σελφ σερβις - Οι επιδράσεις του deal: Μασούτης-Προμηθευτική

Κυριακή, 22 Ιουλίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Οι επιδράσεις του deal: Μασούτης-Προμηθευτική

26 Ιουνίου 2018 | 09:27 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Online

Νέο κύκλο ανακατατάξεων στον κλάδο, που αυτή τη φορά επηρεάζουν πιο άμεσα και τις επιχειρηματικές δομές του μικρομεσαίου δυναμικού του, εγκαινιάζει η συμφωνία εξαγοράς της Προμηθευτικής από τη Μασούτης, με την οποία η βορειοελλαδική αλυσίδα μπαίνει στην αγορά της Αττικής και του νότου της χώρας, βάζοντας έτσι, ταυτόχρονα, τέρμα στα σενάρια περί εξαγοράς της από ισχυρότερους «παίκτες» του κλάδου, εγχώριους ή διεθνείς.

O leader της Θεσσαλονίκης, με την απόφαση επιθετικής επέκτασής του στην πρωτεύουσα, η οποία για ορισμένους ήταν «μονόδρομος», φαίνεται ότι «απαντά» στη ΕΥΣ, η οποία, μετά τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος, βρέθηκε με δεκάδες καταστήματα να τον προκαλεί στην έδρα του, τη Βόρεια Ελλάδα. Βέβαια, το εγχείρημα της Μασούτης δεν είναι αντίστοιχου βεληνεκούς εκείνου της νέας Σκλαβενίτης, ωστόσο, της δίνει μια γερή «ανάσα» από τις πιέσεις που δέχεται ο τζίρος της, ο οποίος το 2017 «ψαλιδίστηκε» ήδη κατά περίπου 40 εκατ. ευρώ.

Το deal με την Προμηθευτική εξασφαλίζει στη Μασούτης 56 νέα καταστήματα στην Αθήνα και 3 στην Άνδρο, ένα κέντρο logistics στο Μαρκόπουλο Αττικής και ετήσιο τζίρο της τάξης των 117 εκατ. ευρώ, ενώ προσθέτει στο ανθρώπινο δυναμικό της 1.050 εργαζόμενους. Έτσι, ο λογαριασμός της συμφωνίας αθροίζει για τη Μασούτης ένα δίκτυο 329 καταστημάτων, ετήσιο τζίρο περί τα 878 εκατ. ευρώ (βάσει στοιχείων της 30ης Ιουνίου του 2017) και προσωπικό 7.754 εργαζομένων. Επίσης, ενισχύει το καθαρό αποτέλεσμα του βορειοελλαδικού ομίλου, δεδομένου ότι η Προμηθευτική πέτυχε κατά την τελευταία της χρήση κέρδη 668.376 ευρώ. Όσο για τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της Μασούτης, πλέον αθροίζουν ένα ποσό της τάξης των 358,02 εκατ. ευρώ, εφόσον τα 49,74 εκατ. ευρώ προέρχονται από την Προμηθευτική.

Τίμημα 35 + 5 εκατ. ευρώ
Σε ό,τι αφορά το τίμημα της εξαγοράς, παράγοντες του λιανεμπορίου το υπολογίζουν γύρω στα 40 εκατ. ευρώ (35 εκατ. ευρώ το good will της αλυσίδας και 5 εκατ. ευρώ η φορολογική επιβάρυνση), από τα οποία θα αφαιρεθεί ό,τι προκύψει, αν φυσικά προκύψει, ως αρνητική θέση της εξαγορασμένης. Από την πλευρά της η Μασούτης κρατά, ωστόσο, τα χαρτιά της κλειστά, σχετικά με το ποσό που συμφώνησε να καταβάλλει στους μετόχους της Προμηθευτικής, διευκρινίζοντας, όμως, στο σελφ σέρβις ότι η συμφωνία δεν προβλέπει και την ανταλλαγή μετοχών ει μη μόνο την καταβολή μετρητών. Αν ισχύουν, πάντως, τα προαναφερόμενα για το ύψος του τιμήματος εξαγοράς, πρόκειται για μια καλή έως πολύ καλή συμφωνία για λογαριασμό των μετόχων της εξαγορασθείσας, πράγμα που είχε αρκετά χρόνια ν’ ακουστεί στην κλαδική αγορά, εφόσον τα μεγάλα deal των τελευταίων ετών αφορούσαν μάλλον σε ανάληψη υποχρεώσεων παρά σε εξαγορές υγιών επιχειρηματικών δομών…

Με την εξαγορά της Προμηθευτικής η Μασούτης φέρεται αποφασισμένη να εφαρμόσει το στρατηγικό της πλάνο ως «παίκτης» πανελλαδικού βεληνεκούς, στο οποίο αναφερόταν τα τελευταία χρόνια η διοίκησή της, όταν μιλούσε για την είσοδό της στην αγορά της πρωτεύουσας, μέσω της εξαγοράς τοπικής αλυσίδας ετήσιου τζίρου γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.

Ίδρυση 10 νέων σούπερ μάρκετ στην Αθήνα για αρχή
Μάλιστα, βάσει όσων δηλώνει στο σελφ σέρβις ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Ιωάννης Μασούτης, ο σχεδιασμός της εταιρείας του προβλέπει μια σειρά νέων επενδύσεων επιπλέον των απαιτούμενων για την αναμόρφωση των 56 καταστημάτων της Προμηθευτικής κατά το πρότυπο της βορειοελλαδικής, οι οποίες θα αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία σε αυτή τη φάση ακόμη 10 νέων σούπερ μάρκετ στην Αττική. Ήδη, άλλωστε, υπάρχει η πληροφορία ότι η Μασούτης αποσκοπεί σε μια εύλογη προοπτική χρόνου να εδραιώσει την παρουσία της στην Αττική, με ένα δίκτυο 100 σούπερ μάρκετ. Τα πλάνα της αλυσίδας περιλαμβάνουν, επίσης, τη σταδιακή επέκταση του κέντρου αποθηκών της Προμηθευτικής στην πρωτεύουσα, όπως και την οργάνωση και λειτουργία των δύο πρώτων καταστημάτων cash & carry. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η Μασούτης βασίζει σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξή της στις πωλήσεις χονδρικής.

Αλλαγή προφίλ σε 30 μέρες
Για την ώρα οι προβλεπόμενες προσαρμογές στα καταστήματα της Προμηθευτικής, σύμφωνα με τον κ. Μασούτη, θα περιοριστούν στις ταμπέλες και τα διακριτικά σήματα της αλυσίδας, δηλαδή δεν θα επεκταθούν σε εκ βάθρων αναβαθμίσεις οργάνωσης και εξοπλισμού. Στην παρούσα φάση η Μασούτης αρκείται να περάσει άμεσα στο καταναλωτικό κοινό το «μήνυμα» της εισόδου της στην Αττική, εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση της διαφημιστικής της καμπάνιας, που εξελίσσεται στα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής κάλυψης. Σημειώνεται ότι για την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων προσαρμογών θα απαιτηθεί περίπου ένας μήνας.

Ενδιαφέρον έχει το σχέδιο για το μέλλον της αλυσίδας –σήμερα έχει παρουσία σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια και Αττική, σε τρία νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο και Χίο) και την Άνδρο– ιδιαίτερα το πώς και πότε θα προχωρήσει εκτός Αθηνών. Από την πλευρά του, πάντως, ο κ. Μασούτης, όπως δηλώνει στο σελφ σέρβις, επί του παρόντος προέχει η αναδιοργάνωση του δικτύου και, στο πλαίσιο αυτό, συντείνουν όλες οι προσπάθειες, προκειμένου να μην χαθεί χρόνος μετά το «πράσινο φως» που αναμένεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά.

O leader της Θεσσαλονίκης, με την απόφαση επιθετικής επέκτασής του στην πρωτεύουσα, η οποία για ορισμένους ήταν «μονόδρομος», φαίνεται ότι «απαντά» στη ΕΥΣ, η οποία, μετά τη διάσωση των δομών της Μαρινόπουλος, βρέθηκε με δεκάδες καταστήματα να τον προκαλεί στην έδρα του, τη Βόρεια Ελλάδα. Βέβαια, το εγχείρημα της Μασούτης δεν είναι αντίστοιχου βεληνεκούς εκείνου της νέας Σκλαβενίτης, ωστόσο, της δίνει μια γερή «ανάσα» από τις πιέσεις που δέχεται ο τζίρος της, ο οποίος το 2017 «ψαλιδίστηκε» ήδη κατά περίπου 40 εκατ. ευρώ.

Το deal με την Προμηθευτική εξασφαλίζει στη Μασούτης 56 νέα καταστήματα στην Αθήνα και 3 στην Άνδρο, ένα κέντρο logistics στο Μαρκόπουλο Αττικής και ετήσιο τζίρο της τάξης των 117 εκατ. ευρώ, ενώ προσθέτει στο ανθρώπινο δυναμικό της 1.050 εργαζόμενους. Έτσι, ο λογαριασμός της συμφωνίας αθροίζει για τη Μασούτης ένα δίκτυο 329 καταστημάτων, ετήσιο τζίρο περί τα 878 εκατ. ευρώ (βάσει στοιχείων της 30ης Ιουνίου του 2017) και προσωπικό 7.754 εργαζομένων. Επίσης, ενισχύει το καθαρό αποτέλεσμα του βορειοελλαδικού ομίλου, δεδομένου ότι η Προμηθευτική πέτυχε κατά την τελευταία της χρήση κέρδη 668.376 ευρώ. Όσο για τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της Μασούτης, πλέον αθροίζουν ένα ποσό της τάξης των 358,02 εκατ. ευρώ, εφόσον τα 49,74 εκατ. ευρώ προέρχονται από την Προμηθευτική.

Τίμημα 35 + 5 εκατ. ευρώ
Σε ό,τι αφορά το τίμημα της εξαγοράς, παράγοντες του λιανεμπορίου το υπολογίζουν γύρω στα 40 εκατ. ευρώ (35 εκατ. ευρώ το good will της αλυσίδας και 5 εκατ. ευρώ η φορολογική επιβάρυνση), από τα οποία θα αφαιρεθεί ό,τι προκύψει, αν φυσικά προκύψει, ως αρνητική θέση της εξαγορασμένης. Από την πλευρά της η Μασούτης κρατά, ωστόσο, τα χαρτιά της κλειστά, σχετικά με το ποσό που συμφώνησε να καταβάλλει στους μετόχους της Προμηθευτικής, διευκρινίζοντας, όμως, στο σελφ σέρβις ότι η συμφωνία δεν προβλέπει και την ανταλλαγή μετοχών ει μη μόνο την καταβολή μετρητών. Αν ισχύουν, πάντως, τα προαναφερόμενα για το ύψος του τιμήματος εξαγοράς, πρόκειται για μια καλή έως πολύ καλή συμφωνία για λογαριασμό των μετόχων της εξαγορασθείσας, πράγμα που είχε αρκετά χρόνια ν’ ακουστεί στην κλαδική αγορά, εφόσον τα μεγάλα deal των τελευταίων ετών αφορούσαν μάλλον σε ανάληψη υποχρεώσεων παρά σε εξαγορές υγιών επιχειρηματικών δομών…

Με την εξαγορά της Προμηθευτικής η Μασούτης φέρεται αποφασισμένη να εφαρμόσει το στρατηγικό της πλάνο ως «παίκτης» πανελλαδικού βεληνεκούς, στο οποίο αναφερόταν τα τελευταία χρόνια η διοίκησή της, όταν μιλούσε για την είσοδό της στην αγορά της πρωτεύουσας, μέσω της εξαγοράς τοπικής αλυσίδας ετήσιου τζίρου γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.

Ίδρυση 10 νέων σούπερ μάρκετ στην Αθήνα για αρχή
Μάλιστα, βάσει όσων δηλώνει στο σελφ σέρβις ο πρόεδρος του ομίλου, κ. Ιωάννης Μασούτης, ο σχεδιασμός της εταιρείας του προβλέπει μια σειρά νέων επενδύσεων επιπλέον των απαιτούμενων για την αναμόρφωση των 56 καταστημάτων της Προμηθευτικής κατά το πρότυπο της βορειοελλαδικής, οι οποίες θα αφορούν στην ίδρυση και λειτουργία σε αυτή τη φάση ακόμη 10 νέων σούπερ μάρκετ στην Αττική. Ήδη, άλλωστε, υπάρχει η πληροφορία ότι η Μασούτης αποσκοπεί σε μια εύλογη προοπτική χρόνου να εδραιώσει την παρουσία της στην Αττική, με ένα δίκτυο 100 σούπερ μάρκετ. Τα πλάνα της αλυσίδας περιλαμβάνουν, επίσης, τη σταδιακή επέκταση του κέντρου αποθηκών της Προμηθευτικής στην πρωτεύουσα, όπως και την οργάνωση και λειτουργία των δύο πρώτων καταστημάτων cash & carry. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι η Μασούτης βασίζει σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξή της στις πωλήσεις χονδρικής.

Αλλαγή προφίλ σε 30 μέρες
Για την ώρα οι προβλεπόμενες προσαρμογές στα καταστήματα της Προμηθευτικής, σύμφωνα με τον κ. Μασούτη, θα περιοριστούν στις ταμπέλες και τα διακριτικά σήματα της αλυσίδας, δηλαδή δεν θα επεκταθούν σε εκ βάθρων αναβαθμίσεις οργάνωσης και εξοπλισμού. Στην παρούσα φάση η Μασούτης αρκείται να περάσει άμεσα στο καταναλωτικό κοινό το «μήνυμα» της εισόδου της στην Αττική, εξασφαλίζοντας τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση της διαφημιστικής της καμπάνιας, που εξελίσσεται στα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής κάλυψης. Σημειώνεται ότι για την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων προσαρμογών θα απαιτηθεί περίπου ένας μήνας.

Ενδιαφέρον έχει το σχέδιο για το μέλλον της αλυσίδας –σήμερα έχει παρουσία σε Μακεδονία, Θράκη, Ήπειρο, Θεσσαλία, Φθιώτιδα, Εύβοια και Αττική, σε τρία νησιά του Βορείου Αιγαίου (Λήμνο, Λέσβο και Χίο) και την Άνδρο– ιδιαίτερα το πώς και πότε θα προχωρήσει εκτός Αθηνών. Από την πλευρά του, πάντως, ο κ. Μασούτης, όπως δηλώνει στο σελφ σέρβις, επί του παρόντος προέχει η αναδιοργάνωση του δικτύου και, στο πλαίσιο αυτό, συντείνουν όλες οι προσπάθειες, προκειμένου να μην χαθεί χρόνος μετά το «πράσινο φως» που αναμένεται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά.


Επιστροφή στα μεγέθη του 2016
Το εν λόγω deal, πάντως, δεν απογειώνει τα μεγέθη της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, καθώς πέρυσι απώλεσε το 4,9% των εσόδων της (ο τζίρος της μειώθηκε στα 761 εκατ. ευρώ από 800,5 εκατ. ευρώ το 2016), ενώ φέτος καταγράφεται και νέα πτώση τους της τάξης, μάλιστα, του 9%. Εφόσον η σχετική τάση δεν αναστραφεί, έστω μερικώς, έως το τέλος του έτους, η απώλεια τζίρου θα φτάσει τα 60 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, με την ενσωμάτωση της Προμηθευτικής στο δίκτυό της η Μασούτης θα διαμορφώσει μεγέθη σε επίπεδο λίγο υψηλότερο του 2016. Η εταιρεία εκτιμά ότι το 2018 θα κλείσει γι’ αυτήν με τζίρο περίπου 830 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, για να φανεί η στάθμη ισορροπίας του κύκλου εργασιών της Μασούτης, πρέπει προηγουμένως αφενός η ΕΥΣ να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί στη Βόρεια Ελλάδα, όποιο κι αν είναι αυτό, και αφετέρου η ίδια να σταθμίσει αθροιστικά τις επιδόσεις του δυναμικού της στην αγορά της Αττικής, δηλαδή των καταστημάτων της Προμηθευτικής και των 10 νέων σούπερ μάρκετ που εξάγγειλε.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, πέραν του εν λόγω εγχειρήματός της, συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο σε περιοχές όπου είναι ισχυρή. Στο πλαίσιο αυτό, αναζητά νέες θέσεις σημείων πώλησης στο χάρτη της Θεσσαλονίκης και γενικότερα της Βόρειας Ελλάδας. Ήδη στα μέσα Μαΐου εγκαινίασε ένα νέο κατάστημα στη Θάσο.

Ποιοι έχασαν από το deal της Μασούτης
Το ενδιαφέρον του για την εξαγορά της Μασούτης είχε κατά το παρελθόν εκδηλώσει ο όμιλος Delhaize πριν τη συνένωσή του με τον όμιλο Ahold –κατά πληροφορίες οι δύο πλευρές, παρά τις εκατέρωθεν διαψεύσεις, είχαν σχεδόν καταλήξει και στο τίμημα πλην, όμως, η διαπραγμάτευση της εξαγοράς δεν ευοδώθηκε. Κατά πληροφορίες, επιχείρησαν κι άλλες φορές να καταλήξουν σε συμφωνία, όμως, δίχως αποτέλεσμα. Σήμερα ο έλεγχος της Προμηθευτικής από τη Μασούτης προκαλεί πλήγμα στον ΕΛΟΜΑΣ, αφού πέραν του ότι στερεί από το δυναμικό του μια αλυσίδα, ακυρώνει τα σχέδιά του για την οργάνωση της ομάδας του «G5», όπως συνήθιζε να αναφέρει η διοίκηση του ομίλου. Στην ομάδα αυτή θα είχαν συμμετοχή πέραν των Bazaar, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός και ΣΥΝΚΑ, η Προμηθευτική, που πλέον είναι παρελθόν για τον όμιλο αγορών, αλλά και η Market In, με την οποία οι σχετικές διαπραγματεύσεις δεν οδήγησαν φέτος σε κάποιου είδους συμφωνία. Κατά συνέπεια, οι ισχυροί πυλώνες του ΕΛΟΜΑΣ περιορίζονται σε τρεις, με ό,τι μπορεί να σημαίνει τούτο για τη δυναμική του, αν και παράγοντες του ομίλου δηλώνουν ότι ο ΕΛΟΜΑΣ συνεχίζει απτόητος τα σχέδιά του, διευκρινίζοντας, μάλιστα, ότι δεν θα υπάρξουν αναπροσαρμογές στις ετήσιες συμφωνίες με τις προμηθεύτριες εταιρείες.

Θα ακολουθήσει ντόμινο;
Το ζητούμενο πλέον, όπως σημειώνουν υψηλόβαθμοι παράγοντες του κλάδου, είναι το αν η εξαγορά της Προμηθευτικής από τη Μασούτης προκαλέσει ντόμινο εξελίξεων στη χορεία των μικρομεσαίων δυνάμεων του κλάδου, αν όχι και σε υψηλότερα επίπεδα. Όπως υποστηρίζουν, η οργανωμένη λιανική διαγράφει πλέον έναν κύκλο εξαγορών και συγχωνεύσεων, που θα κλείσει νομοτελώς, όπως σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Θεωρούν δε βέβαιο ότι θα επηρεάσει όλα τις βαθμίδες ισχύος του κλάδου: Τα μεγάλα δίκτυα, τα οποία θα συγκεντρωθούν σε ακόμα λιγότερα και ισχυρότερα χέρια, τους μικρομεσαίους, οι περισσότεροι εκ των οποίων θα υποχρεωθούν σε γενική ανάταξη δυνάμεων, και τους μικρούς που θα υποστούν τις μεγαλύτερες πιέσεις του ανταγωνισμού.

Η ΠΕΝΤΕ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται τώρα αφενός στο υψηλότερο επίπεδο της αγοράς, όπου οι πιθανές κινήσεις στρατηγικής είναι μετρημένες, με το ερώτημα ποιος θα επιχειρήσει τώρα νέο «χτύπημα» στους μικρομεσαίους, και αφετέρου στην Πέντε, τη μόνη εναπομείνασα εκ των ισχυρών αλυσίδων στη ζώνη των εταιρειών του κλάδου με ετήσιο τζίρο περί τα 500 εκατ. ευρώ, με το ερώτημα κατά πόσο θα ακινητεί μετέωρη και μονάχη σε μια βαθμίδα ισχύος, όπου ως λογική διέξοδος φαντάζει μόνο η μεγέθυνση μέσω εξαγορών, ειδάλλως μένει η αποχώρηση από το παιχνίδι της αγοράς κατόπιν πωλήσεως σε ισχυρότερο «παίκτη». Ενόσω η λογική των εξελίξεων τοποθετεί την Πέντε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αόριστα σήματα δίνουν ευκρινώς την εντύπωση ότι, πράγματι, η ΑΒ Βασιλόπουλος ήδη διαπραγματεύεται την εξαγορά αυτής. Τονίζουμε ότι η Πέντε θεωρείται αλυσίδα-«φιλέτο», καθότι διαθέτει ένα καλά οργανωμένο δίκτυο λιανικής, υποδομές logistics, ακίνητη περιουσία μεγάλης αξίας, ενώ εμφανίζει υψηλή κερδοφορία, ισχυρά ταμειακά διαθέσιμα και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Πηγές του σελφ σέρβις, προερχόμενες από τον όμιλο Πέντε, αν και επισημαίνουν ότι σε επίσημο επίπεδο δεν υφίσταται θέμα συνομιλιών με την ΑΒ Βασιλόπουλος, δεν αποκλείουν τις άτυπες και σε μεμονωμένη βάση σχετικές επαφές. Υπενθυμίζεται ότι η Πέντε είναι ένα πολυμετοχικό σήμα και ως εκ τούτου μπορεί κάποιος ή κάποιοι εκ των μετόχων της να έχουν ανοίξει πεδίο σχετικών διαβουλεύσεων, δίχως οι επαφές τους –επί του παρόντος τουλάχιστον– να ακολουθούν την τυπική διαδικασία της διαπραγμάτευσης. Από την ΑΒ Βασιλόπουλος, πάντως, δεν επιβεβαιώνονται οι σχετικές πληροφορίες. Μένει να φανεί, λοιπόν, αν θα υπάρξουν εξελίξεις, καθότι η αναβίωση του δικτύου της Μαρινόπουλος υπό την ΕΥΣ προκαλεί εντονότατες πιέσεις στον ανταγωνισμό, ο οποίος εδώ και μήνες «επιστρέφει» στην τελευταία όχι απλώς τον τζίρο που κατείχε το brand του πάλαι ποτέ leader του κλάδου, αλλά τις πωλήσεις που αξίζουν στο band με το μεγαλύτερο, όπως τεκμαίρεται, awareness του κλάδου…

σελφ σερβις (T. 484)
« 1 2 »
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION