σελφ σερβις - Η "Υπεραγορές Σκλαβενίτης" κάνει τα πρώτα της βήματα

Τετάρτη, 8 Ιουλίου 2020

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λιανεμπόριο

Η "Υπεραγορές Σκλαβενίτης" κάνει τα πρώτα της βήματα

22 Μαΐου 2017 | 09:44 Γράφει ο Πλάτωνας  Τσούλος Topics: Αγορά

Το κρισιμότερο τρίμηνο της διαδικασίας ενσωμάτωσης του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος στον κορμό της Σκλαβενίτης περνά η εταιρεία, η οποία καλείται να ολοκληρώσει ταχύτατα την αναμόρφωση 361 καταστημάτων του πάλαι ποτέ leader του κλάδου. Ο σχετικός σχεδιασμός προβλέπει ότι το πολύ μέχρι τις αρχές Ιουνίου πρέπει να έχει κλείσει ο πρώτος κύκλος παρεμβάσεων, ώστε τα αποκτηθέντα καταστήματα να πληρούν τουλάχιστον τις βασικές προδιαγραφές οργάνωσης, λειτουργίας, αισθητικής και σήμανσης του δικτύου της Σκλαβενίτης.

Σε κάθε περίπτωση, η διοίκηση της Σκλαβενίτης επιδιώκει να περιοριστούν οι απώλειες χρόνου στη δράση του δικτύου, άρα και των δυνητικών εσόδων του, μέχρι να γίνουν όλες οι άμεσες προσαρμογές. Πρώτο της στοίχημα είναι η περίοδος του Πάσχα, που θα βρει τη Σκλαβενίτης να ελέγχει απόλυτα τα καταστήματα της Μαρινόπουλος, αναζητώντας τα πρώτα θετικά αποτελέσματα της συγχώνευσης. Στο crash test της πασχαλινής αγοράς η διοίκηση της εταιρείας θα καταγράψει τα μηνύματα των καταναλωτών όχι μόνο της Αττικής, όπου η αλυσίδα έχει ισχυρότατη παρουσία και αδιαμφισβήτητη δημοφιλία, αλλά και της περιφέρειας, όπου ουσιαστικά θα «συστηθεί» στο κοινό της.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι από τις πρώτες κιόλας ημέρες που η Σκλαβενίτης «σήκωσε» τις ταμπέλες της σε καταστήματα της Μαρινόπουλος (κατά το τρίτο 10ήμερο Μαρτίου), υπήρξε αισθητή αύξηση του καθημερινού τους τζίρου, δίχως μάλιστα να έχουν προηγηθεί εγκαίνια και πολύ περισσότερο διαφημιστική καμπάνια σε κεντρικά ή τοπικά μέσα ενημέρωσης. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ως παράδειγμα το υπέρ μάρκετ της Μαρινόπουλος στο Γέρακα, το οποίο ακούγεται ότι ήδη κάνει τζίρους των καλών εποχών της αλυσίδας, γεγονός που αποτυπώνει σε μεγάλο βαθμό, λένε, την τάση που θα έχουν οι πωλήσεις της όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις για την αναβάθμιση και των 361 καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

1 εκατ. ευρώ τζίρο την ημέρα
Οι ίδιες πηγές προσθέτουν πως, ενόσω τα καταστήματα της Μαρινόπουλος ήταν εν υπνώσει, η δυναμική τους υπολογιζόταν ότι αντιστοιχούσε σε αθροιστικό ετήσιο τζίρο επιπέδου 60-70 εκατ. ευρώ. Πλέον η κατάσταση αυτή, λένε, ανήκει στο παρελθόν. Η δυναμική του δικτύου οδηγεί στην εκτίμηση ότι αθροιστικά ο ετήσιος τζίρος του μπορεί να φτάσει το επίπεδο των 400 εκατ. ευρώ, αν ληφθεί υπόψιν ότι ο μέσος ετήσιος τζίρος ανά κατάστημα εκτιμάται πλέον στο 1 εκατ. ευρώ. Αν, μάλιστα, ληφθεί ως μέτρο η δυναμική τους τα Σάββατα, ο ετήσιος τζίρος ανά μονάδα θα έφτανε το 1,5 εκατ. ευρώ.

40 εκατ. ευρώ σε 24 μήνες
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τη δυναμική του το νεοαποκτηθέν δίκτυο θα τη δείξει μετά την πάροδο περίπου δύο ετών και εφόσον θα έχουν ολοκληρωθεί οι αναγκαίες παρεμβάσεις προσαρμογής των καταστημάτων κατά το πρότυπο της Υπεραγορές Σκλαβενίτης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η αλυσίδα σχεδιάζει στην επόμενη διετία να επενδύσει περί τα 40 εκατ. ευρώ, προκειμένου όλα τα καταστήματα της Μαρινόπουλος να προσαρμοστούν κατά το 100% στις προδιαγραφές της εταιρείας.

Στο πλαίσιο των προσπαθειών προσαρμογής του δικτύου στα νέα πρότυπα, πέρα από τα κεφάλαια, θα απαιτηθεί, φυσικά, οργανωμένη δράση για την αφομοίωση του προσωπικού του. Πρόκειται ίσως για το δυσκολότερο εγχείρημα, αφού η αποτελεσματική εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε νέα εταιρικά ανακλαστικά απαιτεί επίπονη εκπαιδευτική προσπάθεια και πειθώ.

Ο λογαριασμός της επένδυσης
Στο μεταξύ, οι τράπεζες εκταμίευσαν τα δανειακά κεφάλαια προς τον όμιλο, προκειμένου να αρχίσει η αποπληρωμή του 50% των υποχρεώσεων της Μαρινόπουλος προς τις προμηθεύτριες εταιρείες. Τα κεφάλαια που διατέθηκαν στην αλυσίδα ανέρχονται σε 372 εκατ. ευρώ, που αποτελούν τη βασική δανειοδότηση και την ενδιάμεση χρηματοδότηση των 50 εκατ. ευρώ. Σε αυτά πρέπει να προστεθούν ακόμη 125 εκατ. ευρώ ίδιων κεφαλαίων, αλλά και το ποσό των 40 εκατ. ευρώ που, όπως προαναφέρθηκε, θα διατεθεί σε βάθος δύο ετών για την πλήρη αναμόρφωση και εκσυγχρονισμό του αποκτηθέντος δικτύου.

Σημειώνεται ότι η Σκλαβενίτης δεν έλαβε τελικά τη δεύτερη ενδιάμεση δανειοδότηση των 50 εκατ. ευρώ, για την κάλυψη των έκτακτων αναγκών που δημιούργησαν οι καθυστερήσεις κατά το στάδιο εκδίκασης του σχεδίου διάσωσης στα δικαστήρια. Η εταιρεία αποφάσισε το ποσό αυτό να καλυφθεί από τα 125 εκατ. ευρώ των ιδίων κεφαλαίων που προϋπολόγισε εξ αρχής να διαθέσει για την επιτυχία του deal και σταδιακά, σε βάθος δύο ετών, να χρηματοδοτήσει με νέα ίδια κεφάλαια, περί τα 40 εκατ. ευρώ, την πλήρη αναμόρφωση του δικτύου πωλήσεων της Μαρινόπουλος.

Τι θα γίνει με τη διαφήμιση
Μια από τις κρίσιμες αποφάσεις που καλείται να λάβει η διοίκηση της Σκλαβενίτης είναι το κατά πόσο θα επενδύσει στη διαφήμιση. Σύμφωνα με πληροφορίες, επί του παρόντος αποφάσισε να μην κινηθεί διαφημιστικά το δίκτυο, καθότι δεν διαθέτει ακόμη μια ενιαία εικόνα. Ωστόσο, το θέμα θα επανεξεταστεί στα μέσα Ιουνίου, οπότε θα έχει ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος παρεμβάσεων στα νεοαποκτηθέντα καταστήματα, ενώ ως τότε θα έχει αξιολογηθεί καλύτερα η δυναμική πωλήσεων του συνόλου τους. Τότε, λοιπόν, θα ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις, για το αν η Σκλαβενίτης θα διαφημιστεί και με ποιον τρόπο ή αν θα επιμείνει στη δοκιμασμένη συνταγή της δημιουργίας φήμης «από στόμα σε στόμα».

Στο μεταξύ, τα στελέχη του ομίλου δουλεύουν πυρετωδώς, προκειμένου να τροφοδοτηθούν επαρκώς τα καταστήματα των Υπεραγορών Σκλαβενίτης, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των ελλείψεων ραφιού που «κόβει» πωλήσεις. Όσο για τα υπέρ μάρκετ, οργανώνονται στη λογική των υπερ-καταστημάτων Σκλαβενίτης, ώστε να διαθέτουν διευρυμένη ποικιλία προϊόντων bazaar.

Τρέχουν οι πληρωμές στους προμηθευτές
Σε ό,τι αφορά τους προμηθευτές της Μαρινόπουλος, ήδη η διοίκηση της Σκλαβενίτης απέστειλε επιστολές στην πρώτη ομάδα εταιρειών, στην οποία ανακοίνωσε ότι μέσω της συμβούλου της EY μπορούν να συμφωνούν τα ποσά, ώστε εν συνεχεία να καλύπτονται οικονομικά. Η εντολή που φέρεται να έχει δώσει η Σκλαβενίτης είναι «οι ανοικτοί λογαριασμοί με τους προμηθευτές να κλείσουν στον ταχύτερο δυνατό» ει δυνατόν πριν το τέλος της προθεσμίας των 60 ημερών που προβλέπει το σχέδιο διάσωσης.

Το τελευταίο, πάντως, με το οποίο θα ασχοληθεί η διοίκηση της Σκλαβενίτης φαίνεται πως είναι το ζήτημα του franchise, μια αγορά στην οποία έχει την πρόθεση να αναπτυχθεί. Αρχικά θα προσεγγίσει τους επιχειρηματίες που ήταν συνδεμένοι με το σύστημα της Μαρινόπουλος, ώστε να διερευνήσει τις προθέσεις τους. Εν συνεχεία θα απευθυνθεί ευρύτερα στην αγορά.

Των ενεργειών της θα προηγηθεί η οργάνωση ειδικού τμήματος στο διοικητικό της κέντρο, που θα υποστηρίζει στο εξής αυτόν τον τομέα δραστηριοτήτων της εταιρείας, ενώ θα εξεταστεί το αν πρέπει να λανσαριστεί νέο brand για τα καταστήματα των συνεργατών της ή θα κάνουν κι αυτοί χρήση του σήματος των εταιρικών της καταστημάτων.

σελφ σερβις (T. 471)
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε ακόμη...

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σήμερα

Αυτοί που διάβασαν αυτό διάβασαν επίσης

Τα πιο δημοφιλή Topics

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε αυτήν την ενότητα

Οι πιο δημοφιλείς ειδήσεις σε άλλες ενότητες

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνεντεύξεις / Πρόσωπα

 
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Topics

Αγορά

Τεχνολογία

Τρόφιμα/Ποτά

Ενέργεια/Περιβάλλον

Μεταφορές/Logistics

Εκπαίδευση

Υγεία/Ομορφιά

Ευρωπαϊκή Ένωση

©2020 Boussias Communications, all rights reserved. Κλεισθένους 338, 153 44 Γέρακας, info@boussias.com, Τ:210 6617777, F:210 6617778

ATCOM PRODUCTION