονίζοντας ότι η εταιρεία είναι αποφασισμένη να συνεχίσει την αυτόνομη πορεία της ως έχει, αν και δέχονται ότι ο όγκος πωλήσεων και τα μερίδιά της στην ελληνική αγορά, την καθιστούν εκ των πραγμάτων ελκυστική για ανάλογες προτάσεις.

Μάχη για τα μερίδια αγοράς
Ο τζίρος του ομίλου φέτος, όπως εκτιμάται, θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, ενώ για το 2019, βάσει λίαν συγκρατημένων εκτιμήσεων της διοίκησής του, όπως τονίστηκε, υπολογίζεται στα 3,5-3,6 δισ. ευρώ. Το δε μερίδιό του στην κλαδική αγορά υπολογίζεται σήμερα περίπου στο 30%. Ειδικότερα για την αγορά του λεκανοπεδίου υπολογίζεται στο 41%. Όπως εκτιμάται, με την πάροδο του χρόνου τα δύο αυτά ποσοστά θα αυξηθούν περαιτέρω. Σημειώνουμε ότι στο δυναμικό του ομίλου, δηλαδή στα 480 καταστήματα που ελέγχει, πρέπει να προστεθούν 30 ακόμα καταστήματα που λειτουργούν υπό καθεστώς franchise. Πρόκειται για σούπερ μάρκετ, τα οποία ο όμιλος κληρονόμησε από το καθεστώς της Μαρινόπουλος και θα τα κρατήσει στο δίκτυό του, δίχως ωστόσο να προσβλέπει, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, σε στρατηγική επέκταση μέσω του συστήματος δικαιόχρησης.

Εξάλλου, μια από τις προτεραιότητες του ομίλου σχετίζεται με τη στήριξη των Ελλήνων προμηθευτών, την παρουσία των οποίων επιθυμεί να αναδείξει και να αναβαθμίσει στο δίκτυό του. Στο πλαίσιο αυτό, επεξεργάζεται σενάρια δημιουργίας και λειτουργίας shop in shop Ελλήνων παραγωγών στα μεγάλα καταστήματά του, δηλαδή στα υπέρ μάρκετ, όπως και ενίσχυσης της παρουσίας τους στα ράφια των μικρότερων καταστημάτων του.

Σταθερή πολιτική το anti-marketing
Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική πωλήσεων της αλυσίδας, παρά το ρίσκο της διάσωσης του δικτύου Μαρινόπουλος και την ταυτόχρονη επέκτασή της στην περιφέρεια, δεν έχουν αλλάξει πολλά. Η ΕΥΣ παρέμεινε σταθερή στην πολιτική μάρκετινγκ, που είναι γνωστή ως anti-marketing, απέχοντας συστηματικά από τη ραδιοτηλεοπτική διαφήμιση ή τις επικοινωνιακά σύνθετες ενέργειες προώθησης πωλήσεων. Ο όμιλος επιμένει ότι η πιο επιτυχημένη «συνταγή» είναι αυτή της απλής προσέγγισης του πελάτη, που δημιουργεί και αναπαράγει την καλή φήμη, και η εξοικονόμηση πόρων για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας των καταστημάτων.

Τουλάχιστον σε ορισμένες περιπτώσεις και για μικρό χρονικό διάστημα παρέκκλινε, πάντως, της πολιτικής του anti-marketing. Όπως είναι γνωστό, στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία στήριξε το δίκτυό της με ραδιοφωνική διαφήμιση και διανομή φυλλαδίων. Φαίνεται, ωστόσο, ότι η διοίκησή της είναι αποφασισμένη να είναι αυτή η εξαίρεση που απλώς επιβεβαιώνει τον κανόνα, έναν κανόνα δοκιμασμένο στην πολύχρονη δράση της στην Αττική, τον οποίο κατ’ εξαίρεση έπρεπε να παραβεί, δεδομένου ότι ο καταναλωτής της περιφέρειας δεν είχε την εμπειρία των καταστημάτων της, ενώ αυτή αντιμετώπισε εντονότατο ανταγωνισμό στη νέα γι’ αυτήν τοπική αγορά και δη από «παίκτες» που αποτελούν status στην περιοχή. Πάντως, το δίκτυο της ΕΥΣ αποδίδει πλέον τα μέγιστα και εκτός ορίων Αττικής. Η διοίκησή της ανέμενε μια σχετική χρονοκαθυστέρηση στην ενεργοποίησή του, αλλά, όπως σχολιάζεται, όλα εντέλει κύλησαν βάσει του αρχικού πλάνου και σήμερα τα καταστήματά της στην περιφέρεια κερδίσουν με σχετική προοδευτικότητα νέες πωλήσεις και μερίδια αγοράς.


Συμμετοχές και αναδιάρθρωση
Βάσει των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων χρήσης 2017 του ομίλου, υπό την Ι. &Σ. Σκλαβενίτης εντάχθηκαν κατά 100% η ΕΥΣ (ως γνωστόν η ΕΥΣ έχει απορροφήσει πλέον την Ι. & Σ. Σκλαβενίτης), κατά 60% η Χαλκιαδάκης, κατά 49% η The Mart, κατά 100% οι Guendo Holding και Σκλαβενίτης Κύπρου Λιμιτεδ στην Κύπρο, κατά 55% η Κρόνος, κατά 100% η Μαρκέτα και κατά 51% η Παλαμάρης.

Στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης του ομίλου, ο σχεδιασμός προβλέπει την πώληση της Κρόνος (βλέπε σχετικό ρεπορτάζ σε επόμενη σελίδα) και την απορρόφηση των εταιρειών Μαρκέτα και Παλαμάρης. Όλες οι άλλες συμμέτοχες πρόκειται να παραμείνουν ως έχουν. Αξίζει να αναφερθεί ότι η καλή πορεία των μεγεθών του ομίλου συνετέλεσε στην ολοκλήρωση σε ταχύτερο χρόνο της συγχώνευσης της Ι. & Σ. Σκλαβενίτης στην ΕΥΣ (τον Ιανουάριο φέτος).

Το προσωπικό της ΕΥΣ σήμερα ανέρχεται σε 23.000 άτομα, ενώ στο σύνολό του ο όμιλος απασχολεί περί τους 26.500 εργαζόμενους.

Στα 2 δισ. ευρώ οι υποχρεώσεις
Οι συνολικές υποχρεώσεις του ομίλου, βάσει των στοιχείων της οικονομικής έκθεσης για το 2017, ανέρχονται σε περίπου 2 δισ. ευρώ και αφορούν μακροπρόθεσμα δάνεια ύψους 759 εκατ. ευρώ, μακροχρόνιες ρυθμισμένες υποχρεώσεις σε Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία 156 εκατ. ευρώ, υποχρεώσεις leasing 162 εκατ. ευρώ και υποχρεώσεις έναντι προμηθευτών 913 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τις πληρωμές που ανέλαβε να εξοφλήσει η Σκλαβενίτης ως μέρος των χρεών της Μαρινόπουλος το 2017 ανήλθαν στο ποσό των 380 εκατ. ευρώ και αφορούσαν προμηθευτές, το Δημόσιο και τρίτα πρόσωπα.

Στα 2,4 δισ. ο τζίρος του 2017
Η θετική πορεία ομίλου και μητρικής πιστοποιείται από τα στοιχεία, όπως δημοσιεύθηκαν στο πλαίσιο των ετήσιων λογιστικών καταστάσεων για το 2017. Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος αύξησε τον κύκλο εργασιών του στα 2,524 δισ. ευρώ έναντι 1,872 δισ. ευρώ το 2016 (μη συγκρίσιμο μέγεθος), ενώ η εταιρεία Ι. & Σ. Σκλαβενίτης παρά τις πιέσεις που δέχθηκε και η ίδια από την αλλαγή σκηνικού στον κλάδο, διατήρησε σε περίπου σταθερά επίπεδα τα έσοδά της στα 1,385 δισ. ευρώ από 1,398 δισ. ευρώ το 2016. Όσο για την ΕΥΣ, τα έσοδά της από την 1η Μαρτίου του 2017, οπότε άρχισε να λειτουργεί, διαμορφώθηκαν στα 653 εκατ. ευρώ.

Όσο προχωρά ο χρόνος και το προερχόμενο δίκτυο από τη Μαρινόπουλος ενσωματώνεται αποτελεσματικότερα στην ΕΥΣ, οι επιδόσεις του βελτιώνονται. Ειδικότερα, βάσει στοιχείων του ομίλου, το τελευταίο τετράμηνο του 2017 τα έσοδα του ήταν αυξημένα κατά 85% σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο λειτουργίας της (Μάρτιος-Ιούνιος 2017), ενώ στο διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου 2018 αυξήθηκαν άνω του 50% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Όπως τονίζεται από στελέχη της εταιρείας, η εν λόγω αυξητική τάση αναμένεται να συνεχισθεί όχι μόνο κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2018, αλλά και το 2019, με την ολοκλήρωση του προγράμματος επενδύσεων και την «ωρίμανση» των ήδη ανακαινισμένων καταστημάτων.

Το 2017 τα μεικτά αποτελέσματα του ομίλου ανήλθαν σε ενοποιημένη βάση σε 600,523 εκατ. ευρώ από 447,974 εκατ. ευρώ το 2016 και σε εταιρική στα 322,428 εκατ. ευρώ από 352,611 την προηγούμενη χρήση. Το καθαρό προ φόρων αποτέλεσμα για τον όμιλο διαμορφώθηκε το 2017 σε ζημιές 109,796 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 55,500 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Το αρνητικό αποτέλεσμα αποδίδεται στις αυξημένες δαπάνες ενσωμάτωσης του δικτύου της Μαρινόπουλος, καθώς και σε έκτακτα έξοδα σχετικά με τη συγχώνευση. Σε εταιρικό επίπεδο τα κέρδη προ φόρων ήταν μειωμένα στα 17,186 εκατ. ευρώ από 44,166 εκατ. ευρώ, επίσης λόγω των έκτακτων εξόδων.

Επίσης, το αποτέλεσμα μετά φόρων ήταν αρνητικό σε ενοποιημένη βάση κατά 84,370 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 33,801 εκατ. ευρώ το προηγούμενο 12μηνο. Σε εταιρική βάση ήταν θετικό κατά 10,935 εκατ. ευρώ από κέρδη 26,997 εκατ. ευρώ το 2016. Το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων τόκων και αποσβέσεων ήταν σε ενοποιημένη βάση αρνητικό κατά 37,670 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 94,795 εκατ. ευρώ το 2016 και σε εταιρική θετικό κατά 56,467 εκατ. ευρώ από 79,660 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Η διοίκηση του ομίλου σημειώνει ότι η πολύ θετική πορεία του κύκλου εργασιών και κυρίως η επιτυχής ωρίμανση του δικτύου επιτρέπει την εκτίμηση ότι το δεύτερο εξάμηνο φέτος αναμένεται να καταγραφεί θετική λειτουργική κερδοφορία σε ενοποιημένη βάση.

Κράτησε τα μεγέθη της η The Mart
Στον τομέα της χονδρικής η ΕΥΣ εν μέρει ανταγωνίσθηκε τον εαυτό της, με τη The Mart να δέχεται πιέσεις από την αλλαγή ισορροπιών μεταξύ λιανικής και cash & carry, μετά την αναβίωση του δικτύου της Μαρινόπουλος, τις οποίες ωστόσο περιόρισε με την επέκταση του δικτύου της.

Η ΕΥΣ το 2017 «έκλεψε» μέρος των πωλήσεων της θυγατρικής της, λόγω της μετακίνησης πολλών επαγγελματιών και μικρών λιανεμπόρων πελατών της από το δίκτυο χονδρικής στο δίκτυο λιανικής του ομίλου. Πρόκειται, βέβαια, για αναδιανομή των πωλήσεων, που καταγράφηκε οριζόντια στον κλάδο και πριμοδοτήθηκε και από την ανάκαμψη των καταστημάτων της πάλαι ποτέ Αφοί Βερόπουλοι στα χέρια της Metro. Η εν λόγω τάση συνεχίζεται και φέτος, με τις πωλήσεις της συνολικής αγοράς να είναι, βάσει εκτιμήσεων, καθοδικές περίπου κατά 3%.

Βάσει, λοιπόν, των στοιχείων από την τελευταία οικονομική κατάσταση της The Mart, η χρήση του 2017 έκλεισε με μειωμένο κύκλο εργασιών κατά 5,1% στα 312,4 εκατ. ευρώ έναντι 329,7 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ μείωση καταγράφηκε και στο μικτό της κέρδος, το οποίο διαμορφώθηκε στα 55,9 εκατ. ευρώ από 57,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Στην ίδια περίοδο τα EBITDA επίσης μειώθηκαν στα 2,8 εκατ. ευρώ από 4,7 εκατ. ευρώ το 12μηνο του 2016, όπως και τα προ φόρων κέρδη, τα οποία συρρικνώθηκαν στα 314,7 χιλ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ. Κατά την εταιρεία οι αυξημένες αποσβέσεις ήταν αυτές που σχεδόν εξανέμισαν την κερδοφορία της περυσινής χρήσης.

Σημειώνουμε ότι ένα από τα καταστήματα Μαρινόπουλος μετατράπηκε σε cash & carry στην Αργυρούπολη, ενώ τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς η αλυσίδα εγκαινίασε και ένα νέο σημείο cash & carry στην περιοχή των Χανίων.

Στο μεταξύ, ο επενδυτικός σχεδιασμός της The Mart προβλέπει επίσης την οργάνωση και λειτουργία ενός ακόμη cash & carry στα Ιωάννινα, το οποίο θα εγκαινιαστεί στις αρχές του 2019, αυξάνοντας το συνολικό αριθμό των καταστημάτων του δικτύου στα 14. Βάσει εκτιμήσεων της διοίκησης της εταιρείας, η φετινή χρονιά θα κλείσει με σταθεροποιημένο τζίρο και μικρή βελτίωση της κερδοφορίας του.

σελφ σερβις (T. 487)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2019 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION