σελφ σερβις - Πολίτες όχι πελάτες…

Κυριακή, 23 Σεπτεμβρίου 2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Πολίτες όχι πελάτες…

8 Μαΐου 2018 | 13:08 Γράφει η Ξένια  Μαντζιώρη Topics: Editorial

H εκμετάλλευση προσωπικών δεδομένων για τη χειραγώγηση των επιλογών των πολιτών στις ΗΠΑ έφερε στο προσκήνιο όχι μόνο το ζήτημα της θωράκισής μας έναντι της κακόβουλης χρήσης όσων στοιχείων, θέλοντας και μη, δημοσιοποιούμε, αλλά και τoυς κινδύνους που ενέχει η αξιοποίηση των εργαλείων του μάρκετινγκ από ανθρώπους που θεωρούν πως τα πάντα είναι εμπόριο.

Ειδικοί αναλυτές, αλλά και έμπειρα στελέχη επιχειρήσεων διεθνώς, δηλώνουν σε κάθε ευκαιρία πως τα δεδομένα είναι ο νέος χρυσός και μιλούν για την αξία εξόρυξης στοιχείων από την πληθώρα των «ιχνών» που αφήνει κάθε ένας από εμάς όταν χρησιμοποιεί μια υπηρεσία, αγοράζει ένα προϊόν ή απλώς... κατοικεί στον πλανήτη γη.

Σε κάθε εποχή, οι επαναστατικές αλλαγές φέρνουν νέα δεδομένα στη ζωή των ανθρώπων. Έτσι και η ψηφιακή τεχνολογία με τις εφαρμογές της, αλλάζει όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο εκτελούνται συγκεκριμένες διαδικασίες, αλλά και αυτόν με τον οποίο δημιουργούνται και αναπτύσσονται οι ανθρώπινες σχέσεις. Το μάρκετινγκ, που γνωρίζει πολύ καλά την αξία της μελέτης της ανθρώπινης συμπεριφοράς, εξελίχθηκε σε απόλυτο συγχρονισμό με τις τεχνολογικές λύσεις και δημιούργησε τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να μπορεί να απευθυνθεί σε κάθε πολίτη ως σε πελάτη-υποψήφιο αγοραστή κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Στην επιχειρηματική κοινότητα έχει κυριαρχήσει η άποψη πως όλα πωλούνται και αγοράζονται. Εξ ου και η προτροπή να δεχθούμε όλοι, ανεξαρτήτως επαγγέλματος, πως η λογική της πώλησης εμπεριέχεται σε κάθε μας δραστηριότητα. Και επειδή τα όρια μεταξύ πώλησης προϊόντων και διάδοσης ιδεών είναι δυσδιάκριτα για τους κακούς ευαγγελιστές του εμπορίου, το internet έγινε το πλέον πρόσφορο έδαφος προώθησης παντός είδους πρακτικών.

Για να απευθυνθείς στον πελάτη, πρέπει να γνωρίζεις όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία του: δημογραφικά, προσωπικές συνήθειες, ψυχολογικές τάσεις, αριθμό και χαρακτηριστικά φίλων και ό,τι άλλο συνιστά το προφίλ του. Με βάση αυτά τα στοιχεία και με τη βοήθεια των πιο εξελιγμένων εργαλείων επεξεργασίας δεδομένων, η άσκηση επηρεασμού του πελάτη είναι απλή. Φτάνει να υπάρχει το διαθέσιμο budget, το καταρτισμένο προσωπικό και η εξάλειψη ηθικών αναστολών.

Βέβαια, το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα επιτυχές. Αρκεί να θυμηθούμε τις φορές που έχουμε αγανακτήσει στη διάρκεια μιας αναζήτησης στο internet με το πλήθος των ενοχλητικών διαφημίσεων, που αφορούν σε άχρηστες για εμάς υπηρεσίες ή προϊόντα. Όμως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, ούτε καν αντιλαμβανόμαστε το βάθος της μελέτης που έχει γίνει σε στοιχεία της συμπεριφοράς μας και τον τρόπο με τον οποίο αυτή η μελέτη καθοδήγησε τις επιλογές μας.

Και σε όσους μας λένε πως οικειοθελώς έχουμε καταθέσει τις απόψεις μας ή έχουμε μοιραστεί στιγμές της ζωής μας στο διαδίκτυο, υπενθυμίζουμε τα κείμενα της συγκατάθεσής μας σχετικά με την αξιοποίηση των δεδομένων μας: Στο τέλος των μακροσκελέστατων και ακατανόητων για τους μη νομικούς κειμένων, επικυρώνουμε με ένα «δέχομαι» την εμπιστοσύνη μας στους κολοσσούς του internet, ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις υπηρεσίες τους που, δωρεάν μεν, αλλά με απόλυτα μονοπωλιακούς όρους, μας παρέχουν.

Πολλοί από τους αμερικανούς πολίτες, που διάβασαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή στα παραδοσιακά ΜΜΕ για το σκάνδαλο του Facebook και της Cambridge Analytica, θα αναρωτήθηκαν για το πόσο ελεύθερη ήταν η επιλογή τους, όσον αφορά στον πρόεδρο της χώρας. Μια επιλογή που μας έχει οδηγήσει, μεταξύ άλλων, στα πρόθυρα μιας ακόμη πιο εκτεταμένης πολεμικής σύγκρουσης.

Η ευκολία με την οποία παραχωρούμε δικαιώματα σε όσους έχουν καταφέρει να μας πωλούν υπηρεσίες και προϊόντα, τα οποία μάλιστα έχουν γίνει απαραίτητα για την καθημερινότητά μας, καθώς και η αδυναμία της νομοθετικής εξουσίας να ελέγξει αποτελεσματικά την αυθαίρετη εισβολή επιχειρήσεων στο μυαλό μας, είναι κάποια από τα ζητήματα που θα μας απασχολούν δυστυχώς για πολύ καιρό ακόμη.

Αυτό που μπορούμε, τουλάχιστον, να κάνουμε, με αφορμή τα παραπάνω, είναι να σκεφτούμε τρόπους ώστε να αναγκάσουμε επιχειρήσεις και δημόσιους ή μη οργανισμούς να μας αντιμετωπίζουν ως πολίτες και όχι ως πελάτες.

σελφ σερβις (T. 482)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2018 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION